slechte relatie

30-01-2020 17:08 67 berichten
Ik zit al een hele tijd in een slechte relatie. Mijn man is erg op zichzelf gericht. Ik mis daardoor heel veel betrokkenheid.
Ik kamp ook al jaren met een eetprobleem, emotie eten.

Kort geleden is mijn man een paar dagen weg geweest voor zijn werk. Ik moet eerlijk zeggen dat dat mij de ogen heeft geopend hoe slecht de relatie is. Ik heb hem niet gemist. Ik deed alles hier in huis alleen en het maakte voor mij weinig verschil omdat ik altijd al op mezelf ben aangewezen. Wat mij heel erg op viel was dat als ik dan s avonds alleen op de bank zat, ik voor het eerst geen behoefte had aan eten. Ik had het idee dat het me dan wel zou lukken om het eet probleem te overwinnen. Nu mijn man weer terug is, is mijn patroon ook weer terug qua eetgedrag.
Het is mij nog meer duidelijk geworden dat ik eet uit verdriet en eenzaamheid. Door veel dingen die ik mis binnen de relatie met mijn man.

Ik heb er ook geen twijfels over of ik het alleen zou redden. Ik denk dat ik dat gewoon kan. Het enige punt is dat mijn man absoluut niet uit elkaar wil gaan. Toch denk ik dat het mij wel goed zou doen.

Heeft iemand in dezelfde situatie gezeten? Hoe heb je dit aangepakt en wat heeft het je opgeleverd? Sta je nu een stuk gelukkiger in het leven?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie kinderen? Waarom zijn jullie nog niet in therapie gegaan? Kan heel zinvol zijn.
Life is short. Eat dessert first.
bitterkoekjespudding schreef:
30-01-2020 21:13
Ik hoop dat je het nu snapt. Als hij ook thuis is en niets in het huishouden doet, maar wel steeds rommel maakt bv was het anders toen hij er een paar dagen niet was. Toen kon ik mijn eigen gang gaan en had een opgeruimd huis.
OK cool. Wat ga je doen dan?
Murrmurr schreef:
30-01-2020 21:25
OK cool. Wat ga je doen dan?
snap je het nu?
doornroosje9 schreef:
30-01-2020 21:24
Hebben jullie kinderen? Waarom zijn jullie nog niet in therapie gegaan? Kan heel zinvol zijn.
zijn wel ook. Deze geeft ook aan dat de betrokkheid die ik graag zou willen mijn man mij niet kan geven. Dus zal ik uiteindelijk keuze moeten maken wat ik wil. Of op deze manier doorgaan en dan min of meer opgeven dat ik een partner heb die betrokken is bij mij. Of helemaal voor mezelf kiezen.
30-01-2020 21:28
snap je het nu?
Ja ik heb hem helemaal door. Succes in je sprookjeshuisje in Noorwegen. Zal wel koud zijn nu.
Murrmurr schreef:
30-01-2020 21:32
Ja ik heb hem helemaal door. Succes in je sprookjeshuisje in Noorwegen. Zal wel koud zijn nu.
OK Cool. en nu?
Je zegt dat je je beter voelt zonder hem. Dat je het ook wel zonder hem kunt. Wat houdt je tegen?

Om antwoord te geven op je vraag.
Ruim 4 jaar geleden zat ik op een avond alleen op de bank, zoals jij pas zat en bestefte toen ook dat ik me gelukkiger voelde ZONDER hem, dan met hem.
Mijn man deed ook niets in huis, participeerde niet in het gezin. Hield er een affaire op na. Toch een doorstart gemaakt, tegen beter weten in. Maar ja, toch proberen, en toen kwam het besef dat mijn leven vast mooier werd zonder hem, dan met hem.

En dat werd het. 300%. Mijn leven is sindsdien ontzettend veranderd. Ik ben veranderd, mijn sociale kring, mijn werk, carriere. Ik kan zeggen dat ik écht gelukkig ben. Maar ik moet zeggen dat in goed overleg uit elkaar gaan, essentieel is voor dit 'after marriage' geluk. Vooral voor de kids. Mijn ex had vrijwel direct na de scheiding een nieuwe hele leuke vriendin. Als mijn ex niet kan, gaat zij zelfs mee naar ouder- en voorlichtingsavonden. We vieren nog verjaardagen samen etc. Kortom. Belangrijk is om vanaf de scheiding vooruit te kijken en niet meer achteruit.
Hee maar hebben jullie kinderen? Is dat waarom je geen baan hebt?
Murrmurr schreef:
30-01-2020 21:51
Hee maar hebben jullie kinderen? Is dat waarom je geen baan hebt?
Loep en er gaat een wereld voor je open :woa:
Saivash schreef:
30-01-2020 21:52
Loep en er gaat een wereld voor je open :woa:
Klikspaan. Blijf gewoon on topic.
pantoffel81 schreef:
30-01-2020 22:02
Ik wilde weten of ze kinderen heeft. Dat lijkt me erg belangrijk voor het beoordelen van de situatie. Dat heeft niets met klikken te maken. Loepen kan iedereen.
Saivash schreef:
30-01-2020 22:22
Ik wilde weten of ze kinderen heeft. Dat lijkt me erg belangrijk voor het beoordelen van de situatie. Dat heeft niets met klikken te maken. Loepen kan iedereen.
Ik ben lui. Hoeveel heeft ze er en waarom heeft ze geen baan?
Murrmurr schreef:
30-01-2020 22:26
Ik ben lui. Hoeveel heeft ze er en waarom heeft ze geen baan?
Ik mag niks zeggen. Sorry. Heb geen zin in een ban...
Saivash schreef:
30-01-2020 22:22
En wat is je beoordeling dan? of ervaring die je met haar wilt delen?
pantoffel81 schreef:
30-01-2020 22:02
Doe normaal. Niets mis met loepen.
Life is short. Eat dessert first.
30-01-2020 21:13
Ik hoop dat je het nu snapt. Als hij ook thuis is en niets in het huishouden doet, maar wel steeds rommel maakt bv was het anders toen hij er een paar dagen niet was. Toen kon ik mijn eigen gang gaan en had een opgeruimd huis.
Ja perfecte reden! Ik zou het uitmaken!

Al maakt mijn kerel een berg rommel... Ik ben altijd blij dat hij er is.

Ik denk dat je gewoon het vuurtje kwijt bent en dat je moet gaan kijken hoe je dat weer terug brengt.

Hebben jullie nog wel sex?
abracadabra wijzigde dit bericht op 31-01-2020 13:51
0.62% gewijzigd
Tja, bitterkoekjes, je kunt hier een dialoog aangaan met mensen en wat moeite steken in antwoorden en reageren of je kunt als een soort kras op de plaat dingen blijven herhalen en ontwijken.

Succes met je man

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven