sleur en seks buiten de deur????

04-01-2008 19:54 298 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag meiden, graag wil ik iets met jullie delen en ervaringen uitwisselen. na 17 jaar blijkt dat mijn vriend in de sleur zit, en serieus kijkt naar wat de meerwaarde van onze relatie is. het bruist niet meer. mist spanning en qua seks vind ie het ook saai. waar ik echt graag jullie opinie van zou willen weten, het voorstel van hem om dan gewoon alleen voor de sex met een andere vrouw dus seks te hebben. hij kan zich niet voorstellen dat ie altijd alleen maar sex met mij zou hebben. los van het feit dat ik er nu misschien wel meer mijn best voor ga doen. hebben jullie dit wel eens van jullie mannen gehoord? wat deed het met je? wat hebben jullie gedaan? werkt het? kun je er over praten? ik begrijp hem wel en wat voor mij mee speelt is wel de angst dat ie dan toch verliefd wordt op een ander. wie heeft er ervaring mee, positief of negatief?? speelt nu al een tijd en weet het niet zo goed.....
ik ben zo blij dat ik toch het forum opgezocht heb om te spuien....ik heb echt iets aan jullie feed back allereerst dank!

ja, t was vanmorgen bij mij hoog opgelopen, pieker de pieker...en allerlei rare gedachten werd er gek van..

had vanmiddag al aan gegeven nog even stil te willen staan bij een aantal dingen, gaat vanavond gebeuren...

ohhh en ik vind dit zooooo moeilijk. maar uit jullie antwoorden haal ik handvaten voor vanavond...

duimen jullie?
Sunflowers, we duimen!
nou poe hee ik gisteren nog een en ander aangekaart. was heel moeilijk en spannend.

heb gevraagd naar wat hij dan mist in onze relatie. maar dat weet hij niet. het is voor hemzelf niet duidelijk waar het ongelukkige en lege gevoel van daan komt. en geeft toe naar mij dat het dan vechten tegen de bierkaai is. heeft hier zelf al veel over nagedacht. op zijn werk voelt hij zich wel goed. (werk geeft misschien veel afleiding want is een heel drukke baan met veel verantwoordleijkheid) ) wil geen overhaaste acties doen waar hij spijt van krijgt.

alhoewel hij wel duidelijk heeft aangegeven er voor te willen gaan, voor onze relatie. maar zegt enerzijds; het kan toch zijn dat het dood is? teruggekomen op zijn sexuele behoeftes. heeft op dit moment helemaal geen zin in seks (met mij.)

ik heb toch een beetje het idee dat hij ook iets depressief is. wat denken jullie?

ik weet het niet meer, ik heb wel aangegeven dat ik graag wil dat hij het gevoel of zijn ideeen daarover met mij deelt om dat ik er anders erg onzeker van wordt...

manlief is naar het buitenland de komende dagen...met een vriend die in een zelfde soort sleur zit....

persoonlijk denk ik dan dat je als jeje al rot voelt en je gaat je omringen met mensen die zich net zo voelen je elkaar daar in kunt versterken maar das misschien mijn angst....

jammer dat jullie samen niet iets leuks zijn gaan doen ., of heeft hij ( of jij ) het idee dat hij straks vrolijk fris en fruitig terugkomt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ok, geen zin in sex ( met jou )

hij is moe

hij zit in een dip

hij vindt het te voorspelbaar ( eerst dit. dan dat....lámaar )

hij wil eigenlijk ander soort seks ( sm , kinky , etc )

hij vindt je niet ( meer ) opwindend

hij heeft een erectiestoornis

hij houdt niet meer van je

wie biedt meer ?

Sun, kan je hier iets mee ?
kan zijn @blijfgewoonbianca dat het klopt wat je schrijft..alleen ik wil daar niet aan.

niet na 1 keer aangeven dat je het zat bent. dan heb je niet je best gedaan om het aan te geven, zodat er dingen eventueel anders kunnen. dus dat kan ik dan niet accepteren.

en ja ik heb voor volgende week een hotel geboekt in een leuke stad. als verrassing.

shit ik voel me er wel mooi klote over.
manlief houdt wel van me , dat heeft hij gisteravond nog gezegd. letterlijk. dat moet ik wel voor waar aannemen toch?
Sunnflowers, lees even het draadje van nelemans, haar vriend zat mogelijk in een vergelijkbaar schuitje. Het gaat nu weer een stuk beter met hun. Als je wil moet je dat maar eens doorlezen.

Het kan goed zijn dat hij tegen overspannen aanloopt, oververmoeid, of iets dergelijks. Zoiets kan je lang redelijk verbergen, maar bv de zin in seks kan teruglopen.

Bruist hij 's avonds nog van de activiteiten, bv gaan klussen of blijft alles liggen?

Vaak is de situatie niet hopeloos, zolang een van beide gekke dingen gaat doen op relatie vlak. Maar het terug opbouwen duurt eventjes. Groetjes kreeft
[quote]sunflowers schreef op 09 januari 2008 @ 17:58:

manlief houdt wel van me , dat heeft hij gisteravond nog gezegd. letterlijk. dat moet ik wel voor waar aannemen toch?[quote]

Eh............ ik heb niet opgesomt wat ik dénk dat er aan de hand is , ik heb een paar e-ven-tu-ele oorzaken verzonnen .
@blijfgewoonbianca, ik heb het ws verkeerd geinterpreteerd..tuurlijk kunnen er verschillende oorzaken zijn...ik ben alleen van het tyoe gelijk in de paniek..snap je? en ik ben er niet erg relaxt onder de afgelopen weken....

@kreeft1 nee hij bruist niet s avonds, is vaak moe, hoofdpijn en ligt op de bank. doet wel erg aan sport dat dan weer wel.zal nooit of heel even ziek thuis zijn (eigen zaak)

heeft een aantal jaar terug een soort burn out gehad....

ik ga op zoek naar draadje nelemans....ook onder deze pijler neem ik aan? bedankt weer !
Sunflowers, het lijkt erop, dat (over)vermoeidheid deel is van het probleem. Je kan dan makkelijk in een neergaande spiraal terechtkomen:

* teveel werken / ? kleine kinderen

* vermoeidheid

* minder aandacht voor elkaar

* minder (spannende sex)

* nog meer werken / ?

* meer vermoeidheid, etc

Vanuit zijn oogpunt geredeneerd, is het laatste wat die dan zou moeten doen, is buiten de deur sexen. Dat kost alleen maar meer energie. Dus dat lijkt meer als een soort vlucht. En krijgt jullie relatie nog minder aandacht. Dat sporten, kan ik me wel voorstellen dat hij zich daarvoor kan oppeppen.

Kortom, als jullie beiden willen, zou het me niet verbazen, dat je je relatie zonder kunstgrepen weer op het goede spoor kan krijgen, groetjes kreeft
hee kreeft1, ja dat zou kunnen. manlief zei zelf van de week dat hij het gevoel heeft in een neerwaartse spiraal te zitten. maar voor hem is het nog niet duidelijk waar het ongelukkige gevoel vandaan komt. dus dat is wel iets waar hij zelf achter moet komen toch? ik roep al jaren dat hij een workaholic is, en als het met de zaak goed gaat onze relatie daar onder lijdt. eigenlijk ben ik bang dat ik als ik daar weer over begin hem juist meer van me af duw, omdat het over zijn creatie gaat waar hij terecht trots op is.

fijn dat je met me meedenkt. heb het draadje van nelemans gelezen, heeft er wel iets van weg ja...

heb voor volgende week een hotel geboekt als verrassing, ben benieuwd hoe hij dat vindt!
Hoi sunflowers, dat weekendje wat je geboekt hebt, is in ieder geval al winst! Dat kan nooit slecht zijn.

Een eigen zaak is wel lastig, wat werk en prive wordt dan wel erg lastig te scheiden. Sommige vinden het fijn, en andere niet, maar dat is heel persoonlijk. Bij jullie werkt dat dus niet zo best. Wat ik zelf gedaan heb, is ruimte in gepland voor onze relatie, zoals elke dag een uur gerichte aandacht voor kreeftlief, als ze wilt praten ok, of samen tv kijken, of wat dan ook. Af-en-toe plannen we wat bijzonders in, zoals eens in het jaar een weekend zonder de kinderen tijdens de kerst periode. En ik heb het aantal kleine aandachtsmomenten flink opgevoerd.

Bij ons werkte dat super. En zorgde het ervoor dat we weer veel meer op elkaar gericht raakten, met alle goede gevolgen van dien.

Het meest lastige is, als iemand tegen overspannen aan zit, dan kan alles teveel zijn. De last van het werk moet dan doorbroken worden, maar dat is misschien niet eenvoudig. Als je er continu over praat, dan heb je kans dat hij dat ziet als gezeur, dus dat kan dan weer averechts werken. Nelemans had haar partner meegenomen, naar een relatietherapeut. Ik denk dat de therapeut slecht was, dus ze zijn maar een keer geweest. Maar dat is misschien net de schok geweest, om verandering aan te brengen. Misschien komt hij eruit zichzelf achter, maar dat kan soms wat tijd kosten. Ik zou wel een voorzichtige dialoog op dat gebied gaande houden, bv elke week een halfuur op vrijdag. Zodat je er wel over praat, maar dat hij weet dat het eindig is, en het dus niet het weekend kan verpesten, als het gesprek niet loopt.

Groetjes kreeft
dag kreeft1, fijn dat het voor jullie wel goed werkt ....ik ga er inderdaad maar wat meer mijn mond over houden.

relatietherapie daar ziet ie niets in, heb dat al voorgetseld...

maar goed, ik maak me nu wel zorgen of ben ik gewoon paranoia aan het worden....kreeft1 graag nog s jouw mannelijke blik hierop!

manlief is naar het buitenland met een maat die in een "sleur'zit met zijn huwelijk...en ze gaan lekker uit..prima hoor , nou eigenlijk niet zo prima want ik denk dat dat die maat het niet zo nauw neemt met trouw aan zijn vrouw...vermoed ik...en ja wat is de invloed van zo iemand als je wat gedronken hebt, ach joh kan jou het schelen????? niemand die het weet???????

dus that worries me...

en is het des mans om niet te bellen of te reageren op een sms??? heb m zelf even gebeld, niet ter controle maar even zijn stem horen...zegt ie wel 10 keer verder niks bijzonders...wie wil hij nu overtuigen???? klonk ook een beetje verveeld, zijn stem, of denk ik het maar???

zucht....
Tsja , als je honger hebt moet je ook niet gaan winkelen........... ik snap dat je je zorgen maakt , maar meissie , adem in adem uit , je kan het tóch niet voorkomen / tegenhouden . Het zou ontzettend stom van hem zijn in ieder geval ; want jij gunt hem de wereld zo te lezen .

Hij heeft "the guts " om voorstellen ( therapie ) af te wijzen..........doe jij dat ook als je ergens geen heil in ziet ?
Sunflowers, het hangt een beetje ervan af waar hij naar het buitenland gaat. Sommige zakenhotels zijn het summum van saaiheid. Dus je komt vaak niet vanzelf "leuke" vrouwelijke contacten tegen. Maar als je op zoek gaat en zeker in grote steden, dan zijn de mogelijkheden legio. Waar is hij trouwens naar toe?

Als je drinkt als man, dan word je flink gevoeliger voor vrouwelijk schoon. En hoe meer drank op, hoe leuker al die vrouwen eruit zien. En ook hoe minder controle je hebt over jezelf. Het kan ook zijn, dat die collega je man in een moeilijk parket brengt, waardoor hij niet makkelijk meer zijn grenzen kan bewaken.

Dus ik wil je niet ongerust maken, maar zeker ook niet geruststellen. Gepaste waakzaamheid lijkt me hier nodig, en soms kan die intuitie feilloos werken. Wil niet zeggen dat er iets gebeurt is, maar wel dat ze in een situatie zijn, waarin iets kan gebeuren. Je kan het altijd subtiel aanpakken, bv met een SMS, van "Ik denk / hou van jou, blijf jij aan mij denken?"

Maar het is geen lekkere situatie, als hij niet naar het buitenland kan gaan zonder dat je je ongerust maakt. Lijkt me zeker een punt om een keer met hem te bespreken. Ik denk dat er hier voor hem ook een taak ligt, om jouw zekerder te maken / houden op dit gebied. En je kunt hem best vertellen dat je dit nodig hebt (mannen houden ervan als je hun hulp inroept). Misschien werkt het zo.

Groetjes kreeft
@blijfgewoonbianca....vin het heel moeilijk om door te ademen..maar je hebt gelijk...ben ik bang..kan er niets aan doen...ik zag er niks in dat hij met die knaap weg ging...heb er wel iets over gezegd maar das misschien niet duidelijk genoeg geweest

@kreeft1...ze zijn naar een grote stad aan de andere kant van het kanaal...

deze maat schijnt nogal een grote mond te hebben...dus ja ik zie het wel voor me...er wordt iets geroepen etc...wil er niet aan denken....

heb sms verstuurd......

oh hee krijg nu net een sms terug ...een lief smsje.....wel kort maar wel lief....

paniek voor niks?
Misschien geen paniek voor niks, maar wel een goed teken denk ik. Je zit week voor op zijn netvlies. Groetjes kreeft.
@kreeft1, thanx for your support...

ga er nu dan maar proberen lekker op te slapen op dat smsje....
Welterusten!
ok, ik zou graag nog jullie advies horen...ben hier de hele dag al over aan het nadenken.....manlief komt morgen weer terug...kan vaak aan zijn ogen zien of hij "open" staat voor mij of juist niet...

zie er ook een beetje tegen op ...wil m graag weer zien zonder spanning etc... eigenlijk wil ik m toch het liefst eerst knuffelen..maar mijn brandende vraag is wel: wat hebben deze dagen je opgeleverd? was het gewoon leuk of heb je juist nog ergens bij stil gestaan....en wat hebben jullie gedaan? i know als ik dat vraag...is eigenlijk weer een motie van wantrouwen..

kreeft je schreef dat ik het wel moet aangeven, maa ja..kan ie ook anders opvatten....

misschien maar niet gelijk vragen.....

maar niks zeggen is hetzelfde als gelijk vragen want dat ziet ie toch aan mijn gezicht........

????
Non verbale communicatie is onverbiddelijk.

Vertel hem gewoon waar je bang voor was.

Niet voor hem denken.

Een relatie met elkaar hebben betekent ook grenzen durven stellen.

Niet jezelf wegcijferen, daar krijg je spijt van.

Jij bent het waard om van te houden. Graag of helemaal niet.

Sterkte!.
ok, ik zit er door heen...ik sms net of ie nog wakker is, ja meneer belt vanuit een of andere tent, met de mededeling dat hij me niet kan verstaan en me morgen wel ziet doei...

heb een sms teruggestuurd met de vraag of het hengstenbal is en leuk om elkaar even gesproken te hebben.heeft de afgelopen dagen mij niet gebeld of gesmsd kwam allemaal van mijn kant.

ben eigenlijk pissed....en verdrietig...
flikker maar op ook
quote:sunflowers schreef op 12 januari 2008 @ 00:22:

flikker maar op ook

Wat heb ik nou weer gedaan dan?

Meid, zet voor jezelf nu eens helder wat jij wil met deze relatie en of dergelijke ideeën die je vriend aandraagt wel jouw ding zijn. Fantaseren is een ding, uitvoeren is wat anders. Ik heb zoveel fantasieën, als ik die ook daadwerkelijk wil uitvoeren, en dat wil ik helemaal niet, dan mag ik wel 100 jaar worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven