sleur en seks buiten de deur????

04-01-2008 19:54 298 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag meiden, graag wil ik iets met jullie delen en ervaringen uitwisselen. na 17 jaar blijkt dat mijn vriend in de sleur zit, en serieus kijkt naar wat de meerwaarde van onze relatie is. het bruist niet meer. mist spanning en qua seks vind ie het ook saai. waar ik echt graag jullie opinie van zou willen weten, het voorstel van hem om dan gewoon alleen voor de sex met een andere vrouw dus seks te hebben. hij kan zich niet voorstellen dat ie altijd alleen maar sex met mij zou hebben. los van het feit dat ik er nu misschien wel meer mijn best voor ga doen. hebben jullie dit wel eens van jullie mannen gehoord? wat deed het met je? wat hebben jullie gedaan? werkt het? kun je er over praten? ik begrijp hem wel en wat voor mij mee speelt is wel de angst dat ie dan toch verliefd wordt op een ander. wie heeft er ervaring mee, positief of negatief?? speelt nu al een tijd en weet het niet zo goed.....
Sunflowers, ik kan me reuze goed voorstellen dat je zin hebt om stennis te schoppen. In ieder geval, zal ik aan je denken, kreeft.

P.S. Geluk zit meestal naast je op de bank, als je het beiden maar wilt zien. Daarom heb ik ook mazzel met kreeftlief.
Sunflowers ik hoop dat je toch een heel leuk weekend hebt.

Van die telefoon zou ik me niet zo druk maken.

Als hij hem nu constant laat liggen en niet opneemt is

het anders.

Wel valt het me op uit jouw postingsdat je man wel heel vaak weg is.En jouw met de kids thuis laat zitten.Tja zo kun je nooit aan je relatie werken...
Wat is er eerder , de kip of het ei ; vaak gaan mensen die niet , of niet meer zo ,happy zijn ineens de hort op met mensen die ( net ) single zijn ........... of gaan ze de hort op en worden dan ineens ( ? ) minder blij in/van hun relatie .

Die niet-singles denken dat dát het ware leven is , de absolute vrijheid , het leukste van het leukste , de zin van het bestaan........ totdat ze erachter komen dat die hardnekkige singles vaker wel dan niet op zoek zijn naar een leuke , vaste stabiele relatie en dat elke keer een ander neukertje vaak minder bevredigend is dan een alles-erop-en -eraan-relatie .

Extra lullig is vaak dat juist die niet zo gelukkige single de niet ( zo heel erg ? ) ongelukkige overhaalt , meesleept , gouden bergen belooft .

Maar als dat beeld wat ik net schets nou net datgene is wat er bij je vriend en zijn collega/vriend speelt dan kun je dat een keer of wat zeggen , .............. maar dat zal vaak ondervonden moeten worden voor men je gelooft .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zo heee dat was een roerige nacht.....om een heel lang verhaal kort te maken...heb midden in de nacht wederom naar die vriend gebeld, hij bleek een geweldige steun te zijn de uren daarna en heb zeker een paar uur met hem aan de telefoon gezeten. zeer verhelderend.........en flink boos geworden toen manlief uiteindelijk uren later thuis kwam. begon met een verhaal maar toen bleek dat ik die vriend gesproken had bond ie in...naar hem aangegeven dtat ik wil dat hij eerlijk is naar mij....

daar heeft ie een paar uur op gesudderd en kwam toen met de echte verklaring en gaf mij gelijk dat ik zo gereageerd had... (hee dat kan ook nog dus!)

die verklaring is waar, dat weet ik zeker. was dus een hele nacht slaap over slaan.

met telefoongesprek met die vriend kwam het komende weekiende aan bod, had manlief bij hem thuis wel positief op gereageerd!

poehee, ik heb zelf weer wat ruimte merk ik, kan weer even iets meer handelen. en heb ook zin in het weekeinde!

ik zit niet met de kids alleen thuis, want we hebben geen kids...

is overigens nog een issue maar das een ander verhaal...

lieve forummers ik hou jullie op de hoogte! thx again!
Hoi Sunflowers, het is redelijk heftig geweest zo te zien. Je posting is niet zo erg duidelijk, dus je bent er vast nog mee bezig. Groetjes kreeft
hee kreeft, ben er zeker nog mee bezig en denk dat slaaptekort hier ook een rol speelt in de helderheid van het verhaal.

heb vannacht zo'n beetje alles de revue zien passeren in gedachten.(vrouwen, drugs etcetc) werd daar dus niet geruster op.

die vriend die ik aan de telefoon had s nachts is degene met wie manlief op pad was. en hij vertelde zeker niet een wild spannend leven te hebben nu. hij was echt een steun voor mij omdat hij in hetzelfde schuitje heeft gezeten als mij (zijn vriendin vond hun relatie sleur, hij was niet degene die wilde scheidden,als ik dat nu eerder had geweten) hij begreep heel goed wat er in mijn hoofd omging. en heeft de dingen zoals hij manlief ziet niet anders dan realistisch weergegeven. ik belde hem omdat ik ongerust was waar manlief uithing, bleek dus dat ie toen ie die vriend thuis had afgezet nog solo iets is gaan doen. daar had die vriend ook n raar gevoel over.vandaar de telefoongesprekken

heb naar manlief mijn onzekerheid ook uitgesproken van de afgelopen dagen en heb gemerkt dat grens aangeven wel goed helpt . aantal zaken die ik eerder beschreef zijn mij nu duidelijk (bv die sleutels) en geen reden tot wantrouwen meer.

dus dat is het zo'n beetje. wel weer even genoeg hoor! hoop nu dat het van het weekeinde ook ontspannen kan zijn! ik wil me daar iig voor inzetten!
kan het niet zo zijn dat ie midden in een midlife crisis zit????
Ik geloof niet in een midlife crises, dat is een excuus zoeken buiten jezelf.
Sunflowers, ik vind dat alles niet zo goed past bij elkaar. Winterblues therapy past niet bij 's avonds laat uitgaan past niet bij het slecht gaan met de zaak en dat past ook al weer niet bij het heel druk hebben met de zaak, en ga zo maar een tijdje door.

Je intuitie vertelt je nu misschien al iets wat er aan de hand kan zijn. Maar tot nu toe passen de feiten niet logisch bij het verhaal.

Het lijkt erop dat hij excuses zoekt, maar excuses voor wat. Burn out, op de versiertoer, gokverslaving, .... ? Je kunt dit een mid-life crises noemen, maar dat is ook een excuus voor bepaalt gedrag.

Wat ik mis in het verhaal, is dat hij zich inzet voor jouw, of zich realiseert dat hij zich moet inzetten voor jouw. Misschien zegt hij nog wel lieve dingen, maar zijn daden lijken er niet op. Is dit trouwens altijd zo geweest, of is dat meer iets van de laatste tijd.

Het vervelende is dat het zo'n gevoels achtbaan kan worden. Ik ben wel blij dat je met zijn vriend kan praten. Trouwens heb je hem ook op de man af gevraagd, wat ze vorig weekend hebben gedaan?

Groetjes kreeft
ja waarschijnlijk heb je gelijk.

ik ga geloof ik maar even stoppen met erover nadenken.

en de pc uit doen ..

welterusten!
hee kreeft,

hij was met een ander stel van zijn leeftijd die kant op. maar wat hij mij verteld heeft over die trip had ie ook aan die vriend vertelt. en ja die telefoongesprekken hebben me wel erg goed gedaan. we houden iig contact. dat is iets wat manlief ook weet.

die vriend heeft hem wel gezegd wat hij van die actie van hem vond, en daar kwam manlief zelf nog even op terug vanavond.

ik kan niet zeggen dat hij zich de laatste tijd voor mij heeft ingezet op een extra manier bv. moet zeggen had daar zelf ook wel wat achterstand in . ga dat de komende tijd even aanzien en dan maar benoemen hoe ik dat voel. of zo. nu de laatste dagen knuffelt hij me wel maar thats it. ik heb juist dan weer wel meer behoefte om fysiek te zijn.

ben een beetje door mijn woorden heen. ga dan nu echt afsluiten en schrijf van het weekeinde wel verder. truste!
Sunflowers, ik kan me voorstellen dat het veel energie kost, welterusten, kreeft.
het vervolg:

het was een emotioneel weekeinde. manlief heeft wel duidelijk kunnen maken wat hem dwars zit. en ik heb duidelijk mijn grenzen aan kunnen geven . houdt wel van mij maar zijn gevoelens zijn veranderd. dat maakt hem verward. en maakt dat zijn verlangen naar mij veel minder is. en geeft aan dat hij zoekt, hoe verder? zegt dat hij liever niet uit elkaar gaat maar heeft het gevoel als een broer met zijn rug tegen de muur te staan.

we hebben veel gesproken over het hoe is het zo gekomen. wij allebei zien waar we dingen hebben laten liggen, waar we de afgelopen jaren elkaar verwaarloosd hebben. heel pijnlijk en zelf heb ik er veel spijt, schuldgevoel van. manlief ziet en benoemt hier ook zijn eigen aandeel in.

ik voel dat ik wel heel veel van hem hou, als ik door mijn ergernissen heen kijk. onze volgende stap is relatie therapie. ik realiseer me heel goed dat het zeker niet hoeft te betekenen dat het weer op de rit komt. en ergens voelde het weekeinde ook een beetje als een afscheid, hoe gek dat misschien ook klinkt.

heb ineens huilbuien en vind het lastig om met manlief om te gaan. ik wil geen dingen zeggen of doen die hem nog meer van mij wegjagen. ik kan dit wel laten zien aan hem, hij is er wel voor me. manlief zei gisteravond nog zich ongelukkig te voelen. ik zie het ook aan zijn ogen. hij voelt zich een "klootzak" omdat hij ziet dat ik er verdrietig van wordt. aangegeven dat niets zeggen niets oplost, en ik het hem niet kwalijk neem.

ik hoop heel erg dat er een kans van slagen is.........
Heftig hoor , Sun , maar in ieder geval is er nu echt duidelijkheid en kunnen jullie er hopenlijk ook wat mee .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:sunflowers schreef op 21 januari 2008 @ 10:31:

heb ineens huilbuien en vind het lastig om met manlief om te gaan. ik wil geen dingen zeggen of doen die hem nog meer van mij wegjagen. ik kan dit wel laten zien aan hem, hij is er wel voor me. manlief zei gisteravond nog zich ongelukkig te voelen. ik zie het ook aan zijn ogen. hij voelt zich een "klootzak" omdat hij ziet dat ik er verdrietig van wordt. aangegeven dat niets zeggen niets oplost, en ik het hem niet kwalijk neem.

ik hoop heel erg dat er een kans van slagen is.........

Ik reageer op het dikgedrukte.

Daar gaan een hoop relaties aan stuk.

Denken en voelen voor de ander. Hij bepaald of je hem wegjaagd, niet jij. Als jij jezelf remt om deze reden kun je niet goed je grenzen aangeven.

Je bent dan te bang hem te verliezen, maar uiteindelijk loop je het risico om jezelf te verliezen.
@houvanjezelf

ik hou me ook niet in, ik heb aangegeven dat ik daar wel mee worstel maar ik laat wel zien en zeg hoe ik me voel en als ik verdrietig ben dan jank ik. en manlief zegt ook dat ik dat niet tegen moet houden en is er voor me op dat moment.

vanmorgen was zo,n moment. ik wordt wakker en lig gelijk in tranen.......dan kan ik wel bij hem kruipen en mijzelf zijn... hoe lastig ik dat dan weer zelf vindt.
Hoi Sunflowers, wat moeilijk zeg. Ik kan me voorstellen dat het heel heftig was dit weekend. En in ieder geval fijn dat je reaktie kreeg. Dat is in ieder geval een begin.

Gaan jullie nu in relatie therapie? En doet hij dit vrijwillig? Gaat hij ook vanaf nu zijn gedrag veranderen, of komt en gaat hij nog steeds als hij wil? Gaat hij zich nu meer voor jouw inspannen? Een heleboel vragen, maar wat ik ermee wil zeggen, gaat hij zich ook meer inspannen of zegt hij dat hij zich meer gaat inspannen.

Een crises in een relatie hoeft niet perse een groot probleem te worden, als het maar de basis wordt, om weer aan elkaar te werken. Probeer je geen zand in de ogen te laten strooien door woorden, maar kijk of hij zich echt begint in te zetten. Hij voelt nu wel de druk, maar tot nu toe is hij jouw nog niet echt tegemoet gekomen.

Het is fijn dat hij er is, als jij verdriet hebt. Helaas veroorzaakt hij ook dat verdriet, wat het een beetje dubbel maakt. Ik hoop dat hij er nu ook een beetje meer voor je is, om je weer gelukkig te maken. Groetjes kreeft
ik ben inderdaad wel heel blij dat hij heeft aangegeven wat t is. en hij zegt daarbij dat hij ook niet weet of dat klopt dat in een relatie je gevoelens tov elkaar veranderen, als je al zo lang samen bent. dat maakt t voor hem verwarrend. terwijl je wel van iemand houdt.

ik heb aangegeven dat ik denk dat er andere zaken ook meespelen in zijn ongelukkige gevoel. dat het misschien elkaar wel versterkt en t een idee kan zijn om er eens naar te kijken samen met een prof. hij heeft daar vrijwillig ja op gezegd, ook omdat hij er zelf niet zo goed uitkomt.

veder mist hij soms ook de tijd alleen, om over dingen na te denken, hij vroeg mij of ik hem die ruimte kan geven. ja dat kan ik maar heb daar bij wel grenzen aangegeven. dus hij gaat maar dan weet ik wel wanneer enz

dat maakt t precies voor mij zo lastig, dat hij er wel voor mij is als ik verdriet heb, ook voor hem want het doet hem wel echt pijn als ik zo jank....

verder vind ik het nu belangrijk om ook tijd voor elkaar in te plannen. en dan denk ik aan de dingen buitenshuis, om even uit de spanning te zijn.

kreeft, jij bent al iets langer samen met kreeftlief? herken je iets in veranderen van gevoelens, misschien van tijdelijke aard?
Sunflowers, wij zijn al 22 jaar bij elkaar. En uiteraard ga je door een heleboel fases heen. Soms sta je wat dichter bij elkaar en soms wat minder. Drukte, kinderen, verdrietige gebeurtenissen, die hebben er allemaal invloed op. Vermoeidheid is niet goed, want dan is het makkelijk om te weinig tijd aan elkaar te besteden. En verdrietige gebeurtenissen verwerken mannen anders, wat ook tot (tijdelijk) onbegrip kan leiden. Tijdelijk apart wonen in verband met werk, is soms positief, soms negatief.

Gevoelens kunnen dan zwakker of sterker worden, maar wat belangrijk is denk ik, is het niet buiten de relatie gaan zoeken. En misschien kom je er vandaag niet uit, dan misschien morgen of overmorgen. Het lijkt erop, dat sunflower-man ook naar opties buiten jouw om wil kijken.

Ik kan met iets bij dat broer en zus gevoel voorstellen, en ook dat hij wat ruimte zou willen. Maar het lijkt dat hij de ruimte buitenshuis wil zoeken. Ik kan dit niet helemaal uit je reacties opmaken, maar het lijkt er sterk op. En daar krijg ik geen comfortabel gevoel bij. Zoiets van: als hij een nieuwe vlam ontmoet, dan gaat hij daarvoor, en als hij niks vindt, dan ben jij er nog steeds.

In een goede relatie, ook al gaat het wat minder, bent je niet reserve, maar eerste keus. Is dat ook zo bij jouw denk je, of kijkt sunflower-man ook naar andere vrouwelijke opties. Het zou me ook niks verbazen, als hij al een vlam op het oog had. Ook dan is het nog niet te laat, maar je moet die optie dan niet negeren, want anders gaat het fout. Wat ik zo lees, zal hij dat soort dingen niet uitzichzelf bekennen.

Ik krijg er niet precies het idee van met wat er met jouw man aan de hand is, maar het lijkt erop dat er meer aan de hand is, dan alleen uit elkaar groeien. Want meestal helpt het dan al ontzettend als iemand (zoals jij), zich meer voor de relatie gaat inspannen. En dan is het zelfs mogelijk, dat het beter gaat, dan dat het ooit gegaan is in je relatie, zelfs na 17 jaar. Groetjes kreeft.
kreeft, wederom fijn een reactie van jou te krijgen.

ik krijg er ook niet echt hoogte van hoor kreeft, maar dat zal je niet verbazen.

manlief geeft aan ook ruimte nodig te hebben, heb hier wel duidelijke grenzen gesteld en hem gevraagd wat of hij daar mee bedoeld...als dat is rotzooien met andere vrouwen gaat er morgen een bord in de tuin. dat is wat ik heb gezegd. en hij weet dat ik dat meen. waarop hij zei dat hij daar niet mee bezig is.

heb verder vandaag met mijn huisarts gesproken en ga morgen afspraken maken voor relatie therapie. reageert met dat hij ook niet weet wat hij moet doen. dat hij daar mee instemt is volgens zijn vriend wel een positief teken.

vanavond nog even gesproken, manlief geeft aan dat ie het een zwaar weekeinde had gevonden. een zware druk ervaart hij.

als hij vanavond thuiskomt zie ik een zeer gespannen donkere blik in zijn ogen. hij zegt dat hij me niet kan aankijken omdat hij het verdriet in mijn ogen ziet. en dat doet hem pijn.

heb vanavond nog even met de vriend gesproken, die aangeeft dat het nog niet zo is dat de relatie over is...en je er zelfs sterker uit kunt komen...
Sunflowers, gelukkig kun je met die vriend praten, dat geeft altijd wat verlichting denk ik. Je man gedraagt zich wat afstandelijk vind ik, en geeft daar wel verklaringen voor, maar het is niet echt fijn lijkt me. In ieder geval is het iets dat hij mee wil op relatietherapie. Groetjes kreeft
ja ik ben blij dat hij mee gaat naar relatietherapie.

zoals gisteren zag ik geen donkere blik zijn ogen toen hij thuiskwam, en voelde ook minder spanning om hem heen.

hem voorgesteld komend weekeinde iets leuks te gaan doen (zonder overigens heel veel moeten praten) stemt ie mee in. geeft aan dat het bij hem niet in een keer anders voelt. hij zit voor mijn gevoel "vast ."

ik heb hem gevraagd of er al iets besloten is, waarop hij nee aangeeft.

hebben ook wel met elkaar gekletst zonder over de relatie te hebben. dat lukt ook nog redelijk ontspannen. en als ik toch jank dan kan dat in zijn armen en die pakken me dan wel stevig vast en krijg daar geen afwijzend gevoel bij.

jeetje kreeft, dit kan nog alle kanten opgaan. dus geniet ik dan maar weer van iedere knuffel snap je?

die vriend ga ik voorlopig niet meer bellen, ik heb het gevoel dat dat manlief in de weg staat bij luchten van zijn hart. en dat is zo 'n beetje de enige wie hij zo in vertrouwen neemt.

ik ben erg benieuwd wanneer we kunnen gaan starten met therapie en wat het voor ons kan/gaat betekenen.

groetjes sunflowers
volgende week een kennismaking voor relatietherapie....ben blij dat het snel kan maar t maakt me ook nerveus...

niet teveel over nadenken...

hou jullie wel weer op de hoogte...

groetjes sunflowers
Sunflowers, het blijft een beetje dubbel aanvoelen zo. Het is wel lastig denk ik, als je niet weet welke kant het kan uitgaan. En ik snap hoe je er in staat, de ene keer voelt hij vertrouwd aan, en de volgende keer weet je niet wat je aan hem hebt. Na het weekend, zijn jullie met jullie gevoelens ook vast weer verder. Groetjes kreeft
nu is weer zo'n moment dat ik niet weet wat ik aan hem heb...ik heb nu en de afgelopen dagen veel behoefte om hem beet te pakken en nou geeft ie vanavond aan dat dat wel een beetje moeilijk is... gezien de situatie waar we in zitten... huh????

heb m vanmorgen gezegd dat ik het heel fijn vind dat hij bij mij slaapt, hoe moeilijk ik dat soms ook vind, gaat ie nou morgen dan zeggen dat dat gezien de situatie ook een beetje moeilijk is???

ik mag toch wel gewoon zeggen wat en hoe ik het voel???? ik ga me niet inhouden!!

tegen anderen zegt hij dat hij het liefst niet uit elkaar gaat, maar is dat echt gewenst of sociaal wenselijk gezegd????

ja kreeft je hebt gelijk hij is afstandelijk...

en om maar bij elkaar te blijven omdat dat makkelijk is lijkt mij niet..als een knuffel al te veel moeite en moeilijk is....na 17 jaar!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven