sleur

23-03-2020 09:57 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb
anoniem_396652 wijzigde dit bericht op 12-04-2020 12:08
99.29% gewijzigd
Je klinkt echt vermoeiend.
Met zoveel mogelijk bezig zijn je tijd vol te maken.
Wat verwacht je van het leven?
En je bent niet verplicht een relatie te hebben.
Mijn man houd ook minder van dingen ondernemen en van diepe gesprekken dan ik. Wij weten dan van elkaar en proberen elkaar daarin tegemoet te komen. Ik vind het soms ook wel jammer (en hij andersom ook) maar ja ideaal bestaat niet. Hij kan goed neuken en we liggen de halve dag in een deuk van het lachen dat maakt veel goed. Heb je ook iets in je relatie wat je echt heel fijn vind? Daar aan denken als hij oppervlakkig of saai zit te doen.
Wat ik mij ook altijd afvraag waar moeten die diepe gesprekken over gaan?
Je verwacht wel een beetje veel ja. Je kunt niet altijd maar diepe gesprekken voeren en leuke dingen doen. Soms wil je ook weleens een avond zwijgend op de bank tv kijken of een boek lezen. Of een dag iets voor jezelf doen, of met een ander.
Misschien val je op vrouwen? Je kan een relatie ook dood lullen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
flower2020000 schreef:
23-03-2020 09:57
Ik heb in al mijn relaties na een jaar het gevoel van sleur.

Wat betreft de gesprekken merk ik ook dat ik veel diepere gesprekken kan voeren met vriendinnen en dat mannen het vooral vermoeiend vinden om veel gesprekken te voeren (Ik praat wel veel liever over gevoelens/andere mensen/verlangens dan over praktische zaken/feiten, dus ik begrijp dat veel mannen hier niet zitten op te wachten).

Ik merk ook dat mijn partner (en vorige partners) al tevreden is als hij rustig op de bank kan zitten, kookt, wat in de tuin werkt, af en toe een uitstapje, op restaurant,…

Verwacht ik teveel van een relatie?

Je verwacht te veel van hem.
Je verwacht iets dat hij je niet kan bieden. Het zit er niet in en het zal er ook niet uitkomen.

Niets in het leven is 100%. Je man geeft je 80% van wat je wil. Je baan geeft je 80% van wat je wil.
Ga niet mokken over de ontbrekende 20%, want die vind je al bij je vriendin of therapeut of collega.

Je kan echt wel een kerel vinden met wie je eindeloze gesprekken kan voeren (en die de 20% aan je geeft), maar reken maar dat die weer andere makkes heeft. Te veel alcohol drinken. Of geld over de balk gooien. Of een absurde relatie met zijn moeder. Of rotzooien met andere vrouwen. Of heel veel gamen. Of elke avond naar crossfit, terwijl jij met flower-baby thuiszit.
Geen enkele man gaat je 100% geven.
Accepteer de 80%.
Kun jij zelf ook een middag gewoon niksen? Stil zijn? Zonder ergens mee bezig te zijn? Waarom heb jij voortdurend zoveel entertainment nodig? En waarom zoek je het probleem en ook de oplossing bij anderen?
Goed dat je door hebt dat dit bij jou ligt, je kunt namelijk alleen jezelf veranderen en niet de ander. Beetje een dooddoener, maar soms toch wel goed om nog even te benoemen. Je vermoed dat je te hoge verwachtingen hebt en dat denk ik ook. Ik ben een vrouw en ik hou ook van goede, diepgaande gesprekken over uiteenlopende onderwerpen. Mijn man ook, maar ik vind het doodvermoeiend om continu dit soort gesprekken te moeten hebben. Het leven is ook heel gewoontjes met alle basale klussen en saaie momenten en de drukte van alle dag. Mijn partner is weleens geneigd om elke avond dat wij samen zijn (4 per week, wij latten) een stevige boom op te zetten en daar heb ik niet altijd zin in.

Je moet ook niet vergeten dat je je vrienden en vriendinnen veel minder vaak ziet en er dus veel meer ruimte is voor zulke gesprekken. Daarnaast heb je in een vriendschap geen last van de dagelijkse gang van zaken in een relatie. Als je afspreekt met vrienden zit je even een paar uur lekker in een bubbel waarin er alle ruimte is om te bomen. Neem je partner dus niet kwalijk dat hij niet altijd zin heeft in die diepgravende gesprekken en ook eens gewoon TV wil kijken of het gras maaien.
is het niet gewoon tijd voor een hobby?
Lorem Ipsum
Ik word al moe als ik alleen maar lees hoeveel prikkels jij nodig hebt.
Het lijkt me vrij onmogelijk om alles uit één persoon te halen. Verdeel het eens onder in 3-en; wat kan jij jezelf bieden, wat onderneem je graag met vrienden en wat met een partner? En natuurlijk kan daar overlap in zitten maar dat is geen must.

Kan jij jezelf eigenlijk een beetje vermaken? Dat scheelt een hele hoop denk ik..
Wat zijn diepgaande gesprekken dan voor jou? En waar gaan die over? Kan je eens een concreet voorbeeld geven?
You say potato.
I say vodka.
Sleur is lekker.
ik geef mn bek ook maar een douw
Poehee, je klinkt ontzettend vermoeiend. Heb je nooit geleerd jezelf te vermaken? Goed dat je hier iets aan probeert te doen.

Ik geniet juist van het niksige samenzijn met mijn man. Altijd diepe gesprekken, vreselijk.
Such fun!1
Ik herken die behoefte aan prikkels. Heb jij ook ADHD? Ik denk nl dat het bij mij daar vandaan komt.

Ik plan mijn leven altijd (te) vol met hobby's en bezigheden zodat ik het zoveel mogelijk intern kan richten.
Ik heb er geen problemen mee om zelf te zorgen voor de prikkels en er alleen op uit te trekken. Ik kan ook prima mezelf vermaken. Het probleem is dat ik me in de relatie vaak afvraag: "Is het normaal dat we zo weinig praten en zo weinig doen samen?" "Is er niet meer in het leven dan dit?" "Zou er iemand bestaan waar ik me beter mee kan amuseren/praten?" etc etc. Ik zou graag de rust vinden dat deze relatie 'genoeg' is en me daar bij neerleggen. In mijn ogen hebben andere mensen ook altijd spannendere relaties maar blijkbaar is dat toch een misvatting. Ik heb adhd in lichte vorm.
fluttershy schreef:
23-03-2020 12:48
Ik herken die behoefte aan prikkels. Heb jij ook ADHD? Ik denk nl dat het bij mij daar vandaan komt.

Ik plan mijn leven altijd (te) vol met hobby's en bezigheden zodat ik het zoveel mogelijk intern kan richten.
Wauw. Nog nooit aan gedacht. Ik heb ADHD en herken me hier zeker in!
Diepgaande gesprekken, ik word al moe van de term
flower2020000 schreef:
23-03-2020 14:08
"Zou er iemand bestaan waar ik me beter mee kan amuseren/praten?"

Volgens jou eigen bevindingen is het antwoord nee, omdat het sleurgevoel je al vaker is overkomen bij verschillende partners. De onrust zit in jou, niet in je partners
Eens met de post van charlotte2020,
en wees tevreden, je hebt met deze man nota bene een kind samen!
Dus meer om aan te denken dan alleen of dit wel je perfecte relatie is.
justagirly wijzigde dit bericht op 23-03-2020 17:36
26.55% gewijzigd
diepgaand??? tjeezes over wat dan? zeker als je al getrouwd bent? adhd? dat verklaart veel! ga gaan sporten...
Er is altijd meer en iets anders maar dat is niet waar je een relatie op bouwt. Er is altijd iemand te vinden die energieker, knapper leuker of rapper van tong is. Wat ik mij afvraag is luister je weleens? Ben je weleens stil?

Wanneer je altijd bang bent om iets te missen dan ben je wellicht niet toe aan iets vast. Verliefdheid duurt 1 á 2 jaar en is een chemisch proces dat meestal voorbij gaat. Het is dus niet raar dat je een jaar of iets langer weer wat nieuws wilt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ipv je zorgen te maken dat je niet de juiste man hebt, wil ik aanraden om naar je eigen verwachtingen en drang te gaan kijken, want die man is redelijk normaal. Diegene die wat afwijkend is, ben jij. Het is redelijk normaal om lekker op de bank te willen hangen, beetje netflixen, beetje koken, beetje kletsen, beetje bordspelletjes doen. Soms een keer een diep gesprek over het een of ander.

Wat maakt dat je niet stil kunt zitten? Slaat de spanning je dan om het lijf? Dan zou ik daar eens naar kijken. ;)
'Happiness is only real when shared'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven