Snap hem niet..

31-08-2008 13:29 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als korte inleiding; ik heb een collega die ik nu al ongeveer twee jaar 'ken'. In eerste instantie alleen van naam en gezicht en het 'hoi en doei' en meer niet. Ik vond hem niet zo interessant want hij had een vriendin en ik sprak hem nooit dus kende hem niet echt. Dat veranderde toen het uit was met zn vriendin en hij mij meer en meer kwam opzoeken. In het begin vond ik het wel grappig en leuk. Op gegeven moment begon ik me er wat ongemakkelijk bij te voelen omdat ik hem best leuk was gaan vinden.

Ik probeerde wat afstand weer te scheppen, niet zo slim eigenlijk. Dus hield hij op gegeven moment ook beetje op.

Later kon ik mijzelf wel voor mn kop slaan omdat hij na verloop van tijd weer een vriendin had gekregen. Ik ging weer 'normaal' aardig doen tegen hem. Weer zoals ik in het begin deed. Het contact verbeterde weer en het werd eigenlijk wel gezellig (niks meer of minder dan gezellig). Het klikt best wel en het is gewoon leuk.

Alleen blijf ik zitten met mijn eigen gevoel voor hem. Ik vind hem echt heel erg leuk en dat word er op deze manier ook niet minder om. Ik vind het best zoals het gaat, omdat ik zoiets heb van bezet is bezet. En daar blijf je gewoon vanaf.

Meestal zie ik het alleen vriendschappelijk in, zoals hij doet. Terwijl ik eigenlijk niet eens kan spreken van een vriendschap. Maar hij blijft me ongevraagd maar aandacht geven, aandacht trekken. En hij blijft, naar wat ik vind, raar doen. Al zou hij single zijn, dan zou ik denken dat hij mij ziet zitten. Nu hij bezet is, vraag ik mij af waarom hij zo doet.

Interesse tonen kan ik vriendschappelijk zien. Als het klikt, dan klikt het en toon je interesse in elkaar. Maar met de volgende dingen heb ik zo mijn twijfels:

- Aan me zitten, elke keer heeft ie wel weer een excuus. Hij moet even wat voordoen en zit aan me, hij moet me even pesten en zit aan me. Ik ben gewoon aan het werk en heb ineens een koude hand van hem tegen mn wang aan. Dat ik ook denk van wat ben je aan het doen? Hand op mn schouder leggen omdat ie even lol heeft. Na een bijna botsing, omdat ik de ene kant op wilde lopen en hij de andere, achter me langs lopen en even zn handen op mn schouders leggen. Dat soort dingetjes.

En dan moet je weten dat ik zo niet in elkaar zit, ik ben niet zo 'contactueel' aangelegd, ik hou altijd mn handen thuis. Dus het lijkt mij dat dat niet uitnodigt om dan aan mij te zitten... vriendschappelijk gezien dan.

- Continu mn blik willen vangen. Zit ik met een ander te praten, zit hij me net zolang aan te kijken tot ik hem aankijk. Moet ik lachen, blijft hij me ook aankijken totdat ik naar hem kijk. Hij zit me soms gewoon echt letterlijk aan te staren.

- Echt te dicht naast me komen zitten of staan. Dat is al een aantal keer gebeurd. Ieder ander persoon komt niet zowat in me staan.

- Heel vaak terugkomen op een bepaald onderwerp, bijv. mn vakantie. Op een dag elke keer terugkomen of ik nog leuke verhalen heb. De volgende keer dat ik hem zie weer beginnen over mijn vakantie. En niet alsof hij vergeten was dat ie het al had gevraagd, nee er nog even verder op doorgaan. Alsof ie het niet vaak genoeg kan horen?! Hetzelfde geld voor een onderwerp waar we altijd lol om hadden. Continu erop terugkomen, zodat we er weer om kunnen lachen.

- Meeluisteren met gesprekken die ik heb met een ander, om erop in te kunnen haken. Terwijl hij niet zo dicht in de buurt zit dan, om zich er ook mee te kunnen bemoeien.

- Als hij met een ander in gesprek is en ik kijk toevallig even zijn kant op, terwijl ik het verhaal totaal niet volg. Mij hele tijd aan blijven kijken, alsof hij het verhaal tegen mij verteld.

Meer kan ik even niet bedenken. Maar ik denk heel vaak dat ik dit allemaal vriendschappelijk moet zien. Dat hij er niets mee bedoeld, dat het allemaal onschuldig is. Om daar ook overtuigd van te raken kijk ik hoe hij met andere meiden omgaat.

Alleen dat is anders dan hoe hij tegen mij doet. Ik vind het bijvoorbeeld ook niet normaal dat hij mij echt zit aan te staren, dat doet hij bij andere meiden ook niet.

Is het nu zo raar dat ik ga twijfelen aan zijn bedoelingen, als hij zo doet tegen mij? (dit is nu trouwens bijna een jaar al aan de gang)
Er komen vijf letters in me op als ik dit lees. C.R.E.E.P. Ik vind het gewoon half stalkersgedrag, iemand die je continue lastig valt tijdens je werk. Maar goed, dat is gewoon mijn reactie.

Ik vind je verhaal heel tegenstrijdig. Hoe je het beschrijft vind je zijn gedrag eigenlijk helemaal niet leuk (en ook niet gepast, omdat hij een relatie heeft). Maar je schrijft ook dat je hem 'heel erg leuk' vindt. Wat vind je leuk? De aandacht? Dat hij jou leuk vindt? Of is het gewoon een heel gave vent (wat ik uit zijn gedrag niet helemaal kan opmaken eerlijk gezegd).

En waarom wilde je hem niet toen hij niet bezet was? Zegt dat niet genoeg? Dat je hem nu wel weer leuk vindt omdat hij onbereikbaar is, maar hem niet *echt* leuk vindt om hemzelf?

Zomaar wat vragen...
Dat zeg je goed, ik vind het niet gepast omdat hij een relatie heeft.

En wat ik leuk aan hem vind? Nou hij kan misschien door mijn verhaal overkomen als een creep. Maar dat was eigenlijk niet mijn bedoeling. Het is gewoon zelf een leuke jongen. Aardig, behulpzaam, gezellig, grappig. Je kan lol met hem hebben maar hij kan ook gewoon heel serieus zijn.

En ik heb niet gezegd dat ik hem niet wilde toen hij niet bezet was. Ik kende hem nog niet goed, in de tijd dat ie bezet was. Toen ie single was is hij mij komen opzoeken. Zocht hij meer en meer contact. Ik wist niet hoe ik erop moest reageren en ging daarom afstand creeeren. Niet omdat ik hem niet leuk vond, maar omdat ik zelf nou eenmaal zulke stomme dingen doe als ik iemand leuk vind.

Dus het is niet omdat hij bezet is dat ik hem nu ineens leuk vind. Want dat vond ik daarvoor al. Anders zou ik dat vaker moeten hebben. Maar dit is de eerste keer dat ik iemand leuk vind die bezet is...
Stel dat het overgaat met zijn vriendin, en jullie krijgen wat. Wie zegt dan dat hij jou niet hetzelfde flikt met een andere meid? Ik zou hem niet vertrouwen.
Ja maar wat flikt hij dan heel?
quote:jaimie schreef op 31 augustus 2008 @ 15:34:

Stel dat het overgaat met zijn vriendin, en jullie krijgen wat. Wie zegt dan dat hij jou niet hetzelfde flikt met een andere meid? Ik zou hem niet vertrouwen.Huh? Hij doet toch (nog) niets met TO? Als hij haar nu mee uit vroeg, onzedelijk betastte of seksueel getinte opmerkingen maakte alais! Maar hij is volgens mij gewoon een collega die erg op TO gesteld is (of kom ik nu heel naief over )
TO, heeft hij ooit een opmerking gemaakt of iets anders gedaan waaruit je kon opmaken dat hij geïnteresseerd in je is (als in relatie)?
Ja, dat bedoel ik... Dat heb hij ook niet gedaan..

En of hij ooit een opmerking heeft gemaakt of iets anders... Uhm hij doet alleen wel eens grappig en tikkeltje idioot. Vind ie leuk ofzo, en toen zei hij iets van dat ie niet helemaal spoort ofzo. Dus ik zei van 'ik begin dat al een beetje te merken' ofzo. Zei die 'maar verder ben ik wel een leuke jongen he' ofzoiets. Waarop ik moest lachen en niets zei.

En verder ging hij vissen bij mij of ik op zoek ben. Waarop ik nee zei. En vroeg hij of ik op mezelf woon. waarop ik ja zei. En waarop hij weer vroeg of ik samenwoon. dat doe ik dus niet.

Verder zou ik het niet weten.. Ook niet of het nou zo veel zegt, hij heb alleen meerdere keren al wel beetje zitten vissen hoe het zit met mij en jongens.
Op basis van jouw informatie heb ik wel een beetje de indruk dat deze collega jou niet zomaar een leuke collega vindt. Of zijn er ook nog andere collega's waar hij zo tegen doet....want in dat geval zou ik denken aard van het beestje.
Die hormoonslavernij!!
Nee zo doet hij niet tegen andere collega's... Daar heb ik ook expres op gelet omdat het dan allemaal makkelijker te verklaren zou zijn. Dan zou het inderdaad in hem zitten..
Mesmerized, ik zag dat je al eerder een topic als deze hebt geopend, over een andere jongen. Misschien scheelt het voor je als je al het gedrag van anderen niet teveel analyseerd ;) Dan is er meer ruimte voor onderbuikgevoel en ontdek je vast wel of deze jongen meer voor je voelt of niet.
Mesmerized, waarom zeg je er gewoon niet een keer iets van? Direct wanneer hij iets doet wij jij niet prettig vindt?

Net als Madhe al zegt, je bent zo ontzettend bezig met wat de ander doet. wordt het gewoon niet eens tijd dat je je bezig gaat houden met wat jij doet?

Je laat alles gewoon toe meid, die knul denkt dat jij dat hartstikke leuk vindt!.
O ik had begrepen dat jij hem leuk vond, geen move had gemaakt toen hij vrij was. En dat hij nu, nu hij een relatie heeft, wel laat merken dat hij jou leuk vindt.
quote:jaimie schreef op 31 augustus 2008 @ 19:47:

O ik had begrepen dat jij hem leuk vond, geen move had gemaakt toen hij vrij was. En dat hij nu, nu hij een relatie heeft, wel laat merken dat hij jou leuk vindt.

Nou dan heb jij dat juist begrepen!

Want wat hij doet vind ik niet vervelend. Als dat zo zou zijn dan zou ik dat zeker op een manier laten merken..

Het is meer dat ik het niet snap omdat hij een vriendin heeft. En ik denk dan van als je een vriendin hebt, ben je daarmee bezig en neem ik aan dat je oppervlakkig met andere mensen omgaat..
quote:pom508 schreef op 31 augustus 2008 @ 17:32:

Mesmerized, waarom zeg je er gewoon niet een keer iets van? Direct wanneer hij iets doet wij jij niet prettig vindt?

Net als Madhe al zegt, je bent zo ontzettend bezig met wat de ander doet. wordt het gewoon niet eens tijd dat je je bezig gaat houden met wat jij doet?

Je laat alles gewoon toe meid, die knul denkt dat jij dat hartstikke leuk vindt!.

Wat moet ik zeggen? Dat ik het vervelend vind. Waar haal je uit dat ik het vervelend vind?

Het enige wat ik zou willen weten is wat hij nou wil.
Dan sta ik nog steeds achter mijn eerdere reactie. Ik zou zo'n gast niet vertrouwen. Dan denk ik, wat hij haar flikt kan hij mij ook flikken.
Hij is verliefd maar hij denkt misschien dat jij onbereikbaar bent en knoopt hij het aan met een ander zodat jij denkt dat hij goed in de markt ligt.

Gewoon een keer vragen hoe zijn relatie is en dan kan jij zeggen dat jij twijfels hebt of zij de ware voor hem is gezien zijn gedrag naar jou toe en dan komt de aap wel uit de mouw.

Misschien vindt hij jou super aantrekkelijk maar wil verder niks en misschien wil hij eigenlijk alleen maar jou.

Vragen schept duidelijkheid en wij vrouwen zijn geraffineerd genoeg om via een omweg bij ons doel te komen. Succes! Misschien is hij dolblij dat je het aankaart want die kerels zijn alles behalve heldhaftig als het op dit soort dingen aankomt.Indirect durven ze van alles omdat ze dan toch niet afgewezen zullen worden maar direct wat op de man af de confrontatie aangaan is dan wel even wat anders.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Aangenomen dat hij met je flirt begrijp ik niet waarom het interessant zou zijn wat hij nou precies wil: de man heeft een relatie.
quote:arrasje schreef op 31 augustus 2008 @ 20:35:

Hij is verliefd maar hij denkt misschien dat jij onbereikbaar bent en knoopt hij het aan met een ander zodat jij denkt dat hij goed in de markt ligt.

Gewoon een keer vragen hoe zijn relatie is en dan kan jij zeggen dat jij twijfels hebt of zij de ware voor hem is gezien zijn gedrag naar jou toe en dan komt de aap wel uit de mouw.

Misschien vindt hij jou super aantrekkelijk maar wil verder niks en misschien wil hij eigenlijk alleen maar jou.

Vragen schept duidelijkheid en wij vrouwen zijn geraffineerd genoeg om via een omweg bij ons doel te komen. Succes! Misschien is hij dolblij dat je het aankaart want die kerels zijn alles behalve heldhaftig als het op dit soort dingen aankomt.Indirect durven ze van alles omdat ze dan toch niet afgewezen zullen worden maar direct wat op de man af de confrontatie aangaan is dan wel even wat anders.

Dat is wel een hele directe benadering... Dan kun je wel zeggen van 'die kerels zijn alles behalve heldhaftig', maar datzelfde geldt voor mij..

Ik kan in deze 'versie' wel geloven (net als dat ik andere uitleggen ook wel wil geloven, behalve dan de uitleg dat ie gewoon een onbetrouwbare weet ik t wat is)..

Maar hij deed zo al maanden voordat hij een vriendin had, en van mij kreeg hij zeker niet de reactie die hij (misschien wel, misschien niet) wilde. Misschien moet ik maar al mijn moed bij elkaar gaan rapen om subtiel over zn vriendin te beginnen...
quote:wuiles schreef op 31 augustus 2008 @ 20:52:

Aangenomen dat hij met je flirt begrijp ik niet waarom het interessant zou zijn wat hij nou precies wil: de man heeft een relatie.

Waarom het interessant zou zijn? Nou al had ik hem niet aardig gevonden zou het mij echt niet interesseren.

Maar ik probeer al maanden over hem heen te komen, mij voor te nemen dat hij een vriendin heeft. En alles wat hij doet vriendschappelijk te zien. Nergens conclusies aan te verbinden en gewoon, om hem te vergeten.

Dat lukt dus niet. Als het jezelf zou betreffen, zou je je eigen reactie dan ook zo makkelijk aannemen? Zo van nouja ik moet het niet interessant vinden, dus vind ik het niet interessant en daarmee is de kous af.

Nou mij lukt het niet.

Het hele punt is dat hij die vriendin heeft en ik niet zo in elkaar zit (sowieso ontbreekt het me aan enige vorm van lef) om te gaan stoken.

Als hij die vriendin niet had gehad dan had ik waarschijnlijk onderhand wel eens enige vorm van actie ondernomen en was ik er misschien wel vanaf....
Ja, of je draait je een keer om als hij weer een hand op je schouder legt (of iets dergelijks) en je vraagt hem:wat wil je eigenlijk van me? Die is wel erg direct he? Een subtiele benadering levert misschien meer op maar verliefd is ie, let maar op.Alleen de vraag of hij er echt iets mee wil doen.
quote:Mesmerized schreef op 31 augustus 2008 @ 20:05:

[...]

Wat moet ik zeggen? Dat ik het vervelend vind. Waar haal je uit dat ik het vervelend vind?

Het enige wat ik zou willen weten is wat hij nou wil.

Huh? Je zegt dat je niet contactueel aangelegd bent en hij dat wel bij jou doet, de koude hand, zijn hand ergens anders etc. Eigenlijk benader je alles in je posting alsof je het niet prettig vindt.

Pf is dat het niet?

Maar waarom niet gewoon vragen? Wat wil je nu van me?

Gewoon eens communiceren?
quote:arrasje schreef op 31 augustus 2008 @ 21:07:

Ja, of je draait je een keer om als hij weer een hand op je schouder legt (of iets dergelijks) en je vraagt hem:wat wil je eigenlijk van me? Die is wel erg direct he? Een subtiele benadering levert misschien meer op maar verliefd is ie, let maar op.Alleen de vraag of hij er echt iets mee wil doen.

Ja, die is wel erg direct ja.. Dan ga ik toch liever voor de subtielere benadering. Alhoewel ik dan nog moet uitzoeken hoe ik dat moet gaan doen..

Maar als ik vraag van 'wat wil je eigenlijk van me?' weet ik zeker dat dat er heel raar, wellicht nog bitchy ook, uitkomt. Dat moet je al helemaal niet hebben. Dan weet je ook niet meer of je er een eerlijke reactie krijgt..
quote:pom508 schreef op 31 augustus 2008 @ 21:15:

[...]Huh? Je zegt dat je niet contactueel aangelegd bent en hij dat wel bij jou doet, de koude hand, zijn hand ergens anders etc. Eigenlijk benader je alles in je posting alsof je het niet prettig vindt.

Pf is dat het niet?

Maar waarom niet gewoon vragen? Wat wil je nu van me?

Gewoon eens communiceren?

Ja ik begrijp nu dat het inderdaad zo overkomt. Het is meer dat ik zelf niet zo in elkaar zit en dat het daarom vast niet uitnodigend is om dan aan mij te gaan zitten. Als je nu zelf zo in elkaar steekt dat je zo met andere omgaat, aan ze zit enzo.

En als ik dat dan ook bij hem zou doen, dan zou ik het nog eerder begrijpen, dat hij dat bij mij doet. Het is dus niet omdat ik het vervelend vind. Maar ja weet niet, ik vind het lastig om uit te leggen.

En wanneer zou ik hem dat moeten vragen? Dan zou ik hem apart moeten nemen.. Omdat er altijd wel andere mensen omheen zijn.

En of ik dan een eerlijk antwoord krijg is ook een tweede..
Gewoon je gevoel volgen en het juiste moment afwachten en dan gaat de rest (met wat moeite) vanzelf. Succes en doe het vooral op jouw eigen manier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven