Speeddaten of toch maar niet?

29-06-2009 20:52 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer via internet gedate, leuke dates aan overgehouden, zelfs een relatie en daarna nog 2 maanden met iemand gedate. Nu ben ik ontzettend aan het twijfelen of ik binnenkort ga speeddaten. Ik heb nu even geen zin in internetdaten, omdat er in mijn optiek teveel tijd in gaat zitten. En bedacht dat je met speeddaten heel veel vliegen in 1 klap slaat. Alleen......... bij het internetdaten maak je zelf toch een soort van selectie en met speeddaten is het denk ik toch maar afwachten wie je tegenover je krijgt.

Wie heeft er weleens gespeeddate en wat vonden jullie ervan? Wat voor soort type mannen kwamen er op af?
Mwah ik heb het zelf een keer gedaan, samen met een vriendin. Was een vermakelijke avond hoor en mij viel op dat de vrouwen die er zaten echt leuke types waren, maar de mannen vielen tegen.... van de 30 waren er 2 die nog wel oke waren, maar dat was eigenlijk ook alleen maar in vergelijking met de andere 28... Buiten het speeddaten had ik hen nooit interessant gevonden.

Dus nee, ik vond het niet bijzonder. Maar wie weet als jij gaat dat er wel leuke mannen bij zitten (haha of jij valt op een ander type dan ik, kan ook natuurlijk )

Internetdaten hoeft toch niet zoveel tijd te kosten? Gewoon niet heel lang chatten. Gewoon kort, lijkt het je wat dan ga je wat drinken samen... heb je snel genoeg door of er potentie in zit toch?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Mijn ervaring met speeddaten is een beetje dubbel. Het is een heel handige manier om snel een aantal vrijgezelle mannen te ontmoeten, waarvan je binnen een minuut ook wel doorhebt of je ze nog eens wil spreken.

Maar aan de andere kant vond ik dat de mannen van een 'minder' gehalte waren dan de aanwezige vrouwen. Alle vrouwen waren leuk, goed verzorgd, mooi aangekleed, etc. Bij de mannen was toch wel een flink aantal kneuzen te zien. Dat klinkt niet aardig, maar zo was het wel. Ik begreep ook van een van de (leukere) mannen dat het speeddate bureau hem en anderen gesmeekt had of ze gratis nog een keer wilden komen, want ze hadden weer eens te weinig mannen.

Maar ik woon in de randstad, ik heb begrepen dat daarbuiten juist een tekort aan speeddatende vrouwen is.

Overigens heb ik er 1 date aan over gehouden.

Die bleek homo te zijn
Haha, of Iris is op dezelfde avond geweest, of de mannen vallen inderdaad tegen...
Haha ja. Ik zit overigens ook in de randstad, dus wie weet zijn het inderdaad de mannelijke speeddatende randstedelingen die het hem niet doen
haha ok al 2 niet zo positieve ervaringen met speeddaten. Ik woon zelf ook in de randstad. Ik heb ook het idee (vooroordeel) dat er vooral kneuzen op af komen. Overigens valt me wel vaker op dat de vrouwen vaak leuker zijn dan de mannen. Heb al een paar leuke vriendinnen overgehouden aan internet, maar qua mannen valt het altijd erg tegen.

Oww Delphicat: mannen die dus gratis nog een keer mochten omdat er te weinig mannen waren......... Jeetje wel een match, maar dan is ie homo.

Haha Iris, ik ben nogal kritisch als het om mannen gaat, dus ik heb er een hard hoofd in........... Wat je schrijft over internetdaten is ook weer waar.

Eigenlijk ben ik het gewoon zat en zou het ook wel eens leuk vinden om op een "normale" manier een man tegen te komen, ipv dat geforceerde gedoe
Hear hear!

En als je er achterkomt waar die mannen op een "normale" manier te vinden zijn, verklap je het dan ook aan mij? Ik krijg nu zelfs adviezen van vrienden om me bij een modelbouwvereniging of startrekfanclub aan te melden, want daar zijn zo veel mannen.

...
anoniem_26715 wijzigde dit bericht op 29-06-2009 21:55
Reden: Een keer is genoeg
% gewijzigd
Hahaha ohhhh jee!!! Een Startrekfanclub?!?!

Nee gewoon internetdaten. Ben 'mijne' lekker online tegen gekomen. Hele zaak bij internetdaten is om het allemaal niet zo serieus te nemen... Gewoon lekker kop koffie gaan drinken. Je leert dan snel genoeg inschatten op zo'n site of iemand potentie heeft.

En ja kritisch zijn is goed, ben ik ook. Maar je wilt toch een relatie? Dan moet je je er wel een beetje voor open stellen. En als je zo'n kritische attitude bij speeddaten hebt, nou dan denk ik dat dat het ook niet gaat worden hoor....
OMG een startrekfanclub!!! Dan nog liever alleen!!!!

Iris: ook weer waar, met alleen maar kritisch zijn kom je er niet. Heb met internetdaten vaak genoeg iemand "een tweede kans" gegeven om er vervolgens achter te komen dat mijn eerste gevoel juist was. Speeddaten heb ik nog niet geprobeerd, maar ben gewoon wat huiverig en was ook opzoek naar ervaringen van anderen. Nu is de ene ervaring de andere niet, maar er zit waarschijnlijk wel een rode draad in.

Op welke site heb je je vriend leren kennen?
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar. Goede site-tips!
Ja ik geloof ook niet in 2e kansen hoor!

Ik heb redelijk wat mannen gezien, sommigen ook wel meer dan een keer... maar zoals je zegt: eigenlijk weet je het al dat het het niet is. En dan moet je eigenlijk er ook niet mee door gaan.

Toen ik mijn inmiddels vriendje voor het eerst ontmoette wist ik het meteen: hem vind ik leuk. Kijk, of het dan ook echt wat wordt... dat weet je niet... Maar ik zag het wel in hem.

Ik stond overigens op Lexa.
Niet doen. Zonde van je geld en tijd. Ik vond het vreselijk. Al die 3 minuten gesprekken met mannen waar ik helemaal niet mee wilde spreken...Van de 30 waren er 2 leuk. Dus zo efficient als het lijkt is het helemaal niet. Voor mij een eenmalige actie.
Ja, maar ik vond het wel een unieke ervaring. Ik had het niet willen missen. Misschien juist wel vanwege de sneue kneuzerigheid van een goed deel van de mannen. Mijn vriendin en ik (vrouwen blijken vaak in groepen van tenminste 2 naar speeddates te gaan, mannen alleen) kunnen er nog vaak om lachen
Tja als ik kneuzen wil kijken ga ik wel een dag op het terras zitten! Uiteindelijk gaat het toch om het vinden van die leuke man. Maar goed ik denk niet dat ik ga speeddaten, had nl as vrijdag op het oog, maar het is super mooi weer en ik denk niet dat dat een gunstig moment is........
Heb afgelopen zaterdag gespeeddate in Utrecht. Daar zaten wel wat mindere goden en slecht geklede mannen bij, ja. Plus veel leuk uitziende vrouwen. Maar besteden wij vrouwen niet altijd wat meer aandacht aan het uiterlijk dan mannen? En de meeste dames kwamen inderdaad in groepjes, wat toch anders binnenkomt dan wanneer je alleen gaat. Ontspannen mensen worden nou eenmaal eerder aantrekkelijker gevonden.

Al met al vond ik het toch geslaagd. De locatie was heel mooi, en naast de 'nerds' waren er ook een boel aardige mannen. Na afloop zijn we met een grote groep nog de stad in gedoken. Dit was trouwens een avond voor hoger opgeleiden, misschien scheelt dat ook weer. Luxeprobleem: ik moet nu kiezen uit 3 matches....
hoi hoi,

mag ik vragen wat jullie met kneuzen bedoelen?

van die softe mannetjes ofzo?

leg het me uit aub

ben benieuwd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven