Spijt van Samenwonen

14-12-2019 10:32 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik woon nu 6 jaar samen. Heb 7 jaar een relatie. Hebben eerst gelat daarna korte tijd samen in mijn huis en daarna samen huis gekocht.
Ik heb een kind van 12 en hij heeft geen kinderen. We hebben een mooie tijd samen gehad. Nu we samenwonen in ons koophuis heb ik spijt. Ik heb erg behoefte om op om mijzelf te zijn. Het samenwonen geeft mij een beklemmend gevoel. En als ik hoor dat mensen om mij heen uit elkaar zijn en weer zelf verder gaan bekruipt mij een jaloers gevoel.
Ik kan niet de knoop doorhakken bang dat ik daar weer spijt van krijg.
Binnen onze relatie hebben we veel communicatieproblemen. We begrijpen elkaar niet goed en lachen weinig. We zijn in relatietherapie geweest dat werkte verhelderend, maar hielp niet echt.
Wie geeft raad...ik kan niet kiezen hoe ik verder moet. Ik ben 45...

Groetjes
Toen jullie in jouw huis zijn ingetrokken, heb je toen geen enkel beklemmend gevoel ervaren?

Als je echt zo ongelukkig bent is er echter maar een optie - voor jezelf en je kind kiezen. De relatietherapie werkte verhelderend volgens jou, in welk opzicht?
na 1 jaar samenwonen....
Weer gaan latten? Maar ja, zie maar eens een huis te vinden....
ik geef mn bek ook maar een douw
Zonde dat je je eigen huis niet eerst een jaartje hebt aangehouden. Ook sneu voor je kind dat ze meegezeuld wordt in jouw relatiegedoe door eerst haar huis kwijt te raken omdat je samen wil gaan wonen en nu weer dit huis kwijt raakt omdat je weer terug op jezelf wil.
Stoppen met samenwonen.

Tijdelijk latten en dan kijken hoe je je voelt? Als hij dat het proberen waard vind. Anders is misschien sowieso einde relatie.

Sowieso een stabielere basis voor je kind houden vanaf deze wijziging.

Dus ga alleen met kind wonen en laat dat zo. Latten met deze man of indien het over gaat, in de toekomst met een andere.
Kun je een eigen ruimte creëren in jullie huis?
Wat maakt dat je je beklemt voelt?
Heb je spijt van samenwonen? Was het anders gelopen als je niet was gaan samenwonen? Of is de koek gewoon op en durf je geen beslissing te nemen?
Wat vind je dat precies beklemmend aan het samenwonen?
Kerstvrouw schreef:
14-12-2019 10:54
Kun je een eigen ruimte creëren in jullie huis?
Wat maakt dat je je beklemt voelt?
Dit. Ik denk dat het niet per se aan het samenwonen hoeft te liggen, maar aan de manier waaróp jullie samenwonen. Geven jullie elkaar de ruimte, letterlijk en figuurlijk, om je eigen ding te doen? Moet alles samen en in overleg of kunnen jullie ook een dagje je eigen ding doen in hetzelfde huis?

Is er nog ruimte voor ontwikkeling in jullie communicatieproblemen? Oftewel, zie je nog hoop voor je relatie?
GreenLadyFern schreef:
14-12-2019 10:57
Dit. Ik denk dat het niet per se aan het samenwonen hoeft te liggen, maar aan de manier waaróp jullie samenwonen. Geven jullie elkaar de ruimte, letterlijk en figuurlijk, om je eigen ding te doen? Moet alles samen en in overleg of kunnen jullie ook een dagje je eigen ding doen in hetzelfde huis?

Is er nog ruimte voor ontwikkeling in jullie communicatieproblemen? Oftewel, zie je nog hoop voor je relatie?
Samenwonen met iemand waar je het wel leuk mee hebt en iemand waar je het niet leuk mee hebt, maakt inderdaad vaak best een verschil.
Jullie wonen 6 jaar samen en hebt nu ineens spijt van het samenwonen?
Is het niet zo dat jullie relatie niet meer geweldig is en je die liever zou verbreken?
Er wordt nooit gelachen. Mijn vriend heeft geen humor. Vaal over gehad, maar zit er gewoon niet in. Dat mis ik enorm.
Therapie verhelderend in die zin dat we alle 3 denken vanuit ons kader van waaruit we zijn opgevoed.
Ik heb gewoon erg behoefte aan eigen huishouden eigen huisje en ik heb zelf de fout gemaakt snel te gaan samenwonen. Ik had het mooi voor elkaar 7 jr geleden gescheiden en eigen koophuis na een half jaar kreeg ik al relatie met mijn vriend.
Er wordt nooit gelachen. Mijn vriend heeft geen humor. Vaal over gehad, maar zit er gewoon niet in. Dat mis ik enorm.
Therapie verhelderend in die zin dat we alle 3 denken vanuit ons kader van waaruit we zijn opgevoed.
Ik heb gewoon erg behoefte aan eigen huishouden eigen huisje en ik heb zelf de fout gemaakt snel te gaan samenwonen. Ik had het mooi voor elkaar 7 jr geleden gescheiden en eigen koophuis na een half jaar kreeg ik al relatie met mijn vriend.
Ik zou alleen gaan wonen met kind en niet meer terug gaan samenwonen. Lijkt me ook moeilijk voor het kind om een huis te moeten delen met nog een ander erbij. Sommige mensen gedijen beter in een lat-relatie. Ik zou niet eens aan samenwonen moeten denken. Lijkt me enorm beklemmend. Maar als je de humor zo mist, kun je dan niet beter helemaal stoppen met deze man?
hondenmens wijzigde dit bericht op 14-12-2019 11:08
12.87% gewijzigd
Rigimoken schreef:
14-12-2019 11:05
Maar waarom koop je dan nog een huis met hem?
Je veranderd er niets aan maar hij was al zo die 5 jaar ervoor toch?
Ja een stomme fout en waarom? Omdat ik toen daarvoor ging...het is stom...daarom is ook lastig om knoop door te hakken al het gedoe wat er bij komt kijken huis weer verkopen weer verhuizen etc
Rigimoken schreef:
14-12-2019 11:09
Ja een stomme fout en waarom? Omdat ik toen daarvoor ging...het is stom...daarom is ook lastig om knoop door te hakken al het gedoe wat er bij komt kijken huis weer verkopen weer verhuizen etc
Of steeds ongelukkiger worden.
Rigimoken schreef:
14-12-2019 11:09
En wil je dan wel de relatie voortzetten? Als in: dan is zijn humorloosheid geen probleem meer? Of bedoel je dat je de relatie wilt verbreken omdat je erachter bent gekomen dat jullie niet bij elkaar passen?
Rigimoken schreef:
Heb jij jouw koophuis verkocht?

Het lijkt alsof je geen zin meer hebt in deze relatie?
Life is short. Eat dessert first.
Rigimoken schreef:
Je schrijft alsof het je overkwam. Je was er zelf bij toch? Ook bij dat samenwonen en huis kopen.

Je schrijft niet zo aardig over hem. Je wilt gewoon van hem af, als ik het zo lees.
Dan doe je dat toch! Bij iemand blijven waar je niets voor voelt, brengt niemand wat.
En ja, huis verkopen en al dat vervelende gedoe hoort er dan bij.
S-Meds schreef:
14-12-2019 10:39
na 1 jaar samenwonen....
Heb ik ook gedaan. En we zijn al 25 jaar samen.
S-Meds schreef:
14-12-2019 10:39
na 1 jaar samenwonen....

En dat is erg?

Ik woonde na 3 weken samen.
-Darkside- schreef:
14-12-2019 11:30
Heb ik ook gedaan. En we zijn al 25 jaar samen.
Met een kind? Vind ik nogal wat uitmaken.
Ik vind met een kind ook wat anders, heel wat anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven