Spijt van Samenwonen

14-12-2019 10:32 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik woon nu 6 jaar samen. Heb 7 jaar een relatie. Hebben eerst gelat daarna korte tijd samen in mijn huis en daarna samen huis gekocht.
Ik heb een kind van 12 en hij heeft geen kinderen. We hebben een mooie tijd samen gehad. Nu we samenwonen in ons koophuis heb ik spijt. Ik heb erg behoefte om op om mijzelf te zijn. Het samenwonen geeft mij een beklemmend gevoel. En als ik hoor dat mensen om mij heen uit elkaar zijn en weer zelf verder gaan bekruipt mij een jaloers gevoel.
Ik kan niet de knoop doorhakken bang dat ik daar weer spijt van krijg.
Binnen onze relatie hebben we veel communicatieproblemen. We begrijpen elkaar niet goed en lachen weinig. We zijn in relatietherapie geweest dat werkte verhelderend, maar hielp niet echt.
Wie geeft raad...ik kan niet kiezen hoe ik verder moet. Ik ben 45...

Groetjes
Lastig.
Ik ben bijvoorbeeld gewoon echt niet geschikt voor samen in 1 huis wonen met een partner.Ik hou er niet van om rekening te houden met een man. Geneuzel over wat we in de avond eten, de was, wat we met pasen/kerst whatever doen etc etc.Tweemaal geen succes. Word er bloednerveus van :rofl:
Ga dit ook nooit weer doen. Eventueel in de toekomst latten, prima. Maar krijg al de kriebels bij het idee dat ik weer zou moeten samenwonen!
Met mijn dochter moet ik natuurlijk ook rekening houden in huis. Maar dat is anders. Is mijn eigen kind. Dat kan een partner niet evenaren qua tolerantie-gehalte.....
Soms denk ik, waarom zit ik zo in elkaar? Zijn echt beste mannen, mijn ex-partners...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven