spijt

22-12-2011 10:30 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Tja, wat wil je horen? Gedane zaken nemen geen keer. Je kan er dus niets aan veranderen. Gewoon afwachten of je partner je vergeeft. Meer zit er niet in...
Wat is precies je vraag aan ons?
Hoe zouden jullie het vinden als je dit overkomt? Denk je, jeetje wat aso?! Daar wil ik niks mee te maken meer hebben? Of haal jeje schouders op?
@ TO

Wat bedoel je met "door omstandigheden"?
Ik denk dat schaamte een rol speelt dat je het niet aan je vriend hebt verteld..

Het siert je natuurlijk niet wat je gedaan hebt, maar gedane zaken nemen geen keer..weer een les geleerd toch?

Het zou kortzichtig zijn dat je vriend het hierom uitmaakt.

Spreek het uit dat je daar bang voor bent, zeg dat je je schaamde om wat je gedaan hebt..als dat natuurlijk ook zo is..

Ja, je zal spijt hebben, maar dst hoef je natuurlijk niet 3 keer tegen hem te zeggen, het moge duidelijk zijn dst je dat ook hebt..

Suc6..
Als ik het niet had verteld, zou het sowieso uitkomen....
Ik zou denken en zeggen "wat ben je een sukkel geweest".

Jammer dat je mij dat niet verteld hebt..

Ik vergeef het je..en klaar..

Meer niet..
quote:piekertje83 schreef op 22 december 2011 @ 10:35:

Als ik het niet had verteld, zou het sowieso uitkomen....Ahh, er zit dus veel méér achter! Wat is het probleem achter het probleem in deze?
quote:Anthonius schreef op 22 december 2011 @ 10:34:

@ TO

Wat bedoel je met "door omstandigheden"?

Is ook mijn vraag. Je hebt het een jaar voor je kunnen houden, waarom heb je het hem nu verteld? Is hij er op een of andere manier zelf achter gekomen?

Ja, dan kan ik me voorstellen dat hij dat niet zo prettig vindt.
Ik zou het niet leuk vinden dat m'n partner iets gepikt had. Maar meer zou ik er moeite mee hebben dat 'ie dus een jaar lang iets tamelijk ingrijpends (vastzitten is in mijn wereld best wel ingrijpend ) voor me verzwegen had. Mijn vertrouwen zou wel een deuk van oplopen. Ik zou het denk ik niet meteen uitmaken, maar er zomaar overheen stappen waarschijnlijk ook niet.
Ik wilde een nieuwe baan gaan zoeken en daar hadden ze een verklaring van goed gedrag voor nodig. Die kreeg ik niet. Dus toen moest ik wel de echte reden zeggen waarom ik niet kon solliciteren.
Het lullige is dat we op korte termijn wilde gaan samenwonen. Ben bang dat dat er voorlopig niet meer in zit..
jeetje, hoe bedenk je om iets te jatten omdat er een lange rij staat.

Wat heb je het jezelf moeilijk gemaakt. Zonde.

En dan ook nog eens verzwijgen....
quote:Helenita2 schreef op 22 december 2011 @ 10:40:

Ik zou het niet leuk vinden dat m'n partner iets gepikt had. Maar meer zou ik er moeite mee hebben dat 'ie dus een jaar lang iets tamelijk ingrijpends (vastzitten is in mijn wereld best wel ingrijpend ) voor me verzwegen had. Mijn vertrouwen zou wel een deuk van oplopen. Ik zou het denk ik niet meteen uitmaken, maar er zomaar overheen stappen waarschijnlijk ook niet.Dit dus, helemaal mee eens!
Vriend is teleurgesteld omdat je hem niet in vertrouwen hebt genomen.

Dat zou ik persoonlijk erger vinden dan wat je hebt gedaan , al was het oerstom , maar dat weet je zelf ook wel.

Hierom uitmaken zou ik overdreven vinden maar misschien vertrouwt hij je niet meer en dat zou natuurlijk heel vervelend zijn voor jullie beide.
Een keer is genoeg...
Tja, het stelen op zich zou ik niet z' on ramp vinden (als het verder nooit meer gebeurt natuurlijk). Maar het verzwijgen en een leugen bedenken om het niet te hoeven vertellen...en dat een jaar volhouden, daar zou ik wel veel moeite mee hebben.

Ik zou als ik jou was heel eerlijk uitleggen wat er precies is gebeurd en waarom je deed wat je deed (stelen en liegen) zonder emotioneel te worden of te claimen. Het is aan je vriend om te bekijken wat hij nu doet.

Ik kan me voorstellen dat je je nu zorgen maakt om de relatie, dat zou ik waarschijnlijk ook doen. Helaas kun je nu volgens mij niets anders doen dan eerlijk zijn en je vriend de ruimte geven om voor zichzelf te bepalen hoe hij erin staat. Hoe moeilijk dit ook is.
Een jaar geleden heb ik iets gestolen in een winkel. Iets kleins van circa 10 eur. Er stond een megarij inde winkel. Geen excuus.

De eerste zin was al genoeg. Jatten of het nu groot of klein is, duur of goedkoop, jatten is jatten. Daar zijn geen excuses of verzachtende omstandigheden voor te geven.

En je hebt er een jaar over gelogen tegen je partner.

Ik zou me drukker maken om het feit of hij me nog wel kan vertrouwen. Of ik mezelf nog wel kan vertrouwen.

Wat maakt het voor jou in bepaalde situaties zo makkelijk om te kiezen voor bedrog? Geen zin om te wachten, liegen tegen je partner?

Daar zou het voor mij om draaien. Of ik je als partner zijnde nog wel kan vertrouwen. Want waar lieg jij nog meer over/hou je nog meer verborgen?
Nope
quote:piekertje83 schreef op 22 december 2011 @ 10:35:

Als ik het niet had verteld, zou het sowieso uitkomen....waarom zou het uit komen?
het zou voor mij vooral een afknapper zijn eigenlijk. Het maakt voor mij niet uit of het om 10,- of 1000,- gaat maar wel dat je mentaliteit blijkbaar zo in elkaar steekt dat je bereid bent te stelen. Als '83 staat voor je geboortejaar vind ik het al helemaal vreemd dat je tot zoiets kan bewegen.
Als je van 1983 bent en dus 28 bent, vind ik het vooral erg kinderachtig dat je vanwege een lange wachtrij iets hebt gestolen. Zonder heilige boon te zijn, dat zou nou echt het laatste zijn wat in me op zou komen.

Wat zonde ook dat je hiermee de kans op een baan misloopt.

het lijkt nu alsof je het alleen maar aan je vriend hebt verteld omdat je niet anders kon en dat siert je niet. Blijkbaar kun je prima tegen hem liegen zolang het je niet schaadt.

Je vriend zal waarschijnlijk meer moeite hebben met het liegen dan met je actie.
quote:enter schreef op 22 december 2011 @ 11:00:

[...]

waarom zou het uit komen?

Zie antwoord van TO om 10:40u

Ze kreeg geen VGG en loopt nu een baan mis.

Duur kleinigheidje wat je gejatpikt hebt....
Nope
Te zien aan je andere topics is dit niet het enige waarop je relatie stroef loopt, of wel?
Je hebt niet alleen het vertrouwen van je vriend geschaad, je hebt je kansen op de arbeidsmarkt dus ook behoorlijk verkloot. Want er zijn wel meer banen en omstandigheden waar je een verklaring van goed gedrag voor nodig hebt.

En dat allemaal door iets te stelen van ¤ 10,-. Triest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven