spoed vraag
dinsdag 31 juli 2012 om 18:47
dinsdag 31 juli 2012 om 19:12
Als dit de officiële verblijfplaats is van jou en de kinderen dan nog kan hij jullie niet zonder pardon op straat gooien. De woning kan zelfs tijdelijk aan jou worden toegewezen, juist omdat er kinderen in het spel zijn die onder jouw zorg vallen. Permanente toewijzing zal niet gaan, maar het kan zijn dat een rechter beslist dat hij jullie de gelegenheid moet geven een andere woning te vinden.
Neem contact op met de politie of steunpunt huiselijk geweld voor bemiddeling.
Neem contact op met de politie of steunpunt huiselijk geweld voor bemiddeling.
dinsdag 31 juli 2012 om 19:13
Dan zou ik toch echt proberen de kinderen onder te brengen bij hun vader/vriendjes/vriendinnetjes en jezelf ook voor een nacht. Kan me niet indenken dat er niemand is die je niet voor een nachtje kan opvangen. Morgen terug om je spullen en ondertussen op het net zoeken naar woonruimte. Probeer het via social media. Mss iemand die lange tijd op vakantie is, waar je kan huiszitten oid?
Daklozen opvang lijkt me geen oplossing aangezien er kinderen bij je zijn. Je komt dat tussen junks en zwervers terecht en dat is gezien de situatie zeker niet goed voor je kinderen. Ga naar een "blijf van mijn lijf" opvang. Daar kunnen ze je denk ik ook beter helpen qua huisvesting, uitkering e.d..
Heel veel sterkte en succes!
Heel veel sterkte en succes!
dinsdag 31 juli 2012 om 19:14
Leger des Heils.
derdeel: Dak- en thuislozen
Drenthe
Hier & Nu Emmen
Bezoekadres:
Bendienplein 3
7815 SM
Emmen
Telefoon: (050) 317 26 70
Opvangcentrum De Breehof
Bezoekadres:
Zijtak W.Z. 125
7833 BE
Nieuw Amsterdam
Telefoon: (0591) 55 10 20
Fax: (0591) 55 41 68 Opvangcentrum voor mannen, vrouwen en ouders met kinderen
derdeel: Dak- en thuislozen
Drenthe
Hier & Nu Emmen
Bezoekadres:
Bendienplein 3
7815 SM
Emmen
Telefoon: (050) 317 26 70
Opvangcentrum De Breehof
Bezoekadres:
Zijtak W.Z. 125
7833 BE
Nieuw Amsterdam
Telefoon: (0591) 55 10 20
Fax: (0591) 55 41 68 Opvangcentrum voor mannen, vrouwen en ouders met kinderen
dinsdag 31 juli 2012 om 19:16
dinsdag 31 juli 2012 om 19:22
Of er crisisopvang is en wat voor soort, is per regio verschillend. Bel de GGD voor informatie hierover. Die moeten nog wel bereikbaar zijn.
En ja, natuurlijk mag de man jou uit huis zetten zelfs zonder reden, aangezien het zijn huis is. Hoe oneerlijk of onterecht het ook voelt.
Heb je geen eigen huisvesting meer? Waar staan jullie ingeschreven? Kunnen de kinderen bij hun vader terecht?
En ja, natuurlijk mag de man jou uit huis zetten zelfs zonder reden, aangezien het zijn huis is. Hoe oneerlijk of onterecht het ook voelt.
Heb je geen eigen huisvesting meer? Waar staan jullie ingeschreven? Kunnen de kinderen bij hun vader terecht?
dinsdag 31 juli 2012 om 19:28
dinsdag 31 juli 2012 om 19:42
quote:rosie76 schreef op 31 juli 2012 @ 19:38:
Ik denk dat je beter naar een blijf van mijn lijf huis kunt dan naar de daklozenopvang. ze zijn daar ook meer ingesteld op kinderen. sterkte!!!
Ik vraag me af of TO daar wel terecht kan, ze is naar eigen zeggen niet in direct gevaar en ook niet mishandeld. Alleen de deur uitgezet.
Ik zou het toch proberen bij vrienden ook al hebben die weinig ruimte, het gaat maar om de eerste opvang niet om een maandenlange logeerpartij, anders inchecken in een hotel/B&B. Dan zou ik morgen met de instanties gaan praten, kijken wat er geregeld kan worden.
Ik denk dat je beter naar een blijf van mijn lijf huis kunt dan naar de daklozenopvang. ze zijn daar ook meer ingesteld op kinderen. sterkte!!!
Ik vraag me af of TO daar wel terecht kan, ze is naar eigen zeggen niet in direct gevaar en ook niet mishandeld. Alleen de deur uitgezet.
Ik zou het toch proberen bij vrienden ook al hebben die weinig ruimte, het gaat maar om de eerste opvang niet om een maandenlange logeerpartij, anders inchecken in een hotel/B&B. Dan zou ik morgen met de instanties gaan praten, kijken wat er geregeld kan worden.
dinsdag 31 juli 2012 om 19:44
quote:feeks schreef op 31 juli 2012 @ 19:41:
Waarom een blijf van mn lijf huis? Waarom politie? Het is zijn huis, zij moet eruit met haar ( en niet die van hem dus) kinderen. Ze heeft nergens recht op.Mits ze niet getrouwd zijn natuurlijk!
Waarom een blijf van mn lijf huis? Waarom politie? Het is zijn huis, zij moet eruit met haar ( en niet die van hem dus) kinderen. Ze heeft nergens recht op.Mits ze niet getrouwd zijn natuurlijk!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:borderwalk schreef op 31 juli 2012 @ 19:28:
Misschien zeg ik iets vreemds aangezien het topic vol staat met politie, leger des heils etc, maar aangezien ik nergens lees dat TO bedreigd wordt of dat ze ook geen beschikking meer heeft over haar geld: check in in een hotel. Zit je voorlopig veilig en comfortabel.Neuh want To heeft om 19.09 uur al aangegeven dat ze niet in gevaar is.
Misschien zeg ik iets vreemds aangezien het topic vol staat met politie, leger des heils etc, maar aangezien ik nergens lees dat TO bedreigd wordt of dat ze ook geen beschikking meer heeft over haar geld: check in in een hotel. Zit je voorlopig veilig en comfortabel.Neuh want To heeft om 19.09 uur al aangegeven dat ze niet in gevaar is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:goddess78 schreef op 31 juli 2012 @ 18:56:
het huis is van hem...en het zijn niet zijn kinderen die waren van mijn vorige mankinderen bij hun vader totdat jij een huis geregeld hebt.
het huis is van hem...en het zijn niet zijn kinderen die waren van mijn vorige mankinderen bij hun vader totdat jij een huis geregeld hebt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 31 juli 2012 om 19:48
Een blijf van mijn lijf-huis lijkt me niet de juiste plaats. Daar zitten vrouwen min of meer ondergedoken en is het allemaal erg geheim, lijkt me stug dat ze dan zomaar mensen binnenlaten voor een nachtje. Politie heeft ook weinig zin - weet ik uit ervaring- het is niet dat zij een heel adressenbestand hebben waar ze zomaar mensen kunnen droppen. Zij zitten dan net zo goed als wij een beetje te brainstormen over "wat is wijsheid". Ik zou het zoeken bij vrienden/familie/kennissen/hotel/pension.