Spullen van zijn ex
zondag 27 januari 2019 om 11:21
Dag allemaal,
Sinds september heb ik een relatie. Vaak slaapt hij bij mij en zo nu en dan slaap ik eens bij hem thuis.
Elke keer als ik bij hem slaap krijg ik een raar gevoel in mijn buik. Telkens kom ik spullen van zijn ex(en) tegen. 2 tandenborstels, vrouwenshampoo, haarelastiekje, hartjeskussentje met liefdestekst, hij drinkt uit een mok met een liefdestekst erop etc. Toen ik een haarelastiekje vond heb ik gevraagd waarom dat er nog steeds lag van een ex. Hij gaf aan dat ie dat niet zo had gezien, snap het wel mannenlaksheid haha. Maar ik erger me er aan. Ik vind mezelf een miepert omdat het maar materiaal is en daarom hou ik me maar stil. Elke keer heb ik de drang om verder te kijken in zijn huis of er nog meer is. Ik durf daardoor niet alleen in zijn huis te zijn, bang dat ik wat vind en ik wil ook niet zoeken. Daarom ga ik altijd maar weg als hij de deur even uit gaat. Want er liggen vast nog wel meer spullen in kastjes oid denk ik dan!! Pff waarom voel ik me er toch zo naar bij?
Vinden jullie het normaal als ik aan hem vraag om die spullen wat uit het zicht te zetten? Of stel ik me gewoon aan en moet ik het gewoon accepteren? Verder praten we nooit over exen en weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken. Ik voel me best wel een miepert omdat het maar spullen zijn. Dat een mens zich daar zo rot om kan voelen pfff...
Sinds september heb ik een relatie. Vaak slaapt hij bij mij en zo nu en dan slaap ik eens bij hem thuis.
Elke keer als ik bij hem slaap krijg ik een raar gevoel in mijn buik. Telkens kom ik spullen van zijn ex(en) tegen. 2 tandenborstels, vrouwenshampoo, haarelastiekje, hartjeskussentje met liefdestekst, hij drinkt uit een mok met een liefdestekst erop etc. Toen ik een haarelastiekje vond heb ik gevraagd waarom dat er nog steeds lag van een ex. Hij gaf aan dat ie dat niet zo had gezien, snap het wel mannenlaksheid haha. Maar ik erger me er aan. Ik vind mezelf een miepert omdat het maar materiaal is en daarom hou ik me maar stil. Elke keer heb ik de drang om verder te kijken in zijn huis of er nog meer is. Ik durf daardoor niet alleen in zijn huis te zijn, bang dat ik wat vind en ik wil ook niet zoeken. Daarom ga ik altijd maar weg als hij de deur even uit gaat. Want er liggen vast nog wel meer spullen in kastjes oid denk ik dan!! Pff waarom voel ik me er toch zo naar bij?
Vinden jullie het normaal als ik aan hem vraag om die spullen wat uit het zicht te zetten? Of stel ik me gewoon aan en moet ik het gewoon accepteren? Verder praten we nooit over exen en weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken. Ik voel me best wel een miepert omdat het maar spullen zijn. Dat een mens zich daar zo rot om kan voelen pfff...
anoniem_382032 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 11:50
38.50% gewijzigd
zondag 27 januari 2019 om 12:36
Bij mij was het andersom. Was een stuk prullaria waar ik niet bij stilstond. Het waren letters die evengoed ergens anders voor konden staan. Vriend vroeg ernaar, dus ik merkte dat hij er wat moeite mee had of in ieder geval dag het negatief gevoel opriep. Dus ik begrijp TO wel. Heb de letters weggedaan, want ik vond eigenlijk wel dat hij gelijk had.
Dus ik denk dat je best kan vragen die spullen weg te doen. Die tandenborstel en andere toiletspullen had ik mooi vervangen door mijn eigen.
Dus ik denk dat je best kan vragen die spullen weg te doen. Die tandenborstel en andere toiletspullen had ik mooi vervangen door mijn eigen.
zondag 27 januari 2019 om 12:36
zondag 27 januari 2019 om 12:37
zondag 27 januari 2019 om 12:38
Maar mijn vraag is of het normaal is dat ik wat over zijn spullen zeg? En dat ik graag wil dat ie alles eens bij langs gaat. Ben alleen bang dat hij zich aangevallen voelt en zegt dat ik me niet zo moet aanstellen, dat het niks voor hem betekend. Dat ik dingen erger kan maken dan het is... hij zoekt er dan tenslotte niks achter en dat geloof ik ook wel. Maar moet ik me dan blijven ergeren?
Ik weet niet goed hoe ik dit gesprek moet aankaarten, om het goed te brengen.
zondag 27 januari 2019 om 12:39
Dan heb ik een zeer zeldzaam exemplaar. Mijn man maakt altijd de prullenbakjes leeg.
zondag 27 januari 2019 om 12:39
je kan in een kwartier met iemand neuken hoorSneeuwpopje7 schreef: ↑27-01-2019 12:34ligt wel een laag stof op zijn prullenbak. Ik denk echt niet dat ie vreemd gaat want we zien elkaar veel en anders bellen we laat in de avond nog
zondag 27 januari 2019 om 12:40
Een jaar of langer..ik zou echt afknappen op iemand die zo onhygiënisch is.Sneeuwpopje7 schreef: ↑27-01-2019 12:34ligt wel een laag stof op zijn prullenbak. Ik denk echt niet dat ie vreemd gaat want we zien elkaar veel en anders bellen we laat in de avond nog
zondag 27 januari 2019 om 12:41
Je kunt het toch ook op een niet-aanstellerige manier brengen zonder drama?Sneeuwpopje7 schreef: ↑27-01-2019 12:38Maar mijn vraag is of het normaal is dat ik wat over zijn spullen zeg? En dat ik graag wil dat ie alles eens bij langs gaat. Ben alleen bang dat hij zich aangevallen voelt en zegt dat ik me niet zo moet aanstellen, dat het niks voor hem betekend. Dat ik dingen erger kan maken dan het is... hij zoekt er dan tenslotte niks achter en dat geloof ik ook wel. Maar moet ik me dan blijven ergeren?
De trotse geest, de pauw en het paard zijn de drie fierste dieren hier op aard.
Gewoon die oude zooi in de vuilnisbak kieperen. En dat kussentje en de mok laten voor wat het is.Sneeuwpopje7 schreef: ↑27-01-2019 12:38Maar mijn vraag is of het normaal is dat ik wat over zijn spullen zeg? En dat ik graag wil dat ie alles eens bij langs gaat. Ben alleen bang dat hij zich aangevallen voelt en zegt dat ik me niet zo moet aanstellen, dat het niks voor hem betekend. Dat ik dingen erger kan maken dan het is... hij zoekt er dan tenslotte niks achter en dat geloof ik ook wel. Maar moet ik me dan blijven ergeren?
Dat raakt vast nog eens kwijt of valt per ongeluk.
zondag 27 januari 2019 om 12:42
nee ik vind dat niet normaalSneeuwpopje7 schreef: ↑27-01-2019 12:38Maar mijn vraag is of het normaal is dat ik wat over zijn spullen zeg? En dat ik graag wil dat ie alles eens bij langs gaat. Ben alleen bang dat hij zich aangevallen voelt en zegt dat ik me niet zo moet aanstellen, dat het niks voor hem betekend. Dat ik dingen erger kan maken dan het is... hij zoekt er dan tenslotte niks achter en dat geloof ik ook wel. Maar moet ik me dan blijven ergeren?
jouw ergernis is jouw probleem en niet het zijne
zondag 27 januari 2019 om 12:42
Ik heb hier drie mogelijkhedenSneeuwpopje7 schreef: ↑27-01-2019 12:28Ja van een jaar geleden... Bah! Dat ding zat propvol en hij gooit alles weg bij zijn gewone vuilnis.
groene container, lijkt me niet dus
PMD container, lijkt me niet dus
Grijze is rest afval, is dus gewone vuilnis.
als het daar niet in mag, waar dan wel?
of hebben jullie daar zelf een verbrandingsoventje voor?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
zondag 27 januari 2019 om 12:44
Is mij een keer overkomen toen ik mijn koffie dronk terwijl ik half uit het raam hing, pats! Een gewone mok, maar wel jammer.
De trotse geest, de pauw en het paard zijn de drie fierste dieren hier op aard.
zondag 27 januari 2019 om 12:44
Sneeuwpopje7 schreef: ↑27-01-2019 12:38Maar mijn vraag is of het normaal is dat ik wat over zijn spullen zeg? En dat ik graag wil dat ie alles eens bij langs gaat. Ben alleen bang dat hij zich aangevallen voelt en zegt dat ik me niet zo moet aanstellen, dat het niks voor hem betekend. Dat ik dingen erger kan maken dan het is... hij zoekt er dan tenslotte niks achter en dat geloof ik ook wel. Maar moet ik me dan blijven ergeren?
Als het allemaal niks betekent en voorstelt (ervan uitgaande dat hij dit zegt) dan is het helemaal snel opgelost want dan kan het dus allemaal weg.
En wat dacht je ervan om te zeggen dat je last hebt van die spullen en vraag of hij ze in een doos wil doen en die opbergt. Kan hij ze bewaren en jij hoeft er niet tegenaan te kijken.
Ik vind het gênant als je als volwassen man dat soort dingen in huis in het zicht hebt en nog daadwerkelijk drinkt uit zo’n mok ook. Echt een afknapper.
zondag 27 januari 2019 om 12:47
Ja, of het glibbert uit je handen na het afwassen. De kat/hond gaat los op een kussentje. Ach ja, vriend denkt ook vast niet bij elke slok smachtend aan zijn ex.
zondag 27 januari 2019 om 12:48
Tandenborstels en haarspulletjes weggooien! Verzorgingsproduct zoals shampoo zelf gebruiken of weggooien. Mom en kussen prima bruikbaar, net perse in jouw zicht. Spullen van een ex horen erbij. Een ooit gekregen cadeautje. Begrijp best dat je het niet erg leuk vind, echter helemaal verbannen kan je zo iemand niet uit iemands leven.
zondag 27 januari 2019 om 12:49
Serieus? Jij durft niet alleen thuis te zijn omdat je BANG bent iets van zijn ex te vinden? Wauw. Hier val ik ff stil van hoor. Dus hij had een leven voor jou en dat kan jij niet aan? Je wordt er zelfs bang van? Meid, grow up.
Verder vind ik een jaar(!!!) lang een prullebakje niet legen echt bizar. Helemaal omdat je zegt dat hij netjes in in huis. Wat klopt hier niet?
Verder vind ik een jaar(!!!) lang een prullebakje niet legen echt bizar. Helemaal omdat je zegt dat hij netjes in in huis. Wat klopt hier niet?
zondag 27 januari 2019 om 12:50
Dat moet toch onwijs meuren?
zondag 27 januari 2019 om 12:50
Ik vind het echt een beetje gemiep. Ik heb ook nog wel een oude mok van mijn eerste vriendje. Ik vind het een mooie mok en exvriendje behoort tot het/mijn verleden. Als mijn echtgenoot daar moeilijk over was gaan doen, was ik echt een beetje afgeknapt. Kom op zeg. Het is maar een mok, doe niet zo onzeker.Sneeuwpopje7 schreef: ↑27-01-2019 12:38Maar mijn vraag is of het normaal is dat ik wat over zijn spullen zeg? En dat ik graag wil dat ie alles eens bij langs gaat. Ben alleen bang dat hij zich aangevallen voelt en zegt dat ik me niet zo moet aanstellen, dat het niks voor hem betekend. Dat ik dingen erger kan maken dan het is... hij zoekt er dan tenslotte niks achter en dat geloof ik ook wel. Maar moet ik me dan blijven ergeren?
zondag 27 januari 2019 om 13:16
Ik kan het me wel voorstellen dat dat toch een beetje vreemd is om steeds te zien. Zo'n mok zou ik dan nog niet perse me druk over maken, maar zo'n kussentje en de tandenborstels lijkt me niet nodig om in het volle zicht te bewaren.
Je kunt hem toch gewoon vragen het op te bergen? Het weg gooien is niet aan jou om te bepalen, dit is een deel van zijn verleden en daar kun je niet over beslissen. Maar wat je wel kunt doen is aangeven dat je het niet zo prettig vind om daar elke keer tegen aan te moeten kijken. Eigenlijk had je het gewoon in 1x moeten zeggen dat je het niet prettig vond en of hij het kon opruimen de voor de volgende keer dat je komt. Dan is het 1x aangekaart en is het klaar. Nu moet je er steeds weer over beginnen en wordt het een beetje een ding.
Dus zeg; zeg sneeuwmannetje zou je het erg vinden om die tandenborstels en het kussentje op te bergen? Je hoeft het niet weg te doen, maar ik zou het fijn vinden om niet iedere keer dat ik hier ben de items van een vorige relatie te hoeven zien.
Verder geen lang verhaal van maken, van hoe zou jij het vinden als, bla bla ba. Gewoon to the point en klaar. En dan er ook niet meer over beginnen. Evt kun je als hij het gedaan hebt zeggen, ik zie dat je het opgeruimd hebt, dank je wel daarvoor. En geef 'm dan een dikke pakkerd en begin over een heel ander onderwerp.
Je kunt hem toch gewoon vragen het op te bergen? Het weg gooien is niet aan jou om te bepalen, dit is een deel van zijn verleden en daar kun je niet over beslissen. Maar wat je wel kunt doen is aangeven dat je het niet zo prettig vind om daar elke keer tegen aan te moeten kijken. Eigenlijk had je het gewoon in 1x moeten zeggen dat je het niet prettig vond en of hij het kon opruimen de voor de volgende keer dat je komt. Dan is het 1x aangekaart en is het klaar. Nu moet je er steeds weer over beginnen en wordt het een beetje een ding.
Dus zeg; zeg sneeuwmannetje zou je het erg vinden om die tandenborstels en het kussentje op te bergen? Je hoeft het niet weg te doen, maar ik zou het fijn vinden om niet iedere keer dat ik hier ben de items van een vorige relatie te hoeven zien.
Verder geen lang verhaal van maken, van hoe zou jij het vinden als, bla bla ba. Gewoon to the point en klaar. En dan er ook niet meer over beginnen. Evt kun je als hij het gedaan hebt zeggen, ik zie dat je het opgeruimd hebt, dank je wel daarvoor. En geef 'm dan een dikke pakkerd en begin over een heel ander onderwerp.