Steeds blijven dromen over ex
dinsdag 3 oktober 2017 om 02:17
Beste mensen,
Zoals sommige misschien nu al langzaam maar hand weten is het al 2 maanden uit tussen mij en mij ex. We hebben 2 jaar een relatie gehad en waren elkaars eerste grote liefdes. Zij is 20 en ik ben 19.
Ik heb alles geaccepteerd, de dingen hoe ze zijn gelopen. Ik doe echt mijn best om mijn leven zonder mijn maatje weer op te pakken. De ene dag gaat dat beter als de ander, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ze niet meer in mijn gedachte zit. Helaas zit ze dat namelijk nog wel heel veel.
Mijn grote probleem nu is dat ik vrijwel elke nacht nog over haar droom. Soms wel 2/3x per nacht. Dingen als dat we weer bij elkaar zijn, tot dat ik d'r tegen kom en dat ze uit gaat of dat ze met een ander is. De dromen gaan over VAN ALLES, maar zij is telkens de hoofdrolspeler ervan.
Het begint me te irriteren en me dwars te zitten, want ik wil haar graag los laten en aankijken wat het leven mijn te bieden heeft.
We hebben trouwens geen contact meer. De keren dat we contact hadden kwamen toen steeds van haar kant. Wel zie ik haar over een maand wanneer we nog samen naar een concert gaan waar we nog kaartjes voor hebben liggen.
Heeft iemand hier ervaringen mee of tips hoe je het kan stoppen? Ik weet me geen raad.
Zoals sommige misschien nu al langzaam maar hand weten is het al 2 maanden uit tussen mij en mij ex. We hebben 2 jaar een relatie gehad en waren elkaars eerste grote liefdes. Zij is 20 en ik ben 19.
Ik heb alles geaccepteerd, de dingen hoe ze zijn gelopen. Ik doe echt mijn best om mijn leven zonder mijn maatje weer op te pakken. De ene dag gaat dat beter als de ander, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ze niet meer in mijn gedachte zit. Helaas zit ze dat namelijk nog wel heel veel.
Mijn grote probleem nu is dat ik vrijwel elke nacht nog over haar droom. Soms wel 2/3x per nacht. Dingen als dat we weer bij elkaar zijn, tot dat ik d'r tegen kom en dat ze uit gaat of dat ze met een ander is. De dromen gaan over VAN ALLES, maar zij is telkens de hoofdrolspeler ervan.
Het begint me te irriteren en me dwars te zitten, want ik wil haar graag los laten en aankijken wat het leven mijn te bieden heeft.
We hebben trouwens geen contact meer. De keren dat we contact hadden kwamen toen steeds van haar kant. Wel zie ik haar over een maand wanneer we nog samen naar een concert gaan waar we nog kaartjes voor hebben liggen.
Heeft iemand hier ervaringen mee of tips hoe je het kan stoppen? Ik weet me geen raad.
dinsdag 3 oktober 2017 om 05:41
dinsdag 3 oktober 2017 om 06:03
Het stopt als je in de fase zit dat je minder met haar bezig bent met haar in je gedachten. Dromen zijn een manier om je gedachten te ordenen. Mijn ervaring met dromen tenminste. Qua betekenis (waar men ook ik kan geloven) houdt je stiekem hoop of zoek je onbewust nog naar antwoorden op vragen? Enfin, teveel in je gedachten overdag...sterkte het moet slijten
dinsdag 3 oktober 2017 om 08:47
Dit. Want je gaat alles weer oprakelen als je met haar naar een concert gaat. De enige manier om het te verwerken is het contact echt helemaal verbreken.
Neemt niet weg dat het een rotperiode is. Maar echt, het slijt na verloop van tijd. Sterkte!
dinsdag 3 oktober 2017 om 09:05
Ik vind dit helemaal niet zo gek hoor. Het is net 2 maanden uit. Zo heel lang is dat nog niet. Ik vind het dan ook niet vreemd dat je nog over haar droomt en aan haar denkt.
Kennelijk was/ben je nog steeds erg gek op dit meisje. Dan heeft het gewoon echt meer tijd nodig om te slijten.
Heel goed van je dat je geen contact meer met haar onderhoudt. Maar ik ben het ook eens met de mensen hier die schrijven dat je beter niet met haar naar dat concert kan gaan. Dat zou maar zo eens een hele pijnlijke ervaring kunnen worden waardoor het proces alleen nog maar langer gaat duren.
Sterkte.
Kennelijk was/ben je nog steeds erg gek op dit meisje. Dan heeft het gewoon echt meer tijd nodig om te slijten.
Heel goed van je dat je geen contact meer met haar onderhoudt. Maar ik ben het ook eens met de mensen hier die schrijven dat je beter niet met haar naar dat concert kan gaan. Dat zou maar zo eens een hele pijnlijke ervaring kunnen worden waardoor het proces alleen nog maar langer gaat duren.
Sterkte.
dinsdag 3 oktober 2017 om 15:03
Waarom helaas? Dit woordje geeft eigenlijk aan dat je haar graag nog wil zien. Ik begrijp dat qua gevoel natuurlijk wel, maar als je het nu eens puur vanuit je verstand bekijkt? Bedenk dat het niet voor niks je ex is en probeer toch, ook al is dat nog zo moeilijk, je verstand te gebruiken.
dinsdag 3 oktober 2017 om 18:11
Tja wat moet ik zeggen.. ik hou nog veel van mijn ex. Misschien ben ik onze afgelopen relatie nu aan het idealiseren ofzo, geen idee, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik volmondig nee zou zeggen als ze terug zou vragenWilhetnietweten schreef: ↑03-10-2017 15:03Waarom helaas? Dit woordje geeft eigenlijk aan dat je haar graag nog wil zien. Ik begrijp dat qua gevoel natuurlijk wel, maar als je het nu eens puur vanuit je verstand bekijkt? Bedenk dat het niet voor niks je ex is en probeer toch, ook al is dat nog zo moeilijk, je verstand te gebruiken.
Ik probeer echt mijn verstand te gebruiken, het is inderdaad alleen de ene dag wat lastiger dan de andere.
Het is hopen dat de dromen snel voorbij zijn. Misschien is dit inderdaad mijn "verwerkingsproces".