Stel ik mij aan?

21-03-2022 12:16 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, graag hoor ik hoe jullie over het volgende denken.. Mijn vriend en ik zien elkaar vaak één keer per week. Dit gaat voornamelijk om de zondagmiddag. Wij wonen ver uit elkaar en proberen elkaar ook los te laten in dingen naast elkaar te doen. Voor mij is die ene middag al weinig. De laatste tijd moet ik hem die ene middag vaak met andere mensen delen denk bijv. door een verjaardag, feestjes. Heel leuk natuurlijk maar als je elkaar zo weinig ziet, heb ik ook behoefte aan één op één tijd. Op een feestje ga je niet de hele tijd naast elkaar staan. Daarnaast is hij niet echt een apper en dat maakt ook niet uit. Maar deze combinatie zorgt er wel voor dat ik soms echt vind dat we elkaar te weinig spreken.

Gisteren hadden we een verjaardag en daarna ging ik even mee naar het cafe om voetbal te kijken met zijn vrienden. Ik zeg dit dan al dat dit goed is omdat ik hem dat gun. Echter wilde ik graag na de wedstrijd weg in verband met bovenstaande redenen. Ik word dan chagrijnig aangekeken en gezegd 'we zijn er pas net'. Ik schrok hiervan, ik doe hem een plezier mee te gaan maar mijn grens wordt niet geaccepteerd?

Dit soort situaties zijn de laatste tijd vaker voorgevallen. Hierdoor word ik altijd snel emotioneel. Op de terug weg probeerde ik aan te geven dat ik niet leuk vond hoe hij deed. Hij werd erg boos op mij. 'Ik kan nooit iets goed doen' 'Je moet elke week huilen' wordt er dan gezegd. Ik denk dan bij mijzelf vraag ik zoiets onrealistisch?
Ik voel me totaal niet belangrijk en in het begin als ik het aangaf in de relatie had hij hier nog begrip voor en wilde er iets mee doen. Tegenwoordig loopt hij alleen maar naar mij te schreeuwen.
Nee, je stelt je niet aan.
Je weet, dat als je een topic opent met de vraag: "stel ik me aan?", je door dit forum vooral bevestigd gaat worden he?
Je stelt je kwetsbaar op, houd maar vast rekening met de opmerkingen

Je mag in een relatie gerust aangeven, waar je behoefte aan hebt. Als jij behoefte hebt aan meer tijd met hem, spreek het dan alsjeblieft gewoon uit
Dan weet hij da, en kan er rekening mee houden
En als hij niet meer tijd aan "jullie" wil besteden, is dat ook maar meteen lekker duidelijk. Dan passen jullie gewoon niet goed samen
Ga je alsjeblieft niet continue aan hem aanpassen omdat je hem van alles gunt.
Je vraagt/ wil niet iets onrealistisch maar als hij daar dusdanig anders instaat moet je je afvragen in hoeverre jullie compatibel zijn.

Klinkt sowieso niet gezellig, hoe lang heb je al een relatie en is er dan überhaupt wel ruimte voor intimiteit die ene middag in de week.
bosrozen wijzigde dit bericht op 21-03-2022 12:51
1.27% gewijzigd
Nee ik denk niet dat je je aanstelt. Ik denk wel dat jullie niet bij elkaar passen en andere verwachtingen hebben van de relatie. Dit kun je op een rustig moment samen bespreken kijken of jullie elkaar tegemoet kunnen komen of beslissen de relatie te beeindigen en iemand te zoeken die wel 1 op 1 tijd met je wil.
Waarom zou je bij iemand willen blijven die die ene keer per week tegen je schreeuwt?
Het maakt helemaal niks uit of jij je wel of niet aanstelt, een man die schreeuwt is niet leuk.
Daarnaast, wat jullie hebben kan je nauwelijks een relatie noemen lijkt me, wanneer hebben jullie tijd voor een leuk gesprek, uitgebreide seks etc. Met 1 middag per week leer je elkaar niet kennen.
En ik gok dat jij vaak degene bent die zijn kant op gaat, hoe vaak komt hij naar jou?
Ik vind niet dat je je aanstelt, ik zou er een eind aan breien en op zoek gaan naar een leuke man die lekker dichtbij woont.
Ik voel me totaal niet belangrijk en in het begin als ik het aangaf in de relatie had hij hier nog begrip voor en wilde er iets mee doen. Tegenwoordig loopt hij alleen maar naar mij te schreeuwen.

Waarom ga je nog door met je zondagmiddag’relatie’?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nee je stelt je niet aan. Jij wil meer tijd samen en hij duidelijk niet. En dat kan je niet afdwingen dus helaas geen match.
Oh kom op zeg, hoe is dit in hemelsnaam een leuke relatie? En dan schreeuwt hij ook nog tegen je.
Ik denk dat deze relatie zijn houdbaarheidsdatum bereikt heeft.
Ik denk niet dat je je aanstelt. Als jij je niet belangrijk voelt, ben je dat waarschijnlijk ook niet. Althans, niet belangrijk genoeg om concessies voor te doen. Dat is wel zorgelijk.
Ik weet dat grenzen niet voor iedereen hetzelfde liggen, maar ik vind geschreeuw echt over de grens. Mijn man en ik hebben nog nooit tegen elkaar geschreeuwd en dat tolereren we ook niet. We zijn mensen. Ja, met soms frustraties en boosheid, maar ook met zelfbeheersing. Schreeuwen doe je maar op de markt.
Nee, je stelt je niet aan TO.
Dit is toch geen leuke relatie?
Kwantitatief niet en kwalitatief niet..
Dit is geen relatie.
Dit is een middagje per week doorbrengen met iemand die zijn eigen gang wil gaan en zich niet wil aanpassen aan zijn geliefde; en zelfs begint te schreeuwen....
Wat is hier nu nog leuk aan?...
he is not that into you.
Je kan op zondagmiddag ook echt iets leuks gaan doen
Een middag per week tegen je laten schreeuwen als jullie eindelijk alleen zijn. Heeft niks met aanstellen te maken buiten dat het aangeeft dat je mogelijk onzeker bent (geraakt) aangezien je nog bij hem bent.
Wat jij wilt, wil hij niet, dat wijst de werkelijkheid wel uit.
Hij is liever bij vrienden dan alleen met jou.. of er moet helemaal nergens iets te doen zijn.
Als jij je gevoelens uitspreekt dan wordt hij kwaad, dat zegt heel veel over hoe iemand is.. geen lieve en begripvolle persoonlijkheid in ieder geval.

Ik vermoed dat je het (de relatie) zelf veel meer waarde geeft dan hij dat doet. En daar word jij (ben je) steeds ongelukkiger van..
Kies voor jezelf meid.. deze jongen is het niet en wordt het niet. Er zijn zoveel meer leukere mannen!
Ik zie vrienden vaker dan jij je partner ziet.
Weet je zeker dat hij ook weet dat hij in een relatie met jou zit?
En wanneer heb je dan seks, als je alleen de zondagmiddag hebt en dan ook nog gedeeld met anderen?
Het klinkt niet echt als een leuke gelijkwaardige relatie.

In deze vind ik niet dat je je aansteld, en ik persoonlijk zou de stekker eruit trekken.
Nee je stelt je niet aan.
Hoe reageerde hij toen je hem dit allemaal zei?
Want je zegt dat je aangaf dat je niet leuk vond hoe hij je behandelde op café maar heb je hem ook gezegd dat je meer tijd met hem wil doorbrengen?
Ik zelf zou die moeite niet doen, ik vind het belangrijk dat een man dat uit zichzelf wil.
Het maakt niet uit of je je aanstelt, het maakt jou ongelukkig.
Ik zou er met hem over praten op een moment dat jullie niet net van/naar een activiteit gaan. Juist op een moment dat er verder niet zoveel aan de hand is. Hopelijk word je dan ook minder emotioneel en kunnen jullie rustiger praten. Zeg wat jouw behoefte is, en vraag of hij denkt daaraan te kunnen voldoen. Als het antwoord daarop nee is, moet je denk ik je conclusies trekken.

En dat hij geen apper is is prima, maar bellen jullie wel, of spreken jullie elkaar verder uberhaupt niet dan de rest van de week?
Ik zou hier ook niet blij van worden.. Wat levert deze relatie jou op? Jullie liggen niet op een lijn.
We zijn pas net uit de lockdown, kan het zijn dat hij gewoon allerlei sociale activiteiten aan het inhalen is?
Huil jij inderdaad iedere week als het niet gaat zoals je gehoopt had? Want dat is ook niet echt de meest effectieve communicatie.
Doreia* schreef:
21-03-2022 13:05
Ik zie vrienden vaker dan jij je partner ziet.
Weet je zeker dat hij ook weet dat hij in een relatie met jou zit?
En wanneer heb je dan seks, als je alleen de zondagmiddag hebt en dan ook nog gedeeld met anderen?
haha, dat vroeg ik me ook af, wanneer seksen jullie dan?
Hij is geen apper? Maar je kunt toch door de week ook gewoon bellen?

Maar als je maar 4-5 uur samen per week door brengt en hij wil dat eigenlijk ook niet echt met jou doorbrengen, dan heb je niet echt een relatie hoor. Ik zou het anders vinden als jullie elkaar veel vaker zien en hij wil dan op zondagmiddag iets voor zichzelf doen.

En even voor de duidelijkheid; 'Meisjes plagen, kusjes vragen is namelijk onzin' of 'als iemand jou leuk vindt, dan laten ze dat weten door onaardig te zijn' of 'als jij iemand leuk vindt, moet je allerlei onaardig gedrag accepteren', dat is gewoon onzin.

Iemand die niet aardig tegen je doet, is niet aardig. Los van de reden of het excuus. Want bijvoorbeeld een slechte dag hebben, kan best de reden zijn van onaardig gedrag, maar het is niet acceptabel als excuus. In zo'n geval kun je ook zeggen; joh, ik heb een slechte dag en ben niet zo gezellig, dus ik heb even wat tijd voor mijzelf nodig. Ipv je af te rageren op je partner.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Meestal is het antwoord op deze vraag ongezien ja.

In dit geval heb ik meer het gevoel dat jouw vriend wat empathie mist. De vraag is wel of jij de meest handige manier van communiceren hebt, als ik lees dat hij het heeft over iedere week huilen. Want als je huilen in gaat zetten om je gelijk te krijgen, dan is dat niet ok (geen idee of je dat doet natuurlijk, ik vul in naar aanleiding van wat je schrijft).

De grote vraag is echter of jullie wel bij elkaar passen in jullie wensen. Net zo goed als dat jij dit te weinig 1:1 vindt, mag hij het voldoende vinden.
Klinkt niet echt als een relatie. Als het voor hem al te veel moeite is om te appen. En kostbare tijd samen liever besteedt met anderen erbij.
Jij wordt er ongelukkig van.
Ofwel je accepteert dit, of hè verbreekt de 'relatie'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven