Stel...

13-04-2011 23:27 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
.. Je vriend vraagt je nu ten huwelijk! Wat zou je zeggen? En waarom?
En ik vind dat trouwen niet 'echter' is dan gewoon samen zijn. Wij deden het vooral omdat we zin hadden in een groot feest en het leuk vonden om te trouwen. NIET omdat we dan pas het gevoel hadden dat het echt was, dat vind ik een kulreden namelijk!
Ik zou nee zeggen en vragen of ie me echt zo slecht kent...
Als mijn vriend me zou vragen, zou ik zeker JA zeggen maar nog wel een paar jaar wachten! Wachten omdat ik er nu geen geld voor heb en eerst wil samen wonen. (Woon nu nog thuis, ga binnenkort op mezelf wonen, daarna pas samen). Daarnaast ben ik echt dol op hem en wil mijn leven met hem delen.

Wat mij opvalt is dat er veel reacties zijn van:

- Ik ben al getrouwd.

- Ik wil niet trouwen.

- Ik trouw liever op maandag ochtend, geen big issue.

- Geef je me er dan ook meteen een vriend bij (vrijgezel)

Weinig antwoorden op mijn vraag! Ik ben gewoon benieuwd hoe iedereen nu in zijn of haar relaties staat. :-)
Nou, zo dus.
quote:AlettaJacobs schreef op 15 april 2011 @ 12:08:

Nou, zo dus.Jammer... Je weet best wat ik bedoel.
Het zijn allemaal antwoorden op je vraag. Als je een specifieke doelgroep in gedachten had, was het handiger om je vraag anders te stellen.

Bijvoorbeeld: "Stel je bent net als ik en je vriend vraagt je ten huwelijk en je wil heel graag trouwen, wat zeg je dan? En waarom?"
quote:selon88 schreef op 15 april 2011 @ 12:07:

Weinig antwoorden op mijn vraag! Ik ben gewoon benieuwd hoe iedereen nu in zijn of haar relaties staat. :-)

Huh?

Iedereen geeft toch netjes antwoord, vanuit hun eigen ervaring, beleving.
Ik zou "nee" zeggen. De reden? Ik ben al een klein tijdje ubergelukkig getrouwd met mijn man. .

Zonder gekheid: ik zei "ja". Waarom? Omdat ik het prachtig vond dat mijn grote liefde zo nederig op zijn knieen lag te vragen of hij alsjeblieft de rest van zijn leven voor mij mocht zorgen en er voor mij mocht zijn. Dat vond ik zo bijzonder, dat ik volmondig "ja!" zei!
"Ik wil niet trouwen" is toch een prima antwoord op jouw vraag? Diegene zou dan bij een aanzoek "Nee" antwoorden.....
quote:AlettaJacobs schreef op 15 april 2011 @ 12:12:

Bijvoorbeeld: "Stel je bent net als ik en je vriend vraagt je ten huwelijk en je wil heel graag trouwen, wat zeg je dan? En waarom?"
Mijn man heeft mij gelukkig nog nooit gevraagd maar we zijn wel heel gelukkig getrouwd.

Ik vind trouwen zó'n belangrijke stap die veel consequenties en verplichtingen met zich meebrengt, dat ik niet snap dat mensen het laten afhangen van de vraag van één persoon. Wij hebben samen besloten de stap te gaan zetten.
quote:Kastanjez schreef op 15 april 2011 @ 12:16:

Mijn man heeft mij gelukkig nog nooit gevraagd maar we zijn wel heel gelukkig getrouwd.

Ik vind trouwen zó'n belangrijke stap die veel consequenties en verplichtingen met zich meebrengt, dat ik niet snap dat mensen het laten afhangen van de vraag van één persoon. Wij hebben samen besloten de stap te gaan zetten.Eens. Ik vind het dan ook altijd zo gek als die vraag ineens uit de lucht komt vallen. Dat zeggen mensen soms. Ik bedoel, je besluit te willen trouwen en die vraag komt dan dus gewoon een beetje "pro-forma", omdat het gewoon wel grappig is om het "officieel" te doen. Maar als het goed is, weet je van elkaar al dat het gewoon okay is. Dat was in mijn geval zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven