stelling: een goede relatie begint met n hevige verliefdheid

12-03-2010 16:54 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik kwam deze stelling tegen, wat vinden jullie hiervan?

Mijn relaties zijn altijd met een heftige verliefdheid begonnen, nog nooit een relatie zonder heftige verliefdheid begonnen eigenlijk...

wat denken jullie?

Een goede relatie begint met een hevige verliefdheid
De stelling is wel op mij van toepassing, maar er zijn vast mensen bij wie dat niet het geval is.
Voor mij geldt dat ook inderdaad. Maar iedereen is anders..
Maak een poll.

En bij mij was dat niet echt van toepassing bij mijn huidige vriend.
Oneens, verliefdheid is een combi van gevoel en hormonen waarin je de neiging hebt de realiteit door een roze bril te zien.. Terwijl die in werkelijkheid een stuk minder mooi is miischien.. Ik stem ervoor verliefdheid af te schaffen. :P
Op mij niet van toepassing. Alles wat spetterend begon, liep met een sisser af (snel op uit gekeken als de spetters minder werden). Dat wat langzaam opbloeide, en de tijd heeft gekregen om te groeien, duurt al 15 jaar.
Als iemand je enorm van je stuk afbrengt en too good to be true lijkt. Dan is deze hoogstwaarschijnlijk too good to be true.

Das mijn stelling
quote:domnaiefmutsje schreef op 12 maart 2010 @ 16:58:

Als iemand je enorm van je stuk afbrengt en too good to be true lijkt. Dan is deze hoogstwaarschijnlijk too good to be true.

Das mijn stelling

Een beetje zoals ze bij Marktplaats schrijven bij de dingen waar je op moet letten: 'Als een advertentie te mooi om waar te zijn lijkt, dan is het meestal ook zo'.

Dat vind ik altijd zo'n mooie zin.
Bij mij van toepassing; we zagen elkaar, werden heel snel erg verliefd en zijn nu 12 jaar verder. Ik mis die verliefdheid soms wel; de spanning van het elkaar leren kennen en zo. Aan de andere kant, ik was 18 en hij 21; we zijn samen volwassen geworden en dat is voor mij heel veel waard.
Het feit dat je zelf over relatieS spreekt zou de stelling tegenspreken ; als de eerste relatie immers zo goed was geweest zou je geen relaties erna zijn aangegaan.

Uitgehuwelijkte mensen schijnen in veel gevallen ook van elkaar te gaan houden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:anjapanja schreef op 12 maart 2010 @ 16:54:

ik kwam deze stelling tegen, wat vinden jullie hiervan?

Mijn relaties zijn altijd met een heftige verliefdheid begonnen, nog nooit een relatie zonder heftige verliefdheid begonnen eigenlijk...

En hoe zijn ze vervolgens geëindigd?

Wuilesman en ondergetekende kenden elkaar overigens geruime tijd voordat de vonk oversloeg.
haha dat klopt bgb, had ik zelf nog niet zo bekeken...
Nee een (heftige) verliefdheid is niet nodig bij het begin van een relatie of huwelijk.

Wel fijn natuurlijk, maar daar gaat het niet om.

Liefde is véééél meer dan dat!

Dus nee, het is niet nodig om een relatie te beginnen.

Mijn man en ik waren wel erg verliefd, en nog steeds!
Ik ben 2 keer in mijn leven echt hevig verliefd geweest, het heftigst op een volkomen onbereikbare man (en op basis van niks trouwens ook, die verliefdheid) en op een man waarmee ik wel wat had, maar die nooit 100% voor me ging. Op de lieve, goeie mannen word ik niet zo verliefd, maar dat hoeft ook niet om toch iets heel moois te kunnen bouwen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 maart 2010 @ 17:01:

Het feit dat je zelf over relatieS spreekt zou de stelling tegenspreken ; als de eerste relatie immers zo goed was geweest zou je geen relaties erna zijn aangegaan.

Uitgehuwelijkte mensen schijnen in veel gevallen ook van elkaar te gaan houden.Helemaal mee eens!
tsja moet toegeven dat deze inderdaad ook met een sisser zijn geeindigd...
Al mijn relaties begonnen met een heftige verliefdheid. Zowel mijn slechte als redelijke als relatief goede en goede relaties.
Bij mij hoeft het niet.
Ik sta trouwens neutraal tegenover uithuwelijken of gearrangeerde huwelijken.

Ik zie het positieve er wel van in.

MAAR wel altijd met goedkeuring van iedereen, en niet onder dwang ofzo!!
Ach ja.. Het is uiteindelijk toch alleen maar een chemisch proces, waar niets romantisch aan is!!

De periode van verliefd zijn zorgt ervoor na deze periode zo aan iemand gehecht te zijn daarbij te blijven waar voortplanting uit voort zou moeten komen...
Sja, er moet natuurlijk wel iets unieks zijn, een vonk, kriebels.. anders is je gevoel op iedereen toepasbaar. En wat houdt je dan lang samen?
Uithuwelijken onder dwang is nooit goed.

Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Denk dat het eerder andersom is.
quote:emaille schreef op 12 maart 2010 @ 17:18:

Sja, er moet natuurlijk wel iets unieks zijn, een vonk, kriebels.. anders is je gevoel op iedereen toepasbaar. En wat houdt je dan lang samen?

je baseerd een huwelijk op vonken en kriebels ed?

is dat wat je samenbindt?
quote:Jaja007 schreef op 12 maart 2010 @ 17:22:

Uithuwelijken onder dwang is nooit goed.

Nee zeker niet maar als beide huwelijkspartners het wel willen dan zie ik daar veel positieve dingen in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven