Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
vintagejurk schreef:
11-03-2020 15:22
Dat is dan wel weer mijn ervaring helaas. Maar waarom lijkt het zo godsonmogelijk voor een politieke partij om tegelijkertijd daarover kritisch te zijn en tegelijkertijd voor vrouwenrechten op te komen (en natuur, cultuur etc.)
Tjah... ik vind FvD en PVV persoonlijk ook niet zoveel. Op migratie hebben ze aardige punten en het is fijn om een tegengeluid bij de EU te hebben, maar daar houdt het dan ook een beetje bij op.

Ik merk aan veel mensen dat ze wachten op een meer rationele partij die zowel durft op te komen voor bloemetjes en bijtjes als de doorgeschoten immigratie daadwerkelijk aan te pakken.
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 15:52
Ook mijn kijk
Dat weet je in dit topic toch ontzettend goed verborgen te houden.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Doornroosje75 schreef:
11-03-2020 14:40
Wat ik gaandeweg dit topic heb ontdekt is dat 'links', 'feminist' en 'pro-immigratie' blijkbaar een soort onlosmakelijke drie-eenheid is. Ik had geen idee! :lightbulb:
Dit is dus precies waar Catharina Dessaur (Andreas Burnier) het over had met verzuild denken: op basis van 1 insteek de rest er aan vastkoppelen, die er dan ‘voor het gemak’ ook bijhoren.
Het-groepje schreef:
11-03-2020 12:36
Als je de taktiek: als je a bedoelt bedoel je ook b, en noem je mij dus fascist/racist consequent toepast heb je inderdaad IN JOUW HOOFD de meest fantastische reden om lekker onbeschoft te doen ja.
:facepalm:
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Chienandalou schreef:
11-03-2020 15:58
Dat weet je in dit topic toch ontzettend goed verborgen te houden.
Dat komt omdat nogal velen zich schuldig maken aan wat heet overhaaste generalisaties. Er worden associaties gemaakt en verbanden gelegd waar die niet gerechtvaardigd zijn.

Er zijn delen van het verhaal TO dat ik interessant vind. Wat anders is dan dat ik het totaal met hem eens ben. Rosabella1 lijkt dat onderscheid wel goed te zien.
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 12:22
Bizar inderdaad. Inconsequent ook.

Vind je mij trouwens te hard in mijn oordeel over migratie?
Tja, als je het verzuild denken niet kunt stoppen is de optelsom van diverse punten ineens inconsequent
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 16:12
Dat komt omdat nogal velen zich schuldig maken aan wat heet overhaaste generalisaties. Er worden associaties gemaakt en verbanden gelegd waar die niet gerechtvaardigd zijn.

Er zijn delen van het verhaal TO dat ik interessant vind. Wat anders is dan dat ik het totaal met hem eens ben. Rosabella1 lijkt dat onderscheid wel goed te zien.
Wat doorzichtig.
Bombus-Sylvarum schreef:
Lope jezelf eens, je schijnt dit namelijk zelf tot kunst verheven te hebben.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Bombus-Sylvarum schreef:

....
Grappig vind ik dat altijd, dat leidend taalgebruik. Dan laat je zo lekker in het midden wie dat dan doet. Jij? Ik? Iedereen op dit forum? De buurvrouw?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Bombus-Sylvarum schreef:

Er zijn wel meerderen die dat zien, maar nog steeds vinden dat je onzin typt. Ik bijvoorbeeld.
Oblio schreef:
11-03-2020 16:14
Tja, als je het verzuild denken niet kunt stoppen is de optelsom van diverse punten ineens inconsequent
Nou ja met bordjes met open the borders en refugees welcome op de womensmarch paraderen en teksten als black lives en refugee lives matter scanderen heeft weinig met vrouwenrechten en feminisme te maken.
Bombus ziet dat iig wèl helder.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 15:55
Tjah... ik vind FvD en PVV persoonlijk ook niet zoveel. Op migratie hebben ze aardige punten en het is fijn om een tegengeluid bij de EU te hebben, maar daar houdt het dan ook een beetje bij op.

Ik merk aan veel mensen dat ze wachten op een meer rationele partij die zowel durft op te komen voor bloemetjes en bijtjes als de doorgeschoten immigratie daadwerkelijk aan te pakken.
Vroeger waren dat toch wel linkse dingetjes maar links heeft zichzelf totaal verloren in de asielindustrie,klimaathysterie en identiteitspolitiek.
De SP is trouwens nog wel redelijk EU kritisch.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
tonkje schreef:
11-03-2020 07:03
Mee eens, maar wil niet zeggen dat het niet leuk is of allemaal onzin.
Dat is het doel. Trap er niet in.
inkijk74 schreef:
11-03-2020 13:33
Klein? De FvD is inmiddels de grootste ledenpartij van Nederland. Ooit (30 jaar geleden) hadden we Janmaat (die in de marge opereerde), maar tegenwoordig is veel van wat hij toen zei mainstream geworden.

Lees ook de ideoloog van de ChristenUnie: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/05/th ... s-a3992858
Ze zijn maar met 43000 op zoveel miljoen hier dus die massale steun valt ook wel mee. Wij normale mensen moeten gewoon ons stemrecht gebruiken.
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 09:02

Ik vind 90% van de mensen veel te emotionele wezens, waarvan het merendeel ook nog eens dom.
Daarme ben je behoorlijk dertien-in-een-dozijn. Bijna alle mensen vinden zichzelf slimmer dan gemiddeld, en met een beter oog voor hoe de dingen in elkaar zitten.

De emotioneelste mensen die ik in mijn leven ken zijn mannen, alleen kunnen ze er vaak niet zo goed over praten. Emotionel analfabeet noem ik het maar, doordat ze het niet zo hebben geleerd. Daarom niet minder serieus te nemen hoor, ik kijk er niet op neer.

Als je dom bent kun je er ook weinig aan doen. Slim zijn is vooral mazzel hebben dat je zo geboren bent. Maar je kan wel kiezen wel hoe je de hersenen de je hebt gebruikt. Of je je van domme of luie argumentaties bedient, of niet de moeite neemt je eens in een ander te verplaatsen, dat kan je iemand wel kwalijk nemen vind ik. Dom gelul vind ik veel erger dan domme mensen.
boebezoebe wijzigde dit bericht op 11-03-2020 19:33
0.15% gewijzigd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 11:47
Hoe kan het dan dat vrouwen die eerst zo stellig geen kinderen willen dat later dan wel willen? In mijn omgeving komt dat vaak voor.
Misschien hebben ze eerst een relatie met een kutjanus (bij gebrek aan beter woord) en hebben ze daarna en partner met wie ze het wel zien zitten?

Het is mij en dikke vette rookworst trouwens. Ik vind kinderen willen of niet geen deugd of ondeugd aan iemand (en ook geen kenmerk waar vanalles aan opgehangen zou moeten worden) en het is me een tweede worst of iemand daarover van gedachten veranderd. Zolang er goed voor de kinderen wordt gezorgd heb ik als medeburger niks te schaften met de kinderkeuzes van een ander.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Rosabella1 schreef:
11-03-2020 18:27
Nou ja met bordjes met open the borders en refugees welcome op de womensmarch paraderen en teksten als black lives en refugee lives matter scanderen heeft weinig met vrouwenrechten en feminisme te maken.
Zwarte vrouwen hebben zowel met seksisme als racisme te maken en hoe die twee elkaar soms versterken. Een feminisme dat die complexiteit niet erkent (of alleen maar feminisme wil bedrijven voor vrouwen zoals zichzelf) vind ik geen knip voor de neus waard. Net zoals ik van kapitalisch feminisme vind dat het de arbeidersklasse uitsluit (a la Sherryl Sandberg wel willen opkomen voor een vrouw in de bedrijfstop, maar niks betekenen voor haar nanny of schoonmaakster). Exclusieve solidariteit vind ik niet aantrekkelijk

Ik hoef ook geen anti-seksime hulp van iemand die actief racistische denkbeelden promoot (denk aan het uitdelen van pepperspray om zogenaamd vrouwen te beschermen tegen asielzoekers door de PVV). Of van iemand die vluchtelingen omschrijft alsof het ongedierte of een tsunami is en mensen ophists met foute cijfers over vuchtelingen.

Maar goed, daarover kun je dus van mening over verschillen.
Het-groepje schreef:
11-03-2020 12:36
Als je de taktiek: als je a bedoelt bedoel je ook b, en noem je mij dus fascist/racist consequent toepast heb je inderdaad IN JOUW HOOFD de meest fantastische reden om lekker onbeschoft te doen ja.
Ja, heb ik ook al een paar keer gemerkt dat me vanalles in de mond werd gelegd. Dan weet of kun je kennelijk niet beter discusieëren, of wíl je niet beter. Allebei niet erg indrukwekkend.
Opmerkelijk trouwens dat je feminsiten kennelijk wél mag aanrekenen als er andere groepen afkomen op een demonstratie, maar dat dit dan weer uitdrukkelijk niet geldt voor FvD als ze weer eens verschijnen met luitjes die bewezen banden hebben met neonazi groepen en zo. Heerlijk toch, die twee maten?
boebezoebe schreef:
11-03-2020 19:43
Ja, heb ik ook al een paar keer gemerkt dat me vanalles in de mond werd gelegd. Dan weet of kun je kennelijk niet beter discusieëren, of wíl je niet beter. Allebei niet erg indrukwekkend.
Klassieke techniek. Trap er niet in.
Rosabella1 schreef:
11-03-2020 18:27
Ach, de rest van het forum heeft bepaalde smiley reacties nog heel helder voor de geest op plannen om bepaalde bevolkingsgroepen neer te schieten, ben je dat vergeten?
boebezoebe schreef:
11-03-2020 19:28
Daarme ben je behoorlijk dertien-in-een-dozijn. Bijna alle mensen vinden zichzelf slimmer dan gemiddeld, en met een beter oog voor hoe de dingen in elkaar zitten.
Klopt. You have unlocked a secret. Attributietheorie.
Mensen hebben de neiging om te attribueren op een wijze die prettig is voor het eigen zelfbeeld. Bij prettige gebeurtenissen wordt er meestal intern geattribueerd, terwijl bij vervelende gebeurtenissen meestal extern geattribueerd wordt. Deze vertekening van de attributie wordt de zelfbedieningstendens genoemd. bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Attributie_(psychologie)
boebezoebe schreef:
De emotioneelste mensen die ik in mijn leven ken zijn mannen, alleen kunnen ze er vaak niet zo goed over praten. Emotionel analfabeet noem ik het maar, doordat ze het niet zo hebben geleerd. Daarom niet minder serieus te nemen hoor, ik kijk er niet op neer.
Ik word er wel eens behoorlijk moe van.
boebezoebe schreef:
Als je dom bent kun je er ook weinig aan doen. Slim zijn is vooral mazzel hebben dat je zo geboren bent. Maar je kan wel kiezen wel hoe je de hersenen de je hebt gebruikt. Of je je van domme of luie argumentaties bedient, of niet de moeite neemt je eens in een ander te verplaatsen, dat kan je iemand wel kwalijk nemen vind ik. Dom gelul vind ik veel erger dan domme mensen.
Lees maar terug. Ik ben me daar heel goed van bewust en daarom ook voor sociale wetgeving, bijstand en dergelijke. Over welk gelul je het hebt is mij verder niet duidelijk, maar in algemene zin ben ik het wel met je eens denk ik.
boebezoebe schreef:
11-03-2020 19:41
Zwarte vrouwen hebben zowel met seksisme als racisme te maken en hoe die twee elkaar soms versterken. Een feminisme dat die complexiteit niet erkent (of alleen maar feminisme wil bedrijven voor vrouwen zoals zichzelf) vind ik geen knip voor de neus waard.
Ah, de redenatie die leidt dat zwarte lesbische vrouwen uiteindelijk de meeste sociale punten krijgen ofzo. Het lijkt me zeer onverstandig om in groepen te denken. Bovendien kunnen zwarte vrouwen in Nederland alles worden wat ze willen al is het blijven hangen in de eigen kringen en eigen (vermeende) historie en slachtofferschap nou niet bepaald datgene dat je vooruit stuwt in het leven.
boebezoebe schreef:
11-03-2020 19:41
Ik hoef ook geen anti-seksime hulp van iemand die actief racistische denkbeelden promoot (denk aan het uitdelen van pepperspray om zogenaamd vrouwen te beschermen tegen asielzoekers door de PVV). Of van iemand die vluchtelingen omschrijft alsof het ongedierte of een tsunami is en mensen ophists met foute cijfers over vuchtelingen.
In Baudets Marokkanen-tweet zat ook wel iets van slachtofferschap (ach de zielige meisjes...): dat is wat me er nog het meeste aan stoorde. Al heb ik wel gehoord van vrouwen (!) in mijn omgeving dat ze geregeld gedoe hebben met Marokkaanse controleurs. Het had beter verwoord moeten worden.
Rosabella1 schreef:
11-03-2020 18:31
Vroeger waren dat toch wel linkse dingetjes maar links heeft zichzelf totaal verloren in de asielindustrie,klimaathysterie en identiteitspolitiek.
De SP is trouwens nog wel redelijk EU kritisch.
De SP heeft mij behoorlijk teleurgesteld. Vroeger waren ze altijd wars van wat GroenLinks en de PvdA deed: nu zijn ze er steeds minder van te onderscheiden :thunder:
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 20:45
Ah, de redenatie die leidt dat zwarte lesbische vrouwen uiteindelijk de meeste sociale punten krijgen ofzo. Het lijkt me zeer onverstandig om in groepen te denken. Bovendien kunnen zwarte vrouwen in Nederland alles worden wat ze willen al is het blijven hangen in de eigen kringen en eigen (vermeende) historie en slachtofferschap nou niet bepaald datgene dat je vooruit stuwt in het leven.

Het gaat niet om punten, het gaat er om dat deze dingen spelen. Dat je nog steeds met een bepaalde achternaam f kleur anders behandeld wordt. Dat wordt niet verzonnen, maar blijkt ook uit onderzoek en data. Maar als je tot de minst gediscrimineerde groep hoort, is het natuurlijk lekker makkelijk om te roepen dat in groepen denk heul onverstandig is. "Ik heb er geen last van, dus bestaat het ook niet"

In Baudets Marokkanen-tweet zat ook wel iets van slachtofferschap (ach de zielige meisjes...): dat is wat me er nog het meeste aan stoorde. Al heb ik wel gehoord van vrouwen (!) in mijn omgeving dat ze geregeld gedoe hebben met Marokkaanse controleurs. Het had beter verwoord moeten worden.
Ik heb gedoe gehad met allerlei mannen. Niet per se van Marokkaanse mannen en van alle mannen vind ik het even vervelend. Jammer genoeg vinden types als Wilders en Baudet het alleen een punt als Marokaanse mannen het doen. Dan laat je wat mij betreft wel de ware aard van de zorg over vrouwen lastig vallen zien
Je kunt niet aan de ene kant Julien Blanc een leuke vent vinden met zinnige tips over de omgang met vrouwen en aan de andere kant doen alsof je vrouwen vanuit je feministische ideeën verdedigt tegen gespuis uit andere culturen.
Wees dan eerlijk: ik wil hier geen andere mannen die vrouwen komen aanranden, verkrachten en mishandelen, want dat wil ik gewoon zelf doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven