Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 12:10
Veel jonge vrouwen zijn rechts. Linkse partijen raken uit de gratie, omdat ze geen antwoord hebben op de problemen omtrent migratie.

Persoonlijk ben ik wel fan van Eva Vlaardingerbroek. Ze benadrukt goed wat er mis is met het feminisme van vandaag de dag en wat het werkelijke gevaar voor Westerse vrouwen is: mannen uit patriarchale samenlevingen die op feministische bijeenkomsten zo bewierookt worden.

Ergens ook wel goed dat juist knappe erudiete vrouwen deze rol op zich nemen. Een mooi tegengeluid van dat jarenlange gezeur en gezever van types als Heleen Mees en Asha ten Broeke.
Dat was afgelopen zondag ook weer duidelijk te zien in Amsterdam tijdens de womensmarch.
Bordjes met teksten als refugees welcome,open the borders en uiteraard ontbraken de Palestijnse vlaggen ook niet op dit overwegend roomblanke feministenfeestje.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 12:01
Wow, een aardige inhoudelijke reactie. Ik zal er ook serieus op reageren.

En inderdaad er zit zeker wel een gevoel achter. Mijn motivatie is deze: de verhoudingen in de samenlevingen verscherpen en mensen komen meer tegenover elkaar te staan. Het komt op scherp te staan door migratie van niet-Westerse naar onder meer ons land. De meest venijnige debatten gaan daarover. Dat debat wordt aan alle kanten niet echt op een open en eerlijke manier bediscussieert, terwijl ik denk dat dat mensen uiteindelijk dichter bij elkaar kan brengen.

Verder ben ik voor een meer oprechte manier van discussiëren. Zonder dat fascisme-geroep en andere venijnige verwijten. Dat is ook wel de reden waarom ik scherp discussieer: juist om te laten zien wat er gebeurd als je dat doet. Fijn is het niet, maar wel zichtbaar hoe het momenteel gaat.
Door het uitvergroten van tegenstellingen, je mening als feit brengen en alles wat mensen hier vertellen uit eigen ervaring te weerleggen met ‘maar in mijn omgeving...’, zal dat dichter bij elkaar brengen van mensen je hier niet lukken.

Niets mis met een beetje discussie, maar met iemand die continue overtuigd is van zijn eigen gelijk valt niet te discussiëren, laat staan nader tot elkaar komen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Rosabella1 schreef:
11-03-2020 12:18
Dat was afgelopen zondag ook weer duidelijk te zien in Amsterdam tijdens de womensmarch.
Bordjes met teksten als refugees welcome,open the borders en uiteraard ontbraken de Palestijnse vlaggen ook niet op dit overwegend roomblanke feministenfeestje.
Bizar inderdaad. Inconsequent ook.

Vind je mij trouwens te hard in mijn oordeel over migratie?
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 12:22
Bizar inderdaad. Inconsequent ook.

Vind je mij trouwens te hard in mijn oordeel over migratie?
Nee absoluut niet.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Chienandalou schreef:
11-03-2020 12:22
Door het uitvergroten van tegenstellingen, je mening als feit brengen en alles wat mensen hier vertellen uit eigen ervaring te weerleggen met ‘maar in mijn omgeving...’, zal dat dichter bij elkaar brengen van mensen je hier niet lukken.

Niets mis met een beetje discussie, maar met iemand die continue overtuigd is van zijn eigen gelijk valt niet te discussiëren, laat staan nader tot elkaar komen.
Ik ben van het principe: eerlijk oversteken. Niet eerst mij gauw voor fascist uitmaken en dan verwachten dat ik me anders op ga stellen.

Normale vragen wil ik trouwens ook wel gewoon beantwoorden. En volgens mij heb ik dat ook gedaan.
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 12:24
Ik ben van het principe: eerlijk oversteken. Niet eerst mij gauw voor fascist uitmaken en dan verwachten dat ik me anders op ga stellen.

Normale vragen wil ik trouwens ook wel gewoon beantwoorden. En volgens mij heb ik dat ook gedaan.
En waar heb ik jou voor fascist uitgemaakt?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Trouwens wat zich vorige week ook in Amsterdam afspeelde krakerstuig wat een spandoek ophangt waarop Femke Halsema afgebeeld stond in SS- uniform.
Nou heb ik niks met Femke Halsema en met GroenLinks nog veel minder maar dit kan dus echt niet. Onacceptabel!

https://www.geenstijl.nl/5152266/linkse ... e-halsema/

Afbeelding
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 12:24

Als je de taktiek: als je a bedoelt bedoel je ook b, en noem je mij dus fascist/racist consequent toepast heb je inderdaad IN JOUW HOOFD de meest fantastische reden om lekker onbeschoft te doen ja.
Chienandalou schreef:
11-03-2020 12:27
En waar heb ik jou voor fascist uitgemaakt?
het was in elk geval óók een vrouw, dus..... same thing!
Quaintrelle schreef:
11-03-2020 12:16
Maar met al je intelligentie moet het je toch niet ontgaan zijn dat er ook veel sprake is van etnisch profileren door politie/marechaussee e.d. En als je iets zoekt, dan vind je het ook meer.......
Ik denk dat de politie fouten maakt (wie niet?), maar daar worden veel mensen niet opeens links van.

Van massa-immigratie wordt elke land uiteindelijk populistisch-rechts. Van Zweden, Duitsland (AfD), Italië enzovoort.
inkijk74 schreef:
11-03-2020 13:05
Ik denk dat de politie fouten maakt (wie niet?), maar daar worden veel mensen niet opeens links van.

Van massa-immigratie wordt elke land uiteindelijk populistisch-rechts. Van Zweden, Duitsland (AfD), Italië enzovoort.
Welnee. Een klein en angstig deel van de bevolking kan niet leven zonder zondebok. Zij schurken dicht bij elkaar op extreem rechts, wijzend met het vingertje naar de vermeende schuldigen.
De grote meerderheid blijft gewoon nadenken en komt in het midden uit. Daar is het trouwens ook veel gezelliger, een groot, slim en hartelijk publiek.
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 12:02
Als 75 voor het geboortejaar staat vermoed ik dat het een generatiekloof is ;-) !
Aha. Dus mensen van jouw generatie weten niet zo goed wat ze willen... |-)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Snarky schreef:
11-03-2020 13:17
Welnee. Een klein en angstig deel van de bevolking kan niet leven zonder zondebok. Zij schurken dicht bij elkaar op extreem rechts, wijzend met het vingertje naar de vermeende schuldigen.
De grote meerderheid blijft gewoon nadenken en komt in het midden uit. Daar is het trouwens ook veel gezelliger, een groot, slim en hartelijk publiek.
Klein? De FvD is inmiddels de grootste ledenpartij van Nederland. Ooit (30 jaar geleden) hadden we Janmaat (die in de marge opereerde), maar tegenwoordig is veel van wat hij toen zei mainstream geworden.

Lees ook de ideoloog van de ChristenUnie: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/05/th ... s-a3992858
Doornroosje75 schreef:
11-03-2020 13:23
Aha. Dus mensen van jouw generatie weten niet zo goed wat ze willen... |-)
Ik geloof dat ik mezelf een millenial mag noemen.
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 13:51
Ik geloof dat ik mezelf een millenial mag noemen.
Ik zie dat je erin geslaagd bent om 2east een ban aan te naaien?
Eerst uitlokken en dan huilend klikken bij de juf, nog zo'n eigenschap die de incel-man onweerstaanbaar maakt.
Snarky schreef:
11-03-2020 13:17
Waarom is het extreemrechts om kritisch te zijn op migratiestromen? Eerlijk gezegd vind ik mijn standpunten redelijk links.

Verder verwijt ik de gemiddelde niet-Westerse migrant niet meer dan dat ik de mensen verwijt die hun komst mogelijk hebben gemaakt zonder goede en duidelijke voorwaarden te stellen. Dat gezamenlijk heeft geleid tot de problemen zoals ze nu zijn. Zo eenvoudig als jij schrijft zou ik het nooit stellen, want ik weet dat het niet zo is.

Ik ben ook niet boos op vluchtelingen. Ik kan prima begrijpen waarom ze proberen naar Europa te komen. In hun geval zou ik dat ook doen. Alleen wij hebben goede redenen om ze tegen te houden of terug te sturen.

Verder zie je in het gedrag van mensen dat de massale komst van niet-Westerse migranten enorm leidt tot segregatie. Dat is niet echt een samenleving waar ik in wil wonen dus kijk ik naar oplossingen. Daar is niks extreems aan, het is gewoon het aanpakken van problemen.
inkijk74 schreef:
11-03-2020 13:33
Klein? De FvD is inmiddels de grootste ledenpartij van Nederland. Ooit (30 jaar geleden) hadden we Janmaat (die in de marge opereerde), maar tegenwoordig is veel van wat hij toen zei mainstream geworden.

Dat hebben ze knap gedaan, zoveel leden in korte tijd. Zeker omdat ledenaantallen van partijen de afgelopen jaren nogal dalen.
In de peilingen zie je het niet helemaal terug. Ze doen het erg goed, maar staan daar niet op 1.

Het is totaal mijn partij niet, maar knap gedaan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Wat ik gaandeweg dit topic heb ontdekt is dat 'links', 'feminist' en 'pro-immigratie' blijkbaar een soort onlosmakelijke drie-eenheid is. Ik had geen idee! :lightbulb:
Doornroosje75 schreef:
11-03-2020 14:40
Wat ik gaandeweg dit topic heb ontdekt is dat 'links', 'feminist' en 'pro-immigratie' blijkbaar een soort onlosmakelijke drie-eenheid is. Ik had geen idee! :lightbulb:
En anti-kapitalisme ook.

Het rare is dat deze onderwerpen weinig met elkaar te maken lijken te hebben, maar toch sterk met elkaar blijken te correleren.
Doornroosje75 schreef:
11-03-2020 14:40
En dat alles naast FvD en PVV dus extreem links is. Ik had ook geen idee.
Blijkbaar geldt voor denkbeelden ook al dat je of in pakket A, of in pakket B hoort.
Orpheus13 schreef:
11-03-2020 14:54
En anti-kapitalisme ook.

Het rare is dat deze onderwerpen weinig met elkaar te maken lijken te hebben, maar toch sterk met elkaar blijken te correleren.
Klopt. In mijn geval omdat ik mensen graag beoordeel op de persoon die ze zijn ipv de 'groep' waar ze toe behoren.
Voor mij staat 'vrouw' niet gelijk aan 'zorgzaam' of 'beperkt ambitieus'. Voor mij staat 'moslim' niet gelijk aan 'onaangepast tuig'. En voor mij staat 'uitkeringsgerechtigde' niet gelijk aan 'lui' of 'profiteur'. Wat dat betreft lijk ik meer in het individu te geloven dan jij.
-jolijn- schreef:
11-03-2020 14:59
En dat alles naast FvD en PVV dus extreem links is. Ik had ook geen idee.
Blijkbaar geldt voor denkbeelden ook al dat je of in pakket A, of in pakket B hoort.
Ja, die denkfout komt steeds weer terug.
Als ze mij extreemrechts noemen, dan moeten zij dus wel extreemlinks zijn. Hunnie zijn net zo erg, of zoiets. Of dat waar is doet er niet toe.
Zodat je alleen maar met je vingertje naar een ander hoeft te wijzen om je eigen seksisme, racisme en zondebokdenken te rechtvaardigen.

Sneu en doorzichtig.
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 07:09

Nah, ik heb veel vrouwen van gedachte zien veranderen. Het ligt een beetje aan de motivatie, maar zowel mannen als vrouwen wordt aangepraat dat zwangerschap en kinderen krijgen niet iets positiefs is. Veel mensen moeten een proces door om te snappen dat het ook heel positief en leuk kan zijn.
In welk universum wordt dat mensen aangepraat? In mijn wereld is het altijd maar halleluja als er over kinderen gesproken wordt. Veel mensen moeten het proces van zelf ouder zijn doormaken om erachter te komen dat ze het toch niet leuk vinden. https://www.facebook.com/IRegretHavingChildren/

En dat is maar een deel van mijn persoonlijke ervaringen. Dan heb je nog de feiten van integratie die weinig hoop stemmen zoals een extreme oververtegenwoordiging van niet-Westerse migranten in de misdaadcijfers. En als je daar nog een gedetailleerder naar gaat kijken zie je dat bij bijvoorbeeld zedenmisdrijven blijkt dat mannen uit “Noord-Afrikaanse” landen hun slachtoffers bewust kiezen buiten de eigen etnische kring.

Dat is dan wel weer mijn ervaring helaas. Maar waarom lijkt het zo godsonmogelijk voor een politieke partij om tegelijkertijd daarover kritisch te zijn en tegelijkertijd voor vrouwenrechten op te komen (en natuur, cultuur etc.)
Doornroosje75 schreef:
11-03-2020 15:03
Klopt. In mijn geval omdat ik mensen graag beoordeel op de persoon die ze zijn ipv de 'groep' waar ze toe behoren. ............
Dit topic gaat juist over één groep: de PVV-/FvD-achterban. Ik vind het prima dat vrouwen mij niet willen daten omdat ik bij de FvD-groep behoor.

Maar dat is geen inclusief denken.
Doornroosje75 schreef:
11-03-2020 15:03
Klopt. In mijn geval omdat ik mensen graag beoordeel op de persoon die ze zijn ipv de 'groep' waar ze toe behoren.
Voor mij staat 'vrouw' niet gelijk aan 'zorgzaam' of 'beperkt ambitieus'. Voor mij staat 'moslim' niet gelijk aan 'onaangepast tuig'. En voor mij staat 'uitkeringsgerechtigde' niet gelijk aan 'lui' of 'profiteur'. Wat dat betreft lijk ik meer in het individu te geloven dan jij.
Ook mijn kijk.

Wat niet wil zeggen dat je er geheel niets over kunt zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven