Stomme ex - zeiktopic

16-01-2019 00:56 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve allen,

Het leek mij wel wat om een zeiktopic te openen waarin je je verhaal kwijt kan over je ex!! zonder perse advies te willen of elkaar te beoordelen om wat dan ook.
Als dit al bestaat, sorry, ik heb niks kunnen vinden. Lekker delen wat je wilt, om het van je af te schrijven.... wellicht herkennen we zaken in elkaars verhaal.
Gewoon even zeiken, zaniken, je hart luchten!
Ik zit lekker te mokken over mijn ex die ik momenteel zo KUT vind.
We zijn 2.5 jaar samen geweest en waren ook verloofd. Het is nu al bijna 2 jaar geleden dat ik de relatie verbrak. We zaten al lang in een hele negatieve spiraal waar we niet uit kwamen, ik zal jullie de drama rollercoaster besparen. Ik was echt doodop en kon niet meer, hoewel het echt heel pijnlijk was en ik altijd nog van hem hield. Hij was mijn eerste echte grote liefde. De eerste met wie ik serieuse toekomstplannen had. Veel passie, veel romantiek, maar ook heel veel drama. We raakten veel pijnpunten bij elkaar aan.. waar ik achteraf ook wel veel van geleerd heb.

Vorig jaar hebben we elkaar weer gezien. Er was nog altijd veel chemie tussen ons. We konden vrij objectief op de relatie terugkijken en hebben toen ook nog eea uitgepraat. Ik kreeg weer gevoelens voor hem en vroeg later of hij het nog eens wilde proberen. Hij zei eerst dat hij dat niet wilde. Weken daarna zocht hij toch toenadering en begon me te zoenen, toen ik hem vroeg of dit betekende dat hij samen wilde zijn, zei hij toch van niet. Ik heb hem toen de deur uit gezet.

Nu kwam ik hem drie weken geleden weer tegen, tijdens het stappen. Opnieuw mega chemie tussen ons, maar omdat ik inmiddels een andere relatie heb, hield ik enige afstand. Omdat de vorige keer vervelend was geeindigd stelde ik voor om er toch wat leuks van te maken, ook om onze relatie nog een beetje te eren ofzo. Het was leuk, veel gelachen, gedanst ook met vrienden van hem en mij erbij. Hij zei me die nacht opeens dat hij twijfels had vorig jaar. Ik zei dat hij dat dan destijds moeten zeggen, verder niet op in gegaan. Toen ik thuis was kreeg ik toch zijn woorden niet uit mijn hoofd. Ik heb contact met hem gezocht met de vraag wat hij hiermee bedoelde. Hij overlaadde me ook met complimenten en was echt mega aan het flirten die avond. Na laange omwegen zegt hij net dat wat hij zei en deed door de alcohol kwam, terwijl hij echt niet heel dronken was en volgens mij heel goed wist wat hij deed. Heel vaag en tegelijk onnodig allemaal dus dit.
En nu vind ik hem gewoon zo KUT! Allemaal onnodig gedoe weer.
Hij is overigens 35 jaar, ik 28, en vind dit voor een volwassen vent ook echt heel stom gedrag.

Maar goed dat ik niet met die gast ben getrouwd. :hello:

Oke.... wil iemand anders nog een verhaal kwijt ? :daisy:
anoniem_380143 wijzigde dit bericht op 16-01-2019 02:24
20.26% gewijzigd
delicious35 schreef:
16-01-2019 09:12
Zijn ze vrienden van elkaar?

Ik heb ook totaal geen zelfreflectie en kan niet communiceren

Best grappig als je bedenkt dat hij een ander had omdat er van alles mis zou zijn in onze relatie maar ik daar niets van wist en nog steeds er niets van begrijp.
Hoe ik overigens mijn werk kan doen zonder te kunnen communiceren en zelfreflectie is mij en mijn collega's een totaal raadsel. Dat is de essentiele basis van mijn werk.

Mediator was een onbekwame zak, mijn niet bestaande toekomstige partner is een lullo, mijn advocaat is enorm slecht en vertelt leugens.....
Maak er nu al grappen over wat hij straks over de rechter gaat zeggen.
Hij zei ook gewoon dat hij samen met twee therapeuten had geprobeerd uit te leggen dat er met mij niet te praten valt.

Blijkbaar niet, want dat heb ik de heren inderdaad niet horen zeggen. Echt bizar.
Wat een lul trouwens, Delicious. Wordt nog leuk bij de rechter.
Wat een oordelen over TO. Ze komt hier om van zich af te schrijven en frustraties kwijt te kunnen en krijgt gelijk een hoop gezeik over haar heen. Relaties kunnen inderdaad zoveel met je doen dat je, jaren later, daar nog steeds boos, verdrietig, gefrustreerd of iets anders om kunt zijn. Hoe gelukkig je ook bent in een nieuwe relatie of hoe blij je ook bent dat je van die persoon 'af' bent.

En dan kan het heel fijn zijn om ergens van je af te schrijven. Ik heb (zit in) een soortgelijke situatie. Een aantal jaar geleden een relatie gehad met een man die mij zo tot op het bot pijn gedaan heeft, dat ik daar tot op de dag van vandaag verdriet om heb en boos op ben. Ik weet dat ik het los moet laten, maar het gaat niet. Het verdriet en de woede blijven. Het wordt minder, het slijt, ik heb steeds meer controle over de emoties. Maar het is nog niet weg. En ik kom hem zakelijk nog regelmatig tegen, dus oude wonden worden keer op keer weer opengescheurd. En ik moet mij nog netjes en zakelijk gedragen ook. Dan kan het zo lekker zijn om even ergens je ei kwijt te kunnen. En op een gegeven moment weet ik ook wel dat mijn vrienden het hele riedeltje al wel gehoord hebben. Dat snap, dat zou ik ook hebben als ik in hun schoenen zou staan. En ondanks dat ze het met alle liefde keer op keer aanhoren, voel ik me bezwaard om er voor de zoveelste keer weer over te beginnen. Dan is een forum een heerlijke plek om te ventileren.

Hou ik daarom niet of minder van mijn huidige vriend? Nee, daar ben ik gek op. En 'gelukkig' snapt hij het, omdat ook hij een ex heeft die hem zoveel gedaan heeft dat het hem tot op de dag van vandaag niet onbewogen laat.
Het zijn echt dikke vrienden, kan niet anders. Die van jou is ook een fraai exemplaar.

Met mij valt ook niet te praten en dat wil hij ook niet. Best lastig met een kind van 9. De communicatie moet zakelijk en sec zijn.. en ja hij hoeft niets te vertellen want wat hij doet gaat mij niets aan en heb ik niets over te vinden.

Echt jd blijft je toch afvragen wat je dan 15 jaar gemist hebt....
Of zou het zorgvuldig verborgen zijn, of kan iemand echt daadwerkelijk zo veranderen? Ik weet het niet
Kraaienpootje schreef:
16-01-2019 09:25
Wat een oordelen over TO. Ze komt hier om van zich af te schrijven en frustraties kwijt te kunnen en krijgt gelijk een hoop gezeik over haar heen. Relaties kunnen inderdaad zoveel met je doen dat je, jaren later, daar nog steeds boos, verdrietig, gefrustreerd of iets anders om kunt zijn
Dan doen relaties niet met je hoor. Dat doe je echt zelf. En soms is dat goed te begrijpen. En soms minder.

Ik heb genoeg leuke verhalen over exen voor dit topic, maar wil me niet meer met hen bezig houden. Nagenieten van de mooie momenten en vooruit!
Ik denk dat ze allemaal vrienden van elkaar konden zijn als ik dit zo lees! ;-))
Manipulatie en alles omkeren naar mij gebeurde ook heel veel met hem. Maar desondanks hield ik van hem, heel veel. Sommige mensen blijven in je hart, ookal is de relatie voorbij.

Kraaienpootje, dat is het inderdaad.
Als je elkaar zakelijk tegenkomt lijkt dat me ook heel lastig. Dit zegt inderdaad niks over hoe gek je bent op je huidige vriend. Mijn vriend 'begrijpt' het inderdaad ook vanwege eigen levenservaring.

En ja, soms wil of kan je op dat moment even niet de situatie met een vriend of vriendin bespreken. En wil je je geliefde niet vermoeien met extra gedoe.

Voor zulke situaties kun je dan je ei in dit topic kwijt :couple:
delicious35 schreef:
16-01-2019 09:34
Het zijn echt dikke vrienden, kan niet anders. Die van jou is ook een fraai exemplaar.

Met mij valt ook niet te praten en dat wil hij ook niet. Best lastig met een kind van 9. De communicatie moet zakelijk en sec zijn.. en ja hij hoeft niets te vertellen want wat hij doet gaat mij niets aan en heb ik niets over te vinden.

Echt jd blijft je toch afvragen wat je dan 15 jaar gemist hebt....
Of zou het zorgvuldig verborgen zijn, of kan iemand echt daadwerkelijk zo veranderen? Ik weet het niet
Mijn ex heeft mij overal geblokkeerd. Zelfs op linked in, zag ik. Daar kijk ik zelden op dus het nut daarvan ontgaat mij. Ik mag hem mailen als ik iets wil bespreken.

Ik heb weinig te bespreken. Alleen vertelt de jongste hem niets dus nu hoort hij niets meer over zijn kind. Dat boeit hem blijkbaar weinig.
Ik krijg eindeloze mails met een opeenstapeling aan verwijten en het verwijt dat ik hem van alles verwijt.
Helaas ontkom ik soms niet aan mailen en gisteren ben ik zo stom geweest om op een kwetsbaar moment een mail te sturen met een kreet van nood erin dat het zo echt niet gaat en ik binnenkort met kind op straat kom te staan.
Echt zo stom van mij, ik weet nu al dat er weer een eindeloze mail gaat komen dat dit allemaal aan mij ligt.
Ik kan nog niet meeschrijven TO, hier een soon-to-be-ex :devil:
hoezo ga je dansen en lachen en appen met je stomme ex? je doet zelf stom hoor...
Lorem Ipsum
Hallo

Ik zit ergens mee....

Ik heb nu al een relatie van 1,5 jaar bijna en daar voor had me vriend een relatie van 1 jaar. Nou is het zo dat tussen mij en die ex 1 jaar zit. En vaak als ik bij de familie ben van mijn vriend hoor ik die naam van zijn ex en praten ze er over waar ik bij ben. Dan krijg ik echt zon gevoel van jullie mogen me niet! en accepteren me blijkbaar niet. Ze praten over de ex van mijn vriend waar ik bij ben !!! hoe gestoord kan je zijn toch?!

Ik ken dat meisje nou niet heel goed enzo maar dan vraag ik aan mijn vriend wat hij ervan vind en hij vindt het ook een domme gedoe. Nu heeft hij er wat van gezegd en is het gelukkig gestopt. maar dan komt het volgende. Die ex gaat nog heel veel met familie om van mijn vriend, wat ik best kut vind want wij gaan ook met regelmaat naar die mensen toe. We drinken dan even een drankje samen en kletsen veel.

Ik heb een Instagram account gemaakt om die ex te volgen... ik weet het klinkt bizar maar ik weet niet wat zei van plan is. Zei gaat dus vet vaak lunchen met 1 van die familie leden waar ik en mijn vriend dus vaak heen gaan voor een drankje. Zei heeft nu ook gewoon een vriend en dan gaat ze nog met familie afspreken van haar ex !!!

ik weet niet precies hoe ik hiermee moet omgaan.

Tips?
turquasi schreef:
16-01-2019 11:23
hoezo ga je dansen en lachen en appen met je stomme ex? je doet zelf stom hoor...
Mag ik jou vragen wat jouw reden was om een account aan te maken op dit forum? Was dat om je verhaal te delen, of om afgekraakt te worden?
Ik denk niet dat laatste.

Omdat een forum anoniem is lijkt het wel of je alles maar zomaar kan zeggen en doen, zonder iemands verhaal te kennen. Ik begrijp dit serieus niet.
Ik denk dat wij elkaar beter kunnen helpen door reacties te plaatsen waar een topicstarter ook echt iets aan heeft.

De hele rit van schuld, wat moet ik hiermee, heb ik zelf al genoeg aan in mezelf. En ik heb zo'n gevoel dat ik niet de enige ben.

Met name als vrouwen elkaars verhaal delen en helpen, kan je zoveel voor elkaar betekenen. Ik dacht dit te kunnen vinden op dit forum, maar er zitten echt te vaak negatieve reacties tussen waar echt niemand wat aan heeft. Dat vind ik oprecht jammer.
Abundance-of-Freedom schreef:
16-01-2019 11:19
Ik kan nog niet meeschrijven TO, hier een soon-to-be-ex :devil:
:popcorn:
koekies zijn lekker
HelenaRose schreef:
16-01-2019 13:01
Ik denk dat wij elkaar beter kunnen helpen door reacties te plaatsen waar een topicstarter ook echt iets aan heeft.

De hele rit van schuld, wat moet ik hiermee, heb ik zelf al genoeg aan in mezelf. En ik heb zo'n gevoel dat ik niet de enige ben.

Met name als vrouwen elkaars verhaal delen en helpen, kan je zoveel voor elkaar betekenen. Ik dacht dit te kunnen vinden op dit forum, maar er zitten echt te vaak negatieve reacties tussen waar echt niemand wat aan heeft. Dat vind ik oprecht jammer.
Elkaar helpen is soms ook elkaar de waarheid zeggen. Dat doet soms pijn, maar helpt vaak beter dan meepraten en vertellen wat je wilt horen. En dit is oprecht goed bedoeld.
Charon2000 schreef:
16-01-2019 11:30
Hallo

Ik zit ergens mee....

Ik heb nu al een relatie van 1,5 jaar bijna en daar voor had me vriend een relatie van 1 jaar. Nou is het zo dat tussen mij en die ex 1 jaar zit. En vaak als ik bij de familie ben van mijn vriend hoor ik die naam van zijn ex en praten ze er over waar ik bij ben. Dan krijg ik echt zon gevoel van jullie mogen me niet! en accepteren me blijkbaar niet. Ze praten over de ex van mijn vriend waar ik bij ben !!! hoe gestoord kan je zijn toch?!

Ik ken dat meisje nou niet heel goed enzo maar dan vraag ik aan mijn vriend wat hij ervan vind en hij vindt het ook een domme gedoe. Nu heeft hij er wat van gezegd en is het gelukkig gestopt. maar dan komt het volgende. Die ex gaat nog heel veel met familie om van mijn vriend, wat ik best kut vind want wij gaan ook met regelmaat naar die mensen toe. We drinken dan even een drankje samen en kletsen veel.

Ik heb een Instagram account gemaakt om die ex te volgen... ik weet het klinkt bizar maar ik weet niet wat zei van plan is. Zei gaat dus vet vaak lunchen met 1 van die familie leden waar ik en mijn vriend dus vaak heen gaan voor een drankje. Zei heeft nu ook gewoon een vriend en dan gaat ze nog met familie afspreken van haar ex !!!

ik weet niet precies hoe ik hiermee moet omgaan.

Tips?
Moeilijk Charon, je kan een ander niet vertellen met wie ze mogen praten of met wie ze om mogen gaan. Ik begrijp dat het pijnlijk voor je kan zijn dit te aanschouwen.
Je vriend heeft ze er al op aangesproken, ik denk dat er niet meer is wat je kunt doen dan de situatie accepteren.
je reactie is al net als je topic, lekker om je heen slaan maar iets leren over jezelf... nah

je doet stom
dan moet je niet verbaasd zijn als dat een stom resultaat oplevert of wel?
Lorem Ipsum
Turquasi, dit soort reacties bedoel ik dus. Ik ben niet om mij heen aan het slaan en heb zeker wel incasseringsvermogen. Echter waar het mij om gaat is dat er direct zo hard geoordeeld wordt op basis van een korte tekst. Ik heb zelf niet de behoefte om mensen zo hard "terecht te wijzen" want wat weet je over iemand? Wanneer weet je of iets terecht is, met zo'n kort stukje op een forum?

Juist hierom leek het me fijn dat we elkaar eens niet zouden beoordelen.
Daarom startte ik met die intentie. En ik vind het fijn om te lezen dat sommigen ook hun verhaal hebben kunnen delen en herkenning vonden bij elkaar.

Ik maak zat fouten in mijn leven en extra aandacht geven aan mn ex was daar een van. Van geleerd. Maar dat was niet mn intentie van dit topic.
HelenaRose schreef:
16-01-2019 10:14
Ik denk dat ze allemaal vrienden van elkaar konden zijn als ik dit zo lees! ;-))
Manipulatie en alles omkeren naar mij gebeurde ook heel veel met hem. Maar desondanks hield ik van hem, heel veel. Sommige mensen blijven in je hart, ookal is de relatie voorbij.

Kraaienpootje, dat is het inderdaad.
Als je elkaar zakelijk tegenkomt lijkt dat me ook heel lastig. Dit zegt inderdaad niks over hoe gek je bent op je huidige vriend. Mijn vriend 'begrijpt' het inderdaad ook vanwege eigen levenservaring.

En ja, soms wil of kan je op dat moment even niet de situatie met een vriend of vriendin bespreken. En wil je je geliefde niet vermoeien met extra gedoe.

Voor zulke situaties kun je dan je ei in dit topic kwijt :couple:
Veel geliefdes horen liever de vermoeiende waarheid dan dat hun vriendin haar twijfels met vreemden op het internet beschrijft en bespreekt . Hoe krijg je het uit je toetsenbord: Ik wil mijn vriend niet vermoeien met twijfels over onze relatie.. :facepalm:
Maar dat is waar ook, geen commentaar: Dit is een zeik topic! Wel consequent blijven, ik snap niet waarom ik geen of een heel boos antwoord krijg, anderen dan weer wel vriendelijk. Heel bijzonder en verwarrend daar blijf ik bij :@@:

Laten we hopen dat jouw geliefde je ook spaart als hij op dit moment eigenlijk meer met een ander bezig is dan met jou.. toch al zo lastig die lange afstandsrelaties. Sterkte!
Je verdraait mijn woorden sadbuttrue, daarom reageer ik op jou onbegripvol, dat vind ik namelijk ook verwarrend.

Aan je reacties te lezen bedoelde je het goed, van mijn kant dan ook excuses. Je neemt wel de moeite alles te lezen en vanuit jouw visie te reageren, waarvoor dank.

Ik weet heus wel dat het niet zo een handige actie was allemaal en vind ook dat mn vriend het allerbeste verdient, iemand die 100% voor hem gaat en niet nog beinvloed wordt door een ex.
.
anoniem_362802 wijzigde dit bericht op 16-01-2019 18:55
99.82% gewijzigd
HelenaRose schreef:
16-01-2019 13:01

Nu snap ik het helemaal niet meer, je wil dus reacties waar jij, TOPICSTARTER echt iets aan hebt.
Dan is het weer voor iedereen bedoelt en is het geen zeiktopic waar je slechts dient te spuien; nee: verhalen delen en elkaar helpen is het doel. Of juist niet, ik snap er niks meer van.

Mijn exen zal ik je besparen. Ik ga mijn exen hier niet affikken omdat jij daar van opknapt haha het idee alleen al! :D
Zou ik niet zo constructief vinden, wat jij zoekt weet ik wel: een dagboek. Die praat niet terug. Ik ben niet de eerste die het oppert zag je dat?

Ook is het makkelijker een dagboek te verstoppen dan een topic op internet. Wat als je vriend op lange afstand dit topic leest. Of zijn vrienden. Of een vriendin van een vriend die je heeft zien lachen, dansen en bijna of een beetje heeft zien zoenen met je allang vergeten ex, aii....
Gelukkig mag ik gewoon spuien, daar zijn -volgens jou- ZEIKTOPICS voor tenslotte.

Positieve reactie: ik denk dat het niks wordt met die lange-afstands liefde van je, maak het vandaag nog uit kan je verder met of zonder ex. Wel zo eerlijk ook naar je huidige verwegvriend vind je niet? En wie weet ligt hij nu ook met een meisje in bed te bespreken hoe je iemand op afstand de bons geeft. Hoeft niet, kan wel ;)
HelenaRose schreef:
16-01-2019 14:58
Je verdraait mijn woorden sadbuttrue, daarom reageer ik op jou onbegripvol, dat vind ik namelijk ook verwarrend.

Aan je reacties te lezen bedoelde je het goed, van mijn kant dan ook excuses. Je neemt wel de moeite alles te lezen en vanuit jouw visie te reageren, waarvoor dank.

Ik weet heus wel dat het niet zo een handige actie was allemaal en vind ook dat mn vriend het allerbeste verdient, iemand die 100% voor hem gaat en niet nog beinvloed wordt door een ex.
IK verdraai je woorden? Waar???

Excuses geaccepteerd, ik zag ze na mijn vorige post pas.

De laatste alinea bevestigd wat ik al zei: maak het uit met die vriend, hij verdient beter.... dit is echt niet netjes of eerlijk.
Serieus, hoe zou je het vinden als je nu hoort dat hij allang een dichtbij-vriendin heeft die niets weet van jullie?

Verder zal ik er niet op ingaan, ik snap het gewoon niet. Ben zelf nogal van 'meteen eerlijk zijn', en zeggen dat je nog niet toe bent aan een relatie als je hoofd nog vol EX zit.. sterkte!
tja, je noemt het toch zelf een zeiktopic

maar ik zal het wel verkeerd begrepen hebben :roll:
Lorem Ipsum
ik heb geen problemen met mijn exen
moet ik nu een verhaal vertellen hoe ze waren ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven