Succes stories?

20-07-2008 22:13 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Het is algemeen bekend dat het niet verstandig is om op je eerste date all the way te gaan als je uit bent op een serieuze relatie.

Nu vroeg ik mij af of hier mensen zijn die toch een relatie hebben gekregen met de persoon met wie ze op de allereerste date hebben liggen rollebollen.. En hoe ging dat dan verder na die eerste date?
Hier nog een succesverhaal, en intussen ruim 9 jaar verder.

Ik moet er wel bijvertellen dat we al anderhalve maand met elkaar mailden voor we elkaar voor het eerst IRL zagen, en we onze hele levens verteld hadden, en hoe we over belangrijke dingen dachten. We schreven ook over heel intieme dingen. Na die anderhalve maand mailen kende ik hem eigenlijk beter dan mijn ex na 23 jaar huwelijk!

De dag na onze eerste date wist zijn halve familie al van me af, en is er geen dag meer voorbijgegaan zonder dat we elkaar belden of mailden. We hebben nooit meer één moment aan onze relatie getwijfeld. Als ik geen kinderen gehad had, zouden we ook gelijk gaan samenwonen zijn.
Hey ben ik weer! Ben even niet in staat geweest om eerder te reageren..

Bitterandsweet, ik had zaterdagavond een date met hem. We hebben eerst wat gedronken in de stad, was super gezellig en toen vroeg hij of ik met hem mee naar huis wilde. Ach ja, waarom niet.. Had ik achteraf dus niet moeten doen, blijkt weer..

Ja, heb meneer namelijk gesproken gister. Ik gaf hem twee dagen en hij heeft netjes voor de deadline contact opgenomen. Het gesprek duurde volgens mij amper 15 minuten.. Er kwam bij hem weinig zinnigs uit en ik baal er ook ontzettend van dat ik gewoon niet doorgevraagd had. Op een of andere manier was ik toch wel van m'n aprepo toen ik hem aan de telefoon had. Hij begon met "Vage avond he.." Tja, wat zeg je dan? Ik zei maar gelijk dat het me niet lekker zat en tussen neus en lippen door dat ik er wel spijt van had, omdat ik bang was over hoe hij over mij zou denken (easy). Volgens hem hoef ik mij daar niet druk over te maken, dat zat wel goed... Maar het werd me wel duidelijk dat hij zich totaal niet lekker voelde met wat er afgelopen zaterdag is gebeurd. Hij wilde me zondag al bellen, maar wist zich niet te gedragen en hoe met de situatie om te gaan. Gisteren kwam hij met uitspraken met "Ben verre van trots op hoe ik mij gedragen heb. Heb me niet netjes gedragen, ik was mezelf niet en zo ben ik helemaal niet, dat neem ik mezelf heel erg kwalijk." Nou eh, ik begreep er de ballen van, maar bij mij begon mijn defense-mechanism te werken: Ik reageerde koel en afstandelijk. Verder zei hij "Wat mij betreft houden we contact... We hebben elkaars nummer, dus..." Waarop ik reageerde met "Ik kan me weinig voorstellen bij contact houden.."

Ik heb besloten om het hierbij te laten. Het feit dat hij zei dat hij niet zichzelf was, raakte bij mij het zere been en is eigenlijk ook wel een afknapper als je dat zo achteraf hoort.. Vraag me dan ook echt af hoe ik overkwam bij hem. Dat is eigenlijk wat ik nog wil weten. Maar goed, zal weinig toegevoegde waarde hebben.

Nou Pluk, hier dus ook geen succesverhaal haha. Helaas... Weet niet echt precies wat er mis is gegaan, maar goed.. Byegone en move on... *Zucht* Haha.

Hoe is het bij jou afgelopen Bitterandsweet??
Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Als je elkaar echt leuk vindt en je duikt meteen met elkaar de koffer in dat kanpt iemand echt niet op je af hoor. Ik vind het altijd een beetje onzin. Als jij je er goed bij voelt dan is het goed!
Eens. En dat was dus niet het geval bij ons. Kan er dan ook niet lang om treuren.

Wel weer een ervaring rijker in ieder geval...

Maar kan het niet ook niet helpen dat ik het toch wel jammer vind, haha. Oh well...
Yasmine, ik vind zijn telefoontje niet direct overtuigend negatief en ook niet echt verliefd. Iets er tussenin. Valt me op dat je het wel negatief interpreteert. Contact houden is inderdaad wel vaag maar kan ook wel weer een opening geven. Hij is dus niet afgeknapt op je, maar hij roept ook niet hoe geweldig hij het vond...?

Jouw date was op hetzelfde moment als mijn date. Alleen hadden wij al anderhalve maand gechat, soms hele dagen door en tegen elkaar gezegd dat we in elk geval digitaal verliefd waren en hoopten dat het ook irl zo zou zijn. Hij zei meteen al die zaterdagavond dat dat zo was, dat het goed was, dat ik helemaal zo was als ie verwacht had.

Dus met hem naar bed gaan voelde niet als easy, of te snel.

Gisteravond miste ik zijn telefoontje en klonk op de voicemail: dag lieverd. En vanmorgen belde ie me weer en zei o.a.: ik denk aan je.

Ik denk dat zijn gevoelens er nog wel zijn, hoewel ik wel wat twijfelde omdat ie zondag opeens snel weg wilde. (12.00 uur, we waren opgestaan na nog wat geknuffel in bed en gedouched en toen werd ie onrustig).

Ik twijfel aan mijn eigen gevoelens, die zijn wisselend. Ben niet verschrikkelijk verliefd dus..
hey Yasmine, jammer dat het niet lijkt te lopen hoe jij het wilt.

wat betreft je vraag, of het wel of niet verstandig is om gelijk op de 1e date sex te hebben. Ik zou zeggen: waarom niet? Als het goed voelt? Je kunt de situatie ook van een andere kant bekijken: genoeg relaties lopen op de klippen ook al duurde het even voordat sex in het spel kwam. Het 'wachten' heeft dus ook niet altijd een goede afloop.
nou, ik zou maar wel wachten en m eerst wat vragen afvuren, want daar ontbreekt t meestal aan in relaties; de communicatie...
Hier 2 successtories, en 1 onenight stand waarvan ik direct na afloop wist dat het niks werd... Was ook niet echt verliefd, want kan je dat zeggen als je iemand 3 uur kent...

Eerste successtory: kende hem van uitgaan (ex), maar spraken nog niet echt samen af. Wel al een keer gezoend. Kwam hem dus soms tegen. Toen was CU2 contact, msn. Spraken toen wel een keer af, ook tijdens uitgaan, om samen een borrel te drinken. Die avond belandden we in bed en vanaf dat moment hebben we 4 jaar een relatie gehad, waarvan 1 samengewoond. Het is nu mijn ex, maar het is om heel andere redenen dan die eerste date uitgegaan natuurlijk.

Tweede successtory tot dusver: mijn huidige vriend ken ik via internet, we msnden uren, 1,5 week lang. Smsten, belden, camden.. Wisten idd zoveel al van elkaar, en spraken ook naar elkaar een heel bijzonder gevoel (kriebels) te hebben. Bij de eerste date bleek het gegrond te zijn. Beide (zo bleek achteraf) hadden al wel verwacht dat er een kans was dat we samen naar huis zouden gaan. Vanaf die dag zijn we samen, nu een jaar later wonen we al 2 maanden samen.

Ik denk dat een eerste keer all the way niks wil zeggen over lukken of mislukken van een relatie. Het gaat om de intentie van beiden en of je een relatie wilt/verliefd bent. Ik denk dat seks aan die gevoelens niks veranderd.

En eerlijk toegegeven, de eerste keer met mijn huidige vriend was klungeliger dan alle andere keren daarna, het was zo spannend. Dus echt de beste seks ooit, was het toen niet (nu wel!). En ik knapte er niet op af, want vond HEM leuk...
Yasmine, vind het eerder klinken alsof hij ook niet weet of het wel verstandig was en niet weet hoe hij zich moet gedragen. Niet zozeer nagatief, meer erg onzeker..
Yasmine,

je gevoel was gelijk de volgende ochtend al niet goed. Ik zou daar op vertrouwen. En ik denk niet dat je het 'beter' of 'slechter' hebt gemaakt door op de eerste date seks te hebben. Hoop dat je er gewoon aan terug kan denken als ene leuke nacht.

Next..!
Ben het eigenlijk eens met bittersweet, zaza en dametje27. Hij weet zich geen houding te geven, onzeker over de actie van de date en hoe nu verder , en jij voelt je denk ik aangevallen en reageert koel/afstandelijk/negatief.

Wil nu niet gelijk zeggen dat je het verkeerd aangepakt hebt hoor, maar misschien heb je zijn houding/woorden niet helemaal juist geinterpreteerd. Daarnaast ben ik het met dametje eens dat je zelf zei dat je gevoel al niet goed was smorgens. Dus misschien was het voor jezelf eigenlijk ook niet iemand met wie je echt verder wilt ?
"Het is algemeen bekend dat het niet verstandig is om op je eerste date all the way te gaan als je uit bent op een serieuze relatie."

Sorry, maar ben ik echt de enige die dit vette onzin vind?

Ik bedoel, dit zijn haast Amerikaanse praktijken, als je begrijpt dat ik bedoel. Als die jongen jou leuk vindt, dan vindt ie het ook alleen maar heerlijk om met je te seksen, maakt niet uit hoelang je elkaar kent hoor. Mijn vriend en ik zijn ook de eerste nacht bij elkaar in bed beland en al bijna vier jaar erg gelukkig. En mannen zien je echt niet als slet hoor, althans dat is niet mijn ervaring. Afhankelijk van de klik (helemaal de ochtend erna) heb ik na mijn one night stands besloten om wel of geen contact te houden en de laatste keer is dit dus erg goed uitgepakt! Kus!ehm, ben ook met vriendlief aan het mailen, even verwarring qua afsluiting Succes!
Hi dames, jullie reacties hebben me weer stof tot nadenken gegeven!

Misschien interpreteer ik zijn woorden inderdaad iets te negatief. Ik was gewoon 'gekwetst' door zijn opmerking dat hij niet zich zelf was en dat hij dat zichzelf heel erg kwalijk nam. Heb me toch kwetsbaar opgesteld, was wel mezelf en deed me niet anders voor. Het feit dat ik me de ochtend erna ellendig voelde zegt absoluut ook wel wat, maar dat kwam ook omdat ik toch wel aanvoelde dat hij vrij gespannen was toen we eenmaal bij hem thuis waren. Hij begon mij te zoenen en stopte vrij snel daarna: "Ik weet niet of we dit moeten doorzetten" En toen zei ik hem dat hij gewoon moest doen waar hij zin in had.. Dus aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik hem heb aangezet tot iets waar hij over twijfelde. Dit heb ik gister natuurlijk ook aangekaart en ook hierover zei hij "Daar zou ik me niet druk over maken..".

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat ik hem een beetje heb weggejaagd door nonchalant en koel te doen..

Hij leek erg geschrokken te zijn van zijn eigen actie en inderdaad, hij kwam erg onzeker over.

Weet niet zo goed hoe nu verder. Hij wil dus contact houden. Maar ja, over het algemeen weten we hoe dat gaat. Dat gebeurt niet. Ook al voelde ik me er niet prettig onder de volgende dag, ik vind hem wel de moeite waard en ik wil weten hoe hij er verder tegen aankijkt. Misschien hem even de tijd geven om het te laten bezinken.. En dan over een weekje mailen hoe het gaat? Grrrr... Zit ik toch met een open einde.. Maar nogmaals bedankt voor het meedenken en de succesverhalen! :D

Bitterandsweet, zo te lezen ziet hij jou wel zitten! Lijkt me een super gevoel! En dat je niet verschrikkelijk verliefd bent.. Dat kan altijd nog groeien he.. Maar ben erg blij dat het bij jou de goede kant opgaat. Vind het leuk om daar meer over te horen, dus blijf posten
Meneer Nilsson en ik hebben meteen geneukt de eerste date (nou ja date, ik heb mezelf uitgenodigd op de koffie) dat is nu 15 jaar geleden en ik ben nooit meer weg gegaan.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Haha, top Pippi!

Het is ook wel onzin natuurlijk, maar ja.. Las laatst in een van de topics hier (tips bij daten ofzo) dat er toch heel wat mensen van mening zijn dat je beter niet kunt seksen op de eerste date. En tja, op de een of andere manier.. It does make sense.. Normaal gesproken zou ik het ook niet doen! Maar ja, het voelde goed.. Ik voelde me op mijn gemak en het was fijn. Alleen de morning after he.. Dan ga je nadenken.. Hij deed dat blijkbaar ook..
Bij vriendlief en mij was het ook meteen raak, en vier jaar later wil ie nog steeds heel oud met me worden. Dus het kan heus goedkomen.
2,5 jaar geleden ben ik bij Mister_Lemon langsgegaan en blijven slapen (en niet alleen geslapen). Heb er nooit spijt van gehad of anders willen doen.

Misschien is het goed om alles even te laten bezinken en hem dan nog eens te bellen/mailen? Misschien kwam zijn reactie juist wel voort uit het feit dat hij denkt dat hij niet netjes naar jou toe is geweest door met je te slapen. Weet niet of ik het zo goed uitleg maar volgens mij kunnen mannen zichzelf ook wel een sloerie vinden en heeft hij nu zo'n moment.
ik ben tijdens de 1ste date met mijn huidige vriend(na heeeeeeeeel wat alcohol) all the way gegaan.

Stom stom stom maar.....het heeft goed uitgepakt voor me:D we zijn inmiddels al weer 10 maanden samen en wonen sinds 2 maanden samen en het gaat hartstikke goed.
Hier ook een succesverhaal! Heb mijn vriend leren kennen tijdens een zonovergoten strandvakantie 's avonds in de kroeg, volgeladen met drank (hoe cliché wil je het hebben?)

Dachten beiden te maken te hebben met een one-night-stand, maar we zijn de 14 vakantiedagen niet van elkaars zijde geweken en hebben nu ruim 1.5 jaar een relatie en plannen om samen te gaan wonen.
Leuk al die succes verhalen!

Maar ja, in mijn geval.. Zal hem inderdaad maar even de tijd geven om het te laten bezinken en eind van de week contact opnemen ofzo..

Bedankt voor alle reacties en stories in ieder geval! Zal jullie op de hoogte houden.. ;)
Zou het bij het volgende contact/telefoontje toch iets minder negatief aanpakken/interpreteren als ik jou was. Nee of wat ik eigenlijk wil zeggen, wat wil je zelf? Weet je dat al? Probeer dat eens helder te krijgen en zeg het hem gewoon. Wie weet wil hij ook wel maar doordat jullie niet duidelijk zijn druipen jullie straks allebei af. Zonde. Dus grijp je kans bij het volgende contact! succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven