Succes stories?

20-07-2008 22:13 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Het is algemeen bekend dat het niet verstandig is om op je eerste date all the way te gaan als je uit bent op een serieuze relatie.

Nu vroeg ik mij af of hier mensen zijn die toch een relatie hebben gekregen met de persoon met wie ze op de allereerste date hebben liggen rollebollen.. En hoe ging dat dan verder na die eerste date?
Ben je bang dat ie je niet meer moet, omdat je tijdens je eerste date met hem all the way bent gegaan, Yasmine?

Dit is idd een inkoppertje ja ,heb je er spijt van?
Euh...

Zou het wel jammer vinden ja, het is echt een hele leuke vent. Maar moet ook wel zeggen dat het super pril is enzo. Ken hem wel al wat langer, paar maanden. Maar gister pas de eerste date. En tja.. Pfff.. Haha.

Nou goed, mocht ie me niet meer moeten.. Super jammer, maar ik denk dat ik er vrij snel over heen zal zijn.

Maar ben dus alsnog benieuwd naar de stories die het tegendeel bewijzen
Ik ben al ruim 9 jaar samen en we zijn de eerste date ook al all the way gegaan. En dat was zo leuk dat we gewoon verder zijn gegaan. Ik was toen trouwens nog zo jong (18) dat ik helemaal niet op zoek was naar een vaste relatie. Dus ik heb me toen niet druk gemaakt of hij me daarom nou een sloerie vond. Het zal wel niet of hij valt daar juist op, dat kan ook natuurlijk.
Vanochtend voelde ik me wel ellendig ja en had ik er ontzettende spijt van.. Dat gevoel is nu wel minder geworden, maar ik wil er ook niet al te lang bij stil blijven staan... Ik geef mezelf een week en dan ben ik er wel klaar mee
Ik vind het nogal afhangen van wat er aan vooraf is gegaan.

Over het algemeen doe ik het niet nee, de eerste date. Een man wil graag ook het idee hebben dat HIJ je verovert, wint, of zoiets... dat het juist hem lukt, en dat idee heeft ie niet als het direct al raak is.

Maar gisteren heb ik het wel gedaan, doordat we al anderhalve maand aan het chatten, sms-en en bellen waren en er al een zekere vertrouwdheid was ontstaan die er bij de eerste aanblik van de irl ontmoeting ook meteen was. Ik had ook sterk het gevoel dat hij verliefd was/is en dat gaf me wat meer lef om wel all the way te gaan.

Of het goed afloopt met mij en deze meneer?

Ik denk het wel, maar ja, helemaal zeker weet ik het niet, heb nog geen smsje of telefoontje weer gekregen na het eind van de ochtend waarop hij vertrok. Maar ik heb wel een goed gevoel erover.

Dus: laat het van je gevoel afhangen. Kan je je ook in vergissen, als hij helemaal het gevoel zegt te hebben en het speelt en je dan achteraf alsnog een slet vindt, is het wel een acteur en kl......

Mis je dan ook niets aan.

Thanks voor de reacties!

Ja ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb zeker wel het gevoel dat ie oprecht tegen me was/is. Maar verder heeft hij me niet echt een indicatie gegeven over hoe nu verder. Hij zei, "We gaan bellen." Tja.. Die kennen we wel. Dus even doorbijten en move on.. Pfff..

Vind het gewoon jammer dat ik niet sterker was , dan weet ik zeker dat er een 2e date zou zijn geweest. Ach.. Bygones..
Even een algemene (feministische?) opmerking:

Snap in dit soort verhalen nooit die dubbele moraal/standaard die gehanteerd lijkt te worden. Als je als vrouw meteen met iemand de koffer induikt, ja dan kan ie je miss wel eens makkelijk/sloerie/whatever vinden en je dus niet interessant meer vinden. Bull, want hij doet zelf psies hetzelfde, dus geen haar beter en er ook nog een dubbele moraal op na houden bah.

Aan de andere kant kan hij het natuurlijk ook allemaal een beetje gefaked/whatever hebben om je in bed te krijgen en daarna tot nooit meer ziens. Maarja dat risico hou je denk ik toch wel ook de daaropvolgende dates als je niet meteen de eerste keer toehapt. Tsja wat doe je er tegen; beetje hem peilen/vragen en op je intuitie vertrouwen. En bedenken hoe erg je het zou vinden als het bij die ene keer zou blijven. Nouja beetje offtopic weer sorry. moest t kwijt.
Waarom bel je zelf niet yasmine?
quote:plukvandepetteflat schreef op 20 juli 2008 @ 22:40:

Even een algemene (feministische?) opmerking:

Snap in dit soort verhalen nooit die dubbele moraal/standaard die gehanteerd lijkt te worden. Als je als vrouw meteen met iemand de koffer induikt, ja dan kan ie je miss wel eens makkelijk/sloerie/whatever vinden en je dus niet interessant meer vinden. Bull, want hij doet zelf psies hetzelfde, dus geen haar beter en er ook nog een dubbele moraal op na houden bah.

.Je haalt me de woorden uit de mond!
Helemaal mee eens Pluk, wat betreft die dubbele standaard. Zal je altijd blijven houden ben ik bang.

Mijn intuitie zegt dat het een oprechte, eerlijke jongen is. Dus ik verwacht eigenlijk dat hij me netjes zal 'afwijzen' mocht de date hem hebben afgeschrikt. En waarom ik hem zelf niet bel.. Tja.. Klinkt gek, maar op een of andere manier wil ik hem een dag of 2 (dat van die week neem ik terug.. hehe) de ruimte geven om uit te zoeken wat hij hiervan vindt. Wilt hij niks meer dan merk ik dat gauw genoeg. Merk ik dat niet, dan zal ik het zeker aan hem vragen. Heb weinig zin in het eeuwige geneuzel..
Oh bitterandsweet, erg herkenbaar! De een na laatste date die ik had (niet de laatste vage dus :-) ging ik ook op 1e date mee naar bed. Ook vanwege het feit dat we al tijdje een goed, diep contact hadden via chat, sms en bellen. Hij overlaadde mij met aandacht, zelfs wat teveel soms. In real life meteen een klik en uiteindelijk is ie dus blijven slapen, wat heel fijn was. Gelukkig had ie wel verteld dat ie geen relatie wilde (pas uit een relatie) en had ik de 1e symptomen van zijn bindingsangst al ontdekt, want anders had ik de stilte na de date niet aangekund. Van 20 smsjes op een dag naar niets nada noppes. Heb hem wel laten weten dat ik hem begreep (vanwege mijn ervaring met een bindingsangstige) en dat ik hem de afstand ook gaf. Daar reageerde hij heel lief en goed op. En nu is er af en toe nog contact. Wel is de leegte groot na zon geweldig dag/n8 samen.

Hoop dat dat voor jou niet zo wordt hoor! en ook niet voorYasmine natuurlijk. Denk ook wel dat dat het gevaar is van internetdaten, je denkt dat je iemand kent, kunt zelfs al gevoelens ontwikkelen dus dan stel je de sex niet meer uit.

Mijn ervaring met snelle sex-relatie is 50-50. Soms maakt t niets uit, soms hoor je helemaal niets meer.
Van mij ook een successtory. Ook wij kenden elkaar al wat langer maar tijdens de eerste date... Inmiddels al heel lang samen.

De gedachten die jij hebt, heb ik nooit gehad.
quote:YasmineX schreef op 20 juli 2008 @ 22:53:

Helemaal mee eens Pluk, wat betreft die dubbele standaard. Zal je altijd blijven houden ben ik bang.

Mijn intuitie zegt dat het een oprechte, eerlijke jongen is. Dus ik verwacht eigenlijk dat hij me netjes zal 'afwijzen' mocht de date hem hebben afgeschrikt. En waarom ik hem zelf niet bel.. Tja.. Klinkt gek, maar op een of andere manier wil ik hem een dag of 2 (dat van die week neem ik terug.. hehe) de ruimte geven om uit te zoeken wat hij hiervan vindt. Wilt hij niks meer dan merk ik dat gauw genoeg. Merk ik dat niet, dan zal ik het zeker aan hem vragen. Heb weinig zin in het eeuwige geneuzel..

Oow, kijk daar ga je al, ons verkeerd inlichten tssssssk, t zou verboden moeten worden hehe

Twee dagen de tijd geven om na te denken en dan evt zelf initiatief nemen klinkt veel beter dan al een week smachtend wachten op een telefoontje..

En onthou... al is de leugen nog zo snel, de dames op het viva-forum achterhalen haar wel!
quote:plukvandepetteflat schreef op 20 juli 2008 @ 23:09:

[...]

Oow, kijk daar ga je al, ons verkeerd inlichten tssssssk, t zou verboden moeten worden hehe

Twee dagen de tijd geven om na te denken en dan evt zelf initiatief nemen klinkt veel beter dan al een week smachtend wachten op een telefoontje..

En onthou... al is de leugen nog zo snel, de dames op het viva-forum achterhalen haar wel!

You got me Pluk Ja.. Ik weet van mezelf dat ik niet een week kan wachten.. Dus halverwege deze week zal ik hierop terugkomen

Tot die tijd lees ik graag nog meer succes stories!
Hier ook een succesverhaal. Elkaar in de kroeg ontmoet. Hij (en zijn vriend) zijn mee naar huis gegaan. En nou ja, was gezellig. Inmiddels alweer bijna 2 jaar getrouwd.

Dus maak je niet druk, komt wel goed. En als het niks word, dan is dat echt niet omdat het al tussen jullie gebeurd is. Tenminste is dus mijn ervaring.
Hé Yasmine,

Je geeft zelf eigenlijk het antwoord want je voelde je "ellendig vanmorgen". en "we bellen wel"...?? Er is vast nog wel contact maar als dit de liefde van je leven was geweest dan had je je vanmorgen alleen maar heel blij gevoeld.

(deze theorie baseer ik op mijn eigen ervaringen)
quote:YasmineX schreef op 20 juli 2008 @ 23:16:

[...]

You got me Pluk Ja.. Ik weet van mezelf dat ik niet een week kan wachten.. Dus halverwege deze week zal ik hierop terugkomen

Tot die tijd lees ik graag nog meer succes stories! Sorry gene successtories hier... ik wacht wel vol spanning af deze week op het wel/geen vervolgverhaal van deze date...
Xenia, fijn dat je het zo herkent!

Yasmine, wanneer heb je sex gehad met jouw date? Was dat dit weekend?

Ik denk dat ik hem ook 2 dagen geef Hoewel ik er niet zoals jij al vrij snel, vanuit ga dat hij het hierbij zal laten. Had vanmorgen wel een goed gevoel toen hij wegging. Hij pakte me ook af en toe spontaan vast om me gewoon een zoen te geven, wat ik mannen moeilijk zie faken

Maar... eh... hou ons op de hoogte!

Overigens heb ik het vorig jaar omgekeerd gehad. Meneer en ik waren al bijna half jaar online, hij woonde en werkte in buitenland. Kwam toen in Nl, en dacht: Bingo, bij mij. Maar ik wilde niet. Toen hoorde ik niets meer daarna. Meneer was beledigd en schreef me toen wat dagen erna op msn dat ie "bij nader inzien toch niets in mij zag". Pure frustratie. Had geen geduld meer voor de volgende keer en was duidelijk alleen geinteresseerd in sex, die hij dus niet had gekregen. En daarom kan het ook over zijn! Heb me wel eens afgevraagd of ik het wel had moeten doen, of ie dan met mij was blijven omgaan. Maar ja, geen spijt van, dat ik toen NIET deed, toen ook goed aangevoeld dus.
quote:soepkippetje81 schreef op 20 juli 2008 @ 23:25:

Hier ook een succesverhaal. Elkaar in de kroeg ontmoet. Hij (en zijn vriend) zijn mee naar huis gegaan. En nou ja, was gezellig. Inmiddels alweer bijna 2 jaar getrouwd.

Dus maak je niet druk, komt wel goed. En als het niks word, dan is dat echt niet omdat het al tussen jullie gebeurd is. Tenminste is dus mijn ervaring.Met beide??
Ik denk niet dat er regels voor zijn, maar dat het domweg met gevoel heeft te maken. Toen ik op weg was naar de eerste echte date met de vrouw waar ik vandaag precies een maand mee getrouwd ben wist ik zeker dat het bij een date zou blijven. En achteraf bleek dat zij dat ook wist. En ik zou zelfs teleurgesteld zijn geweest als het anders zou zijn gelopen. Klinkt misschien vreemd uit de mond van een man, maar vanaf de eerste minuut wisten wij dat het heel serieus was en niet zomaar een date.......
ja, heb een paar keer een relatie gehad, maar eigenlijk maar 1 echte grote liefde gehad.

op de 1e date zijn wel all the way gegaan. ik hield dat in 1e instantie af, omdat ik dacht, als je op de 1e date all the way gaat, zal een relatie nooit meer lukken.

uiteindelijk is dat toch een relatie geweest van 2 jaar. een schitterende super te gekke lieve vent. uiteindelijk wel uitgegaan maar dat was om andere redenen.

dus het hoeft niks te zeggen....
Hier ook een successtorie.

10 jaar samen waarvan 8 getrouwd en 2 kinderen.

Maar ik bergijp niet waarom je zo denkt hoor.

Als het fijn was kun je hem toch bellen.
Ja, ook hier een succesverhaal. Eerste date all the way, nu 10 jaar verder. Ik ben de eerste keer zelfs nog blijven ontbijten etc. en heb toen meteen bijna zijn hele familie ontmoet en nee, hij woonde allang niet meer thuis. Iedereen had net een vrije zaterdag zin om langs te komen ofzo. Dus daar zat ik met redelijke kater in de kleding van de vorige avond braaf handjes te schudden pfff....

We hebben er allebei over in gezeten naderhand.

Nu lachen we er nog wel eens om!
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven