Super partner, maar zijn huis is echt een RAMPi!

17-10-2009 14:01 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik lees al een tijdje mee, en vond het onderhand de hoogste tijd om zelf een topic te plaatsen. Het zit namelijk zo: ik heb ongeveer een jaar een ontzettend goede relatie met Meneer Kip, we wonen echter bewust nog niet samen. Allemaal prima, hij zijn ding en ik mijn ding en we laten elkaar vrij, het is een mooi en warm persoon en ik ben heel gelukkig met hem.

Hij (34) woont echter samen met kat en huisgenoot, en de hygiëne is nogal ver te zoeken. (Lees: stofplukken ter grootte van een bol wol, wel wc eend in de pot maar de bril wordt even vergeten voor de goede orde en wat er onder de wc bril huist willen jullie al helemaal niet weten, matras op de grond, 3 maanden dezelfde theedoek (of eigenlijk stiekem handdoek) gebruiken, een verzameling lege flessen in de keuken met een statiegeld waarde goed voor 3 weken bounty eiland, er wonen nog net geen inheemse diersoorten, afijn, message clear dunkt me).

Nu weet ik dat hij graag iets voor zichzelf wil, wat hij ook beter zal schoonhouden (zegt hij). Zoeken daarentegen doet Meneer Kip niet intensief, en in een grote stad worden huizen nou eenmaal niet aangeboden op straat dus enige actie vereist. Als hij bij mij is, dan is hij wel een stuk netter dat moet gezegd worden. Ik heb cara en bronchitis en er dus behoorlijk last van, we praten er wel over of ik maak een grap, maar ik wil niet teveel "miepen".

Waar ligt de grens tussen zeuren en gewoon ergens echt van balen? Kijk, een mannenhuishouden soit, maar ik ben inmiddels bijna 30 en heb het studententijdperk gelukkig achter mij gelaten. Dacht ik. Want de sporadische keer dat ik bij Meneer Kip ben, ga ik echt 10 jaar terug in de tijd. En daardoor wordt Meneer Kip opeens toch een stukje minder aantrekkelijk...

Heb al voorgesteld om een keer te helpen met schoonmaken, het woord werkster laten vallen, maar voel er eerlijk gezegd ook niet zoveel voor om me bezig te houden met ZIJN huishouden. En waarom het nog lang niet gevonden potentieel nieuwe huis wel schoonhouden en dit niet?

Toch zou het fijn zijn als ik daar ben, ik niet middenin de nacht naar adem happend aan het infuus moet vanwege de stof, haren etc. Of elk kopje angstvallig nog een keer moet afwassen en stiekem blij ben met mijn tetanus prik. Maw, ik heb er echt wel last van.

Gewoon ogen (en neus) dichtknijpen, of heeft een van jullie de Gouden Tip??

Mijn dank is groot.
quote:Moonlight82 schreef op 17 oktober 2009 @ 16:57:

[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Oude troep (= studentikoos) is moeilijker schoon te houden, dat wel. Als je ergens al lang woont heb je automatisch wat meer troep ook, meestal.

Het stomme is, hij heeft hele leuke spulletjes. Dus daar ligt het niet aan. Maakt het ook altijd gezellig met kaarsjes enzo en bloemen gaan tegenwoordig wanneer uitgebloeid in de kliko, die gelukkig wel goed geleegd wordt Huisgenoot heeft nog een pulp fiction poster en veeeel blote tieten dames, hoe typisch
quote:Moonlight82 schreef op 17 oktober 2009 @ 16:52:

[...]

Ha dat heb ik ook!

Bij mijn eerste studentenhuis (waar ik zelf woonde) heb ik de eerste week op slippers gedoucht, proberend zo min mogelijk aan te raken. Het eerste weekend heb ik alles grondig ontsmet, het putje schoongemaakt (weet niet meer hoe, denk dat ik dat verdrongen heb) en een schoonmaakrooster opgehangen met boze brief erbij.

Mijn huisgenoten vonden dat ik wat hard van stapel liep. Zeker omdat ik ook al een strijkijzer gekocht had van de huisrekening. 10 studenten... maar ze hadden geen strijkijzer...Oeh, dat was bij mij als huisgenoot ook niet goed gevallen hoor! Een nieuwe huisgenoot die wel even zal bepalen dat ik een strijkijzer nodig heb? Had ik niet leuk gevonden! (Ik heb dan ook een bloedhekel aan strijken, en heb zelf geen kleding die gestreken moet worden).
als meneer kip zijn eigen nest bevuild, dan zal hij dat ook zonder schroom bij jullie gezamenlijke nestje doen
Als jij cara en bronchitis hebt heb je een schone leefomgeving nodig. Degene die van jou houdt zou daar toch vrijwillig en met liefde voor moeten zorgen? Ik begrijp niet waarom jouw vriend zijn eigen huis niet schoonhoudt voor jouw gezondheid?!

Ik begrijp sowieso niet dat iemand in zo'n vieze gore bende wil en kan leven (ik ga bijna over mijn nek als ik denk aan seks met zo'n man), maar het argument om de boel schoon te maken en schoon te houden zou voor hem jouw gezondheid moeten zijn, vind ik.
quote:sharra schreef op 19 oktober 2009 @ 07:20:

[...]

Oeh, dat was bij mij als huisgenoot ook niet goed gevallen hoor! Een nieuwe huisgenoot die wel even zal bepalen dat ik een strijkijzer nodig heb? Had ik niet leuk gevonden! (Ik heb dan ook een bloedhekel aan strijken, en heb zelf geen kleding die gestreken moet worden).

Inderdaad... een strijkijzer koop je voor jezelf in mijn ogen, het is niet een item wat noodzakelijk met je huisgenoten gedeeld moet worden. Het is wat kleiner dan een wasmachine bv, dus je houdt dat toch gewoon op je eigen kamer???

(Ik heb het nooit anders meegemaakt in ieder geval)
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Gadver, ik zou daar echt niet tegenkunnen. Kan al niet tegen stof, maar ik kan ook niet rustig zitten in een vieze onopgeruimde omgeving. Het is echt niet zo dat alle mannen nu eenmaal niet netjes zijn. Toen ik mijn lief leerde kennen, had hij een nette opgeruimde woning, ook toen hij daar een tijdje met zijn broer woonde was het altijd netjes. Voor mij zou het ook een grote afknapper zijn, want ik vind dat het wel degelijk iets over iemand zegt.

Ik zou hem duidelijk maken dat ik niet met hem zou willen samenwonen zolang hij niet zou laten zien dat hij zijn woning schoon kan houden. Ik zou ook geen werkster voor hem zoeken, laat hem zelf maar initiatief tonen.
Cum non tum age
quote:wanda_p schreef op 19 oktober 2009 @ 11:08:

Als jij cara en bronchitis hebt heb je een schone leefomgeving nodig. Degene die van jou houdt zou daar toch vrijwillig en met liefde voor moeten zorgen? Ik begrijp niet waarom jouw vriend zijn eigen huis niet schoonhoudt voor jouw gezondheid?!.Sorry, maar je gaat veel te ver. Die jongen doet toch zijn best?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik zou niet aan samenwonen en kinderen beginnen voor je ziet dat hij inderdaad zijn huis schoonhoudt op een manier waar jij niet ziek van wordt. Bedenk dat je kinderen ook jouw luchtwegaandoeningen kunnen erven.

Ik was vroeger ook niet zo'n poetser en opruimer. Toch hield ik wel van een schoon en opgeruimd huis. Tot ik ontdekte dat de oplossing was:

(tadaa)

poetsen en opruimen!

Klinkt belachelijk, maar ik had er meestal geen zin in, deed liever iets leuks, de rommel en het vuil stapelden zich op, ik had nog minder zin, sloot mijn ogen ervoor, het werd nog erger, enz.

Het komt er bot gezegd gewoon op neer dat je van je gat komt en het gaat doen.
Ga in therapie!
Het klinkt wel een beetje herkenbaar. Mijn vriend is ook echt een sloddervos. De hele keuken ligt vol met statiegeld flessen, hij doet gerust een paar weken met 1 theedoek, de laatste keer dat de badkamer een sopje heeft gehad stamt nog uit de tijd voor ik met hem had en als ik niet vraag of hij alsje alsje alsje blieft het bed wil verschonen, slaapt hij rustig een maand (of twee) onder dezelfde lakens. Gelukkig maakt hij dit gebrek op andere punten ruimschoots goed, maar ik erger me er ook wel eens aan. Zelfs zo erg dat toen hij een keer een paar uur weg was, ik zelf maar aan het soppen ben geslagen. (was ook de laatste keer dat ik dat deed, anders leert hij natuurlijk nooit om het zelf te doen, maar ik vond het zooo vies daar)

In jouw geval vind ik wel dat je vriend wat meer rekening met jou kan houden, vanwege je cara en je bronchitus. Dan is het inderdaad helemaal niet gezond om tussen de stofwolken te zitten. En waarom wil je vriend zijn huis pas beter schoonhouden als hij zijn eigen stekkie heeft? Hij leeft er toch nu ook in?
Herkenbaar!

Mijn vriend heeft ook doorgaans een soort storthoop als huis.

Niet 1 plekje vrij op de 5zits bank, hopen papier, kabels, vlekken in het tapijt, een wasbak die vol aangekoekte tandpasta+ stof zit etc...

Maar de was doen en flessen etc wegbrengen doet hij dan weer veel regelmatiger dan ik. Dat zit blijkbaar wel in zijn systeem. Bovendien staat 'ie bijv. vaak af te wassen bij mij, vind 'ie dat ik er maar een zooitje van heb gemaakt.

Ik ben ook geen engel dus hoor, maar op een of andere manier voelt je eigen zooi toch minder vies dan die van een ander.

Maak me er ook weleens zorgen over ivm evt toekomstig samenwonen. Hij zegt zelf: "Daar kunnen we toch gewoon afspraken over maken, een taakverdeling?" En hij wil dan zeker een werkster gaan inhuren. Nja, wie weet komt het dan goed, maar het zit me toch vaak niet lekker.

Op zich moet 'ie natuurlijk zelf weten wat 'ie in zijn eigen huis doet, maar ik voel me daar gewoon niet fijn door de bende en vooral de viezigheid. We zijn nu vaker hier, soms zegt 'ie zelf ook dat ik maar niet daarheen moet komen vanwege de bende, maar hij vindt het wel erg dat ik niet zo graag bij hem ben. Ja, eigen schuld denk ik dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven