Super partner, maar zijn huis is echt een RAMPi!

17-10-2009 14:01 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik lees al een tijdje mee, en vond het onderhand de hoogste tijd om zelf een topic te plaatsen. Het zit namelijk zo: ik heb ongeveer een jaar een ontzettend goede relatie met Meneer Kip, we wonen echter bewust nog niet samen. Allemaal prima, hij zijn ding en ik mijn ding en we laten elkaar vrij, het is een mooi en warm persoon en ik ben heel gelukkig met hem.

Hij (34) woont echter samen met kat en huisgenoot, en de hygiëne is nogal ver te zoeken. (Lees: stofplukken ter grootte van een bol wol, wel wc eend in de pot maar de bril wordt even vergeten voor de goede orde en wat er onder de wc bril huist willen jullie al helemaal niet weten, matras op de grond, 3 maanden dezelfde theedoek (of eigenlijk stiekem handdoek) gebruiken, een verzameling lege flessen in de keuken met een statiegeld waarde goed voor 3 weken bounty eiland, er wonen nog net geen inheemse diersoorten, afijn, message clear dunkt me).

Nu weet ik dat hij graag iets voor zichzelf wil, wat hij ook beter zal schoonhouden (zegt hij). Zoeken daarentegen doet Meneer Kip niet intensief, en in een grote stad worden huizen nou eenmaal niet aangeboden op straat dus enige actie vereist. Als hij bij mij is, dan is hij wel een stuk netter dat moet gezegd worden. Ik heb cara en bronchitis en er dus behoorlijk last van, we praten er wel over of ik maak een grap, maar ik wil niet teveel "miepen".

Waar ligt de grens tussen zeuren en gewoon ergens echt van balen? Kijk, een mannenhuishouden soit, maar ik ben inmiddels bijna 30 en heb het studententijdperk gelukkig achter mij gelaten. Dacht ik. Want de sporadische keer dat ik bij Meneer Kip ben, ga ik echt 10 jaar terug in de tijd. En daardoor wordt Meneer Kip opeens toch een stukje minder aantrekkelijk...

Heb al voorgesteld om een keer te helpen met schoonmaken, het woord werkster laten vallen, maar voel er eerlijk gezegd ook niet zoveel voor om me bezig te houden met ZIJN huishouden. En waarom het nog lang niet gevonden potentieel nieuwe huis wel schoonhouden en dit niet?

Toch zou het fijn zijn als ik daar ben, ik niet middenin de nacht naar adem happend aan het infuus moet vanwege de stof, haren etc. Of elk kopje angstvallig nog een keer moet afwassen en stiekem blij ben met mijn tetanus prik. Maw, ik heb er echt wel last van.

Gewoon ogen (en neus) dichtknijpen, of heeft een van jullie de Gouden Tip??

Mijn dank is groot.
quote:haaasje schreef op 17 oktober 2009 @ 14:52:

Hebben jullie het wel eens gehad over samenwonen juffrouw kip? En zo ja, hoe ziet hij dat voor zich?

Op zich is het idd waar dat het hun huis is en dat zíj in die varkensstal moeten wonen. En toch... als ik flieft zou zijn en nieuwe vriend zou mij ontvangen in een dergelijk huis zoals jij beschrijft zou ik toch op mijn kop gaan krabben denk ik.

Als hij bij jou is, vind hij het dan stiekem niet heel fijn dat jouw huisje wél schoon en netjes is?

Ja, daar hebben we het wel over gehad. Hij geeft aan dat hij dan veel netter is, en dat klopt ook wel want we zijn eigenlijk als we bij elkaar zijn in mijn huis en dan helpt hij idd mee en ruimt kopjes etc op. Dit vind hij ook heel fijn en dat geeft hij ook aan.

Het is echt een fijne vent, en zo'n huishouden past verder ook niet echt bij hem (persoonlijke hygiëne belangrijk) daarom is het ook zo tegenstrijdig! Toen we elkaar leerden kennen waren we vooral op openbare plekken of bij mij vanwege omdat ik in de stad woon, dus toen ik wist hoe hij leefde was het kwaad al geschiet en had cupdido al toegeslagen

Het is voor mij dan ook geen optie om het uit te maken of geen toekomst met hem te plannen, maar ik wil er wel een goede manier voor vinden dat het voor beide ok is juist met oog op de toekomst en dit wil hij zelf (gelukkig) ook. Hij ziet wel dingen in, maar nu nog ACTIE
hij blowt zeker?
Verjaardagskadootje: een schoonmaakster voor één dag, zodat de boel eens helemaal aan de kant is. Daarna mogen de heren het zelf bijhouden...
Waarschijnlijk ziet hij door de bomen het bos niet meer....geef hem als Sinterklaaskado 1 x een werkster kado. Dan is het begin er en hopelijk zet hij het dan voort.

Als je cara hebt, dan heb je gewoon veel last van stof en huismijt....

Ik ben ook niet zo'n enorme poetser, wat wat jij beschrijft zul je niet vinden bij mij. Ik was dus getrouwd met een enorm nette man (jawel, ze zijn er), hij was altijd aan het poetsen, strijken etc. Door hem ben ik wel wat netter geworden...
Tirza, niet alle mannen die slordig zijn blowen hoor. Of niet alle blowende mannen zijn smeerpoetsen!
Dat van die werkster is wel een goed idee! En hij is ook nog eens jarig binnenkort, dus ik ga ff op zoek naar een werkster. Hebben we beide voordeel van :-)

ps hij blowt niet, een vies huishouden is echt zijn enige zonde. En volgens mij zijn er ook blowers met opruim woede
quote:Nammmma schreef op 17 oktober 2009 @ 15:22:

Waarschijnlijk ziet hij door de bomen het bos niet meer....geef hem als Sinterklaaskado 1 x een werkster kado. Dan is het begin er en hopelijk zet hij het dan voort.

Als je cara hebt, dan heb je gewoon veel last van stof en huismijt....

Ik ben ook niet zo'n enorme poetser, wat wat jij beschrijft zul je niet vinden bij mij. Ik was dus getrouwd met een enorm nette man (jawel, ze zijn er), hij was altijd aan het poetsen, strijken etc. Door hem ben ik wel wat netter geworden...Dat is ook weer waar, zien opruimen doet opruimen, en ik kan me voorstellen dat hij echt niet weet waar te beginnen. Hij is ook super druk, dus al is de wil er dan nog kan hij geen hele dag(en) poetsen. Werkster is dan super. Ga het er morgen tijdens een etentje eens met hem over hebben!
Ik vind het eerlijk gezegd toch wel iets over iemand zeggen. Een vieze douche, een vieze wc, wie wil daar nu onder staan cq op zitten.

Kan ie nog zo leuk zijn, een flink minpuntje is het voor mij wel. En dat terwijl ik zelf absoluut geen smetvrees heb, maar gewoon schoon is toch wel belangrijk lijkt me...
Kom op, het is een man!! De meeste mannen leven zo.

en het is totaal geen voorbode voor het samenwonen, want ik heb ook in gore studentenhuizen gewoond en mijn vriend deed thuis nooit wat..nu is ons huis gewoon netjes hoor.

Je komt gewoon in een andere levensfase waarin je een schoon huis wél belangrijk vind!
quote:Tirzah schreef op 17 oktober 2009 @ 15:20:

hij blowt zeker?wat een onzin. Ken mensen die blowen én een schoon opgeruimd huis hebben
Er zijn perioden waarin het netter is, en hij ook echt rekening met mij houdt maar nu is het echt te erg. Vandaar dat ik een topic geopend heb.

Het is dus ook erger geworden met de tijd moet ik toegeven, ook omdat hij veel weg en druk is en de huisgenoot rustig 3 weken afwas laat staan. Mijn vriend ruimt nog op, huisgenoot daarentegen heeft niet eens een stofzuiger!

Zelf baalt hij er ook van, dat is tenminste iets. Er is nog hoop
quote:Troeta schreef op 17 oktober 2009 @ 15:36:

en het is totaal geen voorbode voor het samenwonen, want ik heb ook in gore studentenhuizen gewoond en mijn vriend deed thuis nooit wat..nu is ons huis gewoon netjes hoor.

Je komt gewoon in een andere levensfase waarin je een schoon huis wél belangrijk vind!Hier hoop ik ook op! Vooral omdat hij bij mij thuis wel netjes is, en ook als we bijvoorbeeld een weekendje in huis ouders zitten als die op vakantie zijn, is hij netjes en pakt hij de stofzuiger, ruimt de vaatwasser in etc.
Waarom kan hij niet gewoon rekening met jouw gezondheid houden?

Een werkster als verjaardagscadeau is een slecht idee. Dat is meer een cadeau voor jou dan voor hem.
Helemaal als hij het wel kan als hij ergens anders is. Als jij werkelijk zoveel last hebt zoals je hier beschrijft dan houdt hij toch met alle liefde zijn huis schoon?
Ik ken ook twee mannen van die leeftijd die een huis delen. Ook één grote gorte t*ring bende. Waarom?? Jan zegt: Piet ruimt niet op. Piet zegt: het huis staat op Jans naam, als hij niet opruimt doe ik het ook niet.

Super kinderachtig ja.

Het is waar: zien opruimen doet opruimen. En ik snap ook wel dat je geen zin hebt om een anders troep op te ruimen, wetende dat het over een tijdje weer een puinzooi is.

Tijd voor zijn eigen kippenhok!!
quote:Troeta schreef op 17 oktober 2009 @ 15:36:

Crap!

Voor een jongen van 21 is het misschien normaal maar voor een 30er echt niet.
quote:hanZie schreef op 17 oktober 2009 @ 15:39:

Helemaal als hij het wel kan als hij ergens anders is. Als jij werkelijk zoveel last hebt zoals je hier beschrijft dan houdt hij toch met alle liefde zijn huis schoon?Daar heb je een punt! Ga het morgen nog eens in de groep gooien en neem de hier genoemde punten zeker mee. Nogmaals, het is wel erger geworden de laatste tijd en ik kwam onverwachts langs (anders stofzuigt hij wel, en verschoont beddengoed, maakt de wc bril schoon en dat soort dingen), maar dat neemt niet weg dat ik me soms afvraag hoe dit in de toekomst zal gaan als we samen hokken. De status van de woning als ik onverwachts langs kom of wanneer er speciaal opgeruimd is.
Ik denk dat ik hem als grapje "Het grote huishoudboek van A tot Z" cadeau doe, en dan over een oplossing ga praten
ik was ook een beetje vies (onder het motto: mijn eigen vuil is niet vies)voordat ik ging samenwonen.

mijn vriend is heel schoon en hij is mijn stok achter de deur. ik hou zelf ook wel van een schoon huis maar ben wat luier en lakser. maar voor mijn vriend doe ik het graag dus ik poets nu wekelijks het hele huis.

Ik ben er nu ook aan gewend en het nieuwe poetsgedrag zit voortaan in mijn systeem.
Herkenbaar verhaal. Mijn vriend woont samen met een vriend en daar is het ook niet al te fris...

Mijn vriend komt eigenlijk bijna altijd bij mij en als ik bij hem kom (dan moet er wel aanleiding voor zijn), gaat hij vooraf 'aan de poets'. Soms help ik ook nog even met stofzuigen ofzo.

Nu is het niet zo dat mijn vriend er zo'n zooitje van maakt, maar zijn huisgenoot. Die doet echt HELEMAAL niets; geen afwas, was, boodschappen (ja alleen chips en cola voor zichzelf). Per 1 januari gaan vriendlief en ik samenwonen, ben benieuwd hoe het de achterblijvende huisgenoot vergaat...
Ik erger me er soms ook aan hoor; ben ik daar en hebben vriendlief en ik de hele week gewerkt. Ligt die huisgenoot (die niet werkt) daar op de bank te kijken hoe wij zijn afwas doen?!
quote:Pannetje schreef op 17 oktober 2009 @ 14:10:

[...]

Nu wil het geluk dat ik het enorm leuk vind dingen schoon te maken die erg vies zijn...soort van zien wat je doet syndoom

Ha dat heb ik ook!

Bij mijn eerste studentenhuis (waar ik zelf woonde) heb ik de eerste week op slippers gedoucht, proberend zo min mogelijk aan te raken. Het eerste weekend heb ik alles grondig ontsmet, het putje schoongemaakt (weet niet meer hoe, denk dat ik dat verdrongen heb) en een schoonmaakrooster opgehangen met boze brief erbij.

Mijn huisgenoten vonden dat ik wat hard van stapel liep. Zeker omdat ik ook al een strijkijzer gekocht had van de huisrekening. 10 studenten... maar ze hadden geen strijkijzer...
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:TheEmpress schreef op 17 oktober 2009 @ 14:21:

Ik zou er echt niet mee kunnen zitten. Hij is nog blijven steken in een huis met huisgenoot= studentikoos. Nou en?

Ik denk, weet bijna zeker dat wanneer hij een 'echt' huis heeft dat helemaal van hem is hij het een stuk beter bij zal houden.

Ik zou me er niet druk om kunnen maken. Werkelijk niet.

En om samen dat huis eens onder handen te nemen zou ik ook niet doen. Komt allemaal goed.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Oude troep (= studentikoos) is moeilijker schoon te houden, dat wel. Als je ergens al lang woont heb je automatisch wat meer troep ook, meestal.

Maar zaken als glas wegbrenen, wc schoonmaken, etc, dat moet gewoon in je systeem zitten op gegeven moment. Als hij dat nu niet doet, doet hij dat straks waarschijnlijk ook niet automatisch.

(Vond ik trouwens ook een afknapper toen ik eens een date had. Leuke jongen, zag er verzorgd uit. Kwam ik later bij hem thuis... overal troep (hij had al 2 weken vakantie dus dat was het niet), glas in een grote tas in de hoek, of 2 tassen. Kijk, ik snap dat je het niet redt om alles schoon te krijgen, maar hoeveel moeite is glas wegbrengen nou helemaal?

Of hij had al 7 tassen weggebracht en de laatste 2 stonden er nog.. kan ook.

Ergste was nog dat mijn oorbel onder zijn bed gevallen was. Hij bed optillen, ik met mijn neus dicht tussen al dat stof graaien. Deze man was niet geschikt voor mij, daar viel niet aan te twijfelen )
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik denk dat hij in zijn "studenten" fase is blijven hangen doordat hij met een nog viezere man samenwoont, maar als hij met jou gaat samenwonen zal dit denk ik vanzelf veranderen doordat jij dit niet prettig vindt en er dus wat van zegt.

Maak alleen niet de fout in het begin om alles zelf goed schoon te maken en hem lekker zijn gangetje te laten gaan, want als er eenmaal een patroon is ontstaan is dit lastig te doorbreken. Het is jullie gezamenlijke huis dat jullie samen schoonmaker, je bent niet zijn werkster!
quote:Moonlight82 schreef op 17 oktober 2009 @ 16:57:

[...]

Ergste was nog dat mijn oorbel onder zijn bed gevallen was. Hij bed optillen, ik met mijn neus dicht tussen al dat stof graaien. Deze man was niet geschikt voor mij, daar viel niet aan te twijfelen )Haha wat erg! Moet hier steikem ook wel om lachen, zie het helemaal voor me!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven