SV topic

15-12-2010 05:58 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al meerdere topics over geweest, maar nooit een echt SV topic, geloof ik.

Ik ben vooraan in de 40. Na meerdere relaties, een huwelijk ( met kids), hoeft voor mij het fenomeen 'relatie' niet meer zo nodig. Ik ben inmiddels gesteld op mijn eigen ding doen, maar miste weleens wat 'warmte'. Te jong om achter de geraniums op te gaan zitten drogen, dacht ik zo.

Dus nu heb ik een SV ( sex vriendje). Geen verplichtingen, maar wel af en toe gezelligheid. Toch kan ik me soms afvragen hoe dit verder zal gaan.... Kan zoiets tijden goed blijven gaan? Bijv. we hebben beiden wel gevoelens voor elkaar, maar willen ons geen van beiden vastleggen, maar blijft dit zo???

Nou, ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen, en naar de mensen die op dit moment ook een SV hebben.
ga maar eens kijken in het minnaar topic.
quote:intheheart schreef op 15 december 2010 @ 05:58:

Bijv. we hebben beiden wel gevoelens voor elkaar, maar willen ons geen van beiden vastleggen, maar blijft dit zo???

Heb op dit forum geleerd en begrepen dat de vrouw zich eerder wil/moet hechten dus ja, gevaarlijk spel.

Heeft met hormonen te maken...

Weet niet meer precies maar ben jij al stiekem niet verliefd?
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 15 december 2010 @ 08:53:

ga maar eens kijken in het minnaar topic.Niet echt een Zennnnnnn antwoord.
Kan, maar pas idd op voor de standaard valkuil van gevoelens. Zelf bij sv's ook gehad, alleen dat durven uitspreken, daardoor er wel weer van kunnen genieten, maakte de scheiding direct duidelijk ook voor mij, uitspreken nam t weg, wel zijn precies die nog steeds goede vrienden, zelfs nu ze geen aktieve sv meer zijn.
Nee, verliefd is niet t juiste woord. Is een oude bekende, ken hem al mn hele leven. Wel gevoelens, maar dat is bij hem ook. Meer genegenheid ofzo, haha, weet niet hoe ik het moet noemen.... Overigens heb ik geen idee wat ZIJN gevoelens behelzen. Non-verbaal geeft hij me de indruk dat die mss wel heftiger zijn dan hij wil toegeven, maar uitspreken doet hij niets. Alleen maar gillen dat ie vooral ook geen relatie wil ( met niemand).

Een relatie zou ik echt niet willen, heb een leuk leventje met mn kids, zonder man die zich met vanalles bemoeit. Maar hey, ik wil me ook nog weleens VROUW voelen! En als die genegenheid en gelegenheid er is...waarom niet soms een leuke avond/nacht/ ochtend ( niet te lang, haha, dan krijg ik t al benauwd.) Wel heb ik zoiets, moet niet een paar keer in de week, bij wijze van. Een SV moet je je ook niet teveel aan gaan hechten...
quote:intheheart schreef op 15 december 2010 @ 11:56:

Nee, verliefd is niet t juiste woord. Is een oude bekende, ken hem al mn hele leven. Wel gevoelens, maar dat is bij hem ook. Meer genegenheid ofzo, haha, weet niet hoe ik het moet noemen.... Overigens heb ik geen idee wat ZIJN gevoelens behelzen. Non-verbaal geeft hij me de indruk dat die mss wel heftiger zijn dan hij wil toegeven, maar uitspreken doet hij niets. Alleen maar gillen dat ie vooral ook geen relatie wil ( met niemand).

.Ik geloof wel in SV's. Maar niet op het moment dat er gevoelens bij komen kijken. En uit wat jij schrijft lijkt dit wel zo te zijn. Misschien zegt het ook wel wat dat je dit topic op de relatiepijler opent. Als het echt om de seks zou gaan past deze beter op de sekspijler. En daar is volgens mij al een topic over SV's.
Hebben jullie ook 'regels' met jullie SV's?
Nee, geen regels. Jij wel?

En enigszins moet ik toch IETS voelen voor iemand om ermee naar bed te kunnen. Wil niet elke vent die ik zie lopen.

Waarom onder 'relaties'? er wordt hier ook gepost over bijv familie, vriedinnen. Een sex verhouding is toch ook een vorm van een relatie?
Ik had een exclusieve scharrel en nu vraag ik me af of ik naar 'gewoon' friends with benefits kan...

We hadden regels en zouden dan gaan naar minder regels..

Dus daarom de vraag of jullie regels hebben...
Een regel kan zijn: zodra 1 van de 2 een ander ontmoet ( voor serieus) wordt er gestopt.
Ja die regel hadden wij dus ook... Alleen die is verbroken met een verdwaalde zoen.

En nu ben ik totaal niet verliefd op deze jongen, maar nog steeds wel de behoefte aan seks...

Dus nu vraag ik me mezelf af of ik ook naar friends with benefits kan gaan... Of is dat al onmogelijk geworden door de exclusieve tijd die we eerst hadden... En of we wel vrienden kunnen blijven of dat we het nu alleen nog maar ingewikkelder gaan maken..
Ow, beiden zijn we wel van plan zolang dit speelt niet ook nog eens sex met een ander te hebben. Heet het dan niet meer 'friends with benefits', haha? Tja, dan word ik toch oud....

Zelfs alleen al verliefd worden op een ander zou voor mij het einde beteknen, denk ik. Iig uiteraard als 1 van 2en een echte relatie zou krijgen met een ander, hoewel ons dat beiden nu onwaarschijnlijk lijkt.....
Voor mij is de betekenis van friends with benefits dat je vrienden bent, maar ook af en toe seks met elkaar hebt. Maar niet dat je exclusief bent. Gewoon omdat seks zo leuk is zoek je elkaar af en toe op, maar je bent wel echt vrijgezel en ongebonden. Open voor echte liefdes en ook ONS.

Wij hadden wel een regel dat we exclusief zouden zijn totdat de intentie er zou zijn om met andere te zoenen en seks te hebben.

De intentie was hij duidelijk al voorbij en heeft toen 'zomaar' met iemand gezoend.

Einde regeling dus. Ik vond het prima dat het geen officiele relatie was, omdat ik niet verliefd was en er nu ook echt geen wil. Maar ik wilde niet één van de zovelen zijn...

Maar nu begin ik dus te twijfelen. Waarom niet gewoon af en toe met een goeie vriend seks hebben? Seks is leuk. Ik wil geen ONS, ik wil geen relatie, waarom niet gewoon doorgaan met wat we hadden alleen dan zonder die regel...

Maar ik weet dus niet of ik dat nu voor de juiste redenen doe... En weet niet of ik er echt wel geschikt voor ben... Mijn vriendinnen zijn alleen maar extremen. Of ze hebben bijna alleen maar ONS of ze hebben alleen maar burgerlijke relaties...

Dus daarom hoop ik hier op het forum meer soortgelijke verhalen te vinden en hoe jullie daar mee omgaan. En of er basisregels zijn die handig zijn als je dit wilt laten slagen...
Je bedoelt of je dezelfde SV voor langere tijd kunt hebben? Jahoor, dat kan zeker, dat heb ik zelfs liever dan meerdere malen op een jaar een serial SV zeg maar .

Regels?

Of het echt regels zijn.....voor mij werkt dit:

- niet je hebben en houwen met elkaar delen (daar is het contact niet voor bedoeld/naar), wel op het moment zelf ook gewoon leuke praat hebben, naast de lekkere sex

- niet sms-en hoe je dag is geweest met evt. sores van dien

- niet controleren (uit den boze als je het antwoord op je vraag niet wilt horen)

- bij meer gevoel van de 1, terwijl het duidelijk is dat er niets meer uit gaat komen, stoppen ermee

- niet gaan 'trekken' aan de ander met vragen als...hey, waarom hoor ik niets van je.....(zo gaat dat nu eenmaal)

- niet altijd aanpassen wanneer de ander zou kunnen (agenda's sluiten nu eenmaal niet altijd op elkaar aan)

Voordeel van een SV?

- je doet je best voor elkaar, blijft spannend

- na de sex ga je weer lekker even beiden je eigen gang

- geen gezeur, geen geclaim, wel de lusten, niet de lasten

- tijdelijk leuke, gezellige en vooral lekkere tijd met elkaar

Mijn ideale 'relatie' vorm
Voordeel van een SV?

- je doet je best voor elkaar, blijft spannend

- na de sex ga je weer lekker even beiden je eigen gang

- geen gezeur, geen geclaim, wel de lusten, niet de lasten

- tijdelijk leuke, gezellige en vooral lekkere tijd met elkaar

Helemaal waar!

Ik heb wel een vriendschappelijk contact met mijn SV. Zo is t ook begonnen. Mailen meestal elke dag, soms gewoon, soms 'ondeugend'. Eten zelfs 1 kerstdag samen een hapje, omdat we toevallig allebei niets op de planning hadden. Dus naast sex, halen we bij elkaar ook een stukje 'gezelligheid'.

Kan me trouwens ook niet schelen hoe het heet tussen ons. Als t maar geen relatie heet! Moet er niet aan denken me verplicht te voelen hem te laten komen, de kids erbij te betrekken, enz.
Ik geloof ook best dat een SV voor langere tijd kan werken...

Ik vraag me alleen af of dat in mijn situatie nog mogelijk is met deze jongen.

In al deze maanden van exclusief scharrelen was het contact heel intensief. Bijna alles van een relatie zonder het zo te noemen. Elkaar bijna elke dag zien, sowieso elke dag contact, elkaars vrienden en familie ontmoet, persoonlijke dingen gedeeld enz enz.

En nu is die periode dus voorbij. Maar ik vraag me nu af of het mogelijk is om na dit alles vrienden te zijn die af en toe seks hebben. En dat we verder ook met anderen mensen scharrelen.

Hoe gaan jullie daar mee om? Of is jullie definitie sowieso dat jullie exclusief zijn?

Aan de ene kant ben ik klaar met altijd maar verstandig en braaf zijn. Ik leef in het nu en na studententijd ga ik wel weer echt mn oogjes openhouden voor iets serieus. Nu is de tijd om grenzen af te tasten toch?

Denk dat mijn grens ligt bij ONS. Ik denk dat ik daar niet geschikt voor ben. Dat is té liefdeloos.

Maar met een jongen zomaar af en toe seks hebben voor de leuk lijkt me wel interessant. Ik vraag me alleen af of het met hem kan. Of ik dan niet uiteindelijk een vriendschap op het spel zet. En of het nog wel kan nadat het zolang zo intensief en exclusief is geweest...
anoniem_100763 wijzigde dit bericht op 16-12-2010 11:29
Reden: aanvulling.
% gewijzigd
Een hele goede regel vind ik:

Meteen zeggen wanneer je meer voor die persoon gaat voelen en dan de boel afkappen!

Voorkomt een hoop ' gedonder' :-)
quote:brocoli schreef op 16 december 2010 @ 11:12:

Ik geloof ook best dat een SV voor langere tijd kan werken...

Ik vraag me alleen af of dat in mijn situatie nog mogelijk is met deze jongen.

In al deze maanden van exclusief scharrelen was het contact heel intensief. Bijna alles van een relatie zonder het zo te noemen. Elkaar bijna elke dag zien, sowieso elke dag contact, elkaars vrienden en familie ontmoet, persoonlijke dingen gedeeld enz enz.

Wat is dan in vredesnaam het verschil met een "normale" relatie? Dat snap ik dan echt niet. behalve dat je er geen stempel op plakt is dit volgens mij toch echt wel een relatie.

Aan de ene kant ben ik klaar met altijd maar verstandig en braaf zijn. Ik leef in het nu en na studententijd ga ik wel weer echt mn oogjes openhouden voor iets serieus. Nu is de tijd om grenzen af te tasten toch?

Och, dat is maar net hoe je het bekijkt. Een leuke relatie is misschien wel veel leuker dan een oppervlakkige SV. Maar zolang die zich niet aandient is een SV een prima tussenoplossing.

Denk dat mijn grens ligt bij ONS. Ik denk dat ik daar niet geschikt voor ben. Dat is té liefdeloos.

Een aantal van mijn SV's begonnen als ONS. Dat klikte zo goed da het een SV werd. Sommige ONS bevielen minder goed en dat blijft dan toch een ONS. Dat kun je dus op voorhand niet altijd zeggen natuurlijk. Soms gaat het zo.

Maar met een jongen zomaar af en toe seks hebben voor de leuk lijkt me wel interessant. Ik vraag me alleen af of het met hem kan. Of ik dan niet uiteindelijk een vriendschap op het spel zet. En of het nog wel kan nadat het zolang zo intensief en exclusief is geweest...Dat weet ik ook niet. Ik vind je beschrijving van de "regels" en intentie en toen "zomaar" met iemand gezoend wel wat vreemd.

Moet hij, als hij een lekker wijf in de kroeg ziet, eerst jou waarschuwen voordat hij haar mag zoenen en is het dan "over" tussen jullie en dan mag hij haar de week daarop zoenen? Als iemand de intentie heeft gebeurt het toch vaak ook al meteen? En tja, is zoenen nou zo erg? Vind dat een beetje kinderachtig eerlijk gezegd. Als hij haar nou dagenlang gen*kt zou hebben OK, dan kun je zeggen: dit wil ik niet, want dan voel je je als "één van de velen", maar zoenen? Je hebt toch geen RELATIE met hem? Je bent toch niet verliefd op hem? Wat is dan het probleem? Je ego?

SV's... Jazeker, tussen relaties door! Ik ben alleen zo'n sucker die altijd wel gevoelens ontwikkelt voor SV's.

Nou ja één keer niet, toen hield het op omdat ik een andere relatie kreeg haha.

Afgelopen jaar ook een superleuke SV gehad, deden ook veel andere leuke dingen samen maar hij is altijd duidelijk geweest over het feit dat hij zich niet wilde binden, dus zelf toch maar weer afgekapt ivm gevoel!

Ik heb ook veel friends-with-benefits constructies gekend, dat waren dan mannen waar ik wel eens mee in bed belandde maar waar ik niet echt gevoel voor had. Dan boeide het me ook nooit wat ze met anderen deden. dat was makkelijker, maar de sex ook minder boeiend ivm minder gevoel...

Als het je wel boeit/pijn dat wat hij met anderen uitspookt voel je al teveel voor die persoon, is mijn ervaring...

Maar ik kan weer geen goede sex heben met iemand waar ik niks voor voel, en voor mannen waarbij er wel sprake is van chemie ontwikkel ik gevoelens, ik ben dus zwaar ongeschikt om een SV te hebben!!

Broccoli, ik denk eerlijk gezegd dat je al teveel gevoel voor hem hebt. Zou je dat nu serieus kunnen, de eisen juist weer minder scherp stellen?
Waar ik t meest tegenop zie.... Wat als de een elkaar veel vaker wil zien dan de ander? Je 'hebt' niets, dus bent elkaar niets verplicht. Als hij vaker zou willen, zeg ik gewoon 'nee', hihi, maar als ik vaker zou willen???

Hij heeft een druk leven, met veel vrienden. Als SV ben je tuurlijk geen prioriteit. Stel dat ik 2 maanden moet wachten eer hij weer eens komt? Dan is bij mij de lust al wel weg, denk ik.

Maar afspreken hoe vaak je elkaar ongeveer wilt gaan zien kan ook niet als SV, vind ik. Denk dat ik dit een lastig issue vind...
Een algemeen, voor iedereen geldend SV-regelement opstellen is niet mogelijk denk ik.. je moet het toch in zien te vullen voor jezelf, met deze specifieke persoon. Met je eigen 'regels' en afspraken waar je je beiden goed bij voelt..

Ik heb ruim anderhalf jaar een SV gehad, begon als een relatie compleet met verblindende verliefdheid in het begin, maar langzamerhand werd het steeds meer, ieder zijn/haar eigen leven en af en toe een afspraak.

Hij kreeg op een gegeven moment een vriendin, en later raakte ik ook weer verwikkeld in een soort prille relatie.

Maar net als Intheheart geloof ik dat ik er niet meer geschikt voor ben, voor een echte relatie met alles erop en eraan. Dat huisje-boompje-beestje heb ik al gehad, mijn eerste relatie waar ik heel veel voor over heb gehad.

Ik geloof dat ik dat geen tweede keer kan/wil/hoef.

En inmiddels weet ik dat mijn sv ook alweer vrijgezel is, en ik ook. Toevallig zien we elkaar binnenkort bij een evenement, en ik sluit niks uit.

Ik ben tevreden mijn mijn single-status, maar ik heb ook wel eens behoefte aan een avondje samen op de bank, kletsen, knuffelen, zoenen, vrijen...

En ik ben ook niet van de one night stands, seks is toch zoveel beter als je iemand wat beter kent, zeker tussen de lakens.

En ik heb het geprobeerd hoor, een relatie, maar ik kan er niet meer vol voor gaan, ik ben teveel gehecht aan mijn eigen dingen, gewoonten. Ik wil doen en laten wat ik wil, nastreven wat belangrijk is voor mij en mijn kinderen.

Ik denk dan ook dat ik liever alleen blijf met af en toe prettig vermaak met een sv, met wie ik verder ook heel erg goed op kan schieten. Maar ja... allebei vreselijk last van bindingsangst he, ideaal dus.. hahaha
Hey NewWoman,

Ik ben een echte meelezer hoor maar ben nu toch wel even heel nieuwsgierig...........

Is het niet goed afgelopen met je internetliefde??

Gr Todds
Ik ben tevreden mijn mijn single-status, maar ik heb ook wel eens behoefte aan een avondje samen op de bank, kletsen, knuffelen, zoenen, vrijen...

En ik ben ook niet van de one night stands, seks is toch zoveel beter als je iemand wat beter kent, zeker tussen de lakens.

Zouden helemaal mijn woorden kunnen zijn, hahahaha
Nee, niet goed afgelopen...

Hij wilde te snel, te veel, hij ging er honderd procent voor en dat kan ik niet (meer)...

Dus ik heb mijn kaarten op tafel gegooid en uit de doeken gedaan dat ik nog teveel issues heb, dat ik er nog niet aan toe ben me zo te binden, het begon me te benauwen...

Dus ondanks dat ik hem nog steeds erg leuk, lief etc etc vind is het tot een vroegtijdig einde gekomen.

Hij gaf zelf ook aan dat hij niet verder wilde met iemand die twijfelt, die er niet vol voor kan gaan.

Hij was op zoek naar een relatie met alles erop en eraan, en niet naar vriendschap, vrienden genoeg...

En hij heeft gelijk.

We dachten dat het dan maar beter was om nu te stoppen dan wanneer het er echt op begon te lijken. Dat er zoveel mensen aan de zijlijn verwachtingen zouden hebben van mij die ik niet waar kan maken...

Een wijze les voor mij en een pijnlijke voor hem, ik wou hem niet langer aan het lijntje houden.

Dus ik heb mijn conclusies getrokken. Ik doe het niet meer.

Al in het begin (lees: direct tijdens/na mijn scheiding) zei ik dat ik liever alleen zou blijven, om talloze redenen..

En ik kom weer uit bij wat ik in eerste instantie zei.

Er voor gaan in een relatie, dat heb ik 1 keer gedaan, met hart en ziel en daar blijft het bij.

Mijn topic heette "Mijn leven weer van mij".. en dat is toch echt hetgeen waar het om draait.

Ik wil tevreden kunnen zijn met wat ik heb, maar ook met hoe ik het doe. Aanpassen aan een ander doe ik al snel, te snel, en dan kom ik mezelf weer tegen...

En ik wil niet iemands hart breken, ik weet hoeveel pijn dat doet.

Dus dan maar alleen, met mijn kinderen, familie, vrienden, werk... want daar is echt niks mis mee. Het is genoeg, het is niet alleen, verre van dat...

(en ja, daar past een sv prima in, in dat plaatje)

**excuses voor deze off-topic egopost**

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven