Taak ouders bruiloft
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:17
Hoi allemaal,
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over het volgende:
volgend jaar ga ik trouwen en ik twijfel over mijn getuigen, aan de ene kant wil ik mijn beide ouders hier voor vragen omdat ik denk dat ze dat echt geweldig zullen vinden en ik vind het leuk ze zo'n 'eervolle taak' te geven.
Anderzijds wil ik graag een neef en nicht(zijn broer en zus) beide vragen omdat ik mijn hele leven al met ze deel, wij heel hecht zijn en het ook beide hele goede vrienden van mij zijn en ik het ontzettend leuk zou vinden en weet dat zij het ook geweldig zouden vinden.
Ik wil mijn ouders niet passeren omdat ze anders voor mijn gevoel het idee hebben geen belangrijke schakel te zijn op de bruiloft (ik bedoel ze hoeven geen taak o.i.d. te krijgen daar gaat het niet om maar het is een gevoel dat ik heb)
Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan, wat jullie zouden doen of eventueel een andere tip hoe ik mijn ouders er meer in kan betrekken?
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over het volgende:
volgend jaar ga ik trouwen en ik twijfel over mijn getuigen, aan de ene kant wil ik mijn beide ouders hier voor vragen omdat ik denk dat ze dat echt geweldig zullen vinden en ik vind het leuk ze zo'n 'eervolle taak' te geven.
Anderzijds wil ik graag een neef en nicht(zijn broer en zus) beide vragen omdat ik mijn hele leven al met ze deel, wij heel hecht zijn en het ook beide hele goede vrienden van mij zijn en ik het ontzettend leuk zou vinden en weet dat zij het ook geweldig zouden vinden.
Ik wil mijn ouders niet passeren omdat ze anders voor mijn gevoel het idee hebben geen belangrijke schakel te zijn op de bruiloft (ik bedoel ze hoeven geen taak o.i.d. te krijgen daar gaat het niet om maar het is een gevoel dat ik heb)
Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan, wat jullie zouden doen of eventueel een andere tip hoe ik mijn ouders er meer in kan betrekken?
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:53
Heerlijk bruiloften! Bij ons in de familie alweer tijd geleden. Mooi om naar uit te kijken, maar als jezelf aan de beurt bent is het meestal stressen. Wie wat en waarom. Ik zal je zeggen zo was ik ook, je doet het nooit goed. Nu 15 jaar later zo onnodig gebleken. Geen tips alleen heel veel suc6 met plannen en geniet van de dag (lekker alles uitbesteden qua organisatie aan die ene bezige vriendin)
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:16
Dat bedoelt ze dus. Ouders betalen mee aan de bruiloft/jurk, dus moeten ze getuige zijn? Waarom? Dat jij je daartoe verplicht voelt, wil niet zeggen dat dat de norm is. Ik vraag getuigen die ik zelf wil. Niet op basis van de financiële inbreng voor de dag. En dat heeft niks te maken met een innige band. Die is er bij ons echt wel. Ben net terug van een week vakantie met ze, zegt genoeg lijkt me. Maar zoals je hebt kunnen lezen in mijn vorige reactie heb ik bewust getuigen gekozen die, als het goed is, ook echt getuige zijn van het grootste deel van mijn huwelijk. Die me daarin bij kunnen staan als het wat minder gaat en die de jubilea die we gaan meemaken ook echt mee kunnen vieren. Leeftijdsgenoten dus, geen ouders die veel eerder komen te overlijden en daardoor mijn huwelijk grotendeels niet meer meemaken. En zo heeft ieder z’n eigen redenen om de getuigen te kiezen die ze willen. Jouw reden hoeft niet de reden van een ander te zijn natuurlijk.
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:05
Ik zal wel veel te nuchter zijn, maar wat houdt dat hele 'getuige zijn' nou eigenlijk in. Ze zijn er getuige van dat jij gaat trouwen. Ja, dat zijn alle gasten. En zoals Whomi zegt, vrienden die je bij kunnen staan als het wat minder gaat. Bij mij waren mijn ouders getuigen, maar er was ook heus wel een goede vriendin aanwezig op mijn bruiloft die me bij kan staan als het wat minder met me gaat. Dan gaat ze niet zeggen: dat doe ik niet want ik was geen getuige op je bruiloft. Snap dat je vrienden voor deze 'taak' kiest hoor, maar ik begrijp nog steeds niet goed waarom het raar zou zijn als je ouders je getuige zijn. Denk dat veel ouders dat een mooie taak vinden. En wat ik zeg, ik vond het weinig voorstellen. Ze moesten een handtekening zetten en klaar. Had 't ook prima gevonden als mijn zus dat gedaan had of mn beste vriendin. Maakt me niet zoveel uit.
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:01
Dit is natuurlijk ook gewoon mijn eigen gevoel erbij. Dat hoeft een ander niet zo te voelentulpje21 schreef: ↑21-10-2017 18:05Ik zal wel veel te nuchter zijn, maar wat houdt dat hele 'getuige zijn' nou eigenlijk in. Ze zijn er getuige van dat jij gaat trouwen. Ja, dat zijn alle gasten. En zoals Whomi zegt, vrienden die je bij kunnen staan als het wat minder gaat. Bij mij waren mijn ouders getuigen, maar er was ook heus wel een goede vriendin aanwezig op mijn bruiloft die me bij kan staan als het wat minder met me gaat. Dan gaat ze niet zeggen: dat doe ik niet want ik was geen getuige op je bruiloft. Snap dat je vrienden voor deze 'taak' kiest hoor, maar ik begrijp nog steeds niet goed waarom het raar zou zijn als je ouders je getuige zijn. Denk dat veel ouders dat een mooie taak vinden. En wat ik zeg, ik vond het weinig voorstellen. Ze moesten een handtekening zetten en klaar. Had 't ook prima gevonden als mijn zus dat gedaan had of mn beste vriendin. Maakt me niet zoveel uit.