(Te?) veel twijfels

01-06-2020 22:14 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Hoe weet je of je voor iemand moet gaan of diegene los moet laten, als er veel twijfels zijn?

Er speelt nu al een ruime tijd iets tussen ons en er is een erg mooie band ontstaan. Toch zijn er nog steeds twijfels. De klik is daar, we hebben het gezellig en het elkaar helemaal los laten lijkt me helemaal niks. Toch zijn er twijfels; gaat het wel werken? De fysieke aantrekking is niet per se erg groot. Het is niet mijn type en het uiterlijk trekt me niet aan. Innerlijk wel.

Wellicht verander dit? Denk ik gewoon veel te moeilijk? Hebben jullie hier ervaring mee? Ik ben erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
De eerste pak en beet 2 jaar moet het allemaal redelijk makkelijk gaan en je je vooral heel blij voelen.

Bij twijfel niet doen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al ruim 5 jaar samen met mijn partner, welke qua uiterlijk totaal niet mijn type was. Heel even twijfel in het begin, maar slechte relatie daarvoor dus ook enigszins wat angstig een nieuwe relatie in te gaan ook al was dat al een tijd over. Maar type, wat is type? Onze klik is zo ontzettend goed, en hij ziet er ook gewoon leuk uit. Dus ja... ik ben blij dat ik ervoor gegaan ben, nog altijd :biggrin:

Het kan dus goed gaan, maar wat ik bij jou ook lees is de fysieke aantrekking niet heel groot is... hoe zal dat gaan als de eerste kriebels er van af zijn?

En is hij dan je normale type niet, maar wel leuk of staat iets je ook echt tegen?

Ik zou er wel alleen voor gaan als je er echt achter staat en wel vol wil voor gaan, anders is het ook niet leuk tegenover hem.
Als je het er niet op kunt houdt het wel een beetje op hè?

Je kunt toch geen relatie hebben zonder fysieke aantrekkingskracht?
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
01-06-2020 23:08
Als je het er niet op kunt houdt het wel een beetje op hè?

Je kunt toch geen relatie hebben zonder fysieke aantrekkingskracht?
Hier wel mee eens.

Om een wijze raad toe te voegen. Wat ik heb geleerd van eerdere relaties is dat alles wat je aandacht geeft groeit. Als je zo twijfelt kan je daar in blijven hangen. Je bent er dan constant mee bezig dat je twijfelt en focust je daar op in plaats van de leuke kanten van je date/relatie. Je kan er ook gewoon voor gaan en zien waar het schip strand.
Th∅rdis schreef:
01-06-2020 23:08
Als je het er niet op kunt houdt het wel een beetje op hè?

Je kunt toch geen relatie hebben zonder fysieke aantrekkingskracht?
Lijkt mij ook. Iemand met een leuk innerlijk is af en toe ook gewoon een lul. Dan is het wel lekker als er nog wat aantrekkingskracht op ander terrein is.
Alle reacties Link kopieren
Uiterlijk kan zeker en vast interessant worden als het innerlijk goed klikt. Had ik met mijn ex ook, de eerste drie jaar (waren eerst bevriend) viel hij me niet eens op. Tot ik merkte wat een klik we hadden, werd hij ineens razend aantrekkelijk.

Trouwens, je bent nooit zeker dat een relatie wat wordt. Zelfs mensen die aan het begin van een relatie ten volle overtuigd zijn dat zij het zijn voor mekaar, blijken zich al te vaak te vergissen of omgekeerd. Wat wel zeker is, is dat attitude in een relatie alles is. Als je er nu al vanuit gaat dat het niets gaat worden en je laat je daardoor leiden, dan is er vanaf de eerste ruzie een "zie je wel"-gevoel en dat schaadt.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Ben je aan het daten of heb je er al kinderen mee? Dat vind ik zelf wel relevant voor de aanpak of voor het loslaatbeleid.
..
Th∅rdis schreef:
01-06-2020 23:08
Als je het er niet op kunt houdt het wel een beetje op hè?

Je kunt toch geen relatie hebben zonder fysieke aantrekkingskracht?
Dit dus, als je iemand niet lekker vindt houdt het gewoon op toch?
Een fysieke en seksuele klik is toch wel heel belangrijk vind ik. Als dat er niet is, dan wordt het wel heel moeilijk
Alle reacties Link kopieren
Probeer een tijdje je zorgen om de twijfels overboord te gooien.
Besluit even een paar weken gewoon te leven, niet te twijfelen en te genieten.

Iemand op het forum zei in een ander topic heel mooi, je hoeft je niet af te vragen of je de komende 2 jaar met je partner samen kan leven maar of je vandaag met hem samen wilt zijn en of je volgende week met hem samen wil zijn.

Merk je dat de twijfels blijven komen dan weet je dan weer genoeg voor verdere besluiten.
Ik wacht tot TO reageert
Als je nu al zoveel twijfels voelt, is dit niet je relatie. Die heb je niet voor niets. Luister ernaar en kies voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Als ik iets geleerd heb, dan is het bij twijfels in het begin al, absoluut niet doen. Vooral fysieke aantrekkingskracht is echt ontzettend belangrijk. Zonder dat kom je al gauw in een friend with benefits situatie. Moet je niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Belangrijke vraag: wat wil je zelf?
Alle reacties Link kopieren
Hoe graag wil je een relatie?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Heb je het er al met hem over gehad? Je kan ook samen besluiten dat het leuk is voor nu en wel zien waar het schip strandt.
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
02-06-2020 06:53
Ik wacht tot TO reageert

Ik hoop dat je daarbij niet je adem ingehouden hebt :-D .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven