TE veel twijfels

23-08-2020 03:10 76 berichten
Geen idee hoe ik dit bericht moet beginnen omdat het een eindeloos lang verhaal is.

Ik ben 3,5 maand geleden terug gegaan naar mijn ex (1jaar samen geweest 4 maanden uit elkaar) naar veel belovende woorden. Echter is alles wat hij toen gezegd heeft niks van waar/uitgekomen.

Zodra ik alleen thuis ben, en hem dus vrij laat om te gaan en staan waar hij wil, krijg ik bij thuiskomt altijd maar echt altijd het zelfde te horen: ik ga vreemd volgens hem. dingen in het huis kloppen dan niet of hij zoekt wel iets anders om in zijn ogen te bewijzen dat ik vreemd ga. (Hij zegt zulke dingen omdat hij dat gedronken heeft, gesnoven of geblowd) Echter is hij nog nooit met een fatsoenlijk bewijs gekomen en gaat hier ook nooit mee komen want ik doe helemaal niks verkeerd.
Hij zoekt ook altijd in mijn telefoon, vindt ook dingen in zijn ogen die er helemaal niet zijn.

Ik heb m zijn laatste kans vorige week gegeven omdat ik gewoon geen leven heb en mij bij alles wat ik doe moet verantwoorden naar hem.
Met foto’s video’s locaties enz. Deze kans heeft hij vanavond wederom verpest.
Mijn geduld begint echt op te raken het zelfde geld voor mijn gevoelens voor hem, ik voel op zulke momenten meer haat dan liefde.

Ik hou van hem maar daar is alles ook wel mee gezegd, ik ben de relatie ontzettend beu en op zulke dagen ben ik hem liever kwijt dan rijk.
Echter als er zown voorval is geweest geeft hij de dag erna aan dat hij wil veranderen etc maar hij houdt dit nog geen week vol.
Ik krijg het hem op geen enkele manier duidelijk gemaakt dat zijn gedrag moet stoppen-.-

Alles is al eens uitgelopen op meerdere keren fysiek geweld. Ik zit niet nog een keer te wachten op een blauw oog en over de rest nog maar te zwijgen.

Het probleem is vooral een woonruimte aangezien ik een hond heb van 4 maanden die ik niet bij hem ga achterlaten. Terug naar ouders is daarom geen optie vanwege de hond.

Iemand tips voor particuliere huur? ZSM
Alle reacties Link kopieren
De titel van je post is 'te veel twijfels'. Wat een rare titel voor de situatie waar je inzit. Onderdak voor de hond vinden en maken dat je wegkomt. En wat therapie er tegen aan gooien, want er is iets goed mis met je zelf en wereld beeld.
Klinkt echt als een superfijne relatie. Ik zou blijven. Zo’n pareltje vind je nooit meer.
Het is een junk, daar kun je geen gelijkwaardige relatie mee hebben. WEGWEZEN! Echt ga weg en zoek opvang voor je hond inderdaad bij de fokker bijvoorbeeld. Arme hond ook..
Leer/koop/therapie wat eigenwaarde.

Is dit wat je thuis geleerd heb?
- Het gaat niet om een koophuis maar een huurhuis nu op zijn naam.

- Ik ben niet van plan om de hond weg te doen ook niet voor tijdelijk.
onbekend92 schreef:
23-08-2020 11:05

Nu op zijn naam? Nu? Dus eerder niet?

No als je de hond wil houden en je ouders willen dat niet, die hebben liever geen hond maar wel een dochter met blauwe plekken dan moet je maar blijven he?

Je wil helemaal niet weg toch? Anders was je allang gegaan.
onbekend92 schreef:

Je kunt ook in het belang van de pup denken he, lekker opgroeien in die situatie.. Waarom überhaupt een hond nemen met zo'n vent? Honden zijn heel gevoelig en voelen die spanning erg goed aan. Als je niet aan jezelf denk, denk dan wel in het belang van de hond!
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 23-08-2020 11:16
0.21% gewijzigd
Luci_Morgenster schreef:
23-08-2020 11:06
Nu op zijn naam? Nu? Dus eerder niet?

No als je de hond wil houden en je ouders willen dat niet, die hebben liever geen hond maar wel een dochter met blauwe plekken dan moet je maar blijven he?

Je wil helemaal niet weg toch? Anders was je allang gegaan.
Dit.
je wil niet weg inderdaad
du moment dat er een huurhuis beschikbaar zou zijn zegt hij weer iets liefs en modderen jullie weer een jaar door
Lorem Ipsum
Als je weg wil, kan ik maar 1 tip geven; gewoon gaan.
En ja, ik spreek helaas uit ervaring. Ik had dan geen hond, maar wel een baby.
Eerst durfde ik niet weg, want wat hij mij aan zou doen als ik weg zou gaan was niet mals.
Op een dag stond ik op en kon mij dat geen ruk meer schelen. Want als ik zou blijven zou mij hetzelfde overkomen.
Toen was de vraag waarheen? Ik durfde geen ander huis te zoeken, want hij zou daar achter komen. Op een dag stond ik op en kon het mij geen ruk meer schelen waar ik heen zou gaan.
Dus heb ik letterlijk mijn kind opgepakt, 2 rompers en 3 luiers in een tas gegooid en ben de deur uitgelopen. Ik wist niet waarheen, maar Ik ging nog liever in een tent wonen met een baby dan dat ik zou blijven.
Uiteindelijk is alles gelukkig goed gekomen.
Dus zoals ik al zei; loop de deur uit, ga weg bij hem. Alles, maar dan ook alles, is beter dan je door een 1 of andere idioot in elkaar te laten slaan.
onbekend92 schreef:

Ja. Dus? Dan moet je maar blijven zitten waar je zit. Wachten tot je weer in elkaar getrimd wordt. Want hij is zo lieieieief.

Of niet? Groeit je weerstand als ik dit zeg? Dan stop met excuses zoeken en wachten op de toverfee die alles oplost. Die hond, die heeft een veel betere toekomst bij een stabiel gezin waar slaan en schelden niet de norm is. Dus die is beter af. En dat huis- nou, blijkbaar kun je er zo weg. Dat is makkelijk. Al weet ik niet hoe Belgische justitie omgaat met huiselijk geweld - en de pleger daarvan het huis uitzetten, jij kunt zo weglopen daar.

Of je blijft. Met je ‘goedmaakpup’ wachten tot alles goedkomt. Omdat hij weer iets liefs heeft gezegd of je zelf allemaal bezwaren oproept waarvan je denkt dat ze belangrijker zijn dan jezelf.

Dan open je in de toekomst nog 50 topics over dit onderwerp. Maar echt, de toon en reacties gaan niet veranderen. Worden alleen bitterder, omdat je niet luistert. En als wij al pittiger reageren - dan vermoed ik dat je omgeving je uiteindelijk dan ook laat vallen. Want de uitweg is er wel, je pakt hem alleen niet.
Dus.

Je wilt "ZSM" een andere woning, schrijf je in de OP. Nou, dat is inderdaad stap 1 en een heel verstandige stap. Heb je wat aan de tips die hierover zijn gegeven of heb je nog meer vragen?

En als het (nog) niet lukt, hoe lang ga je je hond nog blootstellen aan deze ellende? En kun je überhaupt wel goed voor het beestje zorgen?
Heb je een vriendin waar je tijdelijk terecht kunt?

Of toch naar je ouders en pup elders onderbrengen. Blijven lijkt me geen optie...?
Mikiniki schreef:
23-08-2020 12:55
Heb je een vriendin waar je tijdelijk terecht kunt?

Of toch naar je ouders en pup elders onderbrengen. Blijven lijkt me geen optie...?
Is ook geen optie voor TO, die mag ook fijn meegenieten en opgroeien in die ellende.. :sarcastic: Arm dier.
Maandag27 schreef:
23-08-2020 12:43
Dan open je in de toekomst nog 50 topics over dit onderwerp. Maar echt, de toon en reacties gaan niet veranderen. Worden alleen bitterder, omdat je niet luistert. En als wij al pittiger reageren - dan vermoed ik dat je omgeving je uiteindelijk dan ook laat vallen. Want de uitweg is er wel, je pakt hem alleen niet.
Als het zover komt dat ze er steeds weer een nieuw topic over opent, dan is het misschien beter om op een gegeven moment helemaal niet meer te reageren.
Hij is in eerste instantie veranderd alhoewel het waarschijnlijk allemaal poppenkast is geweest.
Het is makkelijk om te zeggen ga weg, elke keer als ik de stap maak en mijn spullen heb gepakt blijft hij mij bedreigen met dat er van alles gaat gebeuren als ik de deur uit ga.

Politie heeft geen zin ik heb allemaal al geïnformeerd hun antwoord is ; onderduiken”
Dan weet je toch wat je te doen staat. Zolang jij het contact in stand houdt blijdt het zo. Je moet verdwijnen, hem blokkeren en deleten. De politie gaat je niet helpen zolang jij zelf de relatie in stand houdt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat een verspilling van je leven. Over een paar jaar ga je jezelf voor je kop slaan en je afvragen waarom je niet eerder bent weggegaan.
onbekend92 schreef:
23-08-2020 18:50
Hij is in eerste instantie veranderd alhoewel het waarschijnlijk allemaal poppenkast is geweest.
Het is makkelijk om te zeggen ga weg, elke keer als ik de stap maak en mijn spullen heb gepakt blijft hij mij bedreigen met dat er van alles gaat gebeuren als ik de deur uit ga.

Politie heeft geen zin ik heb allemaal al geïnformeerd hun antwoord is ; onderduiken”
Wat houdt je tegen om inderdaad te onderduiken? Om weg te gaan en hem achter te laten?
Want die dreigementen, die zijn er ook als je blijft. Je wordt ook gemept als je bij hem bent. Dus wat is er zo erg dat hij ermee kan dreigen - en jij echt bang voor moet zijn.

Weet je, de man met wie je samenwoont is misschien een eikel en deugt niet - maar jíj bent degene die het in stand houdt. Jíj bent in de positie om dit te stoppen. Door weg te gaan.

Met of zonder pup. Met of zonder spullen. Met of zonder vooraf te vertellen. Maar met alle moed die je nu nog in je hebt en gebruikt om uit te leggen waarom het niet kan - kun je ook jezelf vertellen dat het wel kan. Jij kunt wel een mooi leven hebben. Zonder deze mishandelaar. Zonder angst. Maar met wat hulp, psychische begeleiding en ondersteuning. Neem alsjeblieft de eerste stap vandaag en ben morgen weg.
En neem zijn bedreigingen op! Dan heb je bewijs..
onbekend92 schreef:
als ik de stap maak en mijn spullen heb gepakt blijft hij mij bedreigen met dat er van alles gaat gebeuren als ik de deur uit ga.”
Waarom twijfel je nog aan de situatie?
Die man van je is verdomde duidelijk...

Bel een blijf van mn lijf huis of inderdaad de politie.
onbekend92 schreef:

Je had nooit terug moeten gaan.

Maar ik vraag me af hoe dit is gegaan. Je zei toen geen contact meer te willen. Dus ik neem aan dat je alle contactmogelijkheden hebt afgesloten. Zo niet dan heb je zelf de deur op een kier gehouden. Hoe is hij achter je nieuwe emailadres, nieuwe telefoonnummer en nieuwe contactgegevens gekomen nadat je 4 maanden geleden bij hem weg ging? Heb je die zelf aan hem gegeven?

Waar woonde je in de tussentijd? Heb je serieus die woonruimte opgegeven voor de mooie woorden, waarvan je al wist dat het niets meer dan mooie woorden waren?

En nu zeg je dat hij je elke keer dat je de stap maakt om te vertrekken bedreigt. Maar je maakt die stappen niet. Je had toen een huis waarom het niet kon, toen die leaseauto en nu een hond. Stop met die smoesjes. Voordat hij je een keer het ziekenhuis of een lijkenwagen in slaat.
..
Je kunt geen liefdes relatie met iemand opbouwen die verslaafd is aan coke
TO, in januari was je zo zeker van jezelf. Wat is er sindsdien veranderd?
onbekend92 schreef:

Gelukkig hou je van hem. :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven