teleurgesteld door vriendin

02-04-2012 11:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
o
Je laat je zus niet in de steek, denk alleen dat jullie beide nu "eigen levens" hebben gekregen, dus dat jullie niet afhankelijk zijn van elkaar..
Heel leuk dat je tweelingzus je beste vriendin is, maar dat betekent toch niet dat ze daarom ook álles met je hoeft te delen, tot in lengte van dagen?

Jij hebt weinig behoefte om andere mensen te leren kennen, zij wat meer.

Mijn vrienden kennen elkaar ook niet allemaal. En met de een deel ik dit, met de ander dat. Zijn ze daarom jaloers op elkaar? Nee.

Ben ik jaloers dat ze naast mij ook nog andere mensen leren kennen? Nee.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tja, mijn zusjes en vriendinnen kennen elkaar ook niet allemaal terwijl ik met allemaal een supergoede band heb.

Misschien heeft je zus wel behoefte gekregen om zonder jou dingen te doen? Ik heb de indruk dat jullie je hele leven al heel veel dingen samen doen?

Ik vind het niet zo raar eigenlijk.
Oh, en als je zus je beste vriendin is, dan zijn dit toch dingen die je met haar kan bespreken?

Wat is haar antwoord als je zegt dat je het vreemd vind dat je haar nieuwe vriendin nog nooit hebt gezien?
Wel grappig dat je in de topictitel over vriendin hebt in plaats van zus.

Het lijkt mij wel logisch dat ze haar eigen leven met eigen vriendinnen wil hebben. Zoals jij ook je eigen leven hebt met je vriend. Waarschijnlijk soort losmaak-proces van haar kant. Geef haar die ruimte en tijd.
Ik denk dat het feit dat jij een vaste relatie hebt hier meespeelt.

Ik begrijp wel dat zij nu zelf ook relaties (ook vriendschappelijk) voor zichzelf wil hebben.
Het is en blijft je zus en mijn inziens zijn dat vaak net wat ander soort relaties als vriendschappen en net wat andere grenzen. Van je familie weet je dat ze je (vrijwel) nooit zullen laten vallen en toch wel van je houden, zeker van je tweelingzus, zo kan ik me indenken.

Dikke kans dat zij geen idee heeft dat jij dit zo voelt. Probeer het eens bespreekbaar te maken en dan zonder verwijten: geef aan dat je haar en jullie leuke dingen mist en dat je het niet prettig vindt als je tijd voor haar vrijmaakt en zij afspraken afzegt.
Ik zou met haar gaan praten, geef aan hoe jij je voelt.

Misschien heeft ze dit zelf nooit ingezien. Mocht het om een andere reden zijn, dan heb jij ook duidelijkheid, en weet jij tenminste waar je aan toe bent.
Ik denk niet dat het aan jou ligt, of aan jouw leven of hoe je met je zus omgaat. Je zus heeft blijkbaar behoefte aan andere contacten dan alleen met jou. Ik snap dat dat moeilijk is, maar je zus heeft het kennelijk nodig zich meer los te maken.

Ik vind het ook opmerkelijk dat je je zus in eerste instantie je beste vriendin noemt. Daar spreekt een soort exclusiviteit uit die je ook in de weg kan zitten. Het lijkt mij goed om haar meer als zus te gaan zien. Dat haalt misschien wat druk weg, van hoe het zoals jou zou moeten zijn.
Bedankt voor jullie reacties, fijn om het eens op een andere manier te bekijken.

Ik heb dit een tijdje geleden al aan haar voorgelegd maar toen werd ze alleen maar boos. Ze zei dat ze wel tijd moet maken voor die andere vriendin, omdat hun vriendschap anders niets wordt, en dat ik er toch wel ben. Ik vond dit een rare opmerking, want ik vind niet dat je niet kunt stoppen met "investeren" in vriendschappen zodra deze goed zitten.

Ik snap dat zij haar eigen leven met eigen vrienden wil, tuurlijk, dat is ook alleen maar goed. Waar ik mee zit is dat we steeds minder dingen doen die we eerst deden, terwijl mijn zus wel tijd maakt om met die andere vriendin dingen te doen.
Mensen groeien nu eenmaal uit elkaar, zeker als ze verschillende levens leiden. Niet altijd leuk, maar het gebeurt. Het betekent ook niet dat de band die je met je zus had er niet meer is, jullie relatie is gewoon anders geworden. Als je daar moeite mee hebt kan je het daar eens over hebben met je zus: het kan dat ze niet eens doorheeft dat je ermee zit. Daarnaast zou je kunnen overwegen om nieuwe mensen te leren kennen, dan hoef je je ook niet buitengesloten te voelen.
O, ik zie nu pas dat je al met haar gepraat hebt. Tja, ik vind het nogal vreemd om een vriendschap te zien als iets waarin je moet investeren omdat het anders "niets wordt". Goede vriendschappen ontstaan gewoon in de loop der tijd, het zijn geen ondernemingen. Als je elkaar mag ga je dingen samen doen en zo word je hechter, tenminste, zo werkt het bij mij (maar bij je zus blijkbaar niet).

Je zou kunnen proberen om nog eens met haar te praten, mits op een niet-verwijtende manier (het zou kunnen dat ze zich daarvoor aangevallen voelt). En anders zit er niets anders op dan te accepteren dat je zus blijkbaar meer afstand wil nemen. Je kunt iemand niet dwingen tot een hechte relatie, al geef je nog zoveel om haar.
quote:lauratje83 schreef op 02 april 2012 @ 12:12:

Ik snap dat zij haar eigen leven met eigen vrienden wil, tuurlijk, dat is ook alleen maar goed. Waar ik mee zit is dat we steeds minder dingen doen die we eerst deden, terwijl mijn zus wel tijd maakt om met die andere vriendin dingen te doen.

Hoe moet ze er anders andere vriendschappen op nahouden dan? Je kunt je tijd immers maar een keer besteden, dus als zij net zo intensief met jou zou blijven omgaan als voorheen, dan zou ze helemaal geen tijd overhebben voor andere vriendschappen.

Ik denk dat je zus zich wat van jou aan het losmaken is en behoefte heeft aan iets eigens. Deze nieuwe vriendin is alleen van haar en niet van jullie, ik denk dat dat het is. Maar ik vind het ook raar dat ze die nieuwe vriendin nog nooit aan jou heeft voorgesteld. Ik ken de vriendinnen van mijn vriendinnen en mijn zusje, zeker de meiden waar ze veel mee omgaan. Soms kom ik ze tegen op feestjes of verjaardagen. Het lijkt erop dat jouw zus haar vriendin voor jou verbergt.
Je tweelingzus krijgt een eigen leven.

Accepteer dat maar.
En weer een OP meltdown.. zo sneu.
Flauw hoor TO. Bevallen de reacties je niet? Wij denken ook alleen maar met je mee.
quote:himalaya schreef op 02 april 2012 @ 13:19:

En weer een OP meltdown.. zo sneu.Yep, en zó snel, dat Google ook niks gecached had :-)
He?! Waarom weggehaald TO? Was je herkend door je zus ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven