Teleurgesteld.

16-02-2020 19:53 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi. Zojuist heb ik mijn verjaardag gevierd . Ik was afgelopen donderdag jarig . Nu heb ik niet altijd een goede band met mijn moeder helaas. Maar had toch wel verwacht dat ze op mijn verjaardag had gekomen helaas heeft ze niets laten weten en is ze gewoon niet gekomen niet eens gefeliciteerd . Mijn vriend zegt dat ik mij er niets van aan moet trekken maar het doet wel pijn. Wat ik wil met deze topic weet ik niet maar het lucht wel op .
Alle reacties Link kopieren
hangt ervan af hoe je contact ervoor was!
Alle reacties Link kopieren
Niet leuk voor jou inderdaad. Haar afwezigheid zal echter een reden hebben. Hoe is jullie band?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat met ups en downs niet de meest geweldige band. Zoals je het bij de meeste moeder en dochters ziet maar wel gewoon oke.
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik ook verdrietig over zijn...
Je eigen moeder.. nee dat is echt niet leuk!
Dikke knuffel voor jou
wat is er gebeurd ?
:hug: Helemaal niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk niet veel alleen een meningsverschil over het opvoeden van mijn zoontje. Ze vindt het al gauw zielig als ik hem in de hoek zet als hij straf heeft. Bijvoorbeeld en daar gaat ze dan hele discussies over voeren.
XxprisjuhxX schreef:
16-02-2020 20:01
Eigenlijk niet veel alleen een meningsverschil over het opvoeden van mijn zoontje. Ze vindt het al gauw zielig als ik hem in de hoek zet als hij straf heeft. Bijvoorbeeld en daar gaat ze dan hele discussies over voeren.
Vind ik ook best een achterlijke gewoonte, een kind voor straf in de hoek zetten, Dat doen ze zelfs op school al jaren niet meer, als het goed is.
Alle reacties Link kopieren
Was ze wel uitgenodigd? Wist ze dat het vandaag was?
Alle reacties Link kopieren
een kind in de hoek zetten is iets waar je een meningsverschil over kan hebben maar imo niet dusdanig erg, in de zin van kindermishandeling, dat je daarom een verslechterde band met elkaar krijgt.

Jammer to, helpt het om het gesprek met je moeder aan te gaan? Dat je haar mist en het jammer vind hoe het nu gaat?
Lady*Voldemort schreef:
16-02-2020 20:11
Vind ik ook best een achterlijke gewoonte, een kind voor straf in de hoek zetten, Dat doen ze zelfs op school al jaren niet meer, als het goed is.
Dit. Logisch dat ze voor haar kleinkind op komt.
Alle reacties Link kopieren
Niet gefeliciteerd worden is pijnlijk, maar waarom zou iemand waarmee je het niet kunt vinden op je verjaardag komen? Het is wel je moeder, maar als er geen klik is, is ze geen toegevoegde waarde op je verjaardag. Je verjaardag vier je toch met dierbaren? Zo te horen is je moeder geen dierbare.
Ga jij altijd naar haar verjaardag?
Ammiedammie schreef:
16-02-2020 20:16
Het is wel je moeder, maar als er geen klik is, is ze geen toegevoegde waarde op je verjaardag. Je verjaardag vier je toch met dierbaren?
Mijn moeder heeft dit met mijn oma en het kwetst haar nog steeds, die desinteresse. Het begrip 'klik' vind ik niet van toepassing op je eigen vlees en bloed. Ik ga toch geen kinderen maken en dan negeren omdat ik die klik niet voel?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-02-2020 20:18
Mijn moeder heeft dit met mijn oma en het kwetst haar nog steeds, die desinteresse. Het begrip 'klik' vind ik niet van toepassing op je eigen vlees en bloed. Ik ga toch geen kinderen maken en dan negeren omdat ik die klik niet voel?
Jij misschien niet, maar we weten niet wat er bij TO speelt. Misschien is er een goede reden voor het hebben van een slechte band.
Ammiedammie schreef:
16-02-2020 20:23
Jij misschien niet, maar we weten niet wat er bij TO speelt. Misschien is er een goede reden voor het hebben van een slechte band.
En als jij vindt dat moeder een legitieme reden heeft om haar eigen dochter niet even te komen feliciteren, is TO dan niet meer verdrietig?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet perse om het in de hoek zetten gebeurd hier bijna niet maar soms heeft hij gewoon een time out nodig. Ja Mischien niet goed maar betekend dat dan gelijk dat ik slecht ben ? . Mijn moeder en ik hebben nooit echt een goede band gehad .En als ik dan andere moeders en dochters ziet dan voel ik mij verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
En ja ze wist dat het vandaag was. Ik ben mischien niet perfect . Maar hoopte wel dat ze gewoon zou komen. Ondanks onze mening verschil. Maar ze was op visite bij een vriendin van haar.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze op je verjaardag wel wat laten horen?


XxprisjuhxX schreef:
16-02-2020 19:56
Het gaat met ups en downs niet de meest geweldige band. Zoals je het bij de meeste moeder en dochters ziet maar wel gewoon oke.

Je hebt een zeer vertekend beeld van wat normaal is. Je hebt hier nooit iets mee gedaan?
Waarom bel je haar niet even op om het uit te praten? Eerlijk zeggen dat het je kwetst.

Je kind in de hoek zetten zou ik ook wat van vinden. Heel naar. Wat leert hij daarvan dan? Vind je moeder dat jij het niet zo leuk doet met je kind? Wil ze voor hem opkomen? Ik snap dat je je eigen opvoeding mag bepalen maar je eigen moeder heeft jou opgevoed. Je kan toch best in gesprek over opvoeding. Ik leer daar nog altijd van. Soms is het juist fijn om eens een ander licht op de zaak te schijnen. Ik ben bv wel eens tekort door de bocht. Dan zegt ex of man of mijn vader: Nou Lucy moet dat nou zo? Ik zeg dat dan ook tegen de kinderen. Opa vond het een beetje te streng en ik vind dat hij gelijk heeft dus nu mag het alsnog. Ik vind het natuurlijk ook niet altijd leuk om te horen. Maar ik probeer wel eerlijk naar mijzelf te kijken. Men zegt het meestal niet om je te kwetsen. Als je dat in je hoofd houd is het ook makkelijker kritisch te kijken.
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
17-02-2020 09:37
Waarom bel je haar niet even op om het uit te praten? Eerlijk zeggen dat het je kwetst.

Je kind in de hoek zetten zou ik ook wat van vinden. Heel naar. Wat leert hij daarvan dan? Vind je moeder dat jij het niet zo leuk doet met je kind? Wil ze voor hem opkomen? Ik snap dat je je eigen opvoeding mag bepalen maar je eigen moeder heeft jou opgevoed. Je kan toch best in gesprek over opvoeding. Ik leer daar nog altijd van. Soms is het juist fijn om eens een ander licht op de zaak te schijnen. Ik ben bv wel eens tekort door de bocht. Dan zegt ex of man of mijn vader: Nou Lucy moet dat nou zo? Ik zeg dat dan ook tegen de kinderen. Opa vond het een beetje te streng en ik vind dat hij gelijk heeft dus nu mag het alsnog. Ik vind het natuurlijk ook niet altijd leuk om te horen. Maar ik probeer wel eerlijk naar mijzelf te kijken. Men zegt het meestal niet om je te kwetsen. Als je dat in je hoofd houd is het ook makkelijker kritisch te kijken.
Bedankt ja Mischien ben ik wel eens te streng. Ga er straks wel langs mijn moeder en ik zijn altijd wel water en vuur geweest. Als het niet gaat zoals zij dat wil dan is het ruzie. Bijvoorbeeld met verjaardag van een nichtje ik moest werken en dan heb ik geen zin om na 9 uur nog op een verjaardag te zitten. Nou dat hoor ik dan de rest van het jaar goh je bent daar niet geweest. Nee maar ik heb ze dan wel gewoon een berichtje gestuurd met gefeliciteerd. Ik weet dat ik vast en zeker ook fouten maak.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk ben je teleurgesteld en terecht.

Ze heeft ook helemaal niets te maken met jouw manier van opvoeden. Ze heeft jou zelf ook opgevoed dus ze zou wel wat meer vertrouwen in je mogen hebben als ouder.
Ook leuk voor je zoontje....die gaat er straks ook vragen over stellen.
Jammer gemiste kans voor haar...
XxprisjuhxX schreef:
17-02-2020 09:43
Bedankt ja Mischien ben ik wel eens te streng. Ga er straks wel langs mijn moeder en ik zijn altijd wel water en vuur geweest. Als het niet gaat zoals zij dat wil dan is het ruzie. Bijvoorbeeld met verjaardag van een nichtje ik moest werken en dan heb ik geen zin om na 9 uur nog op een verjaardag te zitten. Nou dat hoor ik dan de rest van het jaar goh je bent daar niet geweest. Nee maar ik heb ze dan wel gewoon een berichtje gestuurd met gefeliciteerd. Ik weet dat ik vast en zeker ook fouten maak.
Fouten maken is mensenlijk. Probeer ervan te leren. Je doet vast je best met je zoontje en wat misschien helpende gedachtes zijn is dat je moeder ook vast haar best doet met haar dochter, jij dus. Opvoeden kan best ingewikkeld zijn. Moeders en dochters is vaker een lastige relatie. Ze willen het beste voor je. Bang dat je familie het hoog opneemt of je straks niet meer welkom bent daar. Het is irritant maar je weet hoe ze is. Zolang ze je niet echt dwars zit probeer haar dan te accepteren hoe ze is. Ik weet niet of je moeder nog haar moeder heeft? Misschien zie je dan zelfs dat die zich nog bemoeit met je moeder? Loslaten is voor veel moeders moeilijk. Als je zoon later volwassen is zul je ook wel eens slikken over zijn keuzes. De een kan daar wel zijn mond over houden en de ander niet. Als ze erover begint zeg je gewoon iets als: ma ik weet dat je het lastig vind maar ik heb je uitgelegd waarom en mij afgemeld ik hoef dat niet steeds te horen. Een beetje je grenzen bewaken kan geen kwaad (0;

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven