Ten einde raad?

12-04-2009 23:09 14 berichten
Hoi mede viva'sters!

Mijn relatie is sinds ebgin september uit gegaan (al zo'n 8 maanden geleden dus! En nog steeds heb ik ontzettende liefdes verdriet. Mijn ex heeft het dus uitgemaakt, we hadden bijna 2,5 jaar een relatie. Op 1 of andere manier hadden we de laatste tijd van onze relatie vaak ruzies, vaak omdat ik soms nogal jaloers was en bang om hem kwijt te raken omdat ik echt ontzettend gek op hem was, hij maakte me echt intens gelukkig. Ik had/heb thuis nogal wat gedoe en voelde me altijd super bij hem, hij was er altijd voor me. Maar hij kon er niet meer zo goed tegen mijn gedrag en angst hem kwijt te raken. (al gaf hij me soms daar ook wel reden toe vind ik, door bijv. tegen vriendinnen van mij over een foto oid te zeggen 'ik wil daar nu iets over zeggen maar als -mijn naam- dat hoort!) Maargoed, na 2,5 jaar was het dus helaas over, hij was echt mijn alles. We zijn wel als goede vrienden uit elkaar gegaan en hij wilde graag me gewoon nog steeds blijven zien en samen leuke dingen doen etc. Ik was hier erg blij mee want ik kon/kan me geen leven zonder hem voorstellen. Hij is echt zo'n beetje mijn 'droom man' hoe cliché dat ook klinkt. Een aantal weken erna bleef ik nog vaak bij hem slapen en zagen we elkaar minstens 1 keer per week. Als dit gebeurde gingen we vaak met elkaar naar bed, wat stom is natuurlijk maar ik kon het niet laten en hij blijkbaar ook niet, we wisten dat het niet slim was maarja..het was super fijn, fijner als toen we een relatie hadden. Later vonden we toch dat dit niet echt kon en hadden we voor genomen dit niet meer te doen. Ik ben ook een tijd niet meer bij hem blijven slapen, maar we deden wel nog vaak leuke dingen en zagen elkaar.

Maargoed, nu zijn we inmiddels 8 maanden verder, en ongeveer een maand geleden zijn we weer bij elkaar in bed beland, en niet alleen om seks, we hebben uren liggen knuffelen en tegen elkaar aan gelegen. Ik heb zoiezo de afgelopen 8 maanden iedere dag verdriet erom gehad, maar nu werd het weer versterkt. Het voelt zo ongelovelijk fijn om in zijn armen te slapen. Dit weekend was het weer raak. We lagen in bed te knuffelen enzo, en ik zei hem dat ik het echt heel erg vind dat het over is, en dat ik me zo fijn bij hem voel. Hij is geen type dat zomaar met iemand naar bed gaat, maar alleen met iemand waar die echt wat mee heeft, hij gebruikt me zeker niet voor alleen seks. We hebben sinds het uit is geen 1x ruzie gehad, echt heel gezellig altijd..maarja we gaan duidelijk niet met elkaar om als 'normale' vrienden..ik word er gek van mintens 1x per week een dag lang ontroostbaar te janken, de hoop blijft. We hebben het zo gezellig, we vinden het zo fijn bij elkaar, maar alsnog wilt hij het geen kans meer geven. Ik weet echt niet wat ik moet, hij is mn aller beste vriend, alles wat ik met hem doe is leuk en gezellig, hij is er altijd voor me en ik heb geen andere vrienden/vriendinnen waar ik zo'n goede vriendschap mee heb..ik denk er soms over om hem niet te zien maar ik word al gek als ik hem een week niet zie..

Ik weet niet wat ik moet doen, dit kan natuurlijk niet zo langer, we kunnen geen 'normale' vrienden zijn..en ik wéét dat ik niet meer bij hem moet slapen etc maar in zijn armen liggen is het fijnste wat ik me maar kan bedenken en iedere keer gebeurd het toch..omdat ik het gewoon zo fijn vind, hij is altijd zo lief, hij is super mooi..maar de dag erna zit ik weer uren te huilen en vraag ik me af waarom hij het alsnog niet meer wilt ondanks dat we het nu zo leuk hebben enzo :(

Ik zie dat ik al een aardig verhaal hebt getypt dus ik hou het hier maar even bij, moest het echt even kwijt :( 8 maanden steeds zo in de put zitten en janken word een beetje te veel nu..
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat als hij je zo verdrietig maakt, het niet je droomman is. Je zegt dat je zo gelukkig was bij hem, maar dat je wel steeds bang was om hem kwijt te raken. Dan klopt er toch iets niet? Ik denk dat je moet accepteren dat het niet wat wordt en je niet moet laten gebruiken. Als hij een relatie met je wil had hij het niet uitgemaakt. Ik weet dat het moeilijk te accepteren is, maar als je hier zo lang mee blijft zitten krijg je daar achteraf alleen maar spijt van.
Juist doordat je vrienden met hem bent en hem blijft zien, blijf je in je verdriet hangen. Zachte heelmeesters maken ook in dit geval stinkende wonden. Het lijkt heel fijn om contact te houden, maar ondertussen maakt je jezelf gek en hou je hoop. Het is immers zo gezellig. Hem komt dit wel makkelijk uit, want hij kan je blijven zien en sex met je hebben, zonder het 'claimerige' van een relatie.

Ik denk dat de enige oplossing voor jou is om het contact met je ex helemaal te verbreken. Je zal je dan een tijdje ellendig en verdrietig voelen, maar daarna kan je je eigen leven weer oppakken en wordt je niet steeds teruggetrokken in jullie (ex) relatie. Dus wees stoer en streng voor jezelf en kap het af.... Een vriendschap zit er (in ieder geval voorlopig) niet in.

Sterkte.
hey

je stelt het eigenlijk uit, je wilt het niet accepteren dat het over is. ik begrijp je onwijs goed het is zo gezellig en hij geeft je nog stees wel die warmte, alleen voor hem is er gewoon niet meer meer, je bent een makkelijke prooi om het zomaar even hard te zeggen.

Het enige waarom je nog zo lang in je verdriet zit, is je beseft het wel dat het over is en niet meer goed komt, maar door de gezellige momenten hoop je toch iedere keer weer..

Wees trots op je zelf en neem afstand, geen contact meer met hem laat hem los... Neem voor je zelf te tijd en rust om het een plekje te geven en wie weet misschien over een tijdje over een jaar kan je vriendschap opbouwen maar voor nu is dat niet mogelijk..

elke keer na hem gezien te hebben weer in het rot gevoel en verdrietig te moeten zijn is geen leven meid!!!

sterkte
Je hebt een psychisch probleem. De enige reden dat je hem wilt is omdat je hem niet kunt hebben. Hoe meer je dat (onbewust) beseft, hoe gelukkiger je wordt als je toch in zijn armen ligt. Want dat lijkt het meest fantastische dat er is op deze aarde. Je gelooft dat dat echte liefde is. Hoe kun je zo intens willen houden van iemand die jou niet wil?

Dat is ook de reden dat de seks fijner was nadat de relatie over was.

Ik weet niet uit wat voor soort gezin je komt, maar er heeft veel aan geschort. Misschien dat je er nog niet aan toe bent, maar daar komt het wel vandaan. Je blijft hangen in een relatie die afgelopen is, je kunt niet loslaten, ondanks dat hij het heeft uitgemaakt met je.
Mijn god Kadushi, wat een aannames doe je. En wat een ONZIN! Dat kan je toch allemaal niet uit zo'n stukje tekst afleiden? Zeker LOI-cursusje psychologie gedaan ofzo?quote:SweetEscape schreef op 12 april 2009 @ 23:09:

Maargoed, nu zijn we inmiddels 8 maanden verder, en ongeveer een maand geleden zijn we weer bij elkaar in bed beland,

Ik heb zoiezo de afgelopen 8 maanden iedere dag verdriet erom gehad, maar nu werd het weer versterkt.

ik word er gek van mintens 1x per week een dag lang ontroostbaar te janken, de hoop blijft.

We hebben het zo gezellig, we vinden het zo fijn bij elkaar, maar alsnog wilt hij het geen kans meer geven.

Ik weet echt niet wat ik moet, hij is mn aller beste vriend, alles wat ik met hem doe is leuk en gezellig, hij is er altijd voor me en ik heb geen andere vrienden/vriendinnen waar ik zo'n goede vriendschap mee heb..ik denk er soms over om hem niet te zien maar ik word al gek als ik hem een week niet zie..

Ik heb even een paar zinnen uit je post gehaald. Lees zelf nog eens even wat er staat: Jij houdt nog zoveel van hem, moet er nog wekelijks om huilen en gaat eraan kapot. Hij wil wel nog regelmatig met je naar bed, maar verder geen relatie.

Dat is niet goed, en niet aardig ook! Je kan wel schrijven 'hij gebruikt me niet voor de seks' maar hij denkt ook niet aan wat goed zou zijn voor jou, want jij gaat hieraan duidelijk onderdoor! Dat is geen goede vriend, een goede vriend zou wél aan jou denken!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Hoi dames, al heel erg bedankt voor de lieve reacties! Lijkt me duidelijk dat ik niet in ga op de reactie van kadushi, idd LOI cursusje ofzo.

Ik had hem vrijdag in bed verteld dat ik het eigenlijk niet meer aan kan met hem te vrijen etc. omdat ik de dagen erna ervan op de blaren moet zitten..maar zaterdag was het dus bijna weer zo ver..toen zei die wel ja wat zei je nou gister? Maarja we lagen al naakt tegen elkaar aan..en dat moet ik zelf ook niet laten gebeuren natuurlijk. Het is inderdaad niet echt eerlijk dat ie gewoon seks met me heeft, wel de lusten maar niet de lasten..maar ik kan het me gewoon zo moeilijk voorstellen dat hij dit kan terwijl we wel gewoon elkaar geliefde waren voor 2,5 jaar..maarja ik moet het inderdaad maar eens anders gaan doen want zoals lieve_mirjam al zei, dit is echt geen leven. De zomer komt er aan en ik wil weer wat vrolijker zijn en niet continu huilen of zelfs niet naar mn werk gaan hierdoor. We hadden ook nog een vakantietje samen geplanned in de zomer vakantie..ik weet niet of ik bijv zoiets kan afzeggen, omdat ik weet dat we t heel leuk gaan hebben etc..ook vooral denk ik omdat ik niemand anders heb die een leuke tripje zou willen maken oid..of als die er wel is het niet zo leuk gaat zijn als met hem.

Misschien kan ik het pas beter loslaten als ik iemand anders ontmoet die minstens zo leuk is al hij. Dat is wel iets wat ik me zo moeilijk kan voorstellen omdat ik bijna niks vervelend aan hem vind. Ik vind m echt super op zoveel vlakken, en hij is daarnaast echt de knapste jongen die ik ooit gezien heb(dat is natuurlijk heel mooi mee genomen, ookal is innerlijk belangrijker) We vinden zoveel dezelfde dingen leuk en hebben zoveel raak vlakken..maarja er bestaat niet 1 ware, right?

Zijn er nog meer dames waarbij het ooit zo lang heeft geduurd? Of was het dan meestal korter?
hey meid

oh wat herken ik veel in je verhaal....

het is zo oneerlijk van hem om eigenlijk op die manier misbruik van je te maken..

ik heb het zelfde gehad, naar lang en veel moeite afgesproken vrienden te blijven en elkaar misschien heel af en toe nog te zien.. en vooral niet intiem te zijn zelfs geen kus knuffel en al helemaal geen seks.. Eerste keer ging het wel goed, maar hing gigantische spanning, we wilde alle twee wel graag.. maar ik wist gewoon het wordt niks er verandert niks, als er wat verandert moet ik het zelf doen, omdat ik er niet gelukkig van wordt.

Wat jij ook aangeeft, op dat moment echt zo onwijs goed gelukkig te voelen, maar zodra je thuis bent, en het is weer stil je zo verdrietig te voelen, geen zin meer naar het werk..

Ik moet zelfs al bij de bedrijfsarts komen omdat ik vier keer ziek geweest be ( en dat is niet omdat ik de griep had, maar het gewoon weg niet meer trok ) zo slecht van mezelf..

Ik zei dat dus ook altijd, ontmoette ik maar een jongen die voor me ging en die mij op die manier kon afleiden, tuurlijk het zou mooi meegenomen zijn.. maar ook dat werkt vaak niet

dit moet je eerst een plekje geven en wat tijd geven.. zodat jezelf weer wat lekkerder in je vel zit en je eigen leven weer op kan pakken..

Nou ja ik zit er ongeveer ook al z'n 2,5 jaar in... Wou dat ik anders kon zeggen maar helaas :(
Sweetescape, geloof me die vakantie moet je echt wel afzeggen! Ik denk dat je voor nu even het contact met hem helemaal moet verbreken, en eerst weer een beetje jezelf moet terug vinden.

Meisje je bent niet afhankelijk van een man om een leuke tijd te hebben of het naar je zin te hebben! Wat stel je je afhankelijk op!

Je schrijft dat je denkt dat je hem pas kan loslaten als je iemand vindt die net zo leuk is als hij... Zie je dan zelf niet wat er aan deze gedachtengang niet klopt?

Ten eerste: je moet eerst zorgen dat je het leuk hebt met jezelf, voor je eigen gezondheid, zelfstandigheid, geluk en zelfrespect! Je bent een volwaardig mens, niet alleen maar de helft van een relatie.

Ten tweede: hoe denk je een leuke eventuele partner tegen te komen als je nog ligt te rotzooien met je ex?

Die ex van jou lijkt me helemaal niet de ideale man, want hij heeft jou in een onmogelijke situatie gemanoeuvreerd en hij kwetst je! Hij walst over je gevoelens heen! Vrijdag lig je bij hem in bed en zegt hem niet meer met hem te willen vrijen. Zaterdag lig je weer naakt bij hem in bed en zegt hij 'wat zeg je nou'? Is die man doof of dom? Als hij geen van beide is, heeft hij prima gehoord wat jij vrijdag zei en maakt hij gewoon keihard gebruik van je!

Wake up en smell the coffee!! Wegwezen bij die klojo en terug naar jezelf! Je bent meer waard!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:SweetEscape schreef op 13 april 2009 @ 11:43:

Misschien kan ik het pas beter loslaten als ik iemand anders ontmoet die minstens zo leuk is al hij. Dat is wel iets wat ik me zo moeilijk kan voorstellen omdat ik bijna niks vervelend aan hem vind. Ik vind m echt super op zoveel vlakken, en hij is daarnaast echt de knapste jongen die ik ooit gezien heb(dat is natuurlijk heel mooi mee genomen, ookal is innerlijk belangrijker) We vinden zoveel dezelfde dingen leuk en hebben zoveel raak vlakken..maarja er bestaat niet 1 ware, right?

Zijn er nog meer dames waarbij het ooit zo lang heeft geduurd? Of was het dan meestal korter?

Welk beeld zal die nieuwe, die écht leuke man van je krijgen als hij jou zo ziet rommelen? Als hij verstandig is wil hij alleen een vrouw die emotioneel beschikbaar is en die haar leven op orde heeft. Hij kan je voorbij lopen als je je zo blijft gedragen als nu...

Nu in jezelf investeren betekent dat je straks klaar bent voor een relatie die de naam verdient.
Nee, vooral niet op mijn reactie ingaan. Je laat wel misbruik van je maken, hoor. En je blijft janken om een gozer die je 8 maanden geleden al heeft laten zitten. Hij behandelt je gewoon slecht en jij blijft maar geloven dat hij zo lief, mooi en perfect is. Volgens mij heb je dan een steekje los toch wel een klein probleempje.
quote:kadushi schreef op 14 april 2009 @ 04:38:

Nee, vooral niet op mijn reactie ingaan. Je laat wel misbruik van je maken, hoor. En je blijft janken om een gozer die je 8 maanden geleden al heeft laten zitten. Hij behandelt je gewoon slecht en jij blijft maar geloven dat hij zo lief, mooi en perfect is. Volgens mij heb je dan een steekje los toch wel een klein probleempje.@TO --> ik heb een aantal jaar geleden ongeveer in dezelfde situatie gezeten als jij. En ik ben het dus wel met Kadushi eens. Een steekje los zou ik het dan weer niet willen noemen, maar dat je hem niet realistisch beziet, blijkt - mijns inziens - wel uit jouw posts. Been there, done that!
Als hij jou zielsgelukkig maakt, maakt hij je ook zielsongelukkig!

Ik vraag me af (en trek dus geen conclusies) ben jij gelukkig met je zelf, of hangt jouw geluk van hem af?

En ik geloof niet dat er een steekje los zit bij je. Je bent gewoon gek op een illusie. Dus daarin heeft Kadushi wel gelijk.

Zorg dat je los komt van die vent en dat je de touwtjes weer in eigen handen geeft. Wachten en hopen op iemand die jou kan afleiden is geen goed idee. Jij moet jezelf leren afleiden..geen afwachtend gedoe meer maar gewoon je leven oppakken. Hem blokken en je richten op jij!

En serieus; zeg die vakantie af.

Sterkte
Vroeg of laat komt hij wel weer een dame tegen die hij echt leuk leuk vind, en dan schuift ie jou als oud vuil aan de kant. Jij denkt dat het pas stopt als jij iemand tegenkomt die net zo leuk is, maar ik acht de kans groter dat hij iemand tegenkomt die leuker is dan af en toe sex met je ex.

Ga je daar op wachten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven