Terug naar ex?

26-05-2020 11:33 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een relatie gehad van bijna 1,5 jaar (ik ben 19 en hij 20) en sinds paar maanden is het uit. Ik zag het niet aankomen eerlijkgezegd. De reden voor hem was dat ik hem telkens dingen ging verbieden ( meisjes verwijderen op social media) en sommige slechte gewoontes probeerde ik gewoon af te leren bij hem, maar hij ziet dat als dingen “verbieden”. De reden voor mij was dat ik hem eigenlijk nooit helemaal vertrouwde aangezien zijn verleden... hij was zo’n jongen die geen zelfrespect had en het gewoon zowat met ieder meisje als het kon deed. Naast dat had die ook veel vuile gesprekken met heel veel meisjes tegelijkertijd en vieze foto’s sturen.

Ondanks al dat alles was ik in een relatie met hem gestapt. Hij zei dat hij echt veranderd was. Nou ik geloofde hem want aan zijn daden kon ik zien dat hij echt een lieve en zachte jongen is, maar toch had ik nooit echt 100% vertrouwen in hem. Hij was wel altijd degene die lieve dingen zei tegen mij en het had over ons toekomst. Hij gaf mij een beloftesring en zei heel vaak dat wat er ook gebeurd dat hij mij nooit zal verlaten omdat ik het beste ben wat hem is overkomen. Ik geloofde dat echt allemaal maar alsnog had ik nooit echt vertrouwen in hem. En in die 1,5 jaar waren er ook hoop dingen gebeurd die mij liet twijfelen aan hem: hij zocht “oude vriendinnen” op, nam een screenshot van een foto van een meisje, als we buiten liepen keek hij naar meisjes hun 🍑. En wanneer ik hem ermee confronteer dan ontkent hij alles of zegt hij soms sorry. Zelfs wanneer ik bewijs heb blijft hij liegen. Ik dacht bij mezelf van oh oke hij heeft er spijt van en hij zal het niet meer doen, maar keer op keer waren er wel dergelijke dingen gebeurd en vergaf ik het hem. Want aan de ene kant zegt mijn gevoel dat hij die spijt niet meent maar aan de andere kant als ik denk aan de goede dingen die hij deed dan zie ik de slechte dingen door de vingers.

Nu het al paar maanden uit is, zie ik dat hij precies dezelfde jongen is al toen eerst... Alleen in de tijd dat we samen waren was die positief “veranderd” en nu is die teruggevallen. Hij zei dat ik tevaak wilde dat hij zou veranderen en nu zie ik in wat hij bedoelde met veranderen. Hij is blijkbaar altijd al zo’n jongen geweest en zal ook zo blijven.

En ook wat mij dwars zit is dat paar dagen nadat het uit was, nam hij contact op met een “oude vriendin” en zei dat hij toen voor haar moest gaan en dat hij spijt had. En dat hij haar nu terug wilt. Dat meisje liet vervolgens al dat gesprek aan mij zien en ik was er kapot van. Zelfs toen ik erna aan hem vroeg waarom hij dat zei, bleef hij liegen dat hij haar niet terug wilde... Dat meisje kent hem langer dan ik en ze zei ook dat hij een leugenaar is en dat ik beter verdien.

Mijn vriendinnen zeiden ook dat ik beter af ben zonder hem. Ze zagen op afstand hoevaak verdrietig ik was omdat hij loog.

We hebben nu geen contact meer met elkaar, maar paar dagen terug zei hij wel dat hij mij mist en dat hij die beloftesring ( ik had hem teruggeven ) niet weg kon gooien omdat hij verdriet kreeg als hij ernaar keek. En zolang hij er nog sentimenteel van wordt neemt hij niemand anders meer... Ik weet echt niet of ik hem moet geloven of niet. Mijn hoofd zegt dat ik hem beter kan laten hoe moeilijk het ook is maar mijn gevoel zegt dat hij misschien toch wel echt inziet van zijn fouten.

Naast dat zie ik ook dat hij weer die “oude vriendinnen” heeft toegevoegd op social media. Ik weet ook echt niet wat ik ervan moet vinden. Mijn vriendinnen zeggen dat hij misschien wanhopig is.

Hij was mijn eerste relatie en ik heb hieruit ook veel dingen geleerd, maar toch zegt mijn hart dat ik hem misschien nog een kans moet geven wanneer we beide ons leven weer op orde hebben. Wat zouden jullie doen??
Noem me één goede reden waarom je hem terug zou willen.

Je vertrouwt hem niet, verbiedt hem dingen (deal daarmee trouwens, heel ongezond gedrag)...
Waarom zou je aan je eerste liefde moeten blijven hangen? Je bent jong, er zijn veel meer vissen in de zee. Ook leukere. Leer eerst jezelf eens kennen, zorg dat je zelfvertrouwen hebt en dat je van daaruit leert handelen. Dan vindt je vanzelf een leuke vent die je niets hoeft te verbieden of hoeft te veranderen (wat ook nooit lukt he).

En blokkeer deze knul. Geeft rust.
Jullie zijn allebei echt nog niet toe aan een relatie. Hij wil nog los gaan en seks met verschillende meiden. En jij wil hem veranderd wat echt niet gaat werken. Laat het rusten en ga plezier maken met vriendinnen in plaats van dat jaloerse gedoe en geroddel.
Als een vriendin met dit verhaal naar jou toe zou komen, wat zou je haar dan adviseren?
hij wanhopig?? nee jij bent wanhopig

toe zeg, waar zit je eigenwaarde
Meid. Echt. Niet doen. Voor jullie beiden niet. Hij is niet het type dat jij van hem wenst. Laat hem zichzelf zijn, en zoek jij een jongen uit die beter bij je past.
Vieze foto's, vuile gesprekken... :proud:

In een relatie moet je elkaar geen dingen verbieden. Als je hem niet vertrouwt en het gevoel hebt dat je hem dingen wilt verbieden, moet je geen relatie met hem aangaan.
captain_hindsight schreef:
26-05-2020 12:14
Noem me één goede reden waarom je hem terug zou willen.

Je vertrouwt hem niet, verbiedt hem dingen (deal daarmee trouwens, heel ongezond gedrag)...
Hij was heel zorgzaam en lief voor mij :(
Jj20 schreef:
26-05-2020 12:22
en dat was hij ook voor een boel andere meisjes, de schat
Jj20 schreef:
26-05-2020 12:22
Als je nou eens zorgzaam en lief voor jezelf gaat zijn?! Dan hoef je geen sukkel als vriend die toevallig dat als enige leuke eigenschap heeft.

En dat als enige reden is echt niet genoeg voor een goede relatie.
Marana schreef:
26-05-2020 12:21
Vieze foto's, vuile gesprekken... :proud:

In een relatie moet je elkaar geen dingen verbieden. Als je hem niet vertrouwt en het gevoel hebt dat je hem dingen wilt verbieden, moet je geen relatie met hem aangaan.
Dat is zeker waar, het is alleen dat ik het heel moeilijk vind en ik zou heel graag willen dat het anders was gegaan maar helaas gaat dat denk ik niet
Jj20 schreef:
26-05-2020 12:24
Dat is zeker waar, het is alleen dat ik het heel moeilijk vind en ik zou heel graag willen dat het anders was gegaan maar helaas gaat dat denk ik niet
jawel hoor, met een andere jongen komt het allemaal goed
En die gast is helemaal niet wanhopig of verdrietig. Hij is geil en kan nu wat minder makkelijk meisjes scoren. Dus probeert hij even bij jou of hij seks kan krijgen tijdens de quarantaine.
MarijeMarije schreef:
26-05-2020 12:24
Als je nou eens zorgzaam en lief voor jezelf gaat zijn?! Dan hoef je geen sukkel als vriend die toevallig dat als enige leuke eigenschap heeft.

En dat als enige reden is echt niet genoeg voor een goede relatie.
U heeft gelijk hoor. Ik had het alleen niet aan zien komen van hem. Hij blijkt zoveel verschillende kanten te hebben en ik ben een best zacht meisje met geen slechte bedoelingen tegenover hem
lilalinda schreef:
26-05-2020 12:25
jawel hoor, met een andere jongen komt het allemaal goed
Dat hoop ik echt!
Er zijn een hoop lieve jongens op deze wereld hoor. Hij is echt niet de enige. Deze moet je echt laten gaan en aan jezelf gaan werken voor je weer iets doet. Dingen verbieden etc is echt heel ongezond gedrag, wat voortkomt uit onzekerheid en wantrouwen. Dus leer hiervan en weet dat je hem niet vertrouwen kan. En werk aan je zelfvertrouwen, zodat je dit niet nog een keer aan gaat.
MarijeMarije schreef:
26-05-2020 12:26
En die gast is helemaal niet wanhopig of verdrietig. Hij is geil en kan nu wat minder makkelijk meisjes scoren. Dus probeert hij even bij jou of hij seks kan krijgen tijdens de quarantaine.
Als ik kijk naar zijn tranen toen en wat hij allemaal zei, klonk dat echt wel geloofwaardig. Maar wat u nu zegt, dat zeggen de mensen om mij heen ook... ik begrijp gewoon niet hoe je zo snel om kan slaan😔
raindance schreef:
26-05-2020 12:28
Er zijn een hoop lieve jongens op deze wereld hoor. Hij is echt niet de enige. Deze moet je echt laten gaan en aan jezelf gaan werken voor je weer iets doet. Dingen verbieden etc is echt heel ongezond gedrag, wat voortkomt uit onzekerheid en wantrouwen. Dus leer hiervan en weet dat je hem niet vertrouwen kan. En werk aan je zelfvertrouwen, zodat je dit niet nog een keer aan gaat.
Na de breuk ben ik met een psycholoog gaan praten want ik merk inderdaad dat ik weinig zelfvertrouwen heb. De laatste tijd voel ik me ook heel wat beter en de mensen om mij heen zien dat ook!
Jj20 schreef:
26-05-2020 12:29
Als ik kijk naar zijn tranen toen en wat hij allemaal zei, klonk dat echt wel geloofwaardig. Maar wat u nu zegt, dat zeggen de mensen om mij heen ook... ik begrijp gewoon niet hoe je zo snel om kan slaan😔
Maar lieve meid, hij is helemaal niet omgeslagen. Hij was dezelfde persoon voor hij wat met jou kreeg, tijdens en daarna. Jij wilde graag dat hij anders was, maar dit is wie hij is. En eerlijk gezegd: op deze leeftijd snap ik dat ook wel. Lekker rond kijken, nog geen vastigheid. Als jij dat wel wilt, moet je niet bij hem zijn en ook niet bij dit type man.

En hij kan van alles zeggen, zijn gedrag is duidelijk genoeg. Waarom zou je hem terug willen? Hij wil nog steeds rondkijken, flirten en meer. Jullie zijn geen match.
Jj20 schreef:
hij weet het gewoon goed te spelen, want anders had je hem nooit geloofd
Anders had je nooit verkering met hem gekregen

Het is wel moeilijk, want het maakt wel, dat je gaat twijfelen aan de intenties van andere mannen.
Maar de meeste mannen deugen echt wel.
Ik snap je gevoel, je was (bent?) verliefd op hem. Alleen als ik kijk naar hoe je hem omschrijft wil hij eigenlijk "vrij" zijn, gewoon doen waar hij zin in heeft. Als dat is wat je wilt, is dat natuurlijk prima, maar als ik je verhaal lees, wil jij eigenlijk een relatie met iemand die helemaal voor jou gaat. Laat deze jongen gaan, hoe moeilijk misschien ook, maar deze jongen geeft jou niet het gevoel en vertrouwen dat jij verdient. Hem blokkeren maakt het ook een stuk makkelijker, dan kan hij jou niet elke keer weer terug trekken in dat gevoel, dan kan jij gewoon verder met je leven en hem stukje bij beetje loslaten.
Jj20 schreef:
Die tranen zijn niet om jou, die zijn voor hemzelf. Hij wil iets en dat kan hij niet krijgen. En als hij het heeft dan gaat hij voor het volgende dat hij wil.
MarijeMarije schreef:
26-05-2020 12:32
Maar lieve meid, hij is helemaal niet omgeslagen. Hij was dezelfde persoon voor hij wat met jou kreeg, tijdens en daarna. Jij wilde graag dat hij anders was, maar dit is wie hij is. En eerlijk gezegd: op deze leeftijd snap ik dat ook wel. Lekker rond kijken, nog geen vastigheid. Als jij dat wel wilt, moet je niet bij hem zijn en ook niet bij dit type man.

En hij kan van alles zeggen, zijn gedrag is duidelijk genoeg. Waarom zou je hem terug willen? Hij wil nog steeds rondkijken, flirten en meer. Jullie zijn geen match.
Het is zo moeilijk allemaal, want ergens wist ik dat hij niet de juiste persoon is voor mij maar toch bleef ik maar geloven dat hij zou veranderen en eerlijk zijn. Alleen dat gebeurde niet..
lilalinda schreef:
26-05-2020 12:32
hij weet het gewoon goed te spelen, want anders had je hem nooit geloofd
Anders had je nooit verkering met hem gekregen

Het is wel moeilijk, want het maakt wel, dat je gaat twijfelen aan de intenties van andere mannen.
Maar de meeste mannen deugen echt wel.
Ik zal nu inderdaad voor een lange tijd gesloten zijn, want ik durf niet me niet weer opnieuw zo open te stellen als blijkt dat alles nep is :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven