Tijd verdelen
woensdag 9 mei 2018 om 13:13
Op het moment weet ik even echt niet meer hoe ik mijn tijd moet verdelen..
Ik werk sinds kort fulltime, heb een vriend, een hechte vriendengroep, volleybal ; 2 x per week trainen, 1 x wedstrijd, fitnessen; het liefst doe ik dit 1 a 2x per week, vrijwilligerswerk (ben penningmeester van een ouderenorganisatie) en sta 2x per maand op zaterdag in de volleybalkantine en dan heb ik ook nog graag gewoon wat tijd voor mezelf, of tijd om te ontspannen...
allemaal dingen die ik graag doe en leuk vind, maar ik krijg het tegenwoordig echt niet meer gepland..
Hoe ziet jullie (grove) weekplanning er uit? en hebben jullie tips om je tijd beter/effectiever te verdelen?
Ik werk sinds kort fulltime, heb een vriend, een hechte vriendengroep, volleybal ; 2 x per week trainen, 1 x wedstrijd, fitnessen; het liefst doe ik dit 1 a 2x per week, vrijwilligerswerk (ben penningmeester van een ouderenorganisatie) en sta 2x per maand op zaterdag in de volleybalkantine en dan heb ik ook nog graag gewoon wat tijd voor mezelf, of tijd om te ontspannen...
allemaal dingen die ik graag doe en leuk vind, maar ik krijg het tegenwoordig echt niet meer gepland..
Hoe ziet jullie (grove) weekplanning er uit? en hebben jullie tips om je tijd beter/effectiever te verdelen?
woensdag 9 mei 2018 om 13:17
Mijn idee: vervang fitness (gezien je er ook al naast volleybalt) door van die 15-minute workouts thuis, scheelt tijd die je kwijt bent aan het sporten, reistijd enzovoorts én je kunt erna op de bank ploffen voor Netflix oid. Kan ook makkelijk tussendoor, en 2x per week red je dat denk ik wel?
Als je fulltime aan de slag bent met zoveel activiteiten ernaast moet je denk ik inderdaad ergens op inleveren, en fitness lijkt mij de meest geschikte kandidaat als ik je omschrijving zo lees.
Als je fulltime aan de slag bent met zoveel activiteiten ernaast moet je denk ik inderdaad ergens op inleveren, en fitness lijkt mij de meest geschikte kandidaat als ik je omschrijving zo lees.
woensdag 9 mei 2018 om 13:28
Nee! De kantine is één van de leukste dingen van een teamsport. Haal je juist heel veel ontspanning uitMadeliefjees schreef: ↑09-05-2018 13:22Schrap de fitness en het vrijwilligerswerk. Die volleybalkantine is dat verplicht? Anders dat ook afstoten. En bedenk: je doet t allemaal zelf he? Dus, dingen afstoten, en anders niet klagen.
woensdag 9 mei 2018 om 13:30
Ik herken het! Ik vond het ook heel lastig om keuzes te maken, maar ik merkte dat ik veel te weinig tijd had voor rust/even niks. Ik heb ook een overzicht gemaakt en gekeken van welke dingen ik de meeste energie krijg of die gewoon sowieso moeten. Voor mij is de balans uitgekomen op stoppen met vrijwilligerswerk (was 1 avond per week), wat minder vaak afspreken met vriendinnen doordeweeks, paar uur minder werken (van 36 naar 32). Oja en we hebben een schoonmaakster genomen die eens per twee weken het huis helemaal schoonmaakt! Huishouden staart niet in jouw lijst maar ik vind dit ook wel schelen.
Sporten (2 verschillende) heb ik juist wel gehouden, omdat me dat veel ontspanning geeft en het gelijk combineert met sociale contacten voor mij. Ik doe naast werk ook nog een aanvullende studie/cursus (werkgerelateerd).
Dus mijn advies is echt iets schrappen, zo is het ook prettiger voor de andere activiteiten dat je je niet steeds gehaast voelt.
Sporten (2 verschillende) heb ik juist wel gehouden, omdat me dat veel ontspanning geeft en het gelijk combineert met sociale contacten voor mij. Ik doe naast werk ook nog een aanvullende studie/cursus (werkgerelateerd).
Dus mijn advies is echt iets schrappen, zo is het ook prettiger voor de andere activiteiten dat je je niet steeds gehaast voelt.
woensdag 9 mei 2018 om 13:30
Dit.dumbledot schreef: ↑09-05-2018 13:17Mijn idee: vervang fitness (gezien je er ook al naast volleybalt) door van die 15-minute workouts thuis, scheelt tijd die je kwijt bent aan het sporten, reistijd enzovoorts én je kunt erna op de bank ploffen voor Netflix oid. Kan ook makkelijk tussendoor, en 2x per week red je dat denk ik wel?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
woensdag 9 mei 2018 om 13:32
woensdag 9 mei 2018 om 13:35
Waarom zou dat geen optie kunnen zijn? Wellicht is er voldoende inkomen? Ik ben ook iets minder gaan werken, de tijd is mij meer waard.Ook kan ik dat in de studie stoppen, die mij op de langere termijn op werkgebied weer wat kan opleveren.
woensdag 9 mei 2018 om 13:36
woensdag 9 mei 2018 om 13:38
Op dit moment is minder werken niet echt een optie, dit is een vrij nieuwe baan en ik heb zelf gekozen om fulltime te werken (sta ik ook nog achter), omdat ik ook nog vrij jong ben en ik juist nu veel wil werken/verdienen. Wellicht dat ik in de toekomst inderdaad minder ga werken.
Het fitnessen staat nu al op een laag pitje, omdat ik er vaak gewoon niet meer aan toe kom. Het vrijwilligerswerk bij de volleybalkantine wil ik wel blijven doen, bij de ouderenvereniging niet echt, maar ik heb een nogal sterk 'als ik het niet doe doet niemand het'-gevoel...
Het fitnessen staat nu al op een laag pitje, omdat ik er vaak gewoon niet meer aan toe kom. Het vrijwilligerswerk bij de volleybalkantine wil ik wel blijven doen, bij de ouderenvereniging niet echt, maar ik heb een nogal sterk 'als ik het niet doe doet niemand het'-gevoel...
woensdag 9 mei 2018 om 13:41
Als jij het niet doet neemt heus een ander het wel over, alleen bied waarschijnlijk niemand het nu aan omdat jij het toch al doet. Wat je als middenweg kan doen is aankondigen dat je ermee wilt stoppen en vragen hoeveel tijd zij denken nodig te hebben om een ander te vinden/'in te werken'. En als je vermoed dat dat langer is dan jij zou willen kan je zeggen van "per X ga ik stoppen" dan weten ze het ook en hebben ze ook tijd.pinda123 schreef: ↑09-05-2018 13:38Op dit moment is minder werken niet echt een optie, dit is een vrij nieuwe baan en ik heb zelf gekozen om fulltime te werken (sta ik ook nog achter), omdat ik ook nog vrij jong ben en ik juist nu veel wil werken/verdienen. Wellicht dat ik in de toekomst inderdaad minder ga werken.
woensdag 9 mei 2018 om 13:42
Ik vond het ook moeilijk om te stoppen met vrijwilligerswerk, heb het ook nog langer gedaan dan dat ik het echt leuk vond uit een soort plichtsgevoel. Maar toen ik de beslissing had genomen om te stoppen gaf dat veel lucht! Heb er geen spijt van. Jij bent niet verantwoordelijk voor die organisatie, al weet ik maar al te goed dat het zo kan voelen!pinda123 schreef: ↑09-05-2018 13:38Op dit moment is minder werken niet echt een optie, dit is een vrij nieuwe baan en ik heb zelf gekozen om fulltime te werken (sta ik ook nog achter), omdat ik ook nog vrij jong ben en ik juist nu veel wil werken/verdienen. Wellicht dat ik in de toekomst inderdaad minder ga werken.
woensdag 9 mei 2018 om 13:45
Ik zou een schoonmaakster nemen als je die nog niet hebt
Misschien stoppen met de fitness en er een keertje in de week yoga voor terugdoen, beweging die ook bijdraagt aan ontspanning
Als je je vrijwilligerswerk bij de ouderenvereniging al tegen je zin doet, stoppen
ik vind 2 keer per week volleybal trainen en elke week een wedstrijd ook best veel, dat geeft een behoorlijk dwang op je weekschema lijkt me. maar ik ben niet zo'n teamsporter dus ik zal dat wel niet begrijpen
Misschien stoppen met de fitness en er een keertje in de week yoga voor terugdoen, beweging die ook bijdraagt aan ontspanning
Als je je vrijwilligerswerk bij de ouderenvereniging al tegen je zin doet, stoppen
ik vind 2 keer per week volleybal trainen en elke week een wedstrijd ook best veel, dat geeft een behoorlijk dwang op je weekschema lijkt me. maar ik ben niet zo'n teamsporter dus ik zal dat wel niet begrijpen
woensdag 9 mei 2018 om 13:56
jawel hoor, een hoop blije gezichten en een voldaan gevoel, das ook heel wat waardredbulletje schreef: ↑09-05-2018 13:48En vrijwilligerswerk skippen, dat levert tenslotte niets op en kost alleen maar tijd.
woensdag 9 mei 2018 om 14:02
TO: is het niet handig om prioriteiten te gaan stellen en het een en ander te schrappen?
Ik ga niet bepalen voor jou wat, blijf doen wat je het leukste vind, simpel.
(En je leeft niet om te werken dus als jij het liefst iets minder wil werken, waarom niet.)
Ik vraag me altijd af of mensen wel echt genieten van hun leven en de dingen die ze doen als hun programma zo volgestout is en ze altijd rennen en vliegen.
Ik ga niet bepalen voor jou wat, blijf doen wat je het leukste vind, simpel.
(En je leeft niet om te werken dus als jij het liefst iets minder wil werken, waarom niet.)
Ik vraag me altijd af of mensen wel echt genieten van hun leven en de dingen die ze doen als hun programma zo volgestout is en ze altijd rennen en vliegen.
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 09-05-2018 14:55
58.47% gewijzigd