tikkende klok

11-12-2009 00:59 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ik ben een man van 38, kinderloos, en sinds maart dit jaar ben ik weer single. Heb eerst ff rustig aan gedaan, maar de laatste tijd heb ik toch de stoute schoenen weer aangetrokken en ben ik het dating-gebeuren in gedoken.

Heb een paar leuke dates gehad met leuke en gezellige dames, maar toch bekruipt me vaak een raar gevoel. Op de een of andere manier komt het gesprek iedere keer weer op kinderen krijgen. Op dat moment lijkt het wel alsof alle vrijblijvendheid weg is en dat ik tegenover een tikkende klok zit.

Nu maak ik er zelf geen geheim van dat ik zelf nog wel ooit kinderen zou willen, en natuurlijk speelt dat ook een rol bij mijn partnerkeuze, maar toch wil ik mijn keuze in de eerste plaats kiezen voor een leuke meid met wie ik het helemaal zie zitten.

Het gevoel dat me bekruipt is dat dat voor mijn date helemaal niet zo'n rol speelt. Ze wil gewoon een kind! Ik word daarbij beoordeeld op mijn potentieel als spermadonor en vader, en mijn potentieel als partner, vriend en minnaar lijkt van ondergeschikt belang.

Natuurlijk begrijp ik ook wel dat 35+ vrouwen niet zo veel kansen meer hebben, maar toch stoor ik me hier aan. Zou het toch wel op prijs stellen als mijn nieuwe vriendin me toch vooral als partner ziet, zodat we eerst eens van elkaar kunnen genieten voordat we aan dit soort definitieve keuzes toe komen...

dus dames, ik vraag me echt oprecht af hoe ik hier mee om moet gaan... hebben jullie tips voor me?
Kindervrije en gesterliseerde dames daten. Elninjoo bijvoorbeeld.
quote:Digitalis schreef op 11 december 2009 @ 01:01:

Kindervrije en gesterliseerde dames daten. Elninjoo bijvoorbeeld.

Hahahahaha!!!!

Maar idd, op zoek gaan naar 'n vrouw die juist beslist geen kinderen wil, dat is de enige garantie dat ze je niet als fokstier beoordeelt, maar als potentiele levenspartner.
Je bent inmiddels te oud voor de leuk.

Maar da's mijn mening.
Hahahaha Digi en Elninjoo!
Maar ik snap het wel, ik zou ook absoluut niet als broedmachine gezien willen worden. Ik wil dan zelf ook geen kinderen, da's misschien wel makkelijker dan als je ze ooit weleens wil.
Ik vind 'ze ooit wel 'ns willen' als je al 38 bent ook 'n beetje vreemd. Jij mag dan nog wel jaren in staat zijn te bevruchten, maar gun je 'n eventueel kind een hele oude vader? Je had al jaren eerder in 'n voorgaande relatie voor nageslacht moeten zorgen, dan had je nu gewoon 'n kindvrije vrouw kunnen zoeken voor relatie-qualitytime.
Beoordeel jij die vrouwen overigens niet? Want als je in de categorie 35+ zoekt, dan zal het ook wel snel moeten gebeuren aangezien je ze zelf ook wil. Kun je gewoon niet 'het wel zien' ipv ooit weleens kinderen willen? Dus daten met vrouwen die misschien een kinderwens hebben en niet overduidelijk voortplantingsneigingen hebben?
1/5 vd vrouwen die nu in vruchtbare leeftijd zijn wil geen kinderen, bij hoogopgeleiden is dat 1/4.

Als je dat date probleem wil omzeilen zou ik op deze groep gokken, en dan maar zien of jij je kinderwens niet ook n beetje (te)lang hebt uitgesteld. Kwaliteit van sperma gaat trouwens ook achteruit met ouder worden.
Tja, een 35+ vrouw met een kinderwens kan zich nou eenmaal niet zoveel tijdverspilling veroorloven en zal dus snel willen weten wat voor vlees ze in de kuip heeft.

De tijd die je je hebt om elkaar te leren kennen als partner is dus noodgedwongen beperkter dan voor twintigers. Anderzijds ben je ook op een leeftijd waarop je beter en sneller weet dan een twintiger of iemand echt goed bij je past.

Daarom zeg ik: ga gewoon uit van een termijn van een half jaar. In dat half jaar kun je elkaar leren kennen, leuke dingen

doen etc. maar na een half jaar moet je dan wel een moment hebben waarop je beiden besluit of je serieus met elkaar verder wilt.
Joop, je zegt het zelf al: alle vrijblijvendheid is weg. Zo is het dan bij jou.

Da's wennen op deze leeftijd denk ik.

Maar dan toch dat balletje opgooien over kinderen tijdens je eerste date, als 38-jarige man. Tja, houd dan je mond over kinderen.

Alleen werken jouw spermacellen decennia langer dan die eicellen.
quote:Mieomij schreef op 11 december 2009 @ 01:25:

Tja, een 35+ vrouw met een kinderwens kan zich nou eenmaal niet zoveel tijdverspilling veroorloven en zal dus snel willen weten wat voor vlees ze in de kuip heeft.De vraag is wat zo'n vrouw wil. Zo snel mogelijk een man om haar kinderwens te vervullen of een leuke man en dan maar kijken of het er nog van komt? Ik denk dat de laatste optie de meest gezonde basis is voor een goede relatie. Maar ja, ik heb bewust geen kinderen, dus ik snap de rammelende eierstokken en tikkende klokken sowieso niet.
Als ik bij een eerste date gelijk een vraag zou krijgen over kinderen krijgen zou ik me ook echt helemaal het apezuur schrikken, dus het is niet zo'n goede stap van die dames... Als je echt wil dat een man voor je weg rent moet je die vraag stellen. Aan de andere kant... ze willen waarschijnlijk geen tijd verliezen. Maar ja, wat kun je er op antwoorden? Je wil ze toch wel, alleen wel met de juiste partner en het is nog te vroeg op een eerste date om dat te zeggen...
quote:marvin_ schreef op 11 december 2009 @ 00:59:

Nu maak ik er zelf geen geheim van dat ik zelf nog wel ooit kinderen zou willen, en natuurlijk speelt dat ook een rol bij mijn partnerkeuze, maar toch wil ik mijn keuze in de eerste plaats kiezen voor een leuke meid met wie ik het helemaal zie zitten.

Het gevoel dat me bekruipt is dat dat voor mijn date helemaal niet zo'n rol speelt. Ze wil gewoon een kind! Ik word daarbij beoordeeld op mijn potentieel als spermadonor en vader, en mijn potentieel als partner, vriend en minnaar lijkt van ondergeschikt belang.

Natuurlijk begrijp ik ook wel dat 35+ vrouwen niet zo veel kansen meer hebben, maar toch stoor ik me hier aan. Zou het toch wel op prijs stellen als mijn nieuwe vriendin me toch vooral als partner ziet, zodat we eerst eens van elkaar kunnen genieten voordat we aan dit soort definitieve keuzes toe komen...

dus dames, ik vraag me echt oprecht af hoe ik hier mee om moet gaan... hebben jullie tips voor me?

Ik heb absoluut geen kinderwens, dus kom uit bij vrouwen van boven de 42, of vrouwen van in de dertig die al kinderen hebben en er (gelukkig) niet nog meer willen, of dames uit diezelfde leeftijds-categorie zonder kinderen en zonder kinderwens. Die laatsten zijn de meest ideale, alleen is het een erg kleine vijver waar je in vist.

"Zelf nog wel ooit kinderen zou willen": is wat vaag voor vrouwen die compleet door hormonen gestuurd worden, maar ik denk dat je tot nu toe een verkeerd soort dame hebt ontmoet: je hebt niet zes maanden nodig om elkaar goed te leren kennen, dat kan veel sneller. Vrouwen die er flink vaart achter zetten, duidelijk zijn plus weten wat ze willen: die moet je hebben.
Een kinderwens is een kinderwens. Alleen een leuke man en maar zien wat er van komt is niet genoeg. Ze wil niet aan het lijntje gehouden worden. Daarom nogmaals, na een half jaar duidelijkheid. Dan weet iedereen waar hij of zij aan toe is.
Marvin heeft zelf ook een kinderwens ooit.
Marvin: Nu maak ik er zelf geen geheim van dat ik zelf nog wel ooit kinderen zou willen, en natuurlijk speelt dat ook een rol bij mijn partnerkeuze, maar toch wil ik mijn keuze in de eerste plaats kiezen voor een leuke meid met wie ik het helemaal zie zitten.

Ja heikel blijft het.
quote:marvin_ schreef op 11 december 2009 @ 00:59:

Op de een of andere manier komt het gesprek iedere keer weer op kinderen krijgen.

Nu maak ik er zelf geen geheim van dat ik zelf nog wel ooit kinderen zou willen, en natuurlijk speelt dat ook een rol bij mijn partnerkeuze

Wie zorgt er dan voor dat dat steeds het onderwerp van gesprek wordt?

En edit: och, milo en ik zitten op één lijn, blijkt.
Weet je wat het is: Als je een meid hebt getroffen waar je echt wat mee wilt, dan maakt het geen flikker uit of ze nou vandaag, morgen of over een half jaar over kinderen begint.

Zolang haar wens je tegen de borst stuit, niets mee beginnen.

Of ben jij zo iemand van langzaamaan elkaar leren kennen, dan misschien een relatie, en dat dat best maanden kan duren enzo? Ook goed, maar maak dat dan snel duidelijk. Zoals al eerder is gezegd, een meid van 35+ heeft weinig tijd en wil graag snel weten waar ze aan toe is. 6 Jaar aftasten is er niet meer bij wat dat betreft, daarvoor ben jij te laat.
Die dames laten gewoon weten wat ze willen, je vertelt dat snel, omdat je geen zin hebt om te horen na een half jaar, maar ik wil helemaal nooit kinderen! Je eerste paar dates zijn toch ook daarvoor? Je kijkt of je elkaar leuk vind, of je dezelfde toekomstvisie hebt. Waarom zou je niet gelijk zeggen wat je wilt? Dat jij jezelf dan als donor ziet, zegt mijn inziens meer over jou, dan over hun. Als je er niet gelijk over wilt praten, kun je dat toch ook heel vriendelijk verzoeken? Ik vind jou trouwens wel wat oud om ooit nog een gezin te beginnen, maar goed dat is mijn persoonlijke mening.. Je zaadjes kunnen misschien wel tot je 70ste mee, maar worden kinderen daar gelukkig van, een bejaarde pa? Als ik jou was, zou ik dus ook maar snel duidelijk willen weten wat de dame wil... Veel succes met je date avondturen!
Als je op je 38ste 'ooit nog wel eens kinderen wilt', lijkt het me niet slim om te gaan daten met vrouwen die 35+ zijn. Die hebben namelijk geen tijd voor 'ooit nog wel eens'.

Misschien is het zinniger je te richten op jongere vrouwen die (nog) niet zo gefocust zijn op het krijgen van kinderen.

Overigens ben ik het ermee eens dat je als man ook het belang van je kinderen voor ogen zou moeten houden en het krijgen van kinderen niet eindeloos uit moet stellen, enkel omdat het kan.
The time is now
Wil ik net iets zeggen over jongere dames is Banba mij al voor: franse mosterd derhalve
Ik heb man al voor de eerste date gezegd geen kinderen te willen. Duidelijkheid voor alles. Maar ik ben dus ook al bezet.

Je hebt volgens mij 2 keuzes: jongere vrouwen daten of niet daten.
maar Marvin, wat doe jij dan als een vrouw aangeeft juist GEEN kinderen te willen..

Aangezien jij zelf ook aangeeft zelf kinderen te willen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik denk dat je je moet realiseren dat het voor de dames in kwestie haast niet anders kan dan dat onderwerp op de agenda zetten. Ik ga ervan uit dat de meeste dames een kind willen in een goede stabiele relatie. Zij kunnen lastig een half jaar kijken hoe het gaat zonder de wens uit te spreken een kind te willen, tijd is kostbaar. Wat gebeurt er als je aangeeft dat in de toekomst ook te willen, en dat jijzelf boven alles een fijne relatie wilt opbouwen? Haken zij dan af? Of haak je zelf af omdat het te benauwd wordt voor je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven