Tinder - frustraties van een man

10-08-2019 10:48 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals heel veel singles zit ik op Tinder, ongeveer een jaar nu. Na mijn aanvankelijke enthousiasme (spannend! swipen!), is mijn stemming geleidelijk verslechterd tot op het punt dat ik ronduit gefrustreerd en wrokkig was.

Tinder was ooit bedoeld als scharrel-app, als de hetero-variant van de homo-app Grinder. Maar zo lang ik Tinder gebruik is een niet te missen trend dat vrouwen (misschien mannen ook? Dat is voor mij moeilijk te weten) gebruiken/misbruiken als relatie-app. Deze ontwikkeling heeft inmiddels een dermate grote omvang gekregen dat het hele karakter van Tinder erdoor is aangetast (afgaande op mijn ervaringen in ieder geval).

Natuurlijk is het nog steeds mogelijk om ONS's of FWB's te regelen via Tinder, maar je merkt gewoon dat je er absoluut niet (meer) van kan uitgaan dat dat ook de insteek aan de andere kant is. Het gevolg is dat je grote aantallen profielen moet spitten en eindeloze chats moet hebben om je ervan te verzekeren dat de ander uberhaupt tot de (bedoelde) Tinder-doelgroep behoort. Het ideaal van Tinder als efficient communicatiemiddel tussen gelijkgezinden is daarmee helemaal verdwenen.

Ik merk dat ik niet alleen teleurgesteld ben over de effectiviteit van de app (die ooit begon als een prachtig idee), maar dat mijn vertrouwen in vrouwen er ook onder te lijden heeft. Het is me al zo vaak gebeurd dat ik in een leuke chat zat, en dat na een paar uur alsnog de aap uit de mouw kwam: de dame blijkt een serieuze relatie te zoeken en pertinent NIET open te staan voor casual sex. Vaak melden deze vrouwen dat ook niet op hun profiel, waardoor je je al helemaal bedonderd voelt. Na een aantal maanden Tinderen heb je soms bijna het gevoel dat geen enkele vrouw nog te vertrouwen is (even gechargeerd).

De belangrijkste reden waarom deze vrouwen Tinder lijken te gebruiken (in plaats van zich te beperken tot Parship of relatieplanet) is simpelweg..... dat het kan. Tinder is makkelijk, Tinder is gratis, dus waarom niet? Het is voor hen gewoon een extra loterij die misschien wat oplevert en misschien ook niet. Het lijkt hen totaal niet te deren dat er ook nog andere mensen op de app zitten en dat ze het verpesten voor de oorspronkelijke gebruikers. Soms tref je zelfs vrouwen die de wereld op zijn kop zetten en jou verwijten dat je een scharrel zoekt!

Hoe zien andere mannen dit? Herkennen jullie mijn beeld dat heel veel Tinder-vrouwen op zoek zijn naar een relatie? En wat vinden de Viva-vrouwen hiervan? Trek ik misschien de verkeerde types aan? Of vinden jullie dat Tinder voor iedereen is?
viva-amber schreef:
10-08-2019 13:39
Je kan ook het uitgaansleven induiken.
Zal ik in het geval van TO uit eigen veiligheidsoverwegingen niet doen want stel dat dames daar een relatie zoeken dan vliegen de barkrukken door het rond, en krijg je glasscherven om je oren. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Met t-shirt: ik wil alleen seks!

En op de achterkant: shit weer niet gelukt!

Vroeger lukte het allemaal wel! Hoe zou dat nou komen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vul gewoon je profiel in conform wie jij bent. "Ietwat wereldvreemde man op zoek naar seks zonder verplichtingen" lijkt mij een passende koptekst.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 11:39
Jij vindt het geen logische inconsistentie dat ik te "sneu" en "niet leuk" zou zijn voor een seksdate, maar wel relatiemateriaal ben?
Ze zijn er zo achter dat jij geen relatiemateriaal bent.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 12:28
Okee, laat ik het over een andere boeg gooien.

Zou het niet voor alle partijen beter zijn als Tinder een (nog) duidelijker profiel krijgt? Of zich opsplitst in twee varianten: Tinder-casual en Tinder-relaties?
Okay, dan krijgen we dus een Tinder met 90% mannen en een ander met 90% vrouwen.

Dat is ook waarom je het niet op je profiel wilt zetten, he? Je wilt een ONS, maar ook vissen in de relatie-vrouwen vijver.
Alle reacties Link kopieren
Ja kan, uiterlijk zie je meteen en de rest duurt even voordat je het door hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat een (wereld)vreemde klacht over Tinder dit! Wees blij dat het er überhaupt is en ook nog gratis (zogenaamd). Nu ik toch de kans krijg wil ik met terugwerkende kracht klagen dat ik helemaal geen Tinder had omdat het niet bestond, zelfs niet gewoon voor een relatie.
Ik vind het dus wel herkenbaar, en ik ben een vrouw nota bene. Mensen die heel erg op zoek zijn naar een relatie komen al snel een beetje geforceerd over wanneer je zelf wat meer casual in het leven staat. Dat was voor mij altijd een reden om met een grote boog om de “serieuze” sites als relatieplanet heen te lopen. Tinder was in het begin echt leuk omdat het heel ongedwongen is. De laatste keer dat ik het deed (iets van anderhalf jaar terug) was het net zo opgeprikt geworden als relatieplanet eerder was. Met profielen met lijstjes, geforceerde openingszinnen en al het andere dat internetdaten zo vreselijk ongemakkelijk maakt.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik het niet per se leuk of bevorderlijk om het heel erg expliciet (in mijn profiel en/of tijdens de chat) over seks te hebben.

Ik presenteer me zelf liever als een serieuze, intellectuele man die wat te melden heeft en die een leuk gesprek op gang kan houden;.

Ik ben bang dat wanneer ik op mijn profiel zet dat ik seksdates zoek, dat ik een verkeerd beeld geef van wie ik ben. Ook met de waarheid kun je 'liegen'. Zo ben ik wel eens in een parenclub geweest, maar toch ben ik geen 'parenclubganger' (als jullie snappen wat ik bedoel).

Ik zoek eigenlijk vrouwen om seks mee te hebben die zelf eigenlijk niet het type zijn om 'zomaar' seks te hebben en die ook vallen op een meer 'serieus' (althans ogenschijnlijk) type als ik.

Snappen jullie me nog?
Wat maak jij het jezelf moeilijk zeg.. Mijn god.
Juist door zo onecht te zijn, stoot je mensen af! En vind ik je allesbehalve overkomen als een serieuze, intellectuele man. Eerder een onzekere, wanhopige man. En dat straalt ook vast van je Tinder af..
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 16:52


Ik ben bang dat wanneer ik op mijn profiel zet dat ik seksdates zoek, dat ik een verkeerd beeld geef van wie ik ben.
Je bent gewoon niet lekker genoeg voor vrouwen die random seks zoeken.
Dan nog is je intentie hetzelfde toch?

Je zoekt geen relatie, alleen sex.
Maar je wil t wel met een vrouw die t zelf niet zo zou doen...dus die geen sex zou hebben puur voor de sex. Of snap ik dat verkeerd?
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 16:52
Snappen jullie me nog?

Ja. Je wilt dingen die jijzelf eigenlijk associeert met mensen waar je je mijlenver boven verheven voelt.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 16:52


Ik presenteer me zelf liever als een serieuze, intellectuele man die wat te melden heeft en die een leuk gesprek op gang kan houden;.

Och mijn hemel, moeten ze eerst nog semi intellectueel geneuzel aanhoren voor er geneukt kan worden. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
10-08-2019 16:58
Je bent gewoon niet lekker genoeg voor vrouwen die random seks zoeken.
Vind je dat een aardige opmerking? Stel dat het waar zou zijn, dan zou het kwetsen toch?
swannie12 schreef:
10-08-2019 16:58
Je bent gewoon niet lekker genoeg voor vrouwen die random seks zoeken.

Dit dus.
Als ik random seks zoek is de kroeg sneller, op Tinder moet het dan echt wel een bloedmooie man zijn wil ik op een alleen seks profiel ingaan.
Alle reacties Link kopieren
Jaja.
Je verwacht eerlijkheid in het profieltekstje van die vrouwen over hun relatiewens, maar je wil zelf niet eerlijk zijn in je profieltekstje over je alleen-sekswens. Bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 16:52


Snappen jullie me nog?

Ik denk dat je zelfbeeld niet zo strookt met wat je eigenlijk bent.
Of ben je zo'n man die denkt dat vrouwen van quasi-intellectueel gelul houden?

Een werkelijk grappige, intelligente man met zelfspot is namelijk een heel ander verhaal dan wat jij hier probeert te verkopen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Lolll. Wat raar dit. Als jij zo graag seks wil dan moet je je lekker een hoer bestellen.
of ben je daar te gierig voor?


Het is logisch dat een vrouw niet altijd zit te wachten op seks aangezien wij dit van 388439493953 andere kneuzen ook kunnen krijgen.


Je moet NIET denken elke vrouw op tinder standaard op een lul staat te wachten. Vrouwen hebben wel wat beters te doen!
Eigenlijk hou je dus de echte intenties verborgen omdat je denkt dat je zo meer kans hebt op seks. Het probleem is dan dat veel meer mannen op deze manier te werk gaan. Je bent nog steeds 1 van vele mannen waar een vrouw uit kan kiezen.

Bovendien denk ik dat deze manier van werken jouw kansen verslechtert bij vrouwen die wel een scharrel willen. Die willen geen semi-intellectueel gedoe van iemand die ze zeer waarschijnlijk op grond van de foto al naar links zouden swipen.

En in beide gevallen onderschat jij vrouwen, want die hebben ook wel door dat je niet bent zoals je je voordoet.

Ik tel 3 afknappers per categorie. Intentie, uiterlijk en betrouwbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 16:52
Overigens vind ik het niet per se leuk of bevorderlijk om het heel erg expliciet (in mijn profiel en/of tijdens de chat) over seks te hebben.

Ik presenteer me zelf liever als een serieuze, intellectuele man die wat te melden heeft en die een leuk gesprek op gang kan houden;.

Ik ben bang dat wanneer ik op mijn profiel zet dat ik seksdates zoek, dat ik een verkeerd beeld geef van wie ik ben. Ook met de waarheid kun je 'liegen'. Zo ben ik wel eens in een parenclub geweest, maar toch ben ik geen 'parenclubganger' (als jullie snappen wat ik bedoel).

Ik zoek eigenlijk vrouwen om seks mee te hebben die zelf eigenlijk niet het type zijn om 'zomaar' seks te hebben en die ook vallen op een meer 'serieus' (althans ogenschijnlijk) type als ik.

Snappen jullie me nog?
Kortom, je zegt dat je een seksdate wilt, maar dat wil je niet vermelden op je tinderaccount :bonk:
Daarnaast maak je het zelf ook moeilijk om geslachtsgemeenschap te krijgen.

Huur een hoer en vier het.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
10-08-2019 17:27
Eigenlijk hou je dus de echte intenties verborgen omdat je denkt dat je zo meer kans hebt op seks.
Nee, omdat ik het geen leuke dynamiek vind geven aan het gesprek en het contact wat er uit volgt.

Zelfs in een sekscontact vind ik het leuk als er een klik en een bepaalde chemie is. Wanneer Tinder al gedefinieerd zou zijn als seks-app en je elkaars intenties al zou kennen, dan kun je je verder juist richten op de niet-seksuele klik. Maar doordat het vaag is wie wat zoekt, moet je te snel te expliciet worden wat vervolgens de leuke sfeer kan verpesten.

Dus hoe neutraler/ambiguer/vager de app, des te seksueler en oninteressanter de chats. Hoe seksueler de app, hoe leuker en echter het contact.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
10-08-2019 17:27

Ik tel 3 afknappers per categorie. Intentie, uiterlijk en betrouwbaarheid.
Toch heb ik nog steeds seks met heel veel verschillende vrouwen. Het probleem is alleen dat het heel veel energie kost. Maar ook dat mensen elkaar teleurstellen doordat de verwachtingen en intenties niet altijd overeenkomen. Wat weer inherent is aan de steeds minder duidelijke identiteit van Tinder.
Ga op adult match en leef je uit!
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 16:52
Overigens vind ik het niet per se leuk of bevorderlijk om het heel erg expliciet (in mijn profiel en/of tijdens de chat) over seks te hebben.

Ik presenteer me zelf liever als een serieuze, intellectuele man die wat te melden heeft en die een leuk gesprek op gang kan houden;.

Ik ben bang dat wanneer ik op mijn profiel zet dat ik seksdates zoek, dat ik een verkeerd beeld geef van wie ik ben. Ook met de waarheid kun je 'liegen'. Zo ben ik wel eens in een parenclub geweest, maar toch ben ik geen 'parenclubganger' (als jullie snappen wat ik bedoel).

Ik zoek eigenlijk vrouwen om seks mee te hebben die zelf eigenlijk niet het type zijn om 'zomaar' seks te hebben en die ook vallen op een meer 'serieus' (althans ogenschijnlijk) type als ik.

Snappen jullie me nog?
Misschien wil je gewoon wel teveel en alles tegelijk en ook nu!

De werkelijkheid ís toch ook dat je seksdates zoekt? Je wilt alleen niet weggezet worden als het eendimensionale, stereotype man die op Tinder zit om snelle seks te scoren. Want je hebt ook inhoudelijk nog iets te melden en je zoekt vrouwen met een driecijferig IQ die daarop aansluiten. Mijn aanname is dat als je jezelf als serieuze kandidaat presenteert, je ook sneller types treft die iets serieuzers dan snelle seks zoeken. Om dat te voorkomen dan wellicht toch maar in je profiel vermelden dat je vooral seks zoekt en dan maar zien wat er aan de strijkstok blijft hangen.

Mijn eigen ervaring met Tinder is vergelijkbaar met wat er eerder al werd geschreven; ook “serieuze” vrouwen willen seks. Je moet het alleen niet als uitgangspunt voor een date zien en zo verkrampt najagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven