Tinder - frustraties van een man

10-08-2019 10:48 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals heel veel singles zit ik op Tinder, ongeveer een jaar nu. Na mijn aanvankelijke enthousiasme (spannend! swipen!), is mijn stemming geleidelijk verslechterd tot op het punt dat ik ronduit gefrustreerd en wrokkig was.

Tinder was ooit bedoeld als scharrel-app, als de hetero-variant van de homo-app Grinder. Maar zo lang ik Tinder gebruik is een niet te missen trend dat vrouwen (misschien mannen ook? Dat is voor mij moeilijk te weten) gebruiken/misbruiken als relatie-app. Deze ontwikkeling heeft inmiddels een dermate grote omvang gekregen dat het hele karakter van Tinder erdoor is aangetast (afgaande op mijn ervaringen in ieder geval).

Natuurlijk is het nog steeds mogelijk om ONS's of FWB's te regelen via Tinder, maar je merkt gewoon dat je er absoluut niet (meer) van kan uitgaan dat dat ook de insteek aan de andere kant is. Het gevolg is dat je grote aantallen profielen moet spitten en eindeloze chats moet hebben om je ervan te verzekeren dat de ander uberhaupt tot de (bedoelde) Tinder-doelgroep behoort. Het ideaal van Tinder als efficient communicatiemiddel tussen gelijkgezinden is daarmee helemaal verdwenen.

Ik merk dat ik niet alleen teleurgesteld ben over de effectiviteit van de app (die ooit begon als een prachtig idee), maar dat mijn vertrouwen in vrouwen er ook onder te lijden heeft. Het is me al zo vaak gebeurd dat ik in een leuke chat zat, en dat na een paar uur alsnog de aap uit de mouw kwam: de dame blijkt een serieuze relatie te zoeken en pertinent NIET open te staan voor casual sex. Vaak melden deze vrouwen dat ook niet op hun profiel, waardoor je je al helemaal bedonderd voelt. Na een aantal maanden Tinderen heb je soms bijna het gevoel dat geen enkele vrouw nog te vertrouwen is (even gechargeerd).

De belangrijkste reden waarom deze vrouwen Tinder lijken te gebruiken (in plaats van zich te beperken tot Parship of relatieplanet) is simpelweg..... dat het kan. Tinder is makkelijk, Tinder is gratis, dus waarom niet? Het is voor hen gewoon een extra loterij die misschien wat oplevert en misschien ook niet. Het lijkt hen totaal niet te deren dat er ook nog andere mensen op de app zitten en dat ze het verpesten voor de oorspronkelijke gebruikers. Soms tref je zelfs vrouwen die de wereld op zijn kop zetten en jou verwijten dat je een scharrel zoekt!

Hoe zien andere mannen dit? Herkennen jullie mijn beeld dat heel veel Tinder-vrouwen op zoek zijn naar een relatie? En wat vinden de Viva-vrouwen hiervan? Trek ik misschien de verkeerde types aan? Of vinden jullie dat Tinder voor iedereen is?
Alle reacties Link kopieren
Je bent grappig, daten?
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
10-08-2019 12:33
Hahaha. Tinder is een commercieel bedrijf niet een liefdadigheid project om mensen aan sex te helpen :there:
Je mist mijn punt volledig.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 12:28
Okee, laat ik het over een andere boeg gooien.

Zou het niet voor alle partijen beter zijn als Tinder een (nog) duidelijker profiel krijgt? Of zich opsplitst in twee varianten: Tinder-casual en Tinder-relaties?

Nee, want er is geen vrouw die zich daarvoor aanmeldt.

De meeste vrouwen willen in mijn ervaring best casual seks, maar alleen als er buiten dat ook nog gewoon gezellig gebabbeld en gedate wordt. Dat ze uiteindelijk een relatie zoeken is daarbij volledig irrelevant. Laat je daar niet door afschrikken.

En als ze vragen wat jij zoekt op Tinder, zeg je 'een leuk contact en wie weet wat daaruit voort kan komen.'

Je moet af van het idee dat jij iets te willen hebt op Tinder. Zolang je er niet uitziet als god's gift to women, zijn het de vrouwen die de regels bepalen. Alleen al het verschil in matches is enorm. Jij hebt er misschien 1 per dag, bij de gemiddelde vrouw is zo'n beetje iedereen die ze naar rechts swipen een match.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 11:51
Tenzij Tinder op die manier ten onder gaat aan het eigen succes.

Soms kan het beter zijn om relatief klein te zijn dan zo groot en onbruikbaar dat iedereen er op afknapt.
Als ze het anders hadden gewild hadden we wel koers gewijzigd. Kennelijk waren ze in April nog de bestverdienende app ter wereld.https://www.emerce.nl/nieuws/tinder-bes ... wereldwijd

Maar kennelijk weet jij het beter? Jemig, het gaat er bij jou niet echt in dat alleen omdat jij iets wil dat nog niet betekend dat de wereld (of Tinder en haar gebruikers) zich daar naar voegt...
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
ywtje schreef:
10-08-2019 12:34
Begin je eigen seks app! Tinder is wat het is en kan er weinig aan doen dat jij het volledig verkeerd interpreteert.
Dat wou ik net zeggen, of meld je aan op paiq kun je aangeven dat je seks zoekt en hoe belangrijk je het vind. En wordt je er waarschijnlijk op gematcht
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
10-08-2019 12:38
Je bent grappig, daten?
Is dat niet verboden hier?
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 12:10
Volgens mij is Tinder expliciet ontwikkeld als de hetero-variant van Grinder.
Tinder is gemaakt om geld te verdienen. Kennelijk valt er op de manier zoals het nu werkt genoeg te verdienen en zien de makers geen noodzaak het te veranderen.

Daarbij, volgens mij spraken gebruikers erover als hetero Grindr variant, niet per se dat het ook met die opzet (seksdates ipv daten voor relaties) was opgezet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 12:39
Je mist mijn punt volledig.
Haha nee jij snapt het concept tinder niet. Dus dan kan je een punt willen maken, maar dat punt raakt kant nog wal.

Ik zou zeggen bedenk een eigen sex-app wie weet word je er nog rijk mee ook ;)
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
10-08-2019 12:45
Tinder is gemaakt om geld te verdienen. Kennelijk valt er op de manier zoals het nu werkt genoeg te verdienen en zien de makers geen noodzaak het te veranderen.

Daarbij, volgens mij spraken gebruikers erover als hetero Grindr variant, niet per se dat het ook met die opzet (seksdates ipv daten voor relaties) was opgezet.
Precies, zolang vele gebruikers er gebruik van maken en dat het bedrijf veel winst krijgt hoeft er niks veranderd worden. Als de app langzamerhand dood gaat, dan pas komt er verandering.
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
10-08-2019 12:45
Tinder is gemaakt om geld te verdienen. Kennelijk valt er op de manier zoals het nu werkt genoeg te verdienen en zien de makers geen noodzaak het te veranderen.

Daarbij, volgens mij spraken gebruikers erover als hetero Grindr variant, niet per se dat het ook met die opzet (seksdates ipv daten voor relaties) was opgezet.
Nee precies, Grindr is gewoon Tinder voor homoseksuelen. Dat mannen die app gebruiken om elkaar te pas en te onpas in de bosjes af te trekken is een ander verhaal.
Attraverso schreef:
10-08-2019 12:38
Je bent grappig, daten?
:lol: Moet je wel seksen he
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 11:27
Hoe kom je erbij dat ik recht op seks meen te hebben?

Overigens lukt het me wel degelijk om (veel) seksdates te regelen, al kost dat wel heel veel tijd en moeite en frustratie/miscommunicatie doordat de meerderheid van de vrouwen voor een relatie gaat.

Tot slot: als ze me echt zo'n sneue rukker zouden vinden, waarom willen ze dan wel een relatie met me? Het lijkt me dat een ONS met een sneue rukker minder erg is dan een toekomst opbouwen met zo iemand?
Dat straal je nogal uit met je posts, als jij maar aan je trekken komt.
Gutgut en dan moet je moeite doen om een sexdate te regelen, je hebt t maar zwaar....

Als ze alleen nog maar online met je gesproken hebben dan is het vrij normaal om intenties duidelijk te maken, dat voorkomt miscommunicatie, dat ze zeggen een relatie te willen wil niet zeggen dat ze direct een met jou willen.
Voortaan gelijk in de eerste zin, of beter nog, in je profiel zetten dat je alleen sex wilt, scheelt je een hoop werk en moeite en frustratie enzo.
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
10-08-2019 12:08
Je nick is in combinatie met je topic toch wat opmerkelijk
https://nl.wikipedia.org/wiki/Orpheus_en_Eurydice

Ja dat vroeg ik in één van zijn vorige topics ook al, vanwaar Orpheus?
Orpheus schijnt het overigens na de dood van Eurydice, (en zijn onvermogen haar te vertrouwen toen ze hem de onderwereld uit mocht volgen) bij de mannenliefde gehouden te hebben. Misschien is dat toch ook het beste idee voor TO. Via Grindr zal hij veel gemakkelijker beet krijgen, keer op keer.
nounou
Tinder is voor alles, voor een kop koffie in een onbekende stad tot huwelijk met 16 kinderen en alles er tussenin.

Ik ken mijn vriend via Tinder. Beide hadden we een relatiewens, maar alleen voor iemand speciaals. Hij heeft wel ONS gehad via Tinder voor mij. Ik had m'n eigen adresboekje al voor casual sex, dus geen interesse in seks met onbekenden.

Waarom niet op Relatieplanet of een andere betaalde datingsite? Omdat de knappe mensen niet gaan betalen voor een date. En ik wilde alleen een knappe vent.
anoniem_203514 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 12:57
3.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
10-08-2019 12:48
Nee precies, Grindr is gewoon Tinder voor homoseksuelen. Dat mannen die app gebruiken om elkaar te pas en te onpas in de bosjes af te trekken is een ander verhaal.
Ook daar slaat het relatie virus toe! Ik ken meerdere stellen die elkaar via Grindr hebben leren kennen, en toen verkering kregen. Het zou verboden moeten worden.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Wat mij heel erg opvalt op Tinder, is dat veel mannen die op zoek zijn naar bijvoorbeeld een scharrel/ONS/FWB, foto's er op hebben staan van of alleen een ontbloot bovenlijf, een zonsondergang, schunnige teksten. Oh of foto's van vrouwen in onderdanige posities. Mr Grey van 50 shades of grey is ook favoriet.

Ik heb ook een periode gescharreld via Tinder en een aantal sexdates gehad maar no way dat ik zo'n soort profiel naar rechts zou swypen.

En eindeloze chats, TO, doe je toch zelf. Lijkt me een kleine moeite om op je profiel aan te geven wat je zoekt (en goede foto's van jezelf er op te zetten!)

En als je dan in gesprek komt, snel te vragen wat de vrouw zoekt en, indien mogelijk, ook snel een afspraak te plannen.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
10-08-2019 12:56
Ja dat vroeg ik in één van zijn vorige topics ook al, vanwaar Orpheus?
Die werd door de Maenaden gedood omdat hij geen seks met ze wilde hebben. Dat lijkt onze TO natuurlijk prachtig, vrouwen die hem zo begeren dat nee geen antwoord is.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
10-08-2019 12:56
Ook daar slaat het relatie virus toe! Ik ken meerdere stellen die elkaar via Grindr hebben leren kennen, en toen verkering kregen. Het zou verboden moeten worden.
Gatverdamme, zijn ze nou helemaal gek geworden.
Een bansysteem voor mensen die een relatie willen, stel ik voor.
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
10-08-2019 13:02
Die werd door de Maenaden gedood omdat hij geen seks met ze wilde hebben. Dat lijkt onze TO natuurlijk prachtig, vrouwen die hem zo begeren dat nee geen antwoord is.

Ja, uiteindelijk wel.
Ik vond net zelfs een link met Beethoven (hallo Thierry B. :proud: ):
https://books.google.nl/books?id=rdteDA ... de&f=false
nounou
Ik snap je hoor to! Ik heb hetzelfde gevoel wel eens over mannen op vrouwenfora. Niet over alle mannen maar diegene die maar blijven zeiken over vrouwen. Bv mannen die blijven zeuren dat de vrouwtjes hun benen niet willen uit elkaar willen doen voor hun gouden pik. Ik denk dan ook vaak, joh kruip eens snel terug naar een forum als fok.
Alle reacties Link kopieren
Maar...die frustratie voorkom je toch door in je profiel te zetten waar je naar op zoek bent. Hoe moeilijk is dat. Daar los je het dan toch mee op.
Alle reacties Link kopieren
tijgeroogje schreef:
10-08-2019 13:19
Maar...die frustratie voorkom je toch door in je profiel te zetten waar je naar op zoek bent. Hoe moeilijk is dat. Daar los je het dan toch mee op.
Omdat dat niet zou moeten hoeven volgens hem, omdat op zoek zijn naar casual seks de standaard zou moeten zijn ‘want zo is het ooit bedoeld’. Tot die romantische zielen het kwamen verpesten :cry:
Alle reacties Link kopieren
tijgeroogje schreef:
10-08-2019 13:19
Maar...die frustratie voorkom je toch door in je profiel te zetten waar je naar op zoek bent. Hoe moeilijk is dat. Daar los je het dan toch mee op.
Maar dat is de omgekeerde wereld volgens TO. Dan zou hij een knieval doen voor de werkelijkheid in plaats van de werkelijkheid voor hem. Terwijl hij gelijk heeft.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik (vrouw) heb een jaar of 5 geleden veel getinderd en toen was het inderdaad heel casual allemaal. Dat was leuk, je ging gewoon wat drinken en dan zag je wel wat er van kwam. Het was ook helemaal niet standaard om een profiel in te vullen, bijna niemand deed dat. En daar ontstonden in mijn omgeving dus ook wel relaties van, gewoon spontaan.

Op een gegeven moment veranderde dat en kwamen er allemaal lijstjes met wat mensen wel en niet wilden en aan verwachtingen hadden. Ik vond het verschrikkelijk geforceerd worden allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook het uitgaansleven induiken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven