Tips gevraagd voor date met eigen partner

23-02-2009 19:18 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben op zoek naar leuke tips om, in ons geval na 13 jaar, in onze relatie weer een beetje "samen" te krijgen.

Door drukte en het krijgen van een zoontje zijn we steeds minder tijd voor elkaar gaan krijgen en ook maken...Met als gevolg dat het vlammetje wel een heel erg klein waakvlammetje is geworden.

Hier hebben we uitgebreid over gesproken en willen er ook graag samen wat aan doen. Nu plannen we om de 2 weken een date voor en met elkaar, thuis of buiten de deur.

We zijn bv naar de sauna, bios, restaurant geweest en thuis vele malen uitgebreid samen gekookt, massage, goede gesprekken. enz.

Nu wil het geval dat het weer mijn beurt is en ik een beetje uit verzonnen ben. Hebben jullie misschien nog een leuke tip (niet de vakantie uitzoeken of de belasting regelen )

Al vast bedankt...enne doe er misschien zelf ook je voordeel mee, het is echt aan te raden
quote:tilalia2 schreef op 23 februari 2009 @ 20:40:

[...]

Is op zich leuk, maar misschien niet als je elkaar weer aan het ontdekken bent: Barcelona is zo mooi en je moet er zoveel zien, dat je misschien niet zo goed aan elkaar toekomt.weekendje finland dan: maar 'n paar uur daglicht en de rest van de tijd de gelegenheid voor de sauna en 't bed!
quote:elninjoo schreef op 23 februari 2009 @ 22:02:

[...]

weekendje finland dan: maar 'n paar uur daglicht en de rest van de tijd de gelegenheid voor de sauna en 't bed! Da's beter!
Echt leuk dat jullie zo mee denken!

Dit is gewoon relatietherapie voor ons. Het is, waarschijnlijk voor iedereen, soms gewoon hard werken om nog een beetje "samengevoel" te hebben. En ik moet zeggen het werkt echt. Toen we er mee begonnen zaten we echt in een dip, dat gaat nu echt heel veel beter. En het eigenlijk best wel heel leuk om iets voor elkaar te verzinnen en dat dan ook tot het laatst geheim te houden.

Maar het mogen gewoon echt simpele dingen zijn. Zo had hij bijvoorbeeld vorige keer een sushiworkshop bedacht, gewoon in onze eigen keuken, samen sushi maken en eten. Nou, dat vond ik helemaal een leuk idee... en ja ik wil natuurlijk ook met iets leuks komen.
Ik heb het bedacht! We gaan schilderen. Ik heb nog 2 lijsten liggen waar eigenlijk nog iets leuks in moet. Lekker crea met verf. Ben benieuwd. Denk dat ik veel weerstand bij hem tegen kom, maar daar kunnen we het dan gelijk even over hebben :-)

Verder heb ik lekker eten gekocht wat ik klaarmaak als de kleine in bed ligt. Komt helemaal goed!

Maar als jullie nog meer ideeen hebben...kom maar op, want over 4 weken mag ik alweer!
Ja, weet je wat leuk is als je gaat schilderen: echt samen schilderen, wel om de beurt maar ieder een deel van hetzelfde schilderij. Man en ik hebben dat eens gedaan met het onderwerp Adam en Eva, hij schilderde Adams en ik Eva's erbij, en andersom. Daar hebben we een hilarische serie mee gemaakt. :-)
quote:javaaar schreef op 24 februari 2009 @ 09:12:

Echt leuk dat jullie zo mee denken!

Dit is gewoon relatietherapie voor ons. Het is, waarschijnlijk voor iedereen, soms gewoon hard werken om nog een beetje "samengevoel" te hebben. En ik moet zeggen het werkt echt. Toen we er mee begonnen zaten we echt in een dip, dat gaat nu echt heel veel beter.

Ik ken het gevoel hoor. Lief en ik hebben het het afgelopen jaar zo ontzettend hectisch druk gehad (verhuizing van BE naar NL regelen, verhuizen, settelen, ontdekken dat ons budget toch wel drastisch gedaald was ten opzichte van luxe expat leven, ik me stierlijk vervelen, dus baan zoeken, Jom naar creche MK naar school, en maar regelen regelen regelen, Lief draait al maanden eigenlijk 2 banen omdat zijn internationale werkgever last heeft van de kredietcrisis en we zien elkaar dus echt doordeweeks gemiddeld maar een uurtje per dag. Da's te weinig.

Dus komend weekend zitten we in een hotelletje in de middle of niks. en passen mijn ouders op de kinderen
Ow leuk! Was wel van plan om ook echt samen iets te maken, maar een thema is wel een goeie...Heb nog 1 dag om het te bedenken

Fijn weekend Tilalia, lekker zo na/in al die drukte!
Ik zal wel zeuren .... maar is het niet leuker om iets te doen wat je partner ook echt leuk vind ? of is dat niet de bedoeling ervan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mja, kan me beiden eigenlijk wel voorstellen BGB; aan de ene kant is het samen ongecompiceerd fijn hebben goed voor je relatie, aan de andere kant is dingen bespreekbaar maken en niet uit de weg gaan onder het mom van 'druk' soms ook wel eens goed.
BGB, tuurlijk is het leuk om dingen te doen die we samen leuk vinden...maar dat hebben we natuurlijk als eerste allemaal al gedaan. Dus komen nu de uitdagingen! Die sushi workshop van hem...ik houd niet echt van sushi, maar heb wel vrolijk mee gedaan en gegeten. Gaat ook om het samen zijn, niet om het doen opzich. En dat schilderen...ik denk dat het best nog wel eens leuk kan worden...en het hoeft niet perse aan de muur te komen hangen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven