tips om ex beter te kunnen loslaten

11-05-2020 23:50 6 berichten
Begin dit jaar had ik een kortdurige relatie met een vrouw. Nog voor we samen waren wist ik in m’n binnenste dat met deze persoon een relatie aangaan verre van een gemakkelijke opdracht zou zijn: wonen op meer dan een uur rijden, alletwee kinderen en ook toch wel flink andere karakters, en misschien vooral: een andere manier van naar het leven kijken… Best fundamenteel. Maar kijk, we konden best wel goed met elkaar opschieten, delen een heleboel interesses, zelfde gevoel voor humor, en: de chemie deed haar ding en was blijkbaar niet te houden. Een tweetal maand geleden werd er (op initiatief van haar) een streep onder getrokken, niet geheel onverwachts. Er speelden een aantal dingen mee, en in begin leek ik er wel vrij snel vrede mee te leren nemen, vooral omdat ik zelf regelmatig twijfelde of dit nu wel dé vrouw voor lange tijd/voor de rest van m’n leven zou zijn, en dat is toch een teken aan de wand.

We besloten vriendschappelijk verder te gaan, we horen elkaar meermaals per week, iets waar ik best wel erg tevreden mee ben. Ik heb deze persoon graag, en omgekeerd is dat ook zo, maar misschien niet als liefdespartner. Ik zou ze (mocht ik kunnen kiezen) niet terug als partner willen, ik voel te sterk dat dit niet zou werken. En toch, de laatste weken valt het me (steeds meer) op dat er ergens wat begint te knagen, ik mis ‘iets’, moeilijk te beschrijven, is het het gevoel van ‘alweer een mislukte relatie’? Ik heb heel even inkijk mogen nemen in haar gezin, om vervolgens terug te moeten lossen? Is het de onzekerheid van wat er gaat gebeuren wanneer ze vroeg of laat een nieuwe partner zal ontmoeten? Welke gevoelens zal dat teweeg brengen? Op dit ogenblik zou het me pijn doen… Of wat als dat bij bij gebeurt? Ik weet het niet. Iets in me maakt me een stukje angstig, misschien bang om haar over x tijd een tweede keer te verliezen. Ik heb deze persoon graag, veel meer als vriend dan als partner, en toch maakt het me wat onzeker misschien. Heel hard beseffen dat we niet als partner voor elkaar gemaakt zijn, en het er toch flink lastig mee hebben.

Ik zou heel graag dit kunnen loslaten, wil dit absoluut, maar het lukt me moeilijk, steeds moeilijker… Helaas. Ik weel heel graag ‘de keuze’ maken om vooruit te kijken (wat me op termijn andermaal wel zal lukken), ik wil ze ook niet loslaten in totaliteit, zou het doodzonde vinden om haar volledig te moeten achterlaten (en omgekeerd). Constructieve tips over hoe hier beter mee te kunnen omgaan, graag.
Als het contact je teveel pijn doet, kap het dan voor nu af. Kennelijk heb je het beeld van haar als potentiële partner nog niet helemaal loslaten en dan is die connectie echt zelfpijniging.

Het beste om over een ex heen te komen, is in mijn ogen het stoppen van alle informatie en lijntjes van en met die persoon.
Alle reacties Link kopieren
Contact verbreken.

Je praat overigens alsof je zo weer de relatie in kan stappen, maar daar zijn er twee voor nodig. Dus als zij geen relatie meer met jou wil, dan heb je helemaal niets in te brengen.
De beste tip wil je waarschijnlijk niet horen: Totaal geen contact meer, geen social media, back-up maken van je telefoon met alle foto's en totaal zonder haar verder gaan, etc. Soms moet je dingen echt loslaten, je gaat dan ook weer open staan voor mensen die wel goed bij je passen. Nu hou je elkaar toch ongemerkt vast. Vriendschap kan misschien over een (paar) jaar wel weer als jullie allebei geland zijn, verwerkt hebben en het een plekje gegeven.
Gewoon alletwee als volwassenen besluiten elkaar een tijdje (paar maanden) niet te zien.Omdat dat beter voor jullie zelf is.
Ook geen telefoonkontakt ed in die tijd.

Na een tijd kunnen jullie gewoon weer eens besluiten om kontakt te maken.
Voedt je in de tussentijd, dat je haar niet ziet, met het idee dat ze alleen een vriendin is, maar wel iemand die je graag als kontakt wilt houden.
Zodra je een gedachte krijgt dat je aan haar denkt als in een partner kap je onmiddelijk die gedachte af.

Na een tijd zien jullie elkaar weer eens en dan zal de toekomst het uitwijzen of jullie gewoon als 2 vrienden kontakt kunnen hebben.
Succes
Begin dit jaar begon de relatie en 2 maanden geleden (dus begin maart?) maakte ze het uit...
Dus wat ben je met haar geweest 6 weken?

Het enige wat helpt om dit soort dingen te verwerken is 0.0.contact. voor altijd. sluit het af. Elk klein beetje contact kan alles weer laten oplaaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven