Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
quote:nightnurse schreef op 22 februari 2012 @ 16:59:

Hij kwam ff langs, kijken hoe het ging...Om vervolgens naar zijn nieuwe liefje te gaan?! Allemachtig....
[quote]campari schreef op 22 februari 2012 @ 14:50:

Kies voor jezelf meid, nu heb je de kans, straks blijf je switchen tussen gevoel en verstand.

alles deed ik altijd met verstand, en weinig emotie...das mijn gebrek.

Nu ik dit zo voel, zet dat t leven even helemaal op zn kop..

Sartan, bedankt voor de hugh. knuffel terug (k weet nog niet hoe dat werkt met die plaatjes)

Habithere: wat n rotsituatie, voor jou ,maar ook voor je dochter.

laat je verdriet niet de overhand nemen..(en dat zeg ik?)

bijna 6u, k mag vast wel n wijntje opentrekken...
nee campari...

hij gaat nu werken.

maarre je bent wel eerlijk en oprecht, ergens heb je gelijk...
Als je een smiley wilt gebruiken kun je op bovenstaande roodgeschreven 'reageer' drukken of het derde icoontje van rechts bovenaan iemands bericht.
Oh, nu onderstaand 'reageer' natuurlijk.
ha zo dus...

gelukt...

de relatie die wij hadden, is voor mij iets unieks.

Alles kon ik met hem delen, dacht altijd dat ik zeer ruimdenkend van geest was,,,, totdat er dus gevoel bij komt kijken.

Ik zie aan hem dat dit hem ook raakt, en toch schiet ik dan in mn hartheid...zet een muur neer...

Ik heb m gezegd dat deze situatie voor mij niet te doen is.

Hij wil niet samenwonen met haar, ik wil hem niet als part-time mede-bewoner...Financieel gezien moeten we dus nu gaan kijken hoe we dit gaan aanpakken....

Ik moet dit dus rationeel aanpakken, terwijl ik nu zo gevoelig en kwetsbaar ben...
@Nightnurse,

Je zegt dat jij het kan waarderen dat hij het zo snel verteld heeft. Maar is dat wel zo? Zodra hij het verteld heeft, is hij ook wat met haar begonnen. Kan het niet zijn dat hij het alleen verteld heeft zodat hij een 'vrijbrief' had om met haar te beginnen.

Niet dat het uitmaakt omdat het resultaat hetzelfde is. Ik vind het bijzonder knap van jou dat je weet dat hij ook met haar is en hem toch nog in huis laat.

Ik weet niet of het verstandig is, maar het is in ieder geval knap.
@bontekoe

verstandig?knap?

Tuurlijk doet het me pijn om te horen dat mijn grote liefde verliefd is geworden op n ander... we hebben samen vaak gesprekken gehad over hoe te handelen als 1 van ons 2 verliefd zou worden op n ander..maar nu het ECHT is, is het een ander verhaal.

Gevoel kan je onderdrukken, maar niet wegnemen....

Dat van die vrijbrief heb ik mezelf ook al tig maal afgevraagd de afgelopen dagen, net als duizend en 1 andere vragen...

ik weet niet of ik er goed aan doe om hem binnen te laten, juridisch gezien mag ik hem binnen komen in dit huis niet weigeren ben vandaag echt wel bezig geweest om uit te zoeken hoe en wat ik hiermee moet...wat zijn mn rechten enzo..

Hij zei me nog dat het m verbaasde hoe sterk is ben ik deze situatie....ja amehoela.. waarom denk je dat ik zo sterk over kan komen?

Ik besef dondersgoed dat wanneer ik nu zwak en zielig overkom, er misbruik van gemaakt KAN worden en dat gebeurt me, hopelijk, niet.....zei ze met tranen op haar wangen
@nightnurse, misschien is dapper een beter woord! Je bent dapper. Zeker zoals jij het beschrijft.

Ik kan mij niet voorstellen hoe ongelooflijk veel verdriet jij op dit moment moet hebben.

Heb jij steun van familie en vrienden?
quote:bontekoe schreef op 22 februari 2012 @ 19:04:

@nightnurse, misschien is dapper een beter woord! Je bent dapper. Zeker zoals jij het beschrijft.

Ik kan mij niet voorstellen hoe ongelooflijk veel verdriet jij op dit moment moet hebben.

Heb jij steun van familie en vrienden?Eerlijk? Weinig, ben hierheen verhuisd om hem, te druk met werken en studie om iets op te bouwen. Is ook mijn probleem altijd geweest, als ik me inzet voor iets, doe ik het niet half.. ten koste van veel..dom achteraf.. maar ja..that;s me
@Nightnurse, kun je wel steun van zijn familie en vrienden verwachten dan? Of wonen zij ook niet in de buurt?

Ja, dat maakt het extra zuur, je gaat voor iets en iemand, geeft veel op en dan slaat de ander een andere weg in.

Ik leef erg met je mee.

(Met iedereen op dit topic)
Hallo, was hier een weekje geleden. Ik heb twee weken geleden seksueel getinte en intieme berichten gevonden op de telefoon van mijn man. Heb hem ermee geconfronteerd en volgens hem is het niks, maar ik weet niet of ik hem nog kan vertrouwen. Dus ik moet nu kijken of ik overnieuw probeer met hem of dat ik er een punt achter zit. Wil hem zo graag geloven maar voel me zo belazerd en wat we hebben voelt 'besmeurd'. Nou ja, en dan stort je wereld in...
ik heb wel steun, begrijp me niet verkeerd...

Maar de 1 zegt zus de ander zo..op dit moment verdraag ik bijna niemand om me heen.

k ga maar van mijn eigen gevoel uit en hoop mn weg hierin te vinden...

bedankt voor je medeleven, het is voor mij al goed om te lezen dat ik niet de enige ben die met zo'n rotgevoel rondloopt, wat kunnen mannen toch vreemde wezens zijn, bah
Ha, nightnurse, je bent echt niet alleen in je ellende en dit geldt voor ons allemaal.

Ik wens jullie heel veel wijsheid, ook Astrid. Tis toch niet normaal zoals de kerels met jullie, ons omgaan?!

Het is heel ellendig wanneer je er achterkomt dat je man je besodemieterd. Echt, pijn tot op het bot.

En je gaat door heel veel fases heen en accepteer je woede, verdriet, boosheid enz. Alle emoties komen bij je op bezoek....en blijf schrijven
zonder tegenslag is er geen overwinning
[quote]astrid1974 schreef op 22 februari 2012 @ 19:25:

Hallo, was hier een weekje geleden. Ik heb twee weken geleden seksueel getinte en intieme berichten gevonden op de telefoon van mijn man. Heb hem ermee geconfronteerd en volgens hem is het niks,

Volgens hem is t niks, maar hoe komen die berichten dan op zn telefoon?

Ja, sorry dat ik als nieuweling hierop reageer, zeker in mijn situatie, maar meestal waar rook is, is vuur (of hoe noemen ze dat).

Astrid, tijd voor n goed gesprek met je man?

Wanneer het vertrouwen weg is, is het heel moeilijk om dat weer terug te krijgen... sterkte gewenst, dit wordt voor jou ook een hele lange strijd/weg
quote:habithere schreef op 22 februari 2012 @ 19:52:

Ha, nightnurse, je bent echt niet alleen in je ellende en dit geldt voor ons allemaal.

Ik wens jullie heel veel wijsheid, ook Astrid. Tis toch niet normaal zoals de kerels met jullie, ons omgaan?!

Waarom is dit?

accepteren we teveel als vrouw?

stellen we ons te liefdevol en begripvol op?

Of ligt er echt een kloof van meer als een meter tussen hoe mannen denken en hoe vrouwen denken....

schiet mij maar lek...
nightnurse, voor mezelf ben ik wel tot deze conclusie gekomen,te veel accepteren, meedeinen, accepteren,aanhoren,voor de lieve vrede toch je mond een beetje houden ,je kent dat wel maar waar was ik in die tijd????

en is ook een levensgroot verschil in mannen en vrouwen,daar ben ik ook achter,zeker in emoties hebben mannen een hele andere houding dan vrouwen.

en wij zijn veel opener dan mannen,kunnen ons beter uiten ,das zeker.

maar goed ,wat kopen wij hier voo rop dit moment??helemaal niks en moeten we ons hierdoor zien te slaan.

ik worstel me de dag door,ja dat is het en ben blij als ik kan gaan slapen want dan kan ik het vergeten(tenminste,als ik niet badend in het zweet wakker wordt van die allendige dromen)
quote:habithere schreef op 22 februari 2012 @ 20:23:

nightnurse, voor mezelf ben ik wel tot deze conclusie gekomen,te veel accepteren, meedeinen, accepteren,aanhoren,voor de lieve vrede toch je mond een beetje houden ,je kent dat wel maar waar was ik in die tijd????

Ja, duidelijk..waar was JIJ al die tijd? altijd maar weer hem op de 1e plaats zetten, ondanks je eigen frustratie... je zag, het kwam, en je keek er naar en stond erbij...:) nu weet je ook dat je jezelf hoger op moet schalen, maar weten en doen zijn 2 verschillende dingen....

en is ook een levensgroot verschil in mannen en vrouwen,daar ben ik ook achter,zeker in emoties hebben mannen een hele andere houding dan vrouwen.

en wij zijn veel opener dan mannen,kunnen ons beter uiten ,das zeker.

Bij ons was dit andersom het geval, hij is heel open, uit zich gemakkelijk ( of was dit slijmen/paaien) ik ben/was gesloten, heb door mn opleiding geleerd om me te uiten en te verwoorden, en de meerwaarde daarvan gaan inzien.

Ik was t mannetje, hij t vrouwtje? of zoiets

maar goed ,wat kopen wij hier voo rop dit moment??helemaal niks en moeten we ons hierdoor zien te slaan.

ik worstel me de dag door,ja dat is het en ben blij als ik kan gaan slapen want dan kan ik het vergeten(tenminste,als ik niet badend in het zweet wakker wordt van die allendige dromen)

De dag gaat nog wel, de nachten zijn n ramp. altijd al slecht geslapen in stressperiodes...

Meis, ik wens je een goede nacht toe, met weinig ellendige dromen.... als de nacht rustig is geweest, kun je de dag ook beter aan....
quote:nightnurse schreef op 22 februari 2012 @ 14:22:

Mensen om me heen zeggen dat ik m hem moet zeggen uit dit huis te vertrekken, hij kiest voor n ander leven.

Een paar zeggen: wacht t af....

Afwachten!! waarop... totdat hij er misschien achter komt dat dit toch niet is wat hij wil? en dan...? Wil ik n vent waar ik niet op kan bouwen en vertrouwen, terug in mn bed?

Voor de meiden die bewust voor zichzelf gekozen hebben, mijn respect....x

Als je jezelf een plezier wilt doen zet je hem de deur uit.

Mijn ex werd ook verliefd op een ander en we hebben vanalles

geprobeerd maar het lukte niet ondat ze met haar hoofd bij hem zat.

Hij is verliefd dus voorlopig zal hij met zijn hoofd bij haar zijn, dat is voor jou een hel want je houd van hem.

Kies voor jezelf en zorg dat je hem zo min mogelijk ziet, ik heb mijn ex 5 maanden niet gezien en geloof me dat het een stuk rust gaf.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hey hbg,terug uit munchen???hoe was het daar?

ik ben het met je eens hoor,de deur uit met de man,dit is geen leven,heb het ook meegemaakt en het is idd hel.

en ook geen confrontatie voorlopig om even je rust te pakken,nightnurse.

tis wel makkelijk om buiten de deur te eten en gewoon weer naar huis te komen.

laat hem lekker bij haar gaan zitten,kom op voor jezelf hoor!!!!
@nightnurse, het is alsof ik mijn eigen verhaal lees, alleen ben ik al 50, heb twee volwassen kinderen, geen baan (vond hij prettig en ik kon dan voor de kinderen zorgen) en al 27 jaar samen.

Toen hij het mij vertelde wilde hij ook niets overhaast, hield ook nog veel van mij blah, blah en kon ook geen keuze maken. Hij pendelde ook tussen haar en mij en had in beide gevallen twee vrouwen die het hem naar de zin probeerden te maken. Uiteindelijk heeft dat twee maanden geduurd (zelfs relatietherapie geprobeerd, lekker als hij vanuit haar bed daar naar toekwam). En toen was ik compleet kapot en heb hem voor het blok gezet: je probeert het met mij zonder haar of je vertrekt. Uiteraard liep hij zijn l*l achterna en vertrok. Of het de goede keuze voor mij was? Soms denk ik wel eens, als ik hem niet had laten kiezen, was hij nog hier geweest. Van de andere kant ben ik ook geen deurmat waar hij op kan gaan staan als het hem uitkomt. Ik had sowieso geen eerlijke kans, want hier moest van alles uitgepraat worden en bij haar was alles happy de peppie. Ik ben bang dat het bij jou om dezelfde situatie gaat.

Nu drie maanden later is het verdriet nog steeds alom aanwezig, maar denk ik wel dat ik toen de goede keuze heb gemaakt door voor mezelf te kiezen. En veel verhalen over doorstarts lopen slecht af. Het kan alleen als je er beiden volledig voor wilt en kunt gaan en dan nog is het een zware weg.

Dus goede raad kan ik je niet echt geven, maar kies voor jezelf en je zoon. Laat niet over je lopen en zeker kun je hem buiten zetten. Als hij enig fatsoen in zijn donder heeft, begrijpt hij dat ook.

Heel, heel veel sterkte en je kunt hier altijd schrijven.
quote:habithere schreef op 22 februari 2012 @ 21:29:

ik ben het met je eens hoor,de deur uit met de man,dit is geen leven,heb het ook meegemaakt en het is idd hel.

en ook geen confrontatie voorlopig om even je rust te pakken,nightnurse.

tis wel makkelijk om buiten de deur te eten en gewoon weer naar huis te komen.

laat hem lekker bij haar gaan zitten,kom op voor jezelf hoor!!!!

Zit nog steeds in Munchen, laptop en internet van het hotel.

Inderdaad door hem steeds toe te laten hoeft hij niet te kiezen.

Ik ben op een bepaalt moment zelf opgestapt en toen braak de paniek los want ze moest gaan kiezen.

Als hij echt verliefd is kan je er voorlopig niets mee, die leeft op een roze wolk, dat is over een half jaar anders, dat garandeer ik je.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:habithere schreef op 22 februari 2012 @ 21:29:

Vroeg ik me ook net af!
quote:astrid1974 schreef op 22 februari 2012 @ 19:25:

Hallo, was hier een weekje geleden. Ik heb twee weken geleden seksueel getinte en intieme berichten gevonden op de telefoon van mijn man. Heb hem ermee geconfronteerd en volgens hem is het niks, maar ik weet niet of ik hem nog kan vertrouwen. Dus ik moet nu kijken of ik overnieuw probeer met hem of dat ik er een punt achter zit. Wil hem zo graag geloven maar voel me zo belazerd en wat we hebben voelt 'besmeurd'. Nou ja, en dan stort je wereld in...

Hoi Astrid, Heeft hij dan een goede verklaring voor die berichten? Was dit de eerste keer dat je hem op zoiets betrapt?

Sterkte meid.
quote:hollebollegijs schreef op 22 februari 2012 @ 21:37:

Als hij echt verliefd is kan je er voorlopig niets mee, die leeft op een roze wolk, dat is over een half jaar anders, dat garandeer ik je.

Daar sluit ik me bij aan Gijs.

Hoe is de vakantie? Skieen of wandelen of gewoon niets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven