Toch internet daten?

28-01-2017 16:56 31 berichten
Hoe ouder ik word hoe meer ik het toch wel leuk zou vinden om ook eens een relatie te hebben met een leuke man. Ben nu 30+ en heb nog nooit een serieuze relatie gehad en nu al mijn vrienden gesetteld zijn (soms met kinderen) etc voel ik mij soms toch wel alleen.

Nu vind ik het niet erg om alleen te zijn maar met kerst en oud en nieuw vind ik het ieder jaar toch minder dat ik de enige single ben. Best raar want ik ben niet wanhopig op zoek.

Je zou zeggen dan ga je toch lekker stappen maar daar houd ik dus niet van. Een vriendin opperde laatst waarom ik dan niet eens internet daten probeer. Ik heb dat in een verleden (10 jaar geleden) wel eens geprobeerd voor de gein bij lexa maar toen kreeg ik alleen van die aparte mannen die veel ouder waren en dus een jong ding zochten om vrouw en kinderen mee te bedriegen.

Ik twijfel heel erg of ik het nog eens zou proberen maar Tinder lijkt mij helemaal niks en vind het ook niks dat iedereen meteen een foto van mij ziet.

Heeft iemand tips voor mij? Is het nog steeds verstandig om er een apart e-mail adres voor aan te maken bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
Tja, als je een relatie wilt dan zul je er toch op uit moeten. En of dat nou naar een feest, een verjaardag, boodschappen doen of het internet op is. Meestal belt je toekomstige lover niet zomaar aan.

Probeer het gewoon eens. Als het niks is verwijder je je profiel weer.
Ik had mij aangemeld op paiq.

Was voor mij een hele prettige ervaring

Maar je moet alsnog geluk hebben en de juiste tegenkomen.

Ondertussen wonen wij alweer een jaar samen.
Paiq, Knuz, TWOO: gratis.

Een foto hoeft niet direct herkenbaar te zijn hè. Je kunt er half afgedraaid op staan bv.

of een foto waar je bezig bent met een favoriete activiteit bv. Geeft ook een beeld

van je interesses.

Zkr nieuw emailadres aanmaken met je nickname i.v.m. traceerbaarheid.

Nadenken over wat je wel en niet prijs wilt geven voordat je iemand meer vertelt.

Lees ook datingtips op de datingsites (als Knuz).

En er zijn diverse topics hier op Viva waar je je kunt inlezen.

Ik noem het ook wel de DatingJungle hoor: je moet wel een stootje kunnen hebben

en kunnen incasseren. Maar al doende leer je...

Maar je moet je niet te teerhartig opstellen, en ook dingen los kunnen laten als het

tegenvalt bv. Zie diverse topics hier.

Probeer er luchtig in te staan.
't Komt allemaal goed!
Ik ken verschillende mensen van eind 20, begin 30 die via Lexa of Relatieplanet hun partner hebben leren kennen. Ik zou het gewoon proberen.
Via relatieplanet mijn vriend leren kennen en inmiddels zwanger van ons derde kindje

Dus ik ben heel blij dat ik het een kans gegeven heb

Ik ging wel uit en nam deel aan het verenigingsleven maar de man waarmee ik echt een klik had kwam ik niet tegen

Neem het internetdaten vooral niet te serieus. Er komt veel voorbij waar je geen aandacht aan hoeft te besteden

Let op je privacy

En als je afspreekt: doe het op een openbare en voor jou bekende plek

Ik heb meerdere dates gehad voor ik deze man tegen kwam en vond het een leuke ervaring

Deed het ook niet met de insteek om de ware te vinden maar vooral uit nieuwsgierigheid, nieuwe mensen leren kennen, een leuke avond
Ik heb een paar jaar terug ook leuke dates gehad via Paiq. De laatste was 3jr terug, met hem ben ik nog steeds samen . Paiq vond ik zelf prettig.
Zelf geen ervaring maar ik denk dat je toch iets moet?

Ik denk dat je het merendeel niet serieus moet nemen en er zijn er een aantal die wel serieus een relatie willen.

Ik denk niet dat het anders is dan in de kroeg. Daar lopen ook kansloze type rond én leuke type s.

Zet je voelsprieten uit en blijf bij jezelf en je eigen verwachtingen en wensen én heel belangrijk STOP als je twijfels hebt.
Waarom geen foto? Jij ziet hen toch ook?
Jouw verhaal kan mijn verhaal zijn TO!

Ik heb besloten dat ik weer n profiel moet gaan aanmaken, al zou ik graag 10 kilo lichter willen zijn....maar ja, dat dacht ik 10 kilo geleden ook al...
Ik heb mijn vrouw via Knuz leren kennen. Ik heb ook via andere sites gedated en behoorlijk wat gescharreld in die tijd. Het is een goed manier om mensen te leren kennen. Met sommigen heb je wellicht een klik voor kortere tijd, maar op een gegeven moment kom je de ware wel tegen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
quote:Dobbelst1 schreef op 28 januari 2017 @ 17:52:

Jouw verhaal kan mijn verhaal zijn TO!

Ik heb besloten dat ik weer n profiel moet gaan aanmaken, al zou ik graag 10 kilo lichter willen zijn....maar ja, dat dacht ik 10 kilo geleden ook al...

Nog een ding:

Wees eerlijk. Verberg niet die paar kilo'tjes meer, lieg niet over je leeftijd of lengte of wat anders, het komt allemaal uit. Ik had op mijn profiel vermeld dat ik meerdere Friends With Benefits had bijvoorbeeld. Men waardeerde mijn eerlijkheid omdat veel mannen daar over liegen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
quote:oudebaas schreef op 28 januari 2017 @ 18:06:

[...]

Nog een ding:

Wees eerlijk. Verberg niet die paar kilo'tjes meer, lieg niet over je leeftijd of lengte of wat anders, het komt allemaal uit. Ik had op mijn profiel vermeld dat ik meerdere Friends With Benefits had bijvoorbeeld. Men waardeerde mijn eerlijkheid omdat veel mannen daar over liegen.

Das idd wel eerlijk én gedurfd. Want het kan vrouwen ook afschrikken.

En doordat je daar eerlijk en normaal over doet kunnen vrouwen dat weer wel waarderen, denk ik
dubbel

[...]

Nog een ding:

Wees eerlijk. Verberg niet die paar kilo'tjes meer, lieg niet over je leeftijd of lengte of wat anders, het komt allemaal uit. Ik had op mijn profiel vermeld dat ik meerdere Friends With Benefits had bijvoorbeeld. Men waardeerde mijn eerlijkheid omdat veel mannen daar over liegen.Eerlijkheid is heel belangrijk.
En gewoon een goede foto, dat is wel belangrijk. Ik zou bv niet reageren als een man alleen maar een schaduwfoto van zichzelf laat zien.

[...]

Nog een ding:

Wat dapper om dat te melden, want de meeste vrouwen rennen bij het lezen van dat 'teveel' aan informatie keihard weg.

Maar je hebt gelijk dat je altijd eerlijk moet zijn.
Het oog wil ook wat, dus plaats wel een foto. Wanneer wil je anders dat je potentiële kandidaten zien hoe jij eruit ziet? De meeste mensen kijken eerst naar iemands uiterlijk en uitstraling, daarna pas naar de rest. En dan niet alleen een foto van je hoofd, want dan lijkt het erop dat je je lichaam wil verbergen. Het is tegenwoordig helemaal geaccepteerd om iemand via een dating site te leren kennen, dus maak je geen zorgen als iemand je herkent op zo'n site.

Chat ook niet te veel en te lang met iemand, maar spreek er snel mee af in het echt. Anders loop je het risico dat je pas na 2 weken afspreekt, je in de tussentijd al een heel beeld hebt gevormd bij die persoon, en dat je dan teleurgesteld wordt.

Hou zo'n eerste date niet te lang, ga voor een kopje koffie ergens of een drankje. Als het dan niet klikt, zit je er in ieder geval niet verplicht aan vast. Klikt het wel, dan kunnen jullie alsnog beslissen om langer te blijven of om wat te gaan eten ergens.
quote:lindaatje1900 schreef op 28 januari 2017 @ 18:23:

[...]

Das idd wel eerlijk én gedurfd. Want het kan vrouwen ook afschrikken.

En doordat je daar eerlijk en normaal over doet kunnen vrouwen dat weer wel waarderen, denk ikZeker. Ik denk dat veel vrouwen nooit hebben gereageerd vanwege mijn verhaal. Maar de vrouwen die wel reageerden waren vaak wel mijn type. Hetzij voor een avontuurtje, hetzij voor een relatie.
Ik heb mijn vriend via pepper leren kennen.

En wat je zegt van die "vieze" mannen, ze zijn er altijd, maar als je goed nadenkt en bij jezelf blijft pik je die er zo tussen uit en zijn er genoeg eerlijke mannen.

Altijd het proberen waard toch:)

Oohja, en van een foto zou ik gewoon doen. Op je naam zijn vast ook wel foto's op google te vinden.
TO, ik ben wel benieuwd waarom je in je OP specifiek kerst en oud&nieuw benoemt. Wat maakt dat voor jou anders dan andere dagen waarop je geen relatie hebt? Het komt op mij over alsof je deze dagen extra zwaarder maakt/ervaart dan ze (hoeven) zijn. Uiteraard is dat invulling van mijn kant, zo komt je OP op mij in ieder geval over.
Krijg motto niet verwijderd :-)
quote:iceteapeach schreef op 28 januari 2017 @ 19:39:

TO, ik ben wel benieuwd waarom je in je OP specifiek kerst en oud&nieuw benoemt. Wat maakt dat voor jou anders dan andere dagen waarop je geen relatie hebt? Het komt op mij over alsof je deze dagen extra zwaarder maakt dan ze (hoeven) zijn.Dat ervaart iedereen weer anders denk ik, voor sommige mensen is het zwaar om met die dagen alleen te zijn. Voor andere mensen weer niet.
Ik heb 12 jaar geleden mijn man leren kennen via Relatieplanet.

Geef het een kans. Ben wel alert op wat er te achterhalen is van je. Wat dat is kun je natuurlijk alleen maar zelf bepalen.

Succes!

[...]

Nog een ding:

Wees eerlijk. Verberg niet die paar kilo'tjes meer, lieg niet over je leeftijd of lengte of wat anders, het komt allemaal uit. Ik had op mijn profiel vermeld dat ik meerdere Friends With Benefits had bijvoorbeeld. Men waardeerde mijn eerlijkheid omdat veel mannen daar over liegen.No worries, ben eerder snel TE eerlijk :-D
Vandaar mijn vraag aan TO Aife (met toevoeging nog aan mijn eerdere post). Wat het voor TO zo specifiek rond deze dagen maakt dat zij het alleen-zijn sterker ervaart. Natuurlijk ervaart een ieder dat weer anders, lijkt me logisch.

Als je mij 15 jaar geleden had gevraagd waarom ik moeite had met kerst en oud&nieuw vieren, had ik botweg gezegd 'omdat man is overleden' en daarmee iedereen die het vroeg gelijk de mond gesnoerd . M.a.w. mijn oren stonden er totaal niet naar om gezellig te zijn.

Vandaar mijn vraag aan TO ook, waarom specifiek rond deze periode een relatie missen/niet hebben i.p.v. de rest van het jaar. De periode tussen kerst en o&n duurt maar een week nl.
Krijg motto niet verwijderd :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven