Toch niet toe aan daten
woensdag 28 augustus 2019 om 20:14
Lieve lezers,
Ik zit met een dilemma. Begin juli is mijn relatie van bijna 6 jaar uitgegaan. We woonden net anderhalf jaar samen. Ik ben nu verhuisd naar een andere stad en probeer m'n zaken weer een beetje op orde te krijgen. Mijn beste vriendin haar relatie van 10 jaar is ook net over, dus je zou denken dat we het hier samen goed over kunnen hebben. Zij was echter binnen een week al weer helemaal gefocust op andere mannen, zo snel mogelijk iemand versieren in het café en op datingapps. Om de 'gemiste' tijd in te halen. Super fijn, maar ik was juist volledig gesloopt. Na een tijdje heb ik me over weten te laten halen om ook een datingapp te downloaden, want zo zou ik wat afleiding krijgen. Gewoon om wat te kletsen met mannen. Leek me wel leuk dus heb een profiel aangemaakt en in no time leuke matches. Nu ben ik inmiddels een halve week non stop aan het appen met een gast die me ook graag wil ontmoeten, maar nu lijken bij mij ineens alle remmen erop te gaan.
Ik vind het heel stom van mezelf dat ik me zo heb laten meeslepen, omdat ik ergens ook dondersgoed wel wist dat ik nog niet toe was aan daten. Maar steeds als ik met hem app denk ik, ah wat leuk, wat een aardige jongen, een drankje doen kan geen kwaad, hij heeft een 'ik zie wel' instelling. Maar nu de date afgesproken is wil ik eigenlijk niets liever dan hem afzeggen... Maar vind dat ook weer ontzettend lullig voor hem (al is het waarschijnlijk ook lullig als ik hem zo aan het 'lijntje' hou) Plus het is een leuke gast, dus wie weet dat ik hem over een tijd wel zou willen daten en dan zou ik het nu verpesten..
Iemand die zich hierin herkend? En wat kan ik nu doen? Afzeggen? Zo ja, hoe doe ik dit/leg ik dit uit?
X
Ik zit met een dilemma. Begin juli is mijn relatie van bijna 6 jaar uitgegaan. We woonden net anderhalf jaar samen. Ik ben nu verhuisd naar een andere stad en probeer m'n zaken weer een beetje op orde te krijgen. Mijn beste vriendin haar relatie van 10 jaar is ook net over, dus je zou denken dat we het hier samen goed over kunnen hebben. Zij was echter binnen een week al weer helemaal gefocust op andere mannen, zo snel mogelijk iemand versieren in het café en op datingapps. Om de 'gemiste' tijd in te halen. Super fijn, maar ik was juist volledig gesloopt. Na een tijdje heb ik me over weten te laten halen om ook een datingapp te downloaden, want zo zou ik wat afleiding krijgen. Gewoon om wat te kletsen met mannen. Leek me wel leuk dus heb een profiel aangemaakt en in no time leuke matches. Nu ben ik inmiddels een halve week non stop aan het appen met een gast die me ook graag wil ontmoeten, maar nu lijken bij mij ineens alle remmen erop te gaan.
Ik vind het heel stom van mezelf dat ik me zo heb laten meeslepen, omdat ik ergens ook dondersgoed wel wist dat ik nog niet toe was aan daten. Maar steeds als ik met hem app denk ik, ah wat leuk, wat een aardige jongen, een drankje doen kan geen kwaad, hij heeft een 'ik zie wel' instelling. Maar nu de date afgesproken is wil ik eigenlijk niets liever dan hem afzeggen... Maar vind dat ook weer ontzettend lullig voor hem (al is het waarschijnlijk ook lullig als ik hem zo aan het 'lijntje' hou) Plus het is een leuke gast, dus wie weet dat ik hem over een tijd wel zou willen daten en dan zou ik het nu verpesten..
Iemand die zich hierin herkend? En wat kan ik nu doen? Afzeggen? Zo ja, hoe doe ik dit/leg ik dit uit?
X
woensdag 28 augustus 2019 om 20:26
woensdag 28 augustus 2019 om 20:40
Ik was na een relatie van 6 jaar die net 2 maanden uit was ook totaal niet in de mood om te gaan daten, maar een collega bleef maar aandringen dat ie zo'n geschikte vent voor me kende en dat ik m moest ontmoeten. Omdat hij nogal bleef zeuren heb ik uiteindelijk maar ingestemd en heb ik afgesproken op een zondagavond voor een biertje. De dag ervoor heb ik er nog over geklaagd tegen mn nichtje, want ik had geen zin en geen behoefte.
Het is nu nog geen 3 jaar later. We hebben inmiddels samen een kind van 1,5, ik ben ruim 40 weken zwanger van de tweede en we hebben 4 weken geleden samen een huis gekocht. Het kan verkeren
Mijn advies; gewoon gaan, drink een biertje en hou t voor gezien als t niet gezellig is. En als t wel gezellig is, volg je hart (en n heel klein beetje je hoofd)
Het is nu nog geen 3 jaar later. We hebben inmiddels samen een kind van 1,5, ik ben ruim 40 weken zwanger van de tweede en we hebben 4 weken geleden samen een huis gekocht. Het kan verkeren
Mijn advies; gewoon gaan, drink een biertje en hou t voor gezien als t niet gezellig is. En als t wel gezellig is, volg je hart (en n heel klein beetje je hoofd)
woensdag 28 augustus 2019 om 20:40
Gewoon gaan! Als het niks is, is het niks. Anders blijf je jezelf altijd afvragen hoe een date met hem zou zijn geweest. Wie weet is het wel hartstikke gezellig. Leuk om nieuwe mensen te leren kennen en je kunt het altijd rustig aan doen. Je zit niet meteen vast he, je hebt altijd het recht om er toch vanaf te zien. Gun jezelf een leuke avond en het is inderdaad ook even afleiding. Lekker kletsen is niks mis mee. Je hoeft nog helemaal niks!
woensdag 28 augustus 2019 om 21:03
Ik zat ongeveer in hetzelfde schuitje als jou. Ik ben toch gegaan, op die date. Het beviel me wel, ik heb een heel gezellige avond gehad met een leuke jongen. Ik ben meteen ook eerlijk geweest met hem die avond, dat deze date voor mij een leuke tijd is, maar dat ik het graag langzaam aan doe en het dag tot dag wil bekijken. Hij begreep het. We sturen nog berichten naar elkaar en gaan binnenkort voor een tweede ontmoeting
leeg
woensdag 28 augustus 2019 om 21:39
Of wel die seksmarathon maar niet meteen een nieuwe relatie. Kan ook heel ontspannend zijnviva-amber schreef: ↑28-08-2019 20:29Alle remmen los...een drankje...je hoeft er geen seksmarathon mee te houden.
woensdag 28 augustus 2019 om 21:41
Hij heeft de instelling 'we zien wel'. Waarom doe jij niet hetzelfde? Je houdt hem nog helemaal niet aan het lijntje vind ik. Je bent alleen nog maar aan het appen.
Plus daarbij, wie weet laat híj het wel gewoon bij 1x afspreken, daar al aan gedacht?
Als je twijfelt, dan eerlijk zijn, er is nog niks tussen jullie nl. Enne, daten móet niet. Je kunt gerust laten weten dat je afspreken bij nader inzien te vroeg vindt en hem succes wenst verder.
Plus daarbij, wie weet laat híj het wel gewoon bij 1x afspreken, daar al aan gedacht?
Als je twijfelt, dan eerlijk zijn, er is nog niks tussen jullie nl. Enne, daten móet niet. Je kunt gerust laten weten dat je afspreken bij nader inzien te vroeg vindt en hem succes wenst verder.
wij slapen nooit.
donderdag 29 augustus 2019 om 11:29
Nee hoor.
'Hey Piet, ik vond het erg gezellig met je, maar ik merk toch dat het te vroeg voor me is om te daten. Desalniettemin dankjewel voor de leuke date!"
Done!
donderdag 29 augustus 2019 om 11:35
Ja, denk ook afzeggen. Je weet dat je niet toe bent aan daten, dus verdoe elkaars tijd in inspanning niet. Je weet het nu dat je niet toe bent aan daten, dan is gaan op date al tenminste enigszins aan het lijntje houden.
Als je hem toch wilt, zien, zeg dat je niet toe bent aan daten en hem wilt zien als vrienden, niet meer. Als hij dat ook okay vindt zie je hem toch.
donderdag 29 augustus 2019 om 12:02
Wees gewoon eerlijk dat je nog niet toe bent aan daten, maar hem wel gewoon vriendschappelijk wil leren kennen. Ik denk dat ie dat die dat wel oké zal vinden als hij een “ik zie wel”-houding heeft.
Ziet hij het niet zitten, dan mooi, zijn jullie beiden het erover eens de date niet door te laten gaan. Vind hij het goed, dan heb je er misschien een vriend bij of tenminste iemand met wie je gezellig eens een drankje kan gaan doen.
Gewoon open staan om nieuwe mensen te leren kennen als wat afleiding. Maar wees altijd eerlijk naar hen toe.
Ziet hij het niet zitten, dan mooi, zijn jullie beiden het erover eens de date niet door te laten gaan. Vind hij het goed, dan heb je er misschien een vriend bij of tenminste iemand met wie je gezellig eens een drankje kan gaan doen.
Gewoon open staan om nieuwe mensen te leren kennen als wat afleiding. Maar wees altijd eerlijk naar hen toe.
vrijdag 30 augustus 2019 om 01:02
Nou wat fijn dat het goed heeft uitgepakt. Zal een opluchting zijn geweest en hopelijk als je er aan toe bent over een tijdje is het een leuke en goede man voor je en wie weet je nieuwe vriend.spruitbloem schreef: ↑29-08-2019 16:03Bedankt voor jullie reacties! Ik ben inderdaad gewoon eerlijk tegen hem geweest en dat heeft verassend goed uitgepakt! Haha. We houden contact en spreken gewoon over een tijdje af als ik er aan toe ben![]()
Blijf in jezelf geloven !
vrijdag 30 augustus 2019 om 09:21
Goed gedaan ts. Vreemd dat mensen aanraden om toch te gaan, want het is maar een date, niet meteen een relatie, gewoon aankijken. Als iemand ergens niet aan toe is, moet ze het niet doen. Ook al tillen anderen misschien niet zwaar aan het daten; jij voelt prima aan dat je er niet klaar voor bent. Mooi dat je je niet gek hebt laten maken!