trouwen, alleen met zn 2tjes?

28-07-2008 11:07 52 berichten
Wij zijn bijna 10 jaar bij elkaar. We willen in dit jaar onze liefde vieren met een bruiloft. Wij vinden allebij dat trouwen geen extra meerwaarde aan onze relatie geeft maar het lijkt ons mooi dat er een dag is waarop we onze liefde groots uit kunnen pakken. Daarnaast is het handig wanneer we in de toekomst kinderen willen.

Wij willen graag in het buitenland trouwen en hoe langer ik er over nadenk... hoe liever ik dit gewoon met zn 2tjes doe. Mijn ouders zijn heel kritisch en ik weet nu al dat wanneer ik ze mee neem ik me de hele dag zorgen ga maken over wat zij er van vinden en hoe zij alles ervaren, ik ben daar namelijk heel gevoelig voor, krijg er krampen in mijn hart van als ik denk dat er spanningen over wat dan ook zijn. Bovendien heb ik op dit moment geen contact met mijn broer, iets waar mijn moeder regelmatig over begint en waar ik op "onze dag" gewoon geen zin in heb. De familie van mijn vriend... heeft nooit echt achter onze relatie gestaan.. een hele boel nare dingen over mij en onze relatie (achter mijn rug om) gezegd. Om die mensen erbij te hebben als wij onze geloften uitwisselen.. tja, ik vind het een beetje hypocriet. Mijn vriend is er ook niet helemaal uit wat hij wil. Ik voel me alleen nu al schuldig dat ik tegen mijn ouders moet zeggen dat ze er niet bij zullen zijn als ik trouw... we hebben trouwens nog niemand iets verteld omdat we er eerst zeker van willen zijn wat we willen.

Voor ons draait deze dag echt om onze liefde voor elkaar. We willen helemaal in elkaar op gaan, het huwelijk (en onze relatie) zelf moeten we immers ook met zn 2en zien te rooien. We willen redelijk "vrij" zijn in wat we willen doen, misschien willen we aan het einde van de dag wel heerlijk dansen op caribische muziek, misschien willen we lekker in bad nagenieten van het moment. Als er meerdere mensen bij zijn, moet je daar toch ook rekening mee houden lijkt me, en dat lijkt me afdoen van het plezier dat we samen kunnen hebben.

Een ander idee dat we ook in onze achterhoofd hebben is om in besloten kring hier in Nederland officieel te trouwen en met die mensen een diner te doen en vervolgens met zn 2tjes in het buitenland onze geloftes af te leggen, maar ja, kosten zijn dan gelijk ook een stuk hoger en noem ons egoistisch... maar we denken dat we dat geld beter kunnen uitgeven...

Is dit cruw? Kan je je ouders dat aan doen? Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Misschien word je van dit topic wel nog enthousiaster ;-):

Topic trouwen in het buitenland
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:Festen schreef op 28 juli 2008 @ 13:20:

wij zijn ook met zijn 2tjes getrouwd wilde graag nr 2 erbij om ook mee te trouwen maar nr 1 dus nu ega, wilde het perse niet, hij boos op nr 2 en ik boos op nr 3, die wilde ook wel, maar nr 2 dacht neen, dat vind ik geen goed idee, dat word delen, nr 1 stoof op naar nr 3 en nr 2 bleef in een lamp hangen van het stadhuis, nr 2&3 dropen af, nooit meer gezien of gesproken ksnaperniksvaaaannn
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Wij hadden graag stiekem met zijn tweetjes willen trouwen, maar mijn man wilde zijn ouders toch liever niet passeren. Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant toch ook weer niet. Die mensen zijn zo verschrikkelijk egocentrisch en ongeïnteresseerd dat ik ze er liever niet bij had gehad. Maar goed, ik ben niet alleen tenslotte.

Ik zal je het hele verhaal besparen, het gaat er om dat wij getrouwd zijn. Want daar ging het ons om tenslotte. Maar de mooiste dag uit mijn leven? Nee!

Een gemiddelde werkdag is nog leuker!

Moraal van dit verhaal: als je met zijn tweetjes wilt trouwen moet je dat gewoon lekker doen! Veel plezier alvast!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Swiebie, gewoon jullie trouwdag zo invullen als dat je zelf wilt. Je trouwt maar één keer en als je je eigen trouwdag al niet mag invullen, dan heb je niks zelf meer in de hand.

Man en ik zijn ook in het buitenland getrouwd, met 2 getuigen erbij. We zijn lekker op vakantie gegaan en een bureau heeft alles voor ons geregeld (dat kan bijvoorbeeld via world wide weddings of extravakanza). Zij nemen je een groot deel van de papierwinkel uit handen en regelen het trouwen op zich (vervoer, boeket, plechtigheid, fotograaf, getuigen).

Voor ons was dit ideaal. Niets geen gedoe in Nederland, alleen wij samen in een kleine plechtigheid. Bij thuiskomst hebben we voor een kleine groep een etentje geregeld.

Het was voor de familie geen verrassing dat we daar gingen trouwen. Mijn schoonouders en oudste zus waren wel teleurgesteld, maar ik stel op mijn trouwdag liever anderen teleur dan dat ik mezelf en mijn man teleur zou stellen.

Trouwen in Nederland was niets voor ons geweest, want dan krijg je onvermijdelijk steeds de discussie wie erbij mag zijn. En zit je uiteindelijk met meer mensen op het gemeentehuis dan je wilt, want als je X uitnodigt moet je Y ook vragen, enz.

Volg gewoon je eigen gevoel. Je kunt die dag niet meer overdoen, dus overweeg wat voor jullie het zwaarst weegt. Succes!
Hoi, hoi, wij stonden 5 jaar geleden ook voor het dilemma en hebben er toen voor gekozen om met z'n tweetjes in het buitenland te trouwen. Ik heb het van tevoren wel aan iedereen verteld en gewoon eerlijk gezegd dat ik geen zin had in al die rompslomp en mijn geld liever besteedde aan een mooie luxe vakantie met z'n tweetjes waarbij het trouwen niet het hoofddoel zou zijn, maar een leuke romantische aanvulling. Wij zijn 2 weken naar Mauritius geweest en in de 2e week daar getrouwd. Wel hadden we een fotograaf ingehuurd en na de plechtigheid kregen we een diner aangeboden van het hotel. Echt, het was geweldig! Als vriendinnen nu de foto's weer zien dan straalt ons geluk ervan af en ben ik nog steeds blij dat we niet, omdat het zo hoort, in Nederland zijn gebleven. Ik zou het zo weer over doen in ieder geval. De foto's zijn geweldig, op het strand, in de tuin, echt superromantisch.

Succes met je beslissing!
quote:setter schreef op 29 juli 2008 @ 20:02:

[...]

ksnaperniksvaaaannn

hahahahhhaa Setter, jij bent de enige die wakker is

ps oudgediende he?
Lijkt mij ook super! Trouwen in het buitenland.

Als wij dat ooit gaan doen zou ik het ook via zo'n bureau willen regelen. Het kan nog wel even duren, maar we zijn ons al wel een beetje aan 't orienteren.

Vandaar ook mijn vraag:

Weet iemand hoeveel geld je daar ongeveer voor kwijt bent?

Met alles erbij bedoel ik, dus 2 of 3 weken daar + de trouwceremonie en alles wat daar bij hoort + vliegtickets (of regelt dat bureau geen tickets?)

Wat hebben jullie uitgegeven?

Ik ben benieuwd!

Groetjes Lios
Wij gaan ook volgend jaar trouwen en willen het ook het liefst in het buitenland doen, Maleisie, omdat we daar ook gaan wonen. Maar ik weet nu al dat ik dan mijn vader echt veel verdriet doe. Hij is niet zo heel erg gezond meer en wil er dolgraag bij zijn. Om die reden gaan wij nu dus waarschijnlijk toch gewoon in Nederland trouwen. Echt leuk vind ik het niet, maar ik doe hem er wel een groot plezier mee. En dan begin natuurlijk de vraag: wat gaan we doen en wie mogen er komen...oh daar heb ik zo geen zin in! Ik wil lekker op een strandje trouwen met wat dierbaren erbij, witte flapjurk aan en een lekkere bbq na afloop! Ach wie weet...
Lios, wij zijn op Aruba getrouwd. Het bureau heeft de tickets, het hotel en het trouwarrangement geregeld en we waren een kleine 6000 euro kwijt. Was wel een heel luxe hotel, all-in.

Over het algemeen kun je zelf het hotel kiezen, dus je kunt het wat dat betreft zo duur maken als je wilt. Ons arrangement was iets van 1400 euro, dus bij ons was het gewoon ook een hele dure vakantie. Maar ja, dit was er wel hét moment voor, want normaal geven we niet zoveel geld uit voor een vakantie.

Ik zou gewoon wat offertes opvragen bij World wide weddings en Extravacanza, dan nemen ze vaak al verschillende hotels in de offerte op. En je kunt vaak ook zelf een hotel aandragen.

Veel plezier met de voorpret!!
Bedankt zusje!

Hoe lang zijn jullie in totaal op Aruba geweest? En bij welk bureau hebben jullie geboekt?

Ik heb op die genoemde sites ook al zitten kijken en super mooie accomodaties zien staan, maar er staan helaas nergens prijzen bij! (vast niet voor niks, je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil)
Lios, wij zijn een week op Malta geweest en hebben voor het luxe 5*hotel (met luxe type kamer) en het trouwpakket ongeveer 3100 euro betaald (ook ongeveer 1400 voor het trouwpakket; de rest was de reis).

Je bent in principe vrij om zelf een accommodatie te regelen. De procedure was bij ons dat je bij zo'n bureau een huwelijksdatum en opgeeft en een offerte aanvraagt. Zij verwijzen je dan naar een reisbureau in je buurt waar je het pakket kunt boeken (wij wonen nogal ver van het betreffende bureau). Op het reisbureau kun je in principe bij iedere touroperator die je maar wilt accommodatie en vlucht boeken. Je hebt dus vrije keus. Je reisbureau en het trouwbureau zorgen er dan voor dat het hele pakket op elkaar aansluit.

Wij hebben gewerkt met world wide weddings.
Lios, we zijn er twee weken geweest (reis van 16 dagen). En wat Pinksterbloempje zegt klopt, je kunt ook alleen het trouwpakket afnemen en de reis bij een normaal reisbureau boeken.

Wij hebben gewerkt met Extravacanza en alles bij hun geregeld. Het kantoor zit in Eindhoven, dat is voor ons ca. 100 km, dus dat was wel te doen. We zijn er een keer geweest om alle wensen door te spreken en verder is alles per mail en telefoon gegaan. Erg tevreden over de service!
Ik vind de prijzen op zich nog wel meevallen, tuurlijk is het veel maar trouwen in NL kost nog veel meer!

Heb even op WWW zitten kijken en de Seychellen ziet er supermooi uit! Iemand toevallig daar getrouwd? Zal wel een stuk duurder zijn denk ik...

Ga ff kijken wat ze nog meer voor mooie bestemmingen hebben!
Wel handig dat de vakantie los te boeken is!

Het is namelijk niks voor ons om 2 of 3 weken op dezelfde plaats te zitten, en hebben ook al zitten denken aan een trouwpakket in combi met een rondreis, maar dat is dus goed mogelijk als ik het goed begrijp!
Mayou, wat denk je van trouwen aan het strand in Nederland?

Bijvoorbeeld hier.

Tis niet hetzelfde als op de seychellen, maar papa kan er zeker wel bij zijn.
Dat is inderdaad een idee, thanks! Hopelijk kan het daar ook 's winters..
Wij trouwen in oktober op Curacao,

ons pakket heeft ook ong 1400 euro gekost, dit is incl ceremonie, fotograaf en romantisch etentje als afsluiting aan het strand.

Reis en hotel hebben we zelf geboekt, omdat we ook geen 3 weken op een tropische eiland wilden zitten gaan we vantoveren nog twee weken naar Suriname, vonden wij wel een leuke combi
Zeker een leuke combi!

Dus 1400,- voor de ceremonie en alle 'trouwdingen' excl. vakantie is zo'n beetje gemiddeld.

Germanwings, hebben jullie met een reden besloten om ná de 2 weken vakantie te trouwen?

Ik zou zelf eerder denken: eerst trouwen en daarna een soort van huwelijksreis/rondreis. Heb er eigenlijk nooit goed over nagedacht dat trouwen daarna ook nog kan.
Ik vind het een beetje een vreemde trent ; a- , b- en c- diploma's moeten opgeluisterd worden door alle opa's en oma's ( met bijbehorende kado's ) , hetzelfde met de afscheidsmusical , je bent niet jarig als je geen visite hebt gehad , vrijgezellenavonden worden gevierd met alle meiden die iemand maar kent , en trouwen ; daar mag dan niemand bij ? Prima ! Maar zet die trent door ? Ook geen kraamfeesten / visite meer enzo ?

Ik zou er knap beroerd van zijn als ik niet uitgenodigd zou zijn op de bruiloft van mijn kinderen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bgb, die dingen die jij verder noemt daar heb ik ook weinig mee. En vrijgezellenfeesten en kraamfeesten vind ik echt gruwel.

Wij hebben altijd gezegd dat we niet gingen trouwen (gemeend!) omdat we zo'n feest en die aandacht helemaal niks vinden. En gewoon op maandagmorgen naar het gemeentehuis vonden we ook niks, dus gewoon een samenlevingscontract afgesloten. En toen we, na al 13 jaar samen zijn, tegen dit idee aanliepen hebben we heel romantisch (not, haha) in onderling overleg besloten dat dit een mooie symbolische dag zou zijn voor ons samen op een reis die we sowieso al wilden gaan maken. Voor ons dus de goede oplossing.

We hebben ook van erg veel mensen achteraf te horen gekregen dat ze het echt bij ons vonden passen. De enige van de ouders die het er dus niet mee eens was, was mijn schoenmoeder. Maar voor haar was wat we ook gedaan hadden niet goed geweest, want we waren toch nooit in de kerk getrouwd. De rest van de ouders respecteerde onze keuze en was blij voor ons, net als de rest van de vrienden en familie. De reactie van mijn schoonmoeder hadden we al ingeschat, maar we hebben besloten dat we niet om 1 persoon wilden laten, zeker omdat we haar toch niet tevreden konden stellen aangezien het nooit haar manier zou worden. En omdat wij het trouwen juist zien als iets van ons, en niet iets om aan iedereen te laten zien dat we bij elkaar horen.

Verschil in beleving van zo'n dag dus misschien?
oh wat klinkt dat leuk zeg! gewoon lekker doen dus, en vertel het ze lekker achteraf! jullie geluk voorop!
lios,

wij vonden het lekkerder om eerst naar Suriname te gaan, wat activer (alhoewel het er daar natuurlijk toch wel heel relaxed aan toe gaat als ik de verhaeln mag geloven van mensen die er geweest zijn) en daarna als afsluiting een relaxed weekje op curacao, beetje duiken, beetje strand en natuurlijk nog even trouwen.

Dus gewoon een persoonlijke keuze, maar zou net zo goed omgekeerd kunnen.

Wij trouwen zo omdat ik eigenlijk alle bruiloften die ik tot nu toe gehad heb niet leuk vond (ik vond het vooral veel handjes schudden en veel plichtplegingen). Omdat ik het wel leuk vind om het toch een beetje te vieren geven wij een aantal maanden na terugkomst een feest in onze oude stamkroeg (in onze oude woonplaats in Nederland, we wonen nu in Dld).

Maar dan dus zonder alles eromheen, gewoon gezellig met vrienden en familie wat drinken en dansen.
Hier hetzelfde verhaal, wij gaan ook zonder familie, maar als we weerkomen ( 2 januari ) geven we een feestje ( 3 januari ) gewoon de hele dag en s'avonds ,alleen de gang naar het gemeentehuis is niet van toepassing, omdat we dan graag met z'n tweeen wilden zijn.

Hebben alles geregeld met Extravacanza, maar omdat wij kerst en oud en nieuw er bij in hebben zitten we nogal in een dure periode, maar kan altijd goedkoper in een andere periode.
Hoi,

Lees al een tijdje mee op het forum maar heb me vandaag pas - vanwege dit onderwerp - ingeschreven.

Wij zijn in 1991 in Orlando, Florida getrouwd. Gewoon met z'n 2-tjes. We waren al met voorbereidingen voor een huwelijk in Nederland bezig toen we de kans kregen om 2 weken naar Florida te gaan. We zaten op de bank de reis te bespreken toen we tegelijkertijd zeiden: zullen we daar ook trouwen.

We zagen in Nederland nl. erg op tegen een feest, ik kom uit een grote familie (vader 1 van 5 kinderen en moeder 1 van 16 kinderen, samen ook 5 kinderen) dus de hele familie zou moeten worden uitgenodigd, anders krijg je scheve gezichten. Met de familie van mijn man hadden we toen wel contact maar niet zo denderend. Dus de keus was snel gemaakt.

Dit was wel in het pre-internet tijdperk, dus alles moest telefonisch en / of schriftelijk. Gelukkig werkte ik toen nog in Den Haag, dus een tripje naar de Amerikaanse ambassade was zo gemaakt. Daar de nodige informatie ingewonnen en aan de slag gegaan.

De dag na aankomst in Amerika zijn we naar de receptioniste in ons hotel gegaan (zij was nl. net getrouwd) en hebben aan haar gevraagd hoe we dit het beste konden gaan doen.

Na haar uitleg zijn we naar City Hall gegaan en daar zijn we getrouwd, zonder getuigen (die taak nam de ambtenaar op zich) en binnen 20 minuten stonden we getrouwd weer buiten. We zijn vervolgens maar een kop koffie in een coffeebar gaan drinken en hebben ongeveer een half uur steeds de slappe lach gehad. De rest van de dag hebben we gezellig met z'n 2-tjes sight-seeing in Orlando doorgebracht.

Eenmaal thuis hebben we het aan mijn ouders verteld, mijn moeder reageerde enthousiast en gaf ons gelijk, mijn vader was wel enigszins teleurgesteld, maar begreep het uiteindelijk wel. De ouders van mijn man waren helaas wat minder begripvol en die hebben we toen ruim een jaar niet gezien (we zagen ze toch al weinig dus veel verschil merkten we niet).

We moesten alleen nog met de papieren naar het stadhuis in Den Haag om ons huwelijk in te laten schrijven en een trouwboekje aan te vragen.

We hebben dus alles zelf geregeld en waren helemaal niet zo veel geld kwijt. Geloof iets van 30 gulden p.p. voor de uittreksels uit het geboorteregister en in Amerika zelf nog zo'n 75 dollar voor het trouwen.

Dus, doe wat je hart je ingeeft, het is jullie dag en jullie zijn de hoofdrolspelers.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Jeetje tbl, dat zou ik dus nooit zien zitten hè, gewoon daarheen en dan alles regelen!

Maar als alles geregeld is door zo'n bureau dan lijkt me dat wel erg relaxed!

Ik vind het geen vreemde trend bgb, vroeger trouwde iedereen traditioneel omdat dat nou eenmaal zo hoorde. Nu doet iedereen dit wat meer op zijn eigen manier, en dus de manier die het beste bij hen past.

Ik houd er ook absoluut niet van om in de belangstelling te staan, en zou als een berg opzien tegen een traditionele bruiloft.

Als we met z'n 2en (bijvoorkeur in het buitenland) trouwen voelen wij ons daar een stuk meer relaxed bij en wordt het voor ons ook een leuke dag!

Bij terugkomst zouden wij dan ook een klein feestje willen houden, bijvoorbeeld een bbq of etentje voor directe familie en beste vrienden.

Groetjes Lios

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven