Trouwen in 2010

07-11-2009 23:48 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?

Nickname // Trouwdatum of periode // Budget

Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)

theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000

Visje66 // 5 maart 2010 //

Bridges6 // 10 maart 2010 //

goudkever // 29 april 2010 //

MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500

Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000

dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500

Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500

Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤

Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000

fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000

Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000

abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000

legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500

ilske79 // nazomer 2010

regen // september 2010 // ¤11.000

Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max

miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000

Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

sterretje // ??? 2010 //

joos80 // ??? 2010 //

Sarafin // ??? 2010 //

DarkEnchantress // ??? 2011 //

Tuut // to be proposed //

Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //

pipo79 // to be proposed //

Bonny82 // to be proposed //
Ja, die dingen hebben wij inderdaad wel besproken, maar in de loop der jaren, of als ze aan de orde waren. Met twee maanden waren wij voornamelijk nog bezig met verliefd zijn en elkaar plat n**ken
haha idd dat bedoel ik en tja, als je niet n**kt, hou je tijd over voor andere dingen hahaha. ach, beide manieren werken wel volgens mij. Het is maar net waar je aan gewend bent.
Hallo, mag ik meedoen hier?

Hier ook een aanstaand huwelijk, namelijk op 10-03-2010. Best snel al dus en druk met de voorbereidingen!

Plekje vrij nog?
Tuurlijk bridges! Ik vind het juist leuk om ook eens te horen van iemand die eerder gaat trouwen! Dusse vertel! Wat voor jurk, hoe was het aanzoek, welke dingen gaan jullie doen die jullie dag zo bijzonder maken?
oei wordt heel verhaal dan!

Aug. 2008 werden we beiden 30 en dat vierden we groots, met alle fami,lie erbij en zo. We zijn al 13 jaar bij elkaar en hebben al 2 kinderen. Bij het feestje zou hij wel even aan alle aanwezigen vertellen dat het eten klaar stond en zo. Toen kwam zoon (toen 2.5 jaar) met rode roos aangelopen en ging hij helemaal officieel op zijn knietjes! *smelt*

Vanaf toen rustig plannen. Jurk is al bijna een jaar in huis, eeen heel mooie! Ben er zo blij mee! Ivoorkleurig, pronovias, een hele echte trouwjurk! Moet wel vermaakt worden dus binnenkort heen om af te passen.

We vieren het niet enorm groots. 's Middags trouwen in gemeentehuis en kerk, daarna met alle familie en vrienden en zo borrelen en 's avonds met onze naasten lekker eten. Heerlijk!

Nu druk bezig met kaart, fotograaf, lingerie/schoenen, kleding voor de kinderen...

Pfff... Vind het opeens wel enorm spannend, nu nog maar een week of 10 of zo... En vanaf vorig jaar duurde het zo enorm lang nog dat we alles heeeel relaxed konden doen, maar nu begint de tijd toch echt wel te dringen...
Spannend nog wel trouwens: Locatie van de borrel en eten van ons trouwen stond vorige week flink in de brand. Keuken volledig uitgebrand, restaurant rook en waterschade. Net gebeld en ze gaan in februari weer open, uiterlijk 1 maart. Dan moet het dus niet 2 weken tegen zitten, maar daar gaan we dan ook maar niet vanuit...
Lief en leuk van zoon met roos

Spannend hoor van het restaurant, kan me voorstellen dat je daar de zenuwen van krijgt! Hoe oud zijn de kinderen nu? Kunnen ze de dag al echt goed begrijpen/ meekrijgen?

Lingerie en schoenen moet ik ook nog, nou scheelt het bij de schoenen dat ik zwarte of paarse wil (of lakleren knalgroene, maar die kans acht ik niet zo groot ) lingerie tot nu toe nog geen succes, maar ben nog niet bij echte bruidszaken geweest daarvoor. Maar ja, op zich is een strapless torselet in E-cup iets wat ze niet zomaar bij de Hunkemuller hebben hangen, dus daar moet ik misschien toch maar eens aan geloven. Fotograaf is bij ons familie en kaart heb ik al ontworpen, dus daar moeten we alleen met de teksten nog eens voor gaan zitten.
welkom bridges!!
Hoi Bridges, welkom! Jij bent al een tijdje bezig zo te horen.

Ik wil eigenlijk de trouwdatum aanhouden omdat het een erg gunstige datum is voor alle onderwijzenden (mijn halve familie) en studerenden, maar gezien de omstandigheden gaan we naar alle waarschijnlijkheid de komende 2 maanden niks plannen. Dus ook de locatie niet boeken of jurken passen, ringen uitzoeken etc. Ik weet alleen niet of dat kan, hoewel woensdag best een makkelijke dag is voor locaties toch? (we gaan ook niet naar een echte trouwlocatie, dus dat scheelt weer denk ik).

5 maanden tijd ertussen moet toch wel kunnen?
Mevrouw75, wat je kunt doen is een optie nemen. Verplicht je tot niets en als je dan wel kunt gaan vastleggen weet je dat het heikele punt (locatie) tenminste geen probleem is. (meerdere opties bij verschillende locaties kan dus ook)

Enne, voorbereiden op ringshoppen kan heel goed online!

Jurken uiteraard ook!
Een optie is een goed idee (dat ik daar zelf niet mee gekomen ben, doen we voor de schoolfeesten ook altijd, ik wijt het maar even aan de chaos hier).

Ik geloof dat ik online alle jurken al heb gezien, maar blijf voorlopig maar even dromen dus.

Qua ringen weet ik ook al heel goed wat ik wil (volgens mij is het in mijn hoofd allemaal al geregeld), dus dat lijkt mij binnenlopen en zeggen doe maar zus of zo.

Ik vind het op zich wel grappig allemaal, nadenken over locatie, aankleding (het lijkt me plots heel leuk elk jaar grootse themafeesten te geven),en dingen waar ik normaal nooit mee bezig ben. Opeens ben ik een vrouw die alle trouwjurken pagina's afstruint bv, waar ik vroeger echt gruwelde van al die jurken.
Ringen hebben wij ook al helemaal bepaald. Nu is een vriend van ons goudsmid in opleiding, dus die is aan het kijken of hij ze kan maken, anders kunnen we in de winkel gewoon zeggen; voer de bestelling maar door.

Ik heb bij een studentenvereninging gezeten en het heeft inderdaad wel wat weg van themafeesten geven (en ja dat is enig!)
De ringen hebbenw e vandaag opgehaald. Wij vinden ze erg mooi. Hij heeft een ring waarin mijn vingerafdruk is gegraveerd, en ik een ring met de zijne... Unieke ringen dus!

Mevrouw75: heb je wel een soort overzichtje? Zodat als je straks verder kunt plannen, je in een keer ook alles erbij kunt pakken? Als je soort documentje ervan maakt, heb je nu al de voorpret van verzamelen, en straks "even" knopen doorhakken... (maar goed, je merkt meteen, ik ben erg van de lijstjes en regelen en zo hè, past niet bij iedereen natuurlijk...)
nou ja lijstjes,

ik (mijn vriend is helemaal niet van het plannen en lijstjes iig) heb zo'n lijstje van het internet geplukt en aangevinkt wat ik wél wil doen en wat ik níet wil doen ((zoals proefkapsel regelen bij de kapper ofzo, daar zit mijn prioriteit niet), alles natuurlijk wel in overleg. Het lijstje was ook wel handig om een beetje een budgettaire planning te maken en om merken dat we toch meer vrienden hebben dan we dachten bv (de uitnodingenlijstjes bv)

Dus ja, dat lijstje is er in een leuk exceldocumentje.
Dames, wat heb ik een boel bij te lezen. Maar wel heel interessant, die cultuurverschillen!

En Bridges, welkom! Gezellig dat je meeschrijft en wat een romantisch aanzoek!

Donny maakte gisteren alweer een opmerking dat we maar eens snel moesten zorgen dat ik zijn achternaam krijg

Het gaat me niet om die naam, daarvoor ben ik te geëmancipeerd, (ik word niet 'Mevrouw Donny', eerder Mevrouw Bonny-Donny of andersom. Wat doen jullie daar trouwens mee?) maar om het feit dat hij er zo mee bezig is.

Andere vraag: aan de ene kant vind ik weggegeven worden raar, ik ben niemands bezit, aan de andere kant vind ik het iets romantisch hebben, in de trant van wij hebben voor Bonny gezorgd en vertrouwen haar nu aan jou toe, ben lief voor haar!

Ik zit eigenlijk mijn eigen vraag al te beantwoorden, zie ik. Ik wilde namelijk vragen wat jullie daarvan vinden en door wie je weggegeven zou willen worden als je geen vader hebt om je weg te geven. Maar dat moeten mijn moeder, zusje en broertje zijn, dat lijkt me mooi.
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Over die naamgeving, daar hebben we op mijn werk best stevige discussies over gehad, met één collega die het echt te belachelijk voor woorden vindt als je als vrouw niet de naam van je man aanneemt. Ik houd dus mijn eigen achternaam (of we moeten beiden elkaars achternaam aanhouden als 2e achternaam, maar de een wel en de ander niet vind ik zelf erg ongelijkwaardig zeg maar).

Dat weggeven zag ik ook niet echt zitten, maar ik wil iedereen een bijzondere rol geven en dit zou voor mijn vader toch de ultieme bijzondere rol zijn. Aan de andere kant weet ik niet of zowel ik als mijn vader zich prettig gaan voelen bij dat traditionele, cq ouderwetse weggeef idee (want idd, waarom moet ie me weggeven?). Ik weet het dus nog niet.
Ik word inderdaad Mevr. Bridgesvriend-Bridges. Vind ik met kinderen ook wel fijn. hij heeft wel een 13 in het dozijnnaam, maar dat hoort er voor mij bij.

En weggeven: ik wil dat wel. ouders zijn gescheiden. Moeder vroeg nog of ik er ook aan had gedacht om door vader en stiefvader weggegeven wilde worden, maar lijkt me ook weer erg ingewikkeld. Stiefvader betekent wel veel voor me, maar geloof niet dat vader het kan waarderen als ik hem er ook bij vraag...
Dat is bijzonder Mevrouw75, ik ken wel mensen die het belachelijk vinden dat een vrouw de naam van haar man zou moeten aannemen, maar niemand die het belachelijk vindt als ze dat níet zou doen.

Ik heb altijd een beetje ertegenaan geschopt, dat ik het niet zou doen. Maar nu dingen toch dichterbij beginnen te komen en gekeken naar hoe mijn leven eruit ziet, is Donny's familie meer mijn familie dan mijn familie van vaders kant. Dus als een soort 'losmaken' van mijn familie zou ik dat weer wel willen. Lastig verhaal, hoop dat ik het een beetje duidelijk overbreng.
Bridges, kun je aangeven waarom je graag weggegeven wordt?
Nee eigenlijk niet. Vind het een gevoel. lijkt me mooi. Inderdaad, wat jij aangeeft, het zorgen voor... Ik vind het mooie symboliek die voor mij bij het trouwen past...

Trouwt een van jullie ook in de kerk?
Ja ik vond het ook vrij bijzonder, maar goed, het is een man en hij vond het te emancipatorisch, alleen van die úberkenau's willen dat, hij wist nog niet dat ik dat zo zou kiezen, en het is te onhandig als docent (ik werk dus op een school), want je krijgt mevrouw y aan de lijn als moeder van kind x. Ik vind dat probleem vrij overkomelijk, heb er niet zoveel moeite mee dat moeders anders heten dan hun kinderen, maar goed, hij wel dus.
Ik trouw niet voor de kerk. Ben officieel wel katholiek, maar heb er gevoelsmatig erg weinig mee te maken. Mijn vriend is 'niks'. Hoewel we wel een erg mooie kerk hebben hier in het centrum (maar die is sinds de beeldenstorm niet katholiek meer)
Ja, ik wil dat graag. Donny niet echt, maar ik denk dat hij het wel gaat doen omdat hij weet dat het belangrijk voor me is. Ik geloof niet in 'het instituut kerk', maar wel in de kernwaarden van het Katholieke geloof (die overigens in alle religies hetzelfde zijn, naar mijn mening). Voor mij is het een soort zegen over ons huwelijk. Mijn schoonzus is getrouwd voor de wet en daarna door een priester die uit de kerk is gezet, omdat hij te moderne ideeën heeft. Dat zou ook bij mij passen, wel de zegen, niet de achterhaalde ideeën van de kerk.
Maar Bonny, duidelijk verhaal, gevoelsmatig lijkt me het aan de ene kant vrij moeilijk, jezelf 'losmaken van je familie', aan de andere kant ook weer een soort bevrijding dan?
Door alle ellende is het voor mij denk ik meer een bevrijding dan moeilijk. Ik heb er ook over gedacht om mijn moeders naam aan te nemen, om duidelijk te maken dat ik niks meer met mijn 'vader' te maken heb, maar dat leek me weer lastig omdat iedereen me kent met mijn huidige achternaam. Maar het zou voor mij wel een reden zijn om uiteindelijk Donny's naam wel als eerste te voeren, dus Mevrouw Donny-Bonny te worden. (En stiekem vind ik Donny wel zo heul geweldig, dat ik er apentrots op zou zijn als ik Zijn Vrouw zou heten, maar dat mag niemand tegen hem zeggen )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven