Trouwen in 2010
zaterdag 7 november 2009 om 23:48
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?
Nickname // Trouwdatum of periode // Budget
Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)
theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000
Visje66 // 5 maart 2010 //
Bridges6 // 10 maart 2010 //
goudkever // 29 april 2010 //
MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500
Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000
dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500
Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500
Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤
Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000
fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000
Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000
abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000
legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500
ilske79 // nazomer 2010
regen // september 2010 // ¤11.000
Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max
miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000
Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
sterretje // ??? 2010 //
joos80 // ??? 2010 //
Sarafin // ??? 2010 //
DarkEnchantress // ??? 2011 //
Tuut // to be proposed //
Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //
pipo79 // to be proposed //
Bonny82 // to be proposed //
Nickname // Trouwdatum of periode // Budget
Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)
theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000
Visje66 // 5 maart 2010 //
Bridges6 // 10 maart 2010 //
goudkever // 29 april 2010 //
MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500
Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000
dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500
Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500
Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤
Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000
fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000
Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000
abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000
legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500
ilske79 // nazomer 2010
regen // september 2010 // ¤11.000
Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max
miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000
Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
sterretje // ??? 2010 //
joos80 // ??? 2010 //
Sarafin // ??? 2010 //
DarkEnchantress // ??? 2011 //
Tuut // to be proposed //
Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //
pipo79 // to be proposed //
Bonny82 // to be proposed //
maandag 21 december 2009 om 20:21
maandag 21 december 2009 om 20:36
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 december 2009 @ 20:03:
Ik weet het niet Driffa. Ik heb wel eens het idee dat mensen zo rekening houden met ouders, het droomplaatje en 'je trouwt maar een keer' dat het geheel vrij ver af komt te staan van wie ze eigenlijk zijn. Maar misschien schat ik dat wel verkeerd in hoor.
klopt wel een beetje, onze bruiloft is ook wel beinvloed door wat ouders willen, niet geheel naar mijn zin maar ik ontkwam er niet aan dat mijn ouders tevredengesteld moesten worden(deels dan, want ik ben nog altijd geen deurmat) en bij hem is het nog erger. zo erg dat ik op een gegeven moment toch echt even duidelijk moest zeggen dat zij al hun bruiloft gehad hadden en het nu onze beurt was(maarja, daar heb je die tradities weer. Bij hun is het echt zo dat de vader van de bruidegom grote invloed heeft op de bruiloft) uiteindelijk heb ik toch een beetje mn zin kunnen doordrammen. Merk wel dat het voor mijn ouders(en die van hem ongetwijfeld ook) heel wat is en dat ze er waarde aan hechten dat hun stem gehoord wordt. Is nu eenmaal zo.
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 december 2009 @ 20:18:
Geen idee eigenlijk, wij zijn de eerste in mijn vriendenkring die trouwen. Ben met Kees ook maar op twee bruiloften geweest. (en we zijn 7 jaar samen en 28/30 jaar oud) Men is gewoon niet zo trouwlustig.
goeie vriendin van niramira: "wow, wordt mn eerste bruiloft"
niramira: "wordt ook mijn eerste bruiloft"
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 december 2009 @ 20:25:
Even een praktische vraag (heb al een gerelateerd topic op Beauty) Hoe komen jullie aan een make-up en haar dame voor jullie trouwen.make-up doet een vriendin van me. en mijn haar hoofddoek daar moet ik maar even een meisje op hyves voor aanspreken want daar zijn er wel een paar die het doen.
Ik weet het niet Driffa. Ik heb wel eens het idee dat mensen zo rekening houden met ouders, het droomplaatje en 'je trouwt maar een keer' dat het geheel vrij ver af komt te staan van wie ze eigenlijk zijn. Maar misschien schat ik dat wel verkeerd in hoor.
klopt wel een beetje, onze bruiloft is ook wel beinvloed door wat ouders willen, niet geheel naar mijn zin maar ik ontkwam er niet aan dat mijn ouders tevredengesteld moesten worden(deels dan, want ik ben nog altijd geen deurmat) en bij hem is het nog erger. zo erg dat ik op een gegeven moment toch echt even duidelijk moest zeggen dat zij al hun bruiloft gehad hadden en het nu onze beurt was(maarja, daar heb je die tradities weer. Bij hun is het echt zo dat de vader van de bruidegom grote invloed heeft op de bruiloft) uiteindelijk heb ik toch een beetje mn zin kunnen doordrammen. Merk wel dat het voor mijn ouders(en die van hem ongetwijfeld ook) heel wat is en dat ze er waarde aan hechten dat hun stem gehoord wordt. Is nu eenmaal zo.
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 december 2009 @ 20:18:
Geen idee eigenlijk, wij zijn de eerste in mijn vriendenkring die trouwen. Ben met Kees ook maar op twee bruiloften geweest. (en we zijn 7 jaar samen en 28/30 jaar oud) Men is gewoon niet zo trouwlustig.
goeie vriendin van niramira: "wow, wordt mn eerste bruiloft"
niramira: "wordt ook mijn eerste bruiloft"
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 december 2009 @ 20:25:
Even een praktische vraag (heb al een gerelateerd topic op Beauty) Hoe komen jullie aan een make-up en haar dame voor jullie trouwen.make-up doet een vriendin van me. en mijn haar hoofddoek daar moet ik maar even een meisje op hyves voor aanspreken want daar zijn er wel een paar die het doen.
maandag 21 december 2009 om 20:55
Mijn ouders en schoonouders wilden er helemaal niet over te zeggen hebben! Nou ja, mijn moeder wilde graag mee jurkenshoppen (en dat wilde ik ook). En mijn schoonmoeder wilde Kees zijn pak betalen (hebben we geweigerd wegens zonde van het geld) en die betalen nu mee aan het feest. Mijn schoonmoeder is overigens onze grootste fan, juist omdat we het zo anders, losjes en relaxed willen vieren. Komt die bemoeizucht voort uit traditie? Of 'wie betaald; bepaald' ? Of zitten ze gewoon zo in elkaar?
@Sterretjee wat vind je zo aantrekkelijk aan traditioneel? Waarom past dat bij je?
@Sterretjee wat vind je zo aantrekkelijk aan traditioneel? Waarom past dat bij je?
maandag 21 december 2009 om 20:58
maandag 21 december 2009 om 21:03
Mijn moeder heeft mijn bruidsjurk betaald (heel beschaafd prijsje), niet van te voren afgesproken, was er vanuit gegaan dat ik em zelf zou betalen. Kees zijn ouders zullen als cadeau een deel van het feest betalen, bedrag vergelijkbaar met de designertrouwjurken van zijn zussen.
Lastig hoor zulke familieleden, lijkt me moeilijk!
Lastig hoor zulke familieleden, lijkt me moeilijk!
maandag 21 december 2009 om 21:06
Ik meng mij ook maar weer eens. Zou vandaag eigenlijk jurken gaan passen (zonder mijn moeder btw) maar door een combi van weer en psychische gesteldheid (eigenlijk dit laatste) van mijn vriend dit maar even uitgesteld. Jammer, maar helaas. Wil eerst dat dit even opgelost wordt voordat we verder gaan plannen. Misschien moeten we de bruiloft daardoor wat uitstellen, maar het zij zo.
Gelukkig mengen mijn en zijn ouders zich helemaal niet. Ik geloof dat mijn ouders er ook vrij onverschillig in zijn, maw het kan ze eigenlijk weinig schelen of we gaan trouwen of niet.
De enige traditie die mijn vriend in ere wil houden is dat hij mijn jurk niet wil zien en wil daarom de dag van te voren ergens anders slapen.
Gelukkig mengen mijn en zijn ouders zich helemaal niet. Ik geloof dat mijn ouders er ook vrij onverschillig in zijn, maw het kan ze eigenlijk weinig schelen of we gaan trouwen of niet.
De enige traditie die mijn vriend in ere wil houden is dat hij mijn jurk niet wil zien en wil daarom de dag van te voren ergens anders slapen.
maandag 21 december 2009 om 21:09
maandag 21 december 2009 om 21:15
maandag 21 december 2009 om 21:19
quote:Mevrouw75 schreef op 21 december 2009 @ 21:09:
oh, en aangezien het mijn ouders niks kan schelen ga ik er niet vanuit dat zij ook iets betalen, ze hebben het in ieder geval nog niet aangeboden, en ik ga er niet vanuit dat ze dit ook nog gaan doen. (ik wil trouwen, dus waarom moeten zij iets betalen?)
Zijn wij ook niet vanuit gegaan hoor! We hebben in alle planningen er rekening mee gehouden dat we het zelf zouden betalen. Dat (schoon)ouders nu bijdragen is fijn, maar we hebben het ook zelf.
Je ouders klinken niet zo leuk (nou ja, leuk enthousiast, meelevend) Mevrouw75. Wel jammer lijkt me.
oh, en aangezien het mijn ouders niks kan schelen ga ik er niet vanuit dat zij ook iets betalen, ze hebben het in ieder geval nog niet aangeboden, en ik ga er niet vanuit dat ze dit ook nog gaan doen. (ik wil trouwen, dus waarom moeten zij iets betalen?)
Zijn wij ook niet vanuit gegaan hoor! We hebben in alle planningen er rekening mee gehouden dat we het zelf zouden betalen. Dat (schoon)ouders nu bijdragen is fijn, maar we hebben het ook zelf.
Je ouders klinken niet zo leuk (nou ja, leuk enthousiast, meelevend) Mevrouw75. Wel jammer lijkt me.
maandag 21 december 2009 om 21:19
Het lijkt mij dus helemaal niks om opeens een ander je make up te laten doen, of je haar. Bij de vriendinnen en collega's die getrouwd zijn vond ik het er allemaal zo overdone uitzien in het echt. Op de foto's daarentegen zagen ze er allemaal spetterend uit, dus ik ben een beetje in dubio. Ik heb zelfs aan de optie gedacht om op een totaal andere dag wat foto's te laten maken zodat ik op de dag zelf niet zo'n overdreven haarlak en make-uplaag hoofd heb.
Zo'n extra foto dag leek me ook wel leuk want dan kan je je jurk nog eens aan en aangezien we alles in de binnenstad willen doen, kunnen we de fotodag in de duinen doorbrengen met mijn moeder en de getuige als fotografen. Beetje fotomodel spelen voor een dagje.
Zo'n extra foto dag leek me ook wel leuk want dan kan je je jurk nog eens aan en aangezien we alles in de binnenstad willen doen, kunnen we de fotodag in de duinen doorbrengen met mijn moeder en de getuige als fotografen. Beetje fotomodel spelen voor een dagje.
maandag 21 december 2009 om 21:23
quote:Mevrouw75 schreef op 21 december 2009 @ 21:19:
Het lijkt mij dus helemaal niks om opeens een ander je make up te laten doen, of je haar. Bij de vriendinnen en collega's die getrouwd zijn vond ik het er allemaal zo overdone uitzien in het echt. Op de foto's daarentegen zagen ze er allemaal spetterend uit, dus ik ben een beetje in dubio. Ik heb zelfs aan de optie gedacht om op een totaal andere dag wat foto's te laten maken zodat ik op de dag zelf niet zo'n overdreven haarlak en make-uplaag hoofd heb.
Zo'n extra foto dag leek me ook wel leuk want dan kan je je jurk nog eens aan en aangezien we alles in de binnenstad willen doen, kunnen we de fotodag in de duinen doorbrengen met mijn moeder en de getuige als fotografen. Beetje fotomodel spelen voor een dagje.wij maken het helemaal bont. Laten de foto's(door fotograaf dan) helemaal in turkije doen hehe) voor op de dag zelf laten we vrienden en familie gewoon lekker spontane foto's maken, die zijn meestal toch het leukst)
Zo'n extra foto dag leek me ook wel leuk want dan kan je je jurk nog eens aan en aangezien we alles in de binnenstad willen doen, kunnen we de fotodag in de duinen doorbrengen met mijn moeder en de getuige als fotografen. Beetje fotomodel spelen voor een dagje.wij maken het helemaal bont. Laten de foto's(door fotograaf dan) helemaal in turkije doen hehe) voor op de dag zelf laten we vrienden en familie gewoon lekker spontane foto's maken, die zijn meestal toch het leukst)
maandag 21 december 2009 om 21:24
quote:Mevrouw75 schreef op 21 december 2009 @ 21:22:
Nou ja, ze zijn wel leuk natuurlijk, maar trouwen is nu net niet hun ding, ze zien er het nut niet echt van in. Ik vind het niet zo erg eigenlijk.mijn ouders zijn ook niet razend enthousiast ofzo. Vader maakt zich zorgen over turkse man(hoewel onze mannen nou niet bepaald zelf lieverdjes zijn) ma gelooft gewoon niet meer in het huwelijk.
Nou ja, ze zijn wel leuk natuurlijk, maar trouwen is nu net niet hun ding, ze zien er het nut niet echt van in. Ik vind het niet zo erg eigenlijk.mijn ouders zijn ook niet razend enthousiast ofzo. Vader maakt zich zorgen over turkse man(hoewel onze mannen nou niet bepaald zelf lieverdjes zijn) ma gelooft gewoon niet meer in het huwelijk.
maandag 21 december 2009 om 21:25
quote:Mevrouw75 schreef op 21 december 2009 @ 21:22:
Nou ja, ze zijn wel leuk natuurlijk, maar trouwen is nu net niet hun ding, ze zien er het nut niet echt van in. Ik vind het niet zo erg eigenlijk.Mijn moeder zegt ook altijd dat ze nu nog niet getrouwd zou zijn als mijn vader destijds niet voor het leger was opgeroepen. (door te trouwen hoefde hij niet). Maar ze leeft wel heel erg mee. Omdat ze van mij houdt. En van Kees. En het een bijzondere dag voor ons is.
Nou ja, ze zijn wel leuk natuurlijk, maar trouwen is nu net niet hun ding, ze zien er het nut niet echt van in. Ik vind het niet zo erg eigenlijk.Mijn moeder zegt ook altijd dat ze nu nog niet getrouwd zou zijn als mijn vader destijds niet voor het leger was opgeroepen. (door te trouwen hoefde hij niet). Maar ze leeft wel heel erg mee. Omdat ze van mij houdt. En van Kees. En het een bijzondere dag voor ons is.
maandag 21 december 2009 om 21:31