Trouwen in 2010

07-11-2009 23:48 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?

Nickname // Trouwdatum of periode // Budget

Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)

theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000

Visje66 // 5 maart 2010 //

Bridges6 // 10 maart 2010 //

goudkever // 29 april 2010 //

MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500

Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000

dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500

Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500

Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤

Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000

fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000

Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000

abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000

legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500

ilske79 // nazomer 2010

regen // september 2010 // ¤11.000

Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max

miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000

Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

sterretje // ??? 2010 //

joos80 // ??? 2010 //

Sarafin // ??? 2010 //

DarkEnchantress // ??? 2011 //

Tuut // to be proposed //

Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //

pipo79 // to be proposed //

Bonny82 // to be proposed //
Leuk een topic over trouwen.

Ook ik ga trouwen.

Wij gaan trouwen op 5 maart 2010.

Het komt ook aardig dichtbij, spannend hoor.

Hoe vinden jullie het om de voorbereidingen te doen?

Ik denk dat ik het straks nog ga missen:-)
Ik weet niet precies meer wat aan me gevraagd is, maar de jurk krijg ik van mijn ouders, dus hoeft niet bij het bedrag geteld te worden :-).

Wij houden het vrij klein (voor dit gedeelte van NL) met 15 mensen overdag en ongeveer 75 in de avond. Nu zijn we op zoek naar een plek voor het diner en feest, niet ons ding om te doen. Wel zin om ringen en jurk uit te zoeken.

Weet iemand trouwens iets van een standaard planning en bedragen voor bv bloemen en fotograaf? Ik heb werkelijk geen flauw vermoeden!
om de 12 camels van VV

visje66, ja ik vind het bedenken van alle dingen erg leuk. Hoe ziet jullie dag er ongeveer uit?

@ legpuzzel; Mijn zusje is bloembindster en mijn schoonzus maakt schitterende foto's dus daar heb ik niet echt naar gekeken. Ik denk dat je voor E50- E100 een mooi boeket kunt krijgen (beetje afhankelijk van wat je wil) en een fotograaf ergens tussen de E350 en de 1000 euro (zeer afhankelijk van wat ie kan, wat je wil, hoeveel uur, album maken ja/nee e.d.
Ik vond locatie-hunten wel leuk eigenlijk legpuzzel, heel bepalend voor het soort feest. Kijk wil je een 'sprookjeslocatie' ( kasteel, landhuis) een chique gelegenheid (duur restaurant, hotel) of meer een gemoedelijk sfeertje (boerderij, strandtent) of heb je gelegenheid tot het plaatsen van een tent in een weiland oid?

Ennn... ook niet onbelangrijk; wat is het budget en het aantal gasten?
Ik heb een jurk.. en zelfs schoenen en ook nog binnen mijn opgehoogde budget van 500 voor alles bij elkaar! Kom later wel even vertellen welke het is!
quote:niramira schreef op 06 januari 2010 @ 11:15:

www.hoeveelkamelenbenikwaard.nl

nee ehm, dat bepalen je ouders hoeveel ze voor je willen hebben, en dan maar hopen dat iemand je zoveel waard vindt en je ook echt komt vragen hahaha.

maar serieus, je krijgt wel een bruidsschat vaak als je met een turk/marrokaan/arabier/whatever trouwt.

hoe gaat dat bij jullie dan? wat vinden zijn ouders er bijvoorbeeld van?(weet van sommigen dat ze toch t liefst een turkse schoondochter hebben, maar ook niet allemaal natuurlijk)

Gelukkıg maakt zıjn famılıe er geen probleem van. Ik woon ook samen met hem ın Turkıje. Dat kan normaal eıgenlıjk ook nıet, maar zıjn famılıe ıs heel lıef voor mıj en helpen me waar ze dat kunnen. Zıjn famılıe ıs heel modern, om het zo maar even te zeggen. Zo zıjn we bıjvoorbeeld een paar keer bıj zıjn ouders geweest (zo,n 1000 kılometer bıj ons vandaan) en dan blıjven we daar ook gewoon samen slapen.

Ik denk dat het ergens wel moeılıjk ıs voor zıjn ouders, maar dat zullen ze mıj nooıt laten merken. Bovendıen vınden ze zıjn geluk het belangrıjkst. Als dat op deze manıer ıs, dan ıs dat zo.

Had van de week zıjn moeder aan de telefoon en toen zeı ze nog dat ze een beetje jaloers was op mıj omdat zıjn vader altıjd van dıe lıeve dıngen aan de telefoon zegt tegen mıj zoals ,mıjn meısje. Echt heel schattıg.
oooh mooi Boom ben benieuwd..heb je foto?
@visje66 jeetje! jullie dag komt al heel snel dichterbij! Spannend zeg! Ik denk ook dat ik straks na de grote dag alle voorbereidingen enorm ga missen. Het is zo leuk om allemaal over na te denken en te dubben.

@ Boom: ZIEN ZIEN ZIEN!

@legpuzzel. Verkeerde intpretatie van mijn kant. De jurk is eraf bij je budget :-)
quote:vreemde_vogel schreef op 06 januari 2010 @ 18:37:

Ik was jaaaaaaaaren geleden in Ghana...Daar werden "twelve camels" geboden voor mij (ik lag kennelijk minder goed ind e markt dan MdK & Nam).

Vervolgens werd een pakje camel-sigaretten uit de broekzak getoverd en men ging er twaalf aftellen...

Sindsdien ben ik wel een beetje klaar met bruidsschatten...
ah sarafin echt goed om te horen heb je geluk mee hoor dat ze er zo makkelijk mee omgaan!
Ja, dat besef ık me ook maar al te goed!
nu de bruiloft verplaatst is merk ik wel dat t kijken naar spullen enzo een beetje minder wordt bij mij...maar blijf t wel doen haha.
dubbel.
Ook heeeel benieuwd naar de jurk Boom!

Fijn van die moderne schoonouders Sarafin!
quote:vreemde_vogel schreef op 05 januari 2010 @ 23:01:

*linkjes naar jurk weggehaald ivm nieuwsgierige bruidegom*

Ja dju, heb ik dit ook weer gemist! Mag ik nog een mailtje op vivabonny@hotmail.com, net als voor de schoentjes van MdK?

*Lacht haar allerliefste lachje*
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
wij hebben inmiddels ook de locatie vastgelegd. We vieren de bruiloft in de sunset-zaal (geen rechtstreekse link helaas).

Wel beetje apart om een beachclub te kiezen in oktober, maar de inrichting van deze locatie is hartstikke leuk en hip. Dus we doen het gewoon :-)
joh ik zet ze gewoon nog nog een keertje neer :-)

*en weg zijn de linkjes*
Leuke locatıe hoor vv! Ik vınd een beachclub altıjd wel kunnen, ook al ıs het mıdden ın de wınter. Vergeet je gelıjk een beetje wat een rotweer het ıs ;)
Nou ik had dus nooit gedacht dat ik vandaag een jurk, zou kopen, maar ik vond de jurk gewoon! Het gekke is dat ik die jurk ook al op de website had uitgekozen. In precies dezelfde kleur als de jurk hadden ze super afgeprijsde heerlijk zittende schoenen. Dus ja die heb ik ook maar genomen. Jurk, schoenen en vermaken voor maar 320 euro

De jurk is deze:

Er zit ook een stola bij.

De schoenen zijn een beetje lastig te zien op het plaatje, maar het zijn deze:

Wowww super jurk! Zoıets zou ık ook uıt kunnen kıezen.

Oh nou staan er ıneens van 2 personen jurken

Ik vınd ze allebıj heel mooı.

Wordt nog moeılıjk straks om een jurk te kıezen
Mooie jurk Vogel!
VV, fan-tas-tisch! Wat een prachtige jurk, dat snap ik wel dat dat je droomjurk is!

Mag ik ook nog zien welke het niet geworden is? Geloof dat Bridges ook nieuwsgierig was.

Tuut, moest wel om je lachen, toen je zei dat ik wel leuk meedoe met de 'in blijde afwachting' fase maar dat Donny een stuk concreter is. Maar vooralsnog ben ik ook niet gevraagd, dus er is nog geen verschil hoor. Maar ik hoop stiekem natuurlijk wel dat de concrete woorden van Donny binnenkort ook concrete acties worden

Ik zat er ook over na te denken, het is zo leuk om hiermee bezig te zijn en te zoeken en te plannen (en te googlen, voor MdK ) en dan komt die fantastische dag, en dan is het voor altijd klaar. Lijkt me heul raar.
anoniem_83326 wijzigde dit bericht op 06-01-2010 20:27
Reden: blijde VERwachting is toch echt iets anders :-)
% gewijzigd
Ik ging even een pagina terug om de locatie van VV te gaan bekijken, zie ik ineens het kleedje van Boom, ook weer zo prachtig.

Mocht ik een beetje groen aanlopen, dan is dat niet van jaloezie. Echt niet. Heus.
Mooi boom! En wat een prachtige prijs ook!
*Gaat achter het spreekgestoelte staan, schraapt haar keel en zet een strenge blik op*

Ik ga lekker in bed met Donny een film kijken. Als iemand van jullie vanavond nog fijne plaatjes en linkjes plaatst, is diegene VERPLICHT mij dat ook te laten zien via het eerdergenoemde emailadres.

Maak ik indruk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven