Trouwen in 2010

07-11-2009 23:48 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?

Nickname // Trouwdatum of periode // Budget

Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)

theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000

Visje66 // 5 maart 2010 //

Bridges6 // 10 maart 2010 //

goudkever // 29 april 2010 //

MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500

Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000

dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500

Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500

Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤

Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000

fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000

Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000

abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000

legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500

ilske79 // nazomer 2010

regen // september 2010 // ¤11.000

Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max

miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000

Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

sterretje // ??? 2010 //

joos80 // ??? 2010 //

Sarafin // ??? 2010 //

DarkEnchantress // ??? 2011 //

Tuut // to be proposed //

Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //

pipo79 // to be proposed //

Bonny82 // to be proposed //

deze had ik voor ik ging op de site gezien en apart laten hangen... als ik m nu op t plaatje zie vind ik m nog steeds prachtig maar om de een of andere reden niet als ik m aanhad
Bonny wij vinden precies het omgekeerde leuk, ik vind de bovenkant erg mooi dribbel, veel flatterender denk ik dan al die strapless exemplaren die tegenwoordig zowat standaard zijn.
dankje, Bonny!
quote:Bonny82 schreef op 20 december 2009 @ 11:33:

Wonen jullie nog niet samen dan Niramira? Heeft iets heel romantisch, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel heel heftig om getrouwd te zijn en dan pas te gaan samenwonen, met alles wat dat met zich meebrengt.

Wat voor jurk denk je aan?

nee, hoewel we allebei best uit huis zouden kunnen gaan wonen we allebei nog bij papa en mama(ok, ik woon dan bij mn grootmoeder maar dat is een lang verhaal(soort van psychische/emotionele mantelzorg zou je het kunnen noemen))

Bij ons is dat niet meer dan normaal hehe, en tja...het zal vast even wennen zijn maar we weten niet beter.

quote:Mevrouwdekees schreef op 20 december 2009 @ 11:50:

Het lijkt mij ook nogal wat hoor, trouwen en samenwonen in een! Kun je een hint geven waar jullie beide vandaan komen? (aangezien je zei dat jullie allebei niet uit NL komen)

Hij komt uit Turkije, ik kom uit Bosnie.

Wat betreft de jurk ach ik zit me suf te zoeken op internet en maar elke foto op te slaan die ik leuk vind dus het is echt nog een beginstadium. ik weet wel dat ik niet zo'n prinsessenjurk wil(ik ben maar 1.58, dan lijk je al snel zo'n klein balletje jurk) maar een beetje wijd uitlopen mag wel, als het maar niet echt heel breed word en ik wil iets met mouwtjes minstens tot de ellenboog of een bolero(ivm. hoofddoek) en ik wil wel een spaanse sluier want die vind ik zo mooi. voor de rest krijg je bij ons een rood lint om je middel heen dat is dan al meteen 1 accesoire.

ik zal later nog wel wat foto's posten van wat ik ongeveer voor ogen heb.
Moest door de omschrijving van het lint meteen aan de jurk van Pink denken Niramira:

Staat het nog symbool voor iets?
Oei.

Wat een lelijke jurk van Pinkie.
het lint wordt om je middel gebonden door je vader/broer(of een ander mannelijk familielid) als teken van maagdelijkheid. Maar, veel dames die bijv. voor de tweede x trouwen dragen m ook nog hehe.

Ik heb het lint van mn lief gehad toen hij terugkwam uit turkije van de zomer, van rood kant met zilveren pailleten op de rand en zilvere halve manen en sterren.

zo ziet dat er ongeveer uit. Je hebt ook nog de rode sluier voor over het hoofd als je bruidegom je komt ophalen van huis en die doe je dan weer af als je op locatie bent aangekomen. Of ik dat ga doen weet ik nog niet.
zou wel handig zijn als die afbeelding het ook doet.
met hoofdsluier wordt het dus zo

even niet letten op de jurk, want dat bedoel ik dus met een balletje zijn.
ok, iemand moet me uitleggen hoe die afbeeldingen werken.
http://www.loadtr.com/93398-d%C3%BC%C4%9F%C3%BCn.htm

en

http://www.hyves.nl/index ... secret=hQgr&ampstripped=1
Mooi, Niramira, vind dat altijd bijzonder hoe bijvoorbeeld bruiloftstradities in andere culturen zijn.
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
ja onze bruiloften zijn tegenwoordig best modern(europese invloed) maar wel nog met veel oude kenmerken dat zie je bijv. in trouwen met hoofddoek, maar dan wel weer in het wit. we mixen het maar een beetje. mijn tradities, zijn tradities(rood lint is echt turks). ehm, ik weet niet wie ik als getuige moet kiezen...
quote:Bonny82 schreef op 20 december 2009 @ 20:26:

Mooi, Niramira, vind dat altijd bijzonder hoe bijvoorbeeld bruiloftstradities in andere culturen zijn.Wij hadden een prachtige gemengde...hihihihi dacht misschien ook leuke info. Hadden heel veel tradities :-)
driffa....vertel :-)
Nou niramira, het zijn geen verassende dingen. Maar wel waar we hele bewust voor gekozen hebben. Dadels met melk, traditioneel met ma jurk gaan uitzoeken, nacht ervoor bij ouders slapen. Jurk wisselen voor traditionele Marokkaanse jurk. Traditioneel Marokkaans eten, champagne toasten voor het eten.
Leuk om te horen Driffa. Wij hebben weinig traditie aangezien we beide blanke kaaskoppen zijn en enige mogelijke christelijke tradities om zeep worden geholpen door mijn atheisme

Al denk ik dat het bellenblazen na het uit het stadhuis komen ook wel een moderne traditie genoemd kan worden.
En die hadden wij uiteraard ook mevrouwdekees :-)
Ik vind het wel leuk dat we een beetje met tradities kunnen spelen. Kijk, ik 'moet' geen witte jurk en kan lekker zelf bepalen of ik aan de arm van mijn lief of van mijn vader binnen kom, wie wel komen, waar we het houden, enz.
Maar zouden er nog mensen zijn die dat niet kunnen? Die schrijven denk ik in ieder geval niet hier!

Wij ook alles zelf bepaald, maar ben ouderwets vandaar hahahah
Ik weet het niet Driffa. Ik heb wel eens het idee dat mensen zo rekening houden met ouders, het droomplaatje en 'je trouwt maar een keer' dat het geheel vrij ver af komt te staan van wie ze eigenlijk zijn. Maar misschien schat ik dat wel verkeerd in hoor.
Ja geen idee idd, nu je dat zo zegt ja zou best kunnen. Nooit over nagedacht omdat ik echt naar NIEMAND behalve man's wensen heb geluisterd! Bij ons was het heel duidelijk wie er gingen trouwen het was zooo ons :-) Bij mijn vriendin ook, die trouwde 2 weken voor ons. Was ook typisch hunnie :-)

Misschien ligt het ook aan 't wereldje waarin ze leven!
Even een grappig voorbeeldje: Ik was van het weekend in gesprek met een vriend en vertelde dat Kees in een pak trouwt dat hij al heeft met een blouse in de kleur van mijn jurk. Waarop die vriend dit belachelijk vond want: Dat doe je toch niet, op je bruiloft hoor je toch echt op chique. Ik gaf aan dat we dit zonde van het geld vonden en het niet bij hem past. Dat moest hij er volgens deze vriend maar voor over hebben.

Nou weet ik dat Kees dat natuurlijk voor mij over zou hebben, maar daar gaat het toch niet om? WIj vinden dat zonde en niet bij hem/ ons passen.
Ja inderdaad, op die manier kom je er wel achter wat mensen vinden. MAAR.....of ze het zelf ook allemaal zouden doen als ze gaan trouwen! Dat is afwachten....

Vaak komen die gesprekken niet overeen met wat ze uiteindelijk zelf doen.
Geen idee eigenlijk, wij zijn de eerste in mijn vriendenkring die trouwen. Ben met Kees ook maar op twee bruiloften geweest. (en we zijn 7 jaar samen en 28/30 jaar oud) Men is gewoon niet zo trouwlustig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven