Trouwen in 2010

07-11-2009 23:48 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?

Nickname // Trouwdatum of periode // Budget

Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)

theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000

Visje66 // 5 maart 2010 //

Bridges6 // 10 maart 2010 //

goudkever // 29 april 2010 //

MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500

Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000

dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500

Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500

Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤

Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000

fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000

Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000

abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000

legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500

ilske79 // nazomer 2010

regen // september 2010 // ¤11.000

Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max

miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000

Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

sterretje // ??? 2010 //

joos80 // ??? 2010 //

Sarafin // ??? 2010 //

DarkEnchantress // ??? 2011 //

Tuut // to be proposed //

Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //

pipo79 // to be proposed //

Bonny82 // to be proposed //
Ik heb persoonlijk een aversie tegen het welbekende envelopje Boom, maar die is wel het duidelijkst. Wij zetten op het kaartje dat de ceremoniemeesters alles afweten van verschillende vervoers- , diner- , cadeau- en overnachtingsopties.

Onze ceremoniemeesters geven we dan enkele cadeauopties door (dingen die we gewoon graag willen hebben ) en dat we sparen voor onze huwelijksreis in oktober naar Nieuw Zeeland.

Door een specifiek doel kun je vaak wel een aardiger cadeautje geven. Zo hebben wij voor een stel dat geld vroeg voor hun nieuwe tuin een set windlichten+ envelopje gegeven.
Cadeautip vind ik moeilijk.

Wil graag geen cadeaus, maar wel dat mensen op de dag zelf vanalles gaan doen (zoals de kookploeg en de fotografen, de Djs etc). Nu las ik ergens dat mensen dat soms best vervelend kunnen vinden omdat ze dan op het feest nog dingen moeten doen, of moeten voorbereiden, terwijl ze gewoon naar een feest willen. Dus tsja, nu begin ik een beetje te twijfelen.

Weet dat iedereen graag geld vraagt maar ik vind het echt heel stom om geld te vragen. Zou dan liever wat persoonlijks willen, maar een lijst maken van wat we willen hebben vind ik ook niks. Als je niks vermeld zitten mensen weer met de handen in het haar wat ze moeten geven. Dus, eigenlijk zit aan alles een nadeel , voor mij dan.

Eigenlijk wil ik dus gewoon: wij geven een feest en zijn erg blij als je langs komt. Wil je iets geven dan mag dat, wil je niet geven, dan mag dat ook.
Boom, ik heb al verschillende kaartjes gekregen waarop staat; Cadeautip: ''envelopje'' (Het envelopje is dan getekend/gedrukt, dus niet het woord maar een plaatje.)

Wij schrijven o.a. het volgende in ons kaartje:

Graag willen voor onze nieuwe badkamer geld.

Kan je niet? Zorg dan dat je ................. belt.

Jij kan dan bijv. ''voor onze nieuwe badkamer'' weglaten. Als er staat wij willen graag geld vind ik wel netjes gevraagd hoor! Of je zet iets neer van ''graag wat vulling voor onze spaarvarken'' zoiets.
@ Mevrouw, ik vind het wel iets liefs hebben hoor, om samen met de gasten het feest te maken. Zeker als je hen vraagt voor iets dat bij ze past. Doen wij deels ook, en tot nu toe reageert iedereen heel enthousiast, dus ik denk en hoop maar dat dat dan ook zo is.
ja misschien lees ik ook wel de verkeerde dingen. We zijn ook niet heel veeleisend, en ik hoop dat de gasten dat ook wel van ons weten. Ik bedoel, ze hoeven zich niet zenuwachtig te maken omdat de taart mislukt is ofzo: Dan niet, denk ik dan. Ach, ze hoeven dan ook niet meer na te denken over een cadeautje of de grootte van een envelopje, scheelt ook weer natuurlijk. Denk dat we het toch zo gaan doen omdat we dat wel het leukste vinden.
Zou me er niet te veel zorgen over maken! En.. aangezien het feest niet compleet kan zijn zonder slecht gerijmd gedichtje, sluit ik die ook wel bij in dit berichtje.

Graag hopen we op de grootste bijdrage aan ons feest: dat jij er ook bent bijgeweest. Mochten we om iets extra's mogen vragen

zou je met dj-en/ koken/ bakken/ fotograferen/ anders namelijk...

aan de feestvreugde bij kunnen dragen.
Hoop dat iemand zin heeft om te helpen...

Ik ga dus op de kaart voor wie, wat, hoe, wanneer, waar. Alleen kom ik er bij de hoe niet helemaal uit voor de mensen die niet bij de ceremonie uitgenodigd zijn. Ik heb nu:

We zullen elkaar in kleine kring het Ja-woord geven

Daarna willen we dat graag met je vieren

Alleen een borrel op de receptie, of ook eten

Vertel het onze ceremoniemeester

De inhoud is okee, de rest vind ik bagger. Iemand een beter idee? Het hoeft niet te rijmen (liever niet zelfs)

Ga trouwens toch maar voor het envelopje denk ik. Vond het idee om het ergens voor te vragen wel erg goed, maar helaas hebben we niet echt een doel. Meer dat we eigenlijk verder alles wel hebben.
Wij doen het psies hetzelfde als mevrouw de kees.

Met ceremoniemeester enzo.

Boom: Meestal hebben de daggasten een andere kaart (tekst) dan de gasten die alleen bij de huwelijksvoltrekking of receptie komen. Is dat een idee?

Dan weet iedereen ook gelijk waar ie aan toe is.

Jeeej leuk! Onze site is bijna af en hij word geweldig!
Boom, ik zou het in de stijl van de rest van de kaart houden:

Denk:

Wie: Boom en struik

Wat: Gaan trouwen

Uitnodiging betreft: gehele dag/ receptie/ eten/ feest

(en dan vrij laten waar men voor uit is genodigd)

We horen graag of je er bij bent, geef het even door aan ... voor (datum)
Was ik weer na paar dagen.

Wij zetten niets op de kaart wat cadeau/envelop betreft. Ik hou er aboluut niet van en meestal krijg je toch wel geld.

Vrienden die gingen trouwen hadden er niets op gezet en hebben misschien 3 cadeaus gekregen, verder enveloppen.
Alvast bedankt voor de tips.

@ Steretjee. Het gaat om de kaart voor de avondgasten.. Die andere heb ik een ander tekstje.

@ Mevrouwdekees. Het lastige is dat ik graag aan wil geven dat de ceremonie in kleine kring is, omdat we ook echt de meeste daar niet voor uitnodigen. Het is niet de bedoeling dat ze denken dat ze niet zo belangrijk zijn ofzo. En ik wil ook echt duidelijk maken dat ze mogen kiezen wanneer ze verder willen komen. Dus niet dat een werkgever denkt dat hij ook naar het feest moet komen,maar dat het wel mag.
Ok, andere optie dan.

We geven elkaar het ja-woord in bijzijn van naaste familie en vrienden. We hopen dat je bij... (de receptie/ het feest/ ..) wilt zijn om dit met ons te vieren.
Volgens mij is het zo wel okee (Dankzij Mevrouwdekees):

We geven elkaar in kleine kring het Ja-woord

We hopen dat je bij onze receptie/BBQ wilt zijn

om dit met ons te vieren.

Ik twijfel nog over de kleine kring... De enige die er zijn, zijn ouders, zussen en broers en 1 vriendin
Paar dagen zonder internet gezeten, ga eerst maar eens bijlezen ben ik vast nog wel twee dagen mee bezig ;)

Geen idee waar het nu over gaat dus ik ga later nog reageren, maar wilde even laten weten dat wij volgende week zondag een zaal gaan bekijken en dat vind ik echt spannend.

Hebben jullie tips waar ik op moet letten?
Tja, als die ene vriendin zo bijzonder is dat ze bij jullie ceremonie mag zijn dan zie je haar haast als familie ziet toch?

We geven elkaar het jaarwoord in bijzijn van directe familie?
Hallo dames,

Ik lees nog steeds mee. Mag ik even inbreken met een vraag?

Ik heb vanmiddag prachtige edelstaal ringen gezien (in de damesring zit een diamantje). Nou vraag ik me af of edelstaal wel mooi blijft? Iemand ervaring met edelstaal?
Heerlijk zo mierenneuken over een woord

Het klinkt allemaal zo ongezellig/onaardig.

@ DE succes!
Essie, ik heb er mijn twijfels over omdat het RVS is. Gasfornuizen van RVS krassen heel erg. Wat betreft ringen weer ik het niet, maar wil ik het ook graag weten.
Ik ga volgende week ook kijken naar de eetzaal.

@ Dark

Let voor al op de grote van de zaal. Hoeveel mensen kan je er in kwijt.

Denk ook aan eventuele versiering. Kan je het kwijt, mag je met plakband te werk gaan ect.

Zijn er mensen die iets op gaan voeren. Is hier ruimte voor ?G enoeg licht?

Is er een koffieapparaat en waterkoker?

Hier gaan wij oa op letten. Misschien heb jij er ook wat aan.

Ook belangrijk om te kijken of je de sleutel van het gebouw op zak krijgt. Denk er dan aan wanneer weer terug brengen en hoe je moet afsluiten. Of het licht uit moet of juist aan moet blijven. (Dat soort dingen.)
Boom heb ik al verteld over de 7 (ja ZEVEN) verschillende lettertypes die wij hebben geprobeerd voordat we allebei tevreden waren met het kaartje

Ik weet niet hoe RVS houd Essie.
Ik vond vooral belangrijk of het een mooie zaal is, dan hoef je er ook weinig aan te versieren en is het een mooie achtergrond voor je foto's. Ook of een zaal groot genoeg is/ makkelijk qua oppervlakte kleiner gemaakt kan worden zodat je je er niet verloren in voelt is belangrijk.
Ik zal het eens vragen bij de juwelier. Zou jammer zijn als de ring erg snel dof gaat worden of erg krast.
Ik hoop dat ik onderhand niet als titaniumpooier wordt gezien ( ) maar misschien is titanium dan wat? Harder, lichter en ook goedkoop.

titanium met klont steen erin.

Ook titanium

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven