Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.

NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Geen idee nog wat ik wil qua trouwboeket. Nou dat is niet helemaal waar...ik wil absoluut geen rood. Dat vind ik niet mooi.

Ik denk voornamelijk witte bloemen met een klein beetje roze erin....niets té fel.

Leuk dormouse, origineel om de bloemen die op je jurk zitten terug te laten komen in je boeket. Ben wel heel benieuwd naar die jurk van jou!

Wat willen jullie qua kapsel?

Ik wil het mooi opgestoken in een rol horizontaal, zodat mijn sluier daar in kan. Heb nu halflang haar, net boven de schouders en ben het aan het laten groeien, zodat het tegen die tijd een flinke lengte heeft voor en mooi vol kapsel.
Nou een flinke hersenschudding zorgt er wel voor dat je leert uit handen geven...

MN ik twijfel nog. Ik ben verliefd op deze, maar ze zijn nep en waarschijnlijk bestaan ze niet echt:

Ze passen goed bij mijn jurk maar wat minder bij de locatie. Dus ik zoek nog verder. Waar zit je zelf aan te denken?
Dat is echt een goed idee Dormouse!

Qua haar weet ik het nog niet Jeluze. Sterker nog: ik weet nog niet hoe ik het deze maand ga doen. Dus als ik nog een speld ofzo zou moeten kiezen dan weet ik niet hoe ik dat optijd moet doen. Sjonge nu schiet ik een beetje in de stres.
Nog iets wat de man van de trouwlocatie ons gister in overweging gaf; maken jullie als koppel op het feest gezamenlijk een entree of staan jullie al in de zaal wanneer de gasten binnendruppelen?

Ik wil eigenlijk het liefst het eerste, maar die man zei dat je dan waarschijnlijk tot 21.30 uur bezig bent met het in ontvangst nemen van felicitaties.

Ervan uitgaande dat het feest begint om 20.00 uur en de meeste gasten tussen 20.15 en 20.30 arriveren, kun je om 20.30 je entree maken als bruidspaar en dan ben je wel een uur aan het handjes schudden. Het lijkt mij nogal (overdreven) lang, maar hij heeft meer ervaring met bruiloften dan dat ik dat heb.

Hij zei dat wanneer je vanaf 20.00 uur beneden in de zaal staat je de gasten die arriveren druppelsgewijs kunt ontvangen en dat je dan dus eerder klaar bent met het in ontvangst nemen van felicitaties.

Jullie hier al over nagedacht?
Dat klinkt echt mooi! Met je sluier erin verwerkt Ik houd het gewoon los (boblijn) maar dan wel pas geknipt en stevig in model haha.

De jurk is gebaseerd op dit model (maar dan met kapmouwtjes):

https://topvintage.nl/nl/ ... -tea-dress-in-ivory-satin

En wordt bezaaid met bloemen als deze (voornamelijk wit, maar een paar fel gekleurde aan de onderkant):

http://www.fourniturengro ... t-zalm-oud-roze-ca.-7-cm-(5-stuks).html

(Moet echt die plaatjes-plakken eens aanvragen...)
O die is wel mooi lapflop! Vind dat blauwe mooi, dat is beetje themakleur van onze bruiloft! Maar ja...échte blauwe bloemen, bestaan die?

In jouw geval inderdaad logisch dat je dingen uit handen geeft!
Mooi dormouse, écht een unieke jurk!
Boeket weet ik ook nog niet behalve iets met fel roze om in ons 'thema' te blijven.

Kapsel laat ik aan de kapper over, ook geen idee. Wel dat ik er iets van pareltjes in wil en niet opgestoken want dan krijg ik een dik hoofd.

Jeluze: Wij zijn al in de zaal maar dat komt meer omdat ons diner voorafgaand is en in dezelfde ruimte. Dus als het diner klaar is, is het nog even borrelen/kletsen en zullen de avondgasten vanzelf binnen druppelen. Ik ben ook altijd bang voor dat lang handjes schudden, maar kom je niet onderuit denk ik. Mijn moeder vroeg ook al: wil je dan op een rijtje gaan staan? Met ons erbij (dus ouders en 2 sets schoonouders ivm gescheiden en hertrouwd) maar daar zit ik al helemaal niet op te wachten.

Op een verjaardag vind ik dat wel eens lastig, om de jarige/feestvierder te vinden in een zaal, maar met de jurk moet mensen dat toch wel lukken neem ik aan.
Dankjewel Jeluze! En ja, echt blauwe bloemen bestaan al hangt het wel een beetje af van welke kleur blauw je zou willen of het er ook echt natuurlijk uitziet/mooi matcht met de kleur blauw in je thema. Welke tint had je in gedachte?
Voor een meer bohemian stijl zou ik voor deze gaan trouwens:

Witte zonnebloemen!
quote:Dormouse schreef op 05 juli 2016 @ 11:21:

Dat klinkt echt mooi! Met je sluier erin verwerkt Ik houd het gewoon los (boblijn) maar dan wel pas geknipt en stevig in model haha.

De jurk is gebaseerd op dit model (maar dan met kapmouwtjes):

https://topvintage.nl/nl/ ... -tea-dress-in-ivory-satin

En wordt bezaaid met bloemen als deze (voornamelijk wit, maar een paar fel gekleurde aan de onderkant):

http://www.fourniturengro ... t-zalm-oud-roze-ca.-7-cm-(5-stuks).html

(Moet echt die plaatjes-plakken eens aanvragen...)

Wauw!

Lijkt me echt prachtig. Laat je (als alles achter de rug is) een foto van het eindresultaat zien, ik ben namelijk HEEEEEL benieuwd nu. Super knap dat je dat kan! Ik heb ook een naaimachine maar verder dan een broek inkorten en een tasje maken kom ik niet haha.
Mooi Dormouse!

Ik denk dat ik een boeket van Gerbera's wil. Twijfel tussen lekker bont

Of simpeler

En dan eigenlijk kleiner of gewoon geen boeket. Keuzes keuzes
quote:Lapflop schreef op 05 juli 2016 @ 11:29:

Voor een meer bohemian stijl zou ik voor deze gaan trouwens:

[afbeelding]

Witte zonnebloemen!Prachtig
Super leuke jurk Dormouse! Doe je de bloemen ook in die kleur felgekleurd? Of heb je een andere 'kleur voor de bruiloft '?

Blauwe bloemen bestaan zeker Jeluze! Ik heb een pinterest bord vol omdat ik ook blauw wil. Dus ik heb nog inspiratie voor je als je wil.
Is goed Ypod! Moet je alleen wel nog flink wat geduld hebben haha.

Wat leuk MN! Die eerste zijn mijn lievelingsbloemen haha! Vind ze allebei erg leuk en vrolijk met die kleuren
MN als je misschien geen of een simpel boeket wil, je hebt ook prachtige 1 bloems boeketten. Of een bloem of miniboeket dat je als een soort armband draagt.
quote:Lapflop schreef op 05 juli 2016 @ 11:32:

Super leuke jurk Dormouse! Doe je de bloemen ook in die kleur felgekleurd? Of heb je een andere 'kleur voor de bruiloft '?

Blauwe bloemen bestaan zeker Jeluze! Ik heb een pinterest bord vol omdat ik ook blauw wil. Dus ik heb nog inspiratie voor je als je wil.De meeste zullen wit zijn maar voor de onderkant wil ik er een paar felle tussendoen in regenboog kleuren, net als de taart zeg maar (rainbow-cake) die is ook wit aan de buitenkant, met een flinke dosis felgekleurde decoratie-bolletjes erop (meer aan de onderkant, en dan wat minder richting de bovenkant zeg maar) en van binnen worden het 5 lagen.
Ik ben pas op een bruiloft geweest waar de bruid ook een polscorsage had ipv een boeket. Heel mooi, terwijl ik voorheen altijd dacht dat ik dat niets vond. Voor mezelf wil ik een boeket, wij vallen allebei in de categorie grote maten om het zo maar te zeggen, dan vind ik het niet mooi om een klein of iel boeket te hebben omdat dat niet past. Zelf zijn we ook niet klein en iel, ik hoef ook geen mega boeket maar wil wel wat vast hebben.

Zijn er hier ook mensen met een dress code?? Ik heb toevallig net een uitnodiging gekregen voor een bruiloft met als thema 'The Great Gatsby'. Ik hoop dat ik niemand beledig maar ik vind het altijd ZO moeilijk dan om iets te vinden wat ik aan kan, dus ook vanwege de grote maat, en heb altijd zo'n idee dat het feest dan een bij elkaar geraapt zooitje is.
O ik ga even op Pinterest kijken, bedankt!

Ik heb geen dresscode...maar mensen hoeven van mijn nou ook weer niet in spijkerbroek te komen....hoe zeg je zoiets op je uitnodiging?

Dat felle boeket met gerbera's vind ik dan wel weer erg leuk trouwens!
Hier geen dresscode, gewoon casual, van mij mogen ze wel in spijkerbroek komen haha. Het enige wat ik erbij zet op de uitnodiging is de tip een vest/trui mee te nemen voor het geval het 's avonds afkoelt. Maar ik snap wat je bedoelt Ypod, het klinkt vaak spectaculairder dan het eindresultaat. "Casual Chic" misschien Jeluze? In mijn voorstelling zijn dat dan vlotte jurkjes voor vrouwen, of nette rok met vlotte top oid. En voor mannen een nette broek maar dan met een eenvoudig overhemd. Dus geen spijkerbroek maar ook niet strak in pak.
Wij gaan het netjes omschrijven als: Wij houden van jurkjes en jasjes. Al komen er sommige in jumpsuit maar vind feestelijk gewoon leuker staan.

En vind nette spijkerbroek prima.
Lastig he...de ene spijkerbroek is ook de andere weer niet...en eerlijk is eerlijk, we willen onze jongens ook niet opdoffen in een 1 of ander pakje met stropdas, dus ja...
Precies Dormouse!

Ik ga er denk ik niets over op de kaart zetten, en er zullen er vast veel in spijkerbroek komen wat ik ook prima vind eigenlijk. Denk dat de meesten er toch wel rekening mee houden dat het een nette spijkerbroek is en niet eentje waar de gaten invallen etc.

Ik weet bijvoorbeeld dat de nieuwe man van vriend zijn moeder (snappen jullie het nog?), uhm vriend zijn stiefvader is beter, in een spijkerbroek zal komen, en wellicht zelfs nog met een polo.
Er zijn inderdaad ook nog spijkerbroeken en spijkerbroeken. Een donkere jeans kan mooier staan een slecht passende pantalon bijvoorbeeld. Maar ging er voor het gemak even van uit dat het om alledaagse spijkerbroeken ging haha.

Voor het trouwen zelf gaat man gewoon in spijkerbroek, maar met het feest draagt hij wel een pantalon. Maar met enkel een overhemd (overdag met korte mouw als het weer het toelaat) en geen volledig pak.

Maar het ligt ook heel erg aan de dag/het weer/het tijdstip denk ik. Bij een diner vind ik black-tie veel logischer dan een lunch in de buitenlucht in hartje zomer zeg maar.
Mmm, misschien inderdaad maar even in de ochtend aankleden. En eens informeren of er mensen willen helpen. (Ook maar eens bedenken wat we met de aankleding willen!)

Bruidsboeket ben ik nog over aan het nadenken. Ik kan het heel mooi vinden maar ik weet niet zo goed wat je ermee 'moet'. Het staat romantisch op de foto's en misschien bij het binnenlopen bij het gemeentehuis? (Hoewel ik dan mijn vader aan mijn arm heb.) En verder? Vind het ook zonde om er geld aan uit te geven terwijl je het steeds ergens neerlegt.

Dresscode hebben we niet, ga er vanuit dat iedereen zich feestelijk aankleed op zijn/haar manier.

Feliciteren, ik heb ook weleens gezien dat mensen aan een tafel met ballon stonden. Het bruidspaar prikt de ballon dan door als ze daar geweest zijn. Of op een andere manier aangeven waar je langs bent gelopen. Dan hoeft ook niet iedereen in de rij te staan.

Dormouse, klinkt echt als een hele mooie jurk! Super dat je dat ook zelf kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven