Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.

NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Sunshine: Het is een heel mooi oud pand, met veel oude details. Een tikje donker wel, maar dat past ook wel weer bij het seizoen. Ben er ook wel blij mee, maar ben altijd benieuw hoe het zou zijn als we toch voor iets anders waren gegaan. Stom eigenlijk haha

Wanneer versieren heb ik eigenlijk niet eens over nagedacht. Locatie versiert alles voor ons, denk dat de ceremoniemeester eventueel 's ochtend kan gaan helpen?

Qua bloemen wil ik graag een bloemenkrans op mn hoofd Ik denk een beetje in roodtinten, met wat groen/wit er doorheen.
Qua bruidsboeket mag ik me nergens mee bemoeien. Vriend vindt volgens traditie dat hij die moet uitzoeken. Gelukkig weet ik dat hij een goede smaak heeft wat betreft bloemen dus dat durf ik ook wel aan hem over te laten.
Dat vind ik echt knap Sunshine, dat hij dat helemaal zelf gaat doen. Die van mij zou echt niet weten waar ie moet beginnen, dan zn moeder vragen en dan eindig ik met een geel boeket met tulpen waarschijnlijk. Die is blij dat ik het zelf doe
Bij ons was de trouwambtenaar bij ons geweest vanavond. Mijn vriend vind vragen zoals ' waarom wil je met Lapflop trouwen? ' ' wat is er het leukste aan Lapflop ' echt heel moeilijk. Niet omdat hij het niet weet, maar wel om opeens woorden bij zijn gevoel te bedenken. Maar toch leuk om zo eens te horen. Ik ben benieuwd naar wat het verhaal gaat worden.
Dat zou de mijne ook lastig vinden lapflop;-)

Wij maken wel entree voor de avondgasten, maar omdat het er niet heel veel extra zijn doen we gewoon na binnenkomst de felicitaties in ontvangst nemen. Voor de daggasten vind ik het lastiger, wanneer geven zij de cadeaus...
Wij hebben alleen daggasten dus maken geen entree 's avonds.
O echt dat soort vragen lapflop? Mijn vriend heeft daar geen moeite mee, echt een gevoelsmens....ik daarentegen Niet dat ik geen gevoelens heb, maar kan ze moeilijk onder woorden brengen haha

Spijkerbroeken; eens. De ene is de andere niet. En een mooie spijkerbroek is gewoon prima.

@ lapflop ik heb begrepen dat de daggasten die tijdens de receptie geven. Wij trouwen op het stadhuis, gaan daarna naar de locatie en toasten daar op ons huwelijk met de daggasten. Dit is voor hun het moment om de cadeaus te geven.
Hoe ziet jullie draaiboek op de dag zelf eruit??

Ben benieuwd hoe lang je bijvoorbeeld bezig bent met haar en make-up? Ik las ergens 2,5 uur...maar dat lijkt mij zo lang. Iemand zij ook 2 uur voor de fotoreportage....leek mij ook erg lang? Of is dat inclusief van en naar de locatie waar de reportage geschoten wordt?
Ik vroeg me eigenlijk af of mensen hier een draaiboek hebben die er ook echt uit ziet als een boek? Ik las over draaiboeken van 50+ pagina's. Ik zou echt niet weten wat je daar in schrijft. Maar het lijkt me ook wel cool als je zoiets wel hebt.
50 pagina's??? Nou dat zou ik ook niet weten....is er dan nog ruimte voor spontaniteit? Ik wil in grote lijnen wel dingen vastleggen, maar niet alles tot in detail hoor...het loopt ook zoals ik loopt denk ik dan.
Ik dacht dat make up en haar ongeveer 1,5 uur zou zijn en fotoshoot ook.
quote:Jeluze schreef op 06 juli 2016 @ 09:20:

Hoe ziet jullie draaiboek op de dag zelf eruit??

Ben benieuwd hoe lang je bijvoorbeeld bezig bent met haar en make-up? Ik las ergens 2,5 uur...maar dat lijkt mij zo lang. Iemand zij ook 2 uur voor de fotoreportage....leek mij ook erg lang? Of is dat inclusief van en naar de locatie waar de reportage geschoten wordt?

Jeeetje, 2,5 uur? Zo lang kan ik echt niet stilzitten haha.

Mijn dag begint vroeg, rond 9 uur op locatie, tot een uurtje of 11 bezig met opzetten. Snelle brunch. Dan de keuken in om de laatste dingen van het buffet te regelen (tot half 2). Dan omkleden en make-up (uurtje voor uitgetrokken, moet ruim lukken gok ik haha). Dan komt man rond half 3, ziet hij mijn jurk, schieten we een paar plaatjes van ons samen en vanaf 3 uur verwachten we de gasten. Taart rond 4 uur, buffet open rond 6 en dan zien we wel hoe laat het word

Een hele fotoreportage doen we niet. Een vriendin maakt de foto's (grote passie), maar we willen graag dat ze er voornamelijk gewoon als gast is. In een half uur krijgen we makkelijk een leuke foto van ons samen en de rest van de avond maakt ze nog wat losse foto's (net als bij de taart etc.). Ze is toch vergroeid met haar camera hahaha.

Qua haar wil ik ook niks heel speciaals dus kan me ook niet indenken dat ik er uuuuren voor moet zitten. Maar snap dat als je super lang haar heel ingewikkeld opgestoken wil hebben het wat anders is.

Geloof dat ik de planning ruim genoeg op gezet heb maar we zullen het zien! Geen draaiboek gemaakt overigens, gewoon twee gelamineerde a4tjes
quote:Sunshine1992 schreef op 05 juli 2016 @ 18:10:

Qua bruidsboeket mag ik me nergens mee bemoeien. Vriend vindt volgens traditie dat hij die moet uitzoeken. Gelukkig weet ik dat hij een goede smaak heeft wat betreft bloemen dus dat durf ik ook wel aan hem over te laten.Wat leuk!
Oké MN! Dat klinkt al iets beter :D

Ik heb normaal gesproken nooit veel make-up op, dus wil ook niets heftigs op de dag zelf.

Haar wil ik wel iets ingewikkelds, dus dat zal meer tijd in beslag nemen.

Ik vond 2 uur voor de shoot ook erg lang, zeker omdat wij onze 4 kinderen meenemen, waarvan de oudste dan 12 is....lijkt mij niet dat die 2 uur geduldig poseren
Ik zit net te lezen in het afschuwelijke bruiloften en feestjes-topic, en vroeg me af; hoe doen jullie het qua drank? Alleen koffie, thee, fris, bier en wijn of ook sterke drank? Of geheel alcohol-vrij?
Bij ons alleen binnenlands gedistilleerde dranken. Dus koffie, thee, fris, bier, wijn, vieux, bessenjenever...geloof dat ik het dan heb.

We hebben ook afgesproken dat overige dranken ook niet geschonken zullen worden wanneer hier naar wordt gevraagd.
quote:Lapflop schreef op 06 juli 2016 @ 09:33:

Ik vroeg me eigenlijk af of mensen hier een draaiboek hebben die er ook echt uit ziet als een boek? Ik las over draaiboeken van 50+ pagina's. Ik zou echt niet weten wat je daar in schrijft. Maar het lijkt me ook wel cool als je zoiets wel hebt.

50 pagina's? En mensen gaan dat helemaal lezen? Ik ben nu bezig met het draaiboek en die van ons is nu 7 pagina's, dat vind ik al lang!

Voor make-up en haar staat bij mij ook 2,5 uur ingepland en ik heb echt geen ingewikkelde dingen. Ik vind het ook lang.

Drank is bij ons ook binnenlands gedistilleerd.
Wij hebben 1 locatie afgewezen vanwegen de drank. Wij willen graag dat er ook alcoholvrij bier kon worden besteld. Want als het echt warm is, is dat nogal een populair drankje in onze familie. En ik vind het sowieso fijn als er een andere optie dan spa blauw of frisdrank is als je alcoholvrij wil.

Nou, dan moesten we het speciaalbieren pakket afnemen. Was 17 euro pp. Extra voor 4 uur.
Zo dat tikt nogal lekker aan lapflop :-/

Rue, wat staat er allemaal in dat draaiboek dan? Je hoeft hier niet de 7 pagina's te plakken hoor, maar als ik dit soort dingen lees heb ik het gevoel dat ik iets mis

Ik heb gewoon een soort tijdlijn...van zoveel tot zoveel uur visagist, van zoveel tot zoveel uur kapper, zo laat bruid ophalen...etc.
Hoe we het nu hebben is wijn (rood, wit, rose, alles zowel zoet als droog), bier (witbier, alcoholvrij, radler, etc ook en 3 speciaal bieren die de locatie zelf brouwt) en fris. En het leuke was dat als je bijvoorbeeld graag dubbelfris drinkt of iets anders dat niet helemaal standaard is je dat aan kan geven en dan zorgen ze er gewoon voor dat dat er wel is. Zolang je het niet te gek maakt natuurlijk. Sterker drank serveren we niet.

Verder ben ik van plan om zoiets te serveren overdag, maar daar moet ik het nog met de locatie over hebben.

Dat ziet er gezellig uit Lapflop!
Jemig wat een prijs lapflop, maar wat klinkt jullie uiteindelijke keuze leuk!

Ik twijfel nog een beetje. We verzorgen het zelf, maar naast de koffie, thee, fris, bier, wijn vind ik het zo lastig schatten! Ben een beetje bang dat als er bijv. 1 fles whisky staat het in no time op is, maar als ik van meer soorten sterke drank meerdere flessen ga halen helemaal met een overschot zit waar je u tegen zegt hahaha. Nu bederft het dan wel niet maar toch... Lastig. Ik ga er nog eens even goed over nadenken en anders doet men het maar fijn met bier en wijn als ze alcohol willen haha.
Dat is lastig Dormous. Als je bij iemand anders bent, zou je het dan echt missen als het er niet was? En wat is de toegevoegde waarde als je het wel hebt bij jullie? Op is op natuurlijk. En misschien niet onbelangrijk, past het in het budget!
Echt missen zou ik het zelf niet nee, hooguit een schoonzus die alleen likeur drinkt. Maar kan natuurlijk ook voor alleen haar desnoods een fles halen. Qua budget moet het kunnen, maar "omdat het kan" de halve slijter plunderen vind ik ook zoiets

Vanavond eens met man overleggen. Maar gelukkig is het dus niet heel vreemd om niet alle mogelijke soorten sterke drank aan te bieden
Nee is niet vreemd. Vriendin van mij is vorig jaar getrouwd, verzorgde ook zelf de drank en had zo'n beetje alles wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven