Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.

NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Wij willen inderdaad ook geen stukjes, echt niets voor ons..

De meeste dingen zijn nu ook wel goed uitgezocht. Fotograaf moeten we nog op gesprek maar dat is al wel geregeld, locatie komt de definitieve offerte, bruidsafspraak heb ik een email voor gedaan, ringen weten we al wat we willen gaan we binnenkort laten ontwerpen.. Ik heb er vertrouwen in...
Afgelopen weekend onze ringen opgehaald. Die zijn binnen

Nieuwe fotograaf hebben we geregeld, daar hoeven we niet meer naar om te kijken gelukkig.

Wij willen geen stukjes, een speech van ouders/opa/oma ofzo mag best, maar géén stukjes. Als de ceremoniemeester dat toelaat, prima, maar dan lopen wij weg. Wij willen dat gewoonweg echt niet. Vindt er niks aan en 9 van de 10 keer is het ook nog eens niet leuk, maar wordt je ten overstaan van je familie/vrienden voor l*l gezet...
@motorbloempje: Wij trouwen met z'n tweeën in het buitenland dus het ligt net iets gecompliceerder. Ik kan in juni weer contact met haar opnemen. Hopen dat ze gewoon op onze datum kan en anders vragen of ze wellicht een goede vervanger weet.

Wij geven bij thuiskomst een kleinschalig feest en vinden het leuk als mensen stukjes doen. De ceremoniemeesters kennen ons heel erg goed en weet ook dat wij geen fan zijn van suffe ABC-spelletjes en dergelijke dus dat moet wel goedkomen.
Het leuke van zo'n topic vind ik wel het volledig uit elkaar liggen van ideeen en wat mensen leuk vinden , wilde ik even gezegd hebben.

En prettig dat we elkaar in waarde laten.
@Halcyon_Days, oh dat had ik even gemist. Ja dat lijkt mij dan idd wat lastiger worden ;) Het gaat vast wel goed komen!

@Pindakaas, daar ben ik het helemaal mee eens!
Tijdje geleden dat ik heb meegeschreven. Hebben een redelijke domper gehad. Auto's in de brand gestoken. Dus was even druk met alles daaromheen regelen. Leuk te lezen jullie vorderingen. Ik mag volgende maand de ringen ophalen, voor de rest is alles zo goed als geregeld. Alleen beetje bijsparen nu aangezien deel van ons budget nu naar de auto's is gegaan (dagwaarde koop je geen nieuwe auto's voor). Alleen nog een afspraak maken met de videograven.
@Vier, jullie auto's die gewoon bij jullie huis stonden geparkeerd?! Wat heftig!
@motorbloem ja klopt erg heftig... maar is gelukkig maar materiaal maar kost toch een hoop geld (had liever wat extra dingen met de bruiloft gedaan)
Jeetje zeg! Lijkt mij vreselijk om mee te maken! Behalve de situatie die opzich natuurlijk al erg genoeg is; zit er ook zoveel tijd in al het regelen en inderdaad, het financiele gedeelte. Pfoe, zeker als je dan zo'n leuk spaardoel hebt als een bruiloft. Fijn dat het wel allemaal al een eind geregeld is!
Hoi allemaal,

Wij gaan in juni trouwen en zijn druk bezig met de uitnodigingen.

Het wordt een kleine bruiloft met 30 a 40 gasten en niemand weet er iets vanaf. De uitnodigingen zijn dus ook de aankondiging:p.

Geen trouwjurk, ben nu opzoek naar een mooie jurk om aan te doen. Verder geen avondprogramma en alleen trouwen lunchen en uit eten met naaste familie. Ringen laten we ontwerpen en zijn het duurste van de bruiloft;).

Leuk om mee te lezen!
@motorbloem ben allang blij dat we het kunnen opvangen. Moet er niet aan denken dat dit gebeurd en je geen geld hebt. Dan sta je, verzekering keert het minimale uit. Ookal waren de auto's maar 4 jaar en de ander iets meer dan 1 jaar oud... je koopt van het verzekeringsgeld geen soortgelijke auto's. Maar goed. Heb nog ff tot aan de bruiloft (september pas ) dus kan het gat goed dichten. Moeten er alleen geen gekke dingen meer gebeuren. Ik wilde alleen nog heel graag andre hazes op m'n bruiloft. Maar dat zit er nu even niet in, die vraagt ook belachelijk veel geld ook hoor.
#Nochoice, is dat echt jullie keuze om het zo te doen? Of meer uit budget overweging?

@Vier, wat een heftig verhaal zeg :(

Pfff wij frustratie moment, moeten steeds 1 van de getuigen van mn aanstaande vragen om ID kopie en krijgen het maar niet. Nu al 2 maanden. Lijkt wel of t gewoon niet boeit.
Wat vervelend van de auto's!

@potjepindakaas: ja is een bewuste keuze. We zouden eerst een samenlevingscontract doen maar ik vond dat toch wat saai en niet romantisch. Nu hebben we besloten toch te trouwen maar op onze manier. Gezellig met dresscode casual trouwen en eten met elkaar. Savonds met ouders nog wat avondeten en de volgende dag op vakantie. Ik heb nooit willen trouwen maar vind dit een leuke oplossing.
quote:Potjepindakaasmetnootjes schreef op 06 maart 2017 @ 11:01:

Ik ben eens aan het rondkijken voor zakdoekjes en die borduren voor de moeders en eventueel voor de (schoon) zussen

Ik heb bij de Zeeman hele mooie witte zakdoeken gekocht. Ik heb met een watervaste stift een lieve tekst geschreven voor mijn moeder. Misschien een idee?

En wat betreft stukjes, ik vind het echt heerlijk om in het zonnetje gezet te worden (en misschien met een grote knipoog een beetje op een podium gezet worden). We willen ook van de dag genieten, dus mijn ceremoniemeesters zorgen er wel voor dat het geen overkill wordt.

Gister alle decoratie zelf gemaakt!! Decoratie echt super goed gelukt!! En mijn vriend heeft zelf boomstamschijven gezaagd zodat we de potjes daarop kunnen zetten. Helemaal happy!

En m'n vader heeft een bord met schoolbordverf beschilderd zodat ik met krijtstiften een mooie boodschap erop kan schrijven. Deze zet ik dan op een schildersezel en klaar!
@vier, jee wat balen zeg! Kan me voorstellen dat daar dan weer een hap geld naartoe gaat!

@liefs, klinkt mooi! Wij willen eigenlijk ook wel zelf versieringen maken, maar hebben gewoon geen tijd. Dat is wel heel jammer.

Zo, vandaag jurken laten aanpassen. Dat is best gek om hem dan na bijna 3 maanden weer aan te doen.

Ik ging bijna twijfelen, maar volgens lief staat hij echt heel mooi! En ik kan dan niet goed zien hoe hij er uit kont te zien zonder al die spelden ed hoor.

Alleen nog geen schoenen, tóch besloten huidige schoenen terug te sturen, ze ze zijn toch echt te groot..
Yes.. 25 maart afspraak om trouwjurken te passen, en ze dachten niet dat het een probleem zou opleveren voor wat betreft de levertijd..
Wat gaaf liefs alles zelf gemaakt. Ik maak aantal dingen zelf omdat ik juist het samenstellen (zoals de bedankjes) echt heel erg leuk vind. Binnenkort langs bij de locatie om te bespreken wat ze eventueel zelf ook doen qua aankleding
Vier, jeetje, wat lijkt me dat erg... Alle twee de auto's... Hebben jullie aangifte gedaan en is er al wat meer over bekend?

Fijn dat jullie het in ieder geval wel zelf konden opvangen, maar inderdaad, voor de dagwaarde kan je niet dezelfde auto terugkopen. Dat is het jammere van een gloednieuwe auto kopen. Zodra je wegrijdt bij de dealer daalt deze al enorm in waarde

Liefs, leuk de decoratie! Wij doen geen decoratie, dus hoef daar ook niks voor te doen

Vorige week de bedankjes besteld. Werd van het weekend badend in het zweet wakker dat ik te weinig had besteld in mijn dromen. Gisteren meteen gebeld en 40 bijbesteld
quote:sammie00 schreef op 06 maart 2017 @ 17:59:

Alleen nog geen schoenen, tóch besloten huidige schoenen terug te sturen, ze ze zijn toch echt te groot.. Is dit iets voor jou? Pump zalando deze heb ik gekocht. Zitten lekker!
Doet iedereen bedankjes eigenlijk? Ik vind t zonde vh geld, zo'n kaarsje/prulletje doet iedereen toch meteen weg. Of vinden jullie het echt een meerwaarde en wat doen jullie dan?
@WildePerzik, wij niet! Vinden het ook zonde van het geld en hebben ook de gedachte dat iedereen het toch wegdoet.

@Liefs, wat leuk dat diy! Heb je ook al een plan wat je met al het zelf gemaakte gaat doen na de bruiloft? Heb je daar thuis al een speciaal plekje voor ofzo of maar je er weer een nieuwe diy-project van? Bij ons is de locatie al aangekleed, wat we nog wel kunnen laten aanpassen naar onze smaak (bijvoorbeeld de kleuren en welke stoelen en dergelijke we hebben; lastig uit te leggen zonder dat jullie de locatie kennen).

@Martininwonderland, fijn dat je een datum hebt en al een geruststelling wat betreft de tijd!
quote:WildePerzik schreef op 07 maart 2017 @ 17:17:

Doet iedereen bedankjes eigenlijk? Ik vind t zonde vh geld, zo'n kaarsje/prulletje doet iedereen toch meteen weg. Of vinden jullie het echt een meerwaarde en wat doen jullie dan?Ik wil bedankjes wel graag doen.. We doen iets eetbaars zodat er minder kans is op weggooien.
Wij laten een foto uitprinten bij de fotograaf van de reportage die we 's morgens hebben.

Zo heeft iedereen een leuke herinnering die wél bewaard word (hoop ik). Wij vinden ook al die flessenopeners oid ook niet leuk.
Ik heb op locomix.nl bedankjes besteld. Hebben echt leuke en originele dingen.

Ook hier gekozen voor wat eetbaars, zodat de gasten er wel wat aan hebben
We zijn het 'eindelijk' eens over huwelijksreis bestemming; we gaan naar Curaçao.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven