Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.

NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Dus ik ging de trouwringenboer eens bellen, want de ringen zouden er januari/februari er zijn maar nog niks gehoord. Was het telefoonnummer niet bereikbaar. Dus ik via Google zoeken, werd ik doorgelinked naar andere trouwringensite. Dus ik belde op, ja beetje gekke vraag maar trouwringen besteld daar en daar, bel ze maar krijg ze niet te pakken en wordt naar jullie doorgelinked, weten jullie hier iets van? Eh ja mevrouw, die winkel is failliet verklaard op 23-12. Wij hadden de ringen op 30-11 besteld. Maar welke ringen heeft u besteld want waarschijnlijk hebben wij ze wel. En idd, die hadden ze. Dus opnieuw de ringen besteld nu!
Nee Motorbloemetje!!! Hadden jullie al een aanbetaling gedaan bij de failliete ringenboer?
Ja, maar dat was maar 40 euro. Dus dat was gelukkig niet zoveel. De nieuwe ringenboer vertelde dat de ringen bij hun wel duurder waren en dat zij normaal ook een bedrag rekenen voor het graveren maar omdat we gedupeerd zijn krijgen we ze gewoon voor het bedrag dat we bij de failliete ringenboer kwijt zouden zijn. Zijn dus alleen onze aanbetaling kwijt, maar daar komen we ook wel weer overheen ;)
Oh, dat is fijn zeg! Aardig van de nieuwe trouwringenboer dat ze mee heeft gezocht naar een mooie en passende oplossing. En inderdaad een aanbetaling van 40 euro valt mee!
quote:Rosa1988 schreef op 10 maart 2017 @ 20:23:

Hi, wat doen jullie met je daggasten tijdens de foto's die wel 1,5 a 2 uur duren (incl rijden naar een fotolocatie)?? We trouwen waarschijnlijk deze herfst. Hebben jullie tips? thnx

Wij maken foto's voor onze gasten arriveren.

Over afkopen: onze locatie biedt pakketten aan voor het feest wat betreft hapjes en drankjes. Wij hebben best wat flinke drinkers als gast dus afkopen doen wij wel.
Straks eerste afspraak met een fotograaf, ben echt benieuwd!!!
Hoe lang is de fotograaf bij jullie aanwezig? Ik zat zelf te denken aan aankleden/opmaken 10/11u ofzo tot en met openingsdans, dans met vader etc. Waarschijnlijk uurtje of 22:00. En voor de rest Instagramaccount waar mensen leuke foto's in kunnen zetten

Onze (beginnende) trouwfotograaf vraagt 1300, hoop dat dat nog iets naar beneden kan daar ze dus net afgestudeerd is.
quote:Daremanda schreef op 15 maart 2017 @ 19:46:

Straks eerste afspraak met een fotograaf, ben echt benieuwd!!!Zeker spannend! Hoe was het?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
wildeperzik,

Wij willen een fotograaf vanaf een uur of 9 in de ochtend tot een uur of 17 in de middag. Dan is ze er nog bij met het aansnijden van de taart dat we rond 16 uur op de planning hebben en dan vinden wij het ook wel weer genoeg.

Andere mensen zullen echt in de avond nog wel wat foto's maken en dat is voldoende voor ons.

Onze fotograaf is ook een hobby fotograaf en we betalen haar 470 euro voor de dag. Dat is gewoon haar tarief. Wij hechten niet enorm veel waarde aan de foto's maar meer aan de dag zelf dus we geven liever extra kosten uit aan de dag zelf.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:IBIopviva schreef op 16 maart 2017 @ 09:51:

[...]

Zeker spannend! Hoe was het?Afspraak kon helaas niet doorgaan door omstandigheden vanuit fotograaf haar kant, afspraak is verzet.
Morgen gaan we over precies een halfjaar trouwen!

Ik heb er zoveel zin in.
jammer!

Ow ja das wel bijzonder dan he. Dat was bij mij een paar dagen geleden zo ver.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Daremanda, hier over precies 2 maanden!!!!

Jammer dat de afspraak niet door kan gaan. Is de afspraak wel weer binnenkort of laat dat even op zich wachten?

WildePerzik, wij hebben de fotografe vanaf een uurtje of 10 geloof ik, maar dat kan ook 9 uur gaan worden. Bedoeling was tot 21 uur, maar dat gaan we vervroegen naar 18:30 uur.

Wij betalen haar 550 euro, mede omdat ze nog geen bruiloften heeft gedaan en hier geen ervaring in heeft. Ze gaat een paar dagen na onze bruiloft een workshop hier voor volgen. Dus voor haar is het een 'probeersel', voor ons meer dat we foto's hebben. Wij willen nog wat foto's hebben van de dag, zodat we hier op terug kunnen kijken. Ik ben bang dat ik veel ga vergeten.

Het is wel een gok, maar deze gok willen we graag nemen, ik heb vertrouwen in haar als ik naar haar foto's kijk. Ben dus benieuwd
Fijn om jullie verhalen over de fotograaf te lezen Hier is de magische grens van 6 maanden ook net overschreden. Zo snel gaat het! En zoooveel zin in, ook in de huwelijksreis. Wij zijn 5,5 week vrij in totaal, sparen dus al onze dagen op. En dan zo'n gave reis maken... alles is al geboekt (zuiderlijk Afrika) ik ben ook gewoon ergens bang dat t ons nog afgepakt kan worden ofzo Ineens zwanger of been gebroken of weet ik t. Maar we doen maar extra voorzichtig
Wij hebben deze week de uitnodigingen verstuurd en krijgen al reacties:). Ook van mensen die niet zijn uitgenodigd maar gelukkig begrijpt iedereen het wanneer we aangeven dat we het klein houden.

Verder zijn de ringen ontworpen en heeft de ontwerpster alle materialen om ze te gaan maken.

We zijn nu bezig met een korte huwelijksreis van een week. Wie heeft er opties voor een mooie tropische bestemming die niet te toeristisch is en wat haalbaar is voor een week?
Wij hebben ineens twijfels over feestlocatie, dus zijn toch nog even rondkijken al is t maar om iig zeker te zijn van onze keuze (hebben nooit andere locaties bekeken en dat knaagt ineens..) Ben heel benieuwd En vandaag afspraak met de fotograaf!
Qua bestemming: ga je in t najaar nochoice? Wil je echt tropisch, wellicht lastig qua tijd. Maar miss curacau of dominicaanse rep?
quote:nochoice schreef op 18 maart 2017 @ 19:12:

Wij hebben deze week de uitnodigingen verstuurd en krijgen al reacties:). Ook van mensen die niet zijn uitgenodigd maar gelukkig begrijpt iedereen het wanneer we aangeven dat we het klein houden.

Verder zijn de ringen ontworpen en heeft de ontwerpster alle materialen om ze te gaan maken.

We zijn nu bezig met een korte huwelijksreis van een week. Wie heeft er opties voor een mooie tropische bestemming die niet te toeristisch is en wat haalbaar is voor een week?

Hey nochoice,

Ik heb hierover net een topic geopend, misschien heb je daar iets aan? Heet 'tips voor huwelijksreis?'
@WildePerzik: Oohh ben benieuwd of jullie wellicht toch nog van gedachten gaan veranderen. Kan nooit kwaad om inderdaad eens ergens anders te gaan kijken toch? Dan kun je achteraf ook nooit denken: "Hadden we maar.."

@Nochoice: Wat fijn dat mensen het begrijpen! En wat betreft huwelijksreis.. Wat Wilde Perzik zegt inderdaad. Mexico misschien ook nog een optie? Of wil je liever in Europa blijven?

Hier staat de visagiste nu officieel vast! Heel gedoe om een (goede) visagiste te vinden. Had al een tijdje contact met haar maar door haar drukke schema zou ze mij eigenlijk pas eind juni kunnen laten weten of ze beschikbaar is op mijn datum. Heb haar wat meer details gegeven omtrent onze dag, mijn jurk en onze fotografen en nu heeft ze gelijk de datum laten vastleggen. Een grote last minder dus! woehoe

Ik heb voor de bedankjes (voor feest bij thuiskomst) een cookie cutter besteld op Etsy. Was iets van €13,- in totaal (incl. verzendkosten). Het is een hartjesvorm met daarin Mr. & Mrs. (achternaam). Is met een 3D laser geprint. Super blij mee! Wil dan van die pergamijnzakjes ouzo gebruiken met daarop zo'n "Thank You" sticker en wellicht een of ander lintje eromheen hahah.
quote:WildePerzik schreef op 18 maart 2017 @ 09:33:

Fijn om jullie verhalen over de fotograaf te lezen Hier is de magische grens van 6 maanden ook net overschreden. Zo snel gaat het! En zoooveel zin in, ook in de huwelijksreis. Wij zijn 5,5 week vrij in totaal, sparen dus al onze dagen op. En dan zo'n gave reis maken... alles is al geboekt (zuiderlijk Afrika) ik ben ook gewoon ergens bang dat t ons nog afgepakt kan worden ofzo Ineens zwanger of been gebroken of weet ik t. Maar we doen maar extra voorzichtig ;-)

Heel herkenbaar. Bij mij zijn nogal veel mensen overleden en ik kan de gedachte niet van mij afschudden: het gaat niet gebeuren, voor die tijd overlijd mijn vriend of ik andere dierbare zonder wie ik het niet door wil/kan laten gaan.

Heb er echt een beetje last van, wordt er erg verdrietig van die gedachte.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:Halcyon_Days schreef op 21 maart 2017 @ 13:31:

Hier staat de visagiste nu officieel vast! Heel gedoe om in IJsland een (goede) visagiste te vinden. Had al een tijdje contact met haar maar door haar drukke schema zou ze mij eigenlijk pas eind juni kunnen laten weten of ze beschikbaar is op mijn datum. Heb haar wat meer details gegeven omtrent onze dag, mijn jurk en onze fotografen en nu heeft ze gelijk de datum laten vastleggen. Een grote last minder dus! woehoe

Ik heb voor de bedankjes (voor feest bij thuiskomst) een cookie cutter besteld op Etsy. Was iets van €13,- in totaal (incl. verzendkosten). Het is een hartjesvorm met daarin Mr. & Mrs. (achternaam). Is met een 3D laser geprint. Super blij mee! Wil dan van die pergamijnzakjes ouzo gebruiken met daarop zo'n "Thank You" sticker en wellicht een of ander lintje eromheen hahah.

Wat fijn! Dat zal wel een opluchting zijn idd.

Bedankjes klinken leuk en goed betaalbaar dat ook altijd fijn is uiteraard.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wildeperzik, wat maakt het dat jullie twijfelen? Ben benieuwd wat het gaat worden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:IBIopviva schreef op 21 maart 2017 @ 13:36:

[...]

Heel herkenbaar. Bij mij zijn nogal veel mensen overleden en ik kan de gedachte niet van mij afschudden: het gaat niet gebeuren, voor die tijd overlijd mijn vriend of ik andere dierbare zonder wie ik het niet door wil/kan laten gaan.

Heb er echt een beetje last van, wordt er erg verdrietig van die gedachte.

Oh, ik ben dus niet de enige met zulke gedachten. Als ik wat 'te gelukkig' ben of word, dan zit ik bang af te wachten tot het mis zal gaan. Eigenlijk bizar, he? Ik probeer het dan maar om te buigen, door elke dag heel dankbaar te zijn voor alles wat we nu hebben aan liefde, enzovoort.

Dacht dat ik de enige 'mafketel' was met die ideeen :O
nav nee zeker niet de enige. Denk dat er echt wel (veel) meer mensen zijn met dergelijke gedachtes.

Hier heel veel gedaan. Ik ben geweest voor mijn jurk en hij gaat zo enorm gaaf worden!!! Ze gaat ermee aan de slag en eind juli mag ik hem ophalen.

Is het al zover???? Zo'n zin in!

En ben de dag erna (gisteren) gelijk op pad geweest voor een panty, schoenen en sieraden en helemaal geslaagd! Schoenen was echt nog een gedoe maar goed heel tevreden. Ze zitten heerlijk, zijn stoer en kan ik na de bruiloft nog aantrekken dus helemaal top.

Nu maar eens op een rijtje zetten wat we wanneer nog moeten doen. Begin een beetje druk te voelen, minder dan een half jaar te gaan. Het gaat echt gebeuren!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven