Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Do's and don'ts lijstje gemaakt in word, wordt bij de kaart gestoken. ben er blij mee.
Alle reacties Link kopieren
We gaan naar New York.



Wat er meerdere aangeven, we hebben het er niet voor over om er 20000 euro (of wat dan ook) er aan uit te geven. Ongeacht of we het hebben of niet. En nu krijgen we een aantal dingen van beide ouders, mijn hele outfit (jurk, sieraden, schoenen, lingerie) en zijn pak. Maar dat betekend voor ons niet dat we nu ineens geld "over" hebben en dat extra ergens anders aan uitgeven. We zullen hierdoor alleen zelf minder kosten hebben.



Waar ik dan eigenlijk wel nieuwsgierig naar ben, zijn jullie hier al jaaaren voor aan het sparen? Zijn je dan ook al heel lang verloofd? Zeker diegene die meer dan 10000 euro uitgeven? Of zijn het andere zaken die jullie dan dit jaar niet doen? Als je dit te privé vind, prima hoor!
Alle reacties Link kopieren
Mooi, New York is supergaaf!



Wij werken beide fulltime, geen kinderen en zijn anderhalf jaar verloofd geweest dus anderhalf jaar lang kunnen sparen. Daarnaast in de afgelopen tijd ook de tuin verbouwd en gedaan wat we normaliter altijd doen dus gelukkig niets voor hoeven te laten.



We kunnen overigens beide goed met geld om gaan dus kunnen goed sparen. Die 6000 euro voor de huwelijksreis is wat we sowieso aan vakantie wel hadden uitgegeven dus zien we er los van. de +/- 11.000 euro voor de bruiloft is dan excl het geld wat we nog verwachten te krijgen van de gasten. Netto zal de bruiloft ons dus ook wel minder gaan kosten maar we houden er geen rekening mee... als niemand geld geeft kunnen we het alsnog betalen zegmaar
Alle reacties Link kopieren
Ja, helemaal verliefd op NY. Wordt de derde keer dat we er samen naar toe gaan.



Grappig om te lezen Europe, ik denk dat onze financiële situatie erg veel overeenkomt. Wij werken beide fulltime, met allebei een goed salaris, geen kinderen. En kunnen beide ook goed met geld om gaan en sparen daarbij ook veel. Wij verwachten idd ook geld te krijgen, en daarmee de vakantie (deels) als het ware te betalen. Maar ook al krijgen we niks, is het ook nog geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wij trouwen sneller dan we ons voorgenomen, we hadden geen haast.

Tot er in korte tijd een paar mensen in onze nabijheid stierven of ernstig ziek bleken te zijn. Dat gooide ons terug naar de basis en wat nu écht belangrijk was. Onze liefde voor elkaar en alle mensen om ons heen.

Vandaar dat ons huwelijk wat sneller komt dan gepland. Ik denk dat als we langer hadden gewacht we ook niet meer geld er aan uit hadden gegeven. Dit is goed zo.
Alle reacties Link kopieren
Ook wij zijn fulltime aan het werk zonder kinderen. We hebben er voor onze verloving niet apart voor gespaard. Hadden al een goede buffer en kunnen maandelijks genoeg sparen om tegen die tijd alles betaald te hebben..
Alle reacties Link kopieren
@mototbloempje, wij werken beide fulltime met goed salaris en ik ben mij mijn vriend gaan wonen die dus hypotheek had op 1 salaris.

Na verkoop van mijn huisje hebben we nu tot het huwelijk 1 jaar lang het bedrag wat ik kwijt was toen ik mijn eigen huis had (vaste lasten) opzijgezet, wat ongeveer gelijk is aan onze vaste lasten nu,

Verder niet veel voor gelaten of anders gedaan. Gooien nu meer op grote hoop.

De huwelijksreis hebben we geboekt waar we normaal ook van op vakantie gaan en we hopen voor extra zakcentje als cadeau
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in september besloten om te gaan trouwen en hebben dus een jaar om te sparen. We hebben 2 kinderen en hebben samen een bedrijf wat erg goed loopt waardoor we dit geld snel.bij elkaar gespaard hebben. Wij gaan in de zomervakantie (voor het trouwen) nog op vakantie en ivm schoolgaande kinderen is een huwelijksreis niet te doen aansluitend aan het huwelijk.
Wij werken ook beiden fulltime, hebben straks als het goed is met 1 jaar 18000 gespaard, daar hebben we best wat voor gelaten Nee valt wel mee hebben nog steeds gewinkeld en tuin opgeknapt etc alleen gaan we verder niet meer echt weekendjes weg en niet zo vaak uit eten. We letten wel meer op nu, spaarden altijd al behoorlijk nu iets meer maar omdat je weet wat er straks komt is dat ook helemaal niet erg.
quote:sammie00 schreef op 07 april 2017 @ 12:38:

[...]





Simpel, wij hebben nu eenmaal geen 20.000 euro te besteden. En al had ik het, dan zou ik het op precies dezelfde manier vieren als nu.



Kleinschalig, ongedwongen, met alle mensen om ons heen die ons heel dierbaar zijn.

Wij trouwen vanwege de verbintenis niet vanwege een feest of een sprookje.Wat een rare opmerking. Mensen die meer geld uitgeven aan hun bruiloft trouwen niet vanwege de verbintenis?
Alle reacties Link kopieren
Dat zeg ik niet, ik heb mensen in mijn omgeving die toevallig ook hun trouwfeest aan het regelen zijn. Maar die zitten zo in een sprookje, alles moet perfect en naar de buitenwereld toe heel groot. Dan komt het op mij over alsof die persoon 'vergeten' is waar het om gaat.



En mij gaat het juist puur om mijn lief mijn vrouw te kunnen noemen. Dat als er wat met haar gebeurd ik haar vrouw ben. En ik die van haar. Dat we elkaars thuis zijn

Door de ziektes en sterfgevallen waar we door geraakt zijn voelt het voor mij nu misschien wat emotionelere hoor.. dat ik me verkeerd uitdruk



Maar ik zeg niet dat mensen die meer geld aan hun bruiloft uitgeven het niet vanwege die verbintenis doen.
Ah oké, dan las ik in je laatste zin een oordeel dat er misschien niet was.



Het ligt er misschien ook aan wat je (niet jij hoor, maar in het algemeen) 'klein' trouwen noemt. Wij kennen echt heel veel mensen bijvoorbeeld en we zijn heel kritisch geweest bij het maken van de gastenlijst. We hebben 30 daggasten en 's avonds nog 50 gasten daarbij, dat is bij elkaar toch 80 man maar voelt voor ons toch klein.
Alle reacties Link kopieren
Onze bruiloft (plus huwelijksreis en alles wat erbij komt kijken) kost ongeveer 15k waarvan we zelf nog net geen 10k hebben betaald. (rest cadeau gekregen) Hebben geen kinderen en ook geen kinderwens. Voor ons is dit dus een groot "doel". Ongeveer 2 jaar verloofd en flink gespaard. Ook veel dingen gelaten, spullen verkocht via internet en boodschappen gedaan bij de goedkopere supermarkten bijvoorbeeld.
Onze bruiloft is alles bij elkaar goedkoper dan de huwelijksreis. We houden de bruiloft klein, gewoon omdat we dat graag zo willen en gaan een luxe reis maken naar een resort in Griekenland. Bij elkaar zo'n 9 K



Het gaat wel hard nu, nog maar 1.5 maand. Mijn jurk kan ik 12 april afpassen, ik ben zó benieuwd!

Mijn ring is ook mijn trouwring, omdat hij behoorlijk prijzig was, witgoud met een diamant van 1/2 karaat. Binnenkort gaan we terug om hem te laten polijsten en de datum erin te laten graveren. Mijn vriend wilde eerst geen ring, maar heeft zich bedacht. Hij wil een simpele stalen ring. Geen setje dus, maar dat maakt niet uit wat mij betreft.



We hebben voor de dag zelf een plan A en een plan B. Mijn vader ligt momenteel in het ziekenhuis en de kans bestaat dat hij er niet bij kan zijn. Dan gaat plan B in werking en gaan we vooraf in vol ornaat naar het ziekenhuis. De situatie is niet levensbedreigend, voor alsnog, dus zouden we de bruiloft er niet voor cancelen. Dat zou hij zelf ook niet willen, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Het is zo persoonlijk, wat wil je eraan uitgeven en wat kun je besteden. Waar maak je eventueel keuzes?

Er is geen goed of fout al moet ik zeggen (hier valt het wel mee) dat ik soms wel een hoop (ver)oordelen hoor.

Wij hebben hard gespaard, deel cadeau gekregen en inderdaad alles bij elkaar 20k. 50 man daggast en 140 ongeveer feest. Inderdaad 'ons sprookje' waarbij we keuzes maken hoe wij het willen hebben.

Het feest is om de verbintenis te vieren uiteraard dat is belangrijkste.



Er is nog een kennisje die gaat trouwen. Heeft heel weinig te besteden maar laat dit duidelijk merken en zegt dit ook steeds. En dan vervelende opmerkingen naar mij toe. Zij werkt zelf niet door ziekte. Vreselijk en gun haar dat niet, maar het is niet mijn schuld dat ik wel fulltime werk en daardoor meer financiele middelen heb. Soms krijg je dan echt een vervelend gevoel en dat is jammer.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Jane dat je A en B hebt, al hoop ik voor jou dat het gewoon A is

Spannend hoor dat het zo opschiet
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.....



Wij willen tijdens de receptie niet naast elkaar staan en dat alle gasten ons feliciteren, maar wij willen zelf de gasten 'aflopen', zodat we zelf kunnen bepalen hoe lang we bij bepaalde mensen blijven staan.

Nu heb ik zelf ooit een bruiloft gehad dat alle gasten een ballon kregen en als het bruidspaar was geweest de ballon werd doorgeprikt. Zo was het heel snel te zien wie het bruidspaar al had gehad en waar ze nog naar toe moesten.

Ik zelf zie het alleen niet zo zitten om ballonnen een dag van te voren nog op te moeten blazen en hoe gaan we dat in godsnaam bij de locatie krijgen....



Hebben jullie misschien een idee waardoor het snel en makkelijk te zien is dat wij bepaalde gasten al gehad hebben? Ik kan niks vinden op google, maar dat komt misschien ook omdat ik niet weet wat de 'juiste' termen zijn...
Alle reacties Link kopieren
@pindakaas; ik snap helemaal wat je bedoeld. Ik vind dat de veroordeling met betrekking tot geld er vaak snel is. Mijn vriend is 16 jaar ouder, mede daardoor hebben wij het financieel niet slecht. En daardoor worden er vaak zulke foute conclusies getrokken. Want er wordt dan niet gezien dat ik mijzelf heb ingekocht in het huis en van alles gewoon de helft betaal. En als wij ervoor kiezen om ergens minder geld aan uit te geven, wordt dat gezien als onzin want je hebt het toch. Maar goed, off-topic.



@fruity, wil je per se dat jullie in de gaten houden wie je wel of niet gehad hebben? Wij laten de Babs zeggen dat we niet op een rijtje willen staan. Maar iedereen ons in de loop van de dag/avond mag feliciteren. Maar misschien is dat niet wat je zoekt.
Motorbloemetje, ja dat willen we zelf in de gaten houden. Omdat er een aantal mensen zijn waar wij niet een kwartier mee willen praten, maar echt de tijd geven aan de mensen die alleen bij de ceremonie en receptie zijn. De gasten die blijven eten, spreken we 's avonds nog wel en kunnen we dan langer mee praten.

Tijdens de receptie willen we de gasten die alleen ceremonie en/of receptie bijwonen meer aandacht geven.
Alle reacties Link kopieren
Ah okee, duidelijk! Om op je ballonnen terug te komen. Vaak zijn er wel bedrijven die dat kunnen regelen. Soort van verkleed/partijtjes winkels. Geen idee wat zoiets kost. Maar ik zie op fb wel eens advertenties voorbij komen. Misschien is dat iets? Op Google ballonnen, dan kom je heel veel tegen van wat ik bedoel.

Ik denk dat ballonnen wel voor een soort van duidelijk overzicht zorgen. Doe je iets kleins, bijvoorbeeld een bloem (noem maar iets hoor) dan zie je dat niet vanaf een afstand. Dus verder dan ballonnen kom ik eigenlijk ook niet...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben tijdens de ceremonie en 'receptie' erna 50 man,. Dus tijd zat iedereen even te spreken tijdens de 'receptie'. We staan dan ook niet in een rijtje.

Ons feest start om 20:30 en hebben ook specifiek overal (ook kaart) genoemd 20:30-21:00 ontvangst en felicitaties. Daarna staan we er ook niet meer.



Ballonnen heb ik ook wel eens gehoord. Kun je inderdaad bestellen maar is niet echt ons ding. Lijkt me oon lullig als je als laatste met je ballonnetje staat.

Ik vind het lastige... ben wel benieuwd of meer mensen met ideetjes komen
Nog 190 dagen!
Je kunt ook de mensen die je al gesproken hebt een glowstick armbandje omdoen. Staat ook gezellig.



Wij doen ook geen rijtje, maar mij lijkt het niets om mensen te 'markeren'. Ik denk/hoop dat het vanzelf wel losloopt.
Daneli, wij twijfelen enorm Ik ben bang dat er alsnog een rij ontstaat en ik een uur bezig ben met iedereen zoenen enzo
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me wel vervelend ja, dat je dan zo'n rij krijgt. Van die glow stick armbanden lijken me leuk. Of je vraagt aan mensen om je te feliciteren bij weggaan. Maar ja dat is misschien ook wat gek.



Wij hebben heel de dg dezelfde club mensen dus hebben dat niet zo.

Gisteren bij de ambtenaar kwam er nog wel iets naar boven waar we niet over na hadden gedacht.

Het is maar een klein detail hoor, maar toch wel belangrijk. Dat wordt weet ff nadenken.

Ach uiteindelijk komt het allemaal goed, ik zou het jammer vinden dat de dag als een roes voorbij is. Ik wil het gewoon echt meemaken en mezelf er bewust van zijn. Of klinkt dat heel gek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven